Já to myslel na Bohumila, takže v klídečku. I když chápu, že poskládat Bohumila na Jawu musí být umění Jo s papírama to chápu - já mám od některých motorek kromě TP i původní faktury a třeba k Pávíkovi mám typový list, manuál a fakturu - vše signováno výrobním číslem. Jestli Ti můžu poradit, tak bych se vyprdnul na rok 66 a hledal raději pěknou motorku v původním stavu. Sice za to třeba dáš víc než za šrot, ale zase lakování a chromy stojí nesmysl a patinovka bude mít časem určitě větší hodnotu. Ideálně pak shánět i něco čeho se vyrobilo míň - sportka, půlbubnová kývačka apod. A za mě raději 250 nebo 175 - jeden válec = jedna starost
Upravil MALI dne 26.06.2016 22:18
Navíc mají ty jednoválce hezčí zvuk .
Mě osobně se Jawy líbí, možná i proto, že jsem na nich jezdil od mala a je mi opravdu jedno, co si o tom kdo myslí.
Jestli to chceš pro potěchu, vyber si něco, co se Ti bude opravdu líbit a osloví Tě to. A je úplně jedno, zdali to bude jednohrb nebo BMW. Jestli na tom cchceš jezdi, pak určitě s doklady - veteránská čísla nebrat, s tím jsou jen starosti.
Upravil j_a_k dne 27.06.2016 06:18
tak to je velka vyhoda...dneska se spoustu motorek prodava "po renovaci" ale jsou to jen vyhozeny prachy. Asi nejlepsi je udelat si to sam...alespon mas pak pocit ze to je tvoje...jawa je na renovaci jednoducha jako facka....
Michal21 napsal:
tak to je velka vyhoda...dneska se spoustu motorek prodava "po renovaci" ale jsou to jen vyhozeny prachy. Asi nejlepsi je udelat si to sam...alespon mas pak pocit ze to je tvoje...jawa je na renovaci jednoducha jako facka....
No něco na tom je.Jaga jsi taky koupil,tak aby jsi se s tím popral "sám".Jednoduchost těchto strojů je jasná a taky doufám,že je i dostupnost náhradních dílů.
.
Enomze pokud to chces kvalitne tak dyz si spocitas 30 za motorku, pak 50 za renovaci tak to je uz pekna r45...taky zadny zazrak ale aspon je to motorka...tot muj nazor.
Kupredu spatki ni krok...
No ted to bohumil napsal uplne presne...tohle byl duvod proc jsem sel do jega...narvu do roho masakr, ale na rozdil od ceskyho auta to ma cenu a hlavne klientelu. Casto slysim "to ma takovou a takovou cenu" ale u veterana je dulezite si uvedomit, ze je taky dulezity najit nekoho kdo ti ty prachy da. Jawa je zajimava u nas na cesky dