Hlavní brzdový válec - piestik, ako píšeš, by to způsoboval v případě, že by zůstával viset, čímž by se neotvíral zpétný kanálek. Měl bys to poznat na prodloužení mrtvého chodu páčky. Pokud by ten pístek zůstal viset, musíš se k němu dále "domačkávat". Je to ale dost málo pravděpodobné.
puchyyla napsal:
Čti co píšu, psal jsem, že to líp JEZDIT nebude, ne že to nebude lepší. Prostě srandička, fórek, joke, humor... S tím mazivem těžko říct, když je po ruce a nejsem línej, máznu to tim, když ne, máznu brzdovkou. Nikdy jsem zatim problém se seknutou brzdou neměl, jen teď na DAKARCE jsem to měl zabukovaný, ale to jsem tak koupil, to jsem nezpůsobil. Co mě na ní ale překvapilo a nejde mi to dosud do hlavy, tak že na ní kotouč drhl o držák třmenu, což by se možná mohlo dít i někomu z vás. Navíc předchozí majitel s tim musel jezdit hodně dlouho pofle stavu součástí.
Já myslel jezdit jako jezdit ne jezdit jako jezdit :-)
V pohodě.. stejně ještě nemám tu hadičku a pak to záleží na tom, jak budu sklerotický a zapomenu ten sprej doma. Mě ta brzda právě nepříde úplně 100% funkční, tak se snažim vymyslet různé možnosti.
No a rady ohledně tý brzdící brzdy nechám na zkušenějších.. já ti nepomůžu
Do it my way...
puchyyla napsal:
Hlavní brzdový válec - piestik, ako píšeš, by to způsoboval v případě, že by zůstával viset, čímž by se neotvíral zpétný kanálek. Měl bys to poznat na prodloužení mrtvého chodu páčky. Pokud by ten pístek zůstal viset, musíš se k němu dále "domačkávat". Je to ale dost málo pravděpodobné.
Mam pocit, ze brzda je pomerne maksia ako v minulosti ale nemam to s cim porovnat. Ked stlacim prednu brzdu na zopnutie abs tak je vzdialenost medzi packou a heftom tak 10 mm. Je to OK?
Aj tak cez zimu vyberem piestiky pozrem gumicky a aj ten vrchny piestik vyberem a skontrolujem ako vyzera a ako to funguje. Myslis teda ze nijej nutne drzat sa vzdy servisneho intervalu , teda v tomto pripade vymeny (vrchneho piestiku a gumicky pruzinky,...) ?
vzdálenost mezi páčkou a heftem budeš mít nejspíš udanou v servisním manuálu, ale pokud na brzdu bez problémů dosáhneš prsty a při brždění jí nedomačkuješ až na řídítko, je to OK. Nebavím se samozřejmě o masochistických silách, kdy za to rveš, že rozevíráš brzdič, pak to samo domáčkneš až na řídítko. S hlavním válcem je to tak, že výrobce samozřejmě k tomu, aby předepsal výměnu, něco vede. Výrobce ale samozřejmě nemůže vědět, co má ta či ona motorka za sebou, jak moc poctivě a jak kvalitní brzdová kapalina byla měněna, jaký máš styl jízdy, jestli mačkáš brzdu co 2 vteřiny, nebo jednou denně když zajíždíš doma do garáže atd. proto těch 40 tis. by měla být minimální životnost v případě nějakých běžných provozních podmínek. Na hlavním brzdovým válci odchází nejvíc samozřejmě gumové pístní kroužky, které se neustálým třením stále ztenčují až jsou jednou tak tenké, že se prostě protrhnou (v ten moment prakticky přestáváš brzdit). Opotřebení je na kroužcích samozřejmě vidět, je otázkou tvých schopností, jak jej dokážeš diagnostikovat a poznat, jak dlouho ještě budou sloužit. Samotný kroužky jsou korunové položky, ale předpokládám, že bmw je jako samostatný díl neprodvá. Nicméně ten válec určitě nedělalo BMW a BMW není jediný stroj, na němž je to použito. Takže gumičky by s trochou snahy někde jít sehnat měly. Když to shrnu, tak máš v zásadě asi 4 možnosti. 1. vykašlat se na to, ale vzít na vědomí, že jednou můžeš za tu brzdu vzít a ona nepůjde, resp. zabrzdíš a v průběhu brždění to brzdit prostě přestane. 2. Rozebrat to, pročistit, namazat a zhodnotit, že to bude ještě fungovat a postupně to sledovat (třeba rozebrat za rok zas, zkouknout to atd...). 3. vyhodit si gumičky a zkusit je sehnat. 4. koupit nový pístek včetně gumiček od BMW. A nebo to nejlépe svěřit někomu, kdo tomu rozumí, aspoň si nenabiješ hubu.
OK dik moc, cez zimu to rozoberem pojdem si kupit te gumicky, mam po ruke obchod s guferami, loziskami, tesnenim myslim ze to zozeniem popytam sa na odolnost voci brzdovej kvapaline dot4. Prekontorlujem precistim poskladam a uvidim. A este jednu otazku je problem pri pouziti kvapaliny dot5.1 napr ?
A co tě vede k tomu tam dávat něco jiného, než je předepsáno? Vzhledem k tomu, že kapaliny vyšší třídy mívají jiné složení a mohou obsahovat i látky, s nimiž konstruktér ABS modulátoru v době, kdy jej konstruoval vůbec nemohl počítat, bych to osobně nedělal. Ach jo, proč mají tady u nás lidi pořád pocit, že jsou chytřejší než konstruktéři a musí vymýšlet nějaký voloviny? Proto je to tady potom všechno tak dop*caný ty ojetiny...
Ahoj měl jsem po zakoupení strarší F 650GS 42tis. km stejný problém. Po marných pokusech cca 10dnů s novou brzdovou hadicí, kapalinou, odvzdušnováním, destičkami, vytředění kola (kotouče) jinou brzdovou pumpou a telefonátech se servisem BMW, kde mi řekli že to co jim popisuju neviděli nikdy rozebrané a ať si u nich koupím a nechám namontovat nové brzdiče, pumpu a hadici v ceně cca 25.000Kč bez DPH jsem si objednal u Ježka v ADV ONE opravnou sadu na přední brzdu kde byli nové gumičky do brzdiče (staré těsnily, ale nebyly pružné a nevraceli pístky zpět) nová vratná pružinka a těsněné do pumpy za cca 600kč i s poštovným a celý problém byl vyřešen.
k4lo napsal:
OK dik moc, cez zimu to rozoberem pojdem si kupit te gumicky, mam po ruke obchod s guferami, loziskami, tesnenim myslim ze to zozeniem popytam sa na odolnost voci brzdovej kvapaline dot4. Prekontorlujem precistim poskladam a uvidim. A este jednu otazku je problem pri pouziti kvapaliny dot5.1 napr ?
DOT 3,4 a 5.1 se dají mezi sebou zaměnit, liší se jen bodem varu.
Hlavně tam nelij DOT 5 je na jiné bázi a do neupravených systémů nelze použít.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy
k4lo napsal:
OK dik moc, cez zimu to rozoberem pojdem si kupit te gumicky, mam po ruke obchod s guferami, loziskami, tesnenim myslim ze to zozeniem popytam sa na odolnost voci brzdovej kvapaline dot4. Prekontorlujem precistim poskladam a uvidim. A este jednu otazku je problem pri pouziti kvapaliny dot5.1 napr ?
DOT 3,4 a 5.1 se dají mezi sebou zaměnit, liší se jen bodem varu.
Hlavně tam nelij DOT 5 je na jiné bázi a do neupravených systémů nelze použít.