Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Obecné doplňky na motorku
Strana 2 z 2:   1    2  
 
Nova baterka
Vjetrnik
#21 
Přidané 16.03.2014 16:55
Avatar člena


Příspěvků: 7209
Registrace: 09.10.07
BIGR napsal:
Kyselinová baterka je v krabici suchá a elektrolyt je zabalenej zvlášť v ampulích. Ty se nasadí na baterku,tím se propíchne uzávěr a elektrolyt nateče do baterky. Pak se otvory uzavřou zátkama,který jsou na jedno použití-vypadá to jako když se to nedá otevřít. Gelovky jsou uzavřený z frabriky,protože tu by jsi doma nenalil.Wink


...to není pravda....

Třeba: http://www.vyberc...20l-bs/31/


I když zde by to odpovídalo Tvému popisu:
http://www.exide-...ry-sealed/
Upravil Vjetrnik dne 16.03.2014 17:01
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
BIGR
#22 
Nova baterka
Přidané 16.03.2014 16:57
Avatar člena


Příspěvků: 3103
Registrace: 30.12.07
xHackerM napsal:
Nevím, proč se tomu říká gelovka, když v tom gel není... Grin


Protože první varianta těchto baterek měla "zahuštěnej" elektrolyt (gel).
A už jim to zůstalo...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
 
cert68
#23 
Nova baterka
Přidané 16.03.2014 17:04

Příspěvků: 321
Registrace: 07.08.13
http://www.apm.cz...ruceni.pdf
Vjetrnik napsal:
BIGR napsal:
Kyselinová baterka je v krabici suchá a elektrolyt je zabalenej zvlášť v ampulích. Ty se nasadí na baterku,tím se propíchne uzávěr a elektrolyt nateče do baterky. Pak se otvory uzavřou zátkama,který jsou na jedno použití-vypadá to jako když se to nedá otevřít. Gelovky jsou uzavřený z frabriky,protože tu by jsi doma nenalil.Wink


...to není pravda....

Třeba: http://www.vyberc...20l-bs/31/


Pravda to je popis baterie je špatný 90% baterii s označením Gel jako tato jsou AGM baterie s vázaným elektrolytem .

Technologie AGM, GEL, EFB

I přes zdánlivou podobnost a přesto, že mnoho lidí považuje AGM baterie za gelové, existuj rozdíl mezi technologií AGM a GEL. Na této stránce vám jej přiblížíme.

Začněme u toho, co mají obě technologie společného. U obou se jedná o tzv VRLA akumulátor (valve-regulated lead–acid battery), tedy ventilem řízené baterie. Ventil zároveň slouží jako přetlaková pojistka, pokud se uvnitř baterie nahromadí nadlimitní množství plynu. U obou technologií nehrozí únik elektrolytu, obě technologie jsou odolné proti otřesům. Akumulátory na těchto technologiích jsou bezúdržbové. Snadno je poznáte tak, že nemají klasické šroubovací ventily pro dolévání. Pracují na principu tzv. kyslíkové rekombinace, je tak minimalizován únik plynů z baterie. Baterie jsou výkonnější při menší velikosti a váze.

Technologie AGM
technologie AGM
Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkaníně ze skelných vláken(tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody). Baterie postavené na této technologii jsou velmi výkonné, mají výborné nabíjeccí charakteristiky, to znamená, že při vybití je mnohem snažší a rychlejší je nabít a také jsou velmi dobře odolné proti cyklické zátěži(nabíjení a vybíjení).

Baterie typu AGM jsou absolutně bezúdržbové, odolné proti vytečení elektrolytu a bezpečné.

Baterie na technologii AGM jsou vhodné pro náročné použití, do moderních aut, která mají nadstandardní elektrickou výbavu. Také jsou vhodné do vozidel vybavených funkcí Start&Stop (tzn. za jednu jízdu musí baterie mnohokrát nastartovat motor během okamžiku), včetně funkce regeneračního nabíjení, tedy rekuperace brzdné energie.

Výhody technologie AGM
absolutně bezúdržbové
odolné proti vytečení elektrolytu
vysoce výkonné
vhodné do vozů se systémy Start&Stop s regeneračním brzděním
odolná proti otřesům
možnost umístění i v náklonu včetně umístění v kabině řidiče (neuniká žádný plyn)
nízké samovybíjení
lepší výkon pro krátkodobé startovací proudy (vyšší startovací proudy)
zvýšená odolnost při cyklickém zatížení
delší životnost

Nabíjet baterie typu AGM lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL.



Technologie GEL

Hlavní rozdíl oproti technologii AGM je ve formě elektrolytu. Konstrukce gelových akumulátorů je podobná klasickým zalitým akumulátorům. Obsahuje sestavu kladných a záporných elektrod. Elektrolyt je však vázán v křemičitém gelu (nikoliv v separátoru jako u AGM). Výhodou je nižší citlivost na vyšší provozní teploty, vyšší kapacita při snížené hmotnosti akumulátoru i nízká hladina samovybíjení. Rovněž je omezen únik elektrolytu a jedná se o bezúdržbové akumulátory.

Výhody technologie GEL
absolutně bezúdržbové
odolné proti vytečení elektrolytu
velmi výkonné
prodloužená životnost
odolná proti otřesům
možnost umístění i v náklonu
nízké samovybíjení
vyšší odolnost v cyklické zátěži proti běžným akumulátorům
delší životnost proti běžným akumulátorům

Nabíjet baterie typu GEL lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL.



Technologie EFB
technologie EFB
Vzhledem k tomu, že stále více vozidel využívá systémů Start&Stop, tedy vypínání motoru i při krátkém zastavení a potřebě okamžitého znovunastartování, zvyšují se tak nároky na kvalitu a výkon autobaterií. Baterie musejí být odolnější vůči cyklickému zatížení (časté vybíjení při nastartování a dobíjení při jízdě). Vyjma baterií typu GEL a AGM se vylepšují také klasické konstrukce baterie s tekutým elektrolytem. Tak vznikla technologie EFB (enhanced flooded battery)

Baterie EFB sy vyznačují delší životností při zvýšeném cyklickém zatížení. Toho je dosaženo speciálním separátorem z polyesterových vláken a silnějšími deskami elektrod. Baterie typu EFB jsou tak vhodné do aut se systémy Start&Stop, ne však pro vozy s rekuperačním brzděním a dalšími šetřícími technologiemi.

Výhody technologie EFB
bezúdržbové
zvýšená odolnost proti vytečení elektrolytu
zvýšená odolnost vůči otřesům
vyšší odolnost v cyklické zátěži proti běžným akumulátorům (delší životnost)
http://www.apm.cz...ruceni.pdf
Upravil cert68 dne 16.03.2014 17:05
 
http://www.mku.estranky.cz
Vjetrnik
#24 
Nova baterka
Přidané 16.03.2014 17:09
Avatar člena


Příspěvků: 7209
Registrace: 09.10.07
to Cert68: zajímavé...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
busak
#25 
Nova baterka
Přidané 16.03.2014 17:59
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 19.12.09
Spitfire napsal:
Nalité baterie se nesmí nesmí klasickými poštovními způsoby posílat. Proto jsou suché. Plní se až v obchodech. Ale nezapojená naplněná baterka ležící půl roku na krámu moc extra nedegraduje.



Kup od Jezka gelovku a neni za ty penize co resit a prijde Ti bez starosti postou jako methumbs up
Nebýt BMW,už bych znovu nezačínal
 
cert68
#26 
Nova baterka
Přidané 16.03.2014 18:27

Příspěvků: 321
Registrace: 07.08.13
a je to gelovka nebo AGM
za kolik je Ježek má
 
http://www.mku.estranky.cz
busak
#27 
Nova baterka
Přidané 16.03.2014 19:09
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 19.12.09
cert68 napsal:
a je to gelovka nebo AGM
za kolik je Ježek má



Je to gelovka EXIDE pred mesicem me vysla na 2100 KcSmile
Nebýt BMW,už bych znovu nezačínal
 
Strana 2 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Obecné doplňky na motorku :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 92
Členové on-line: 1
leblik

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 2.04 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI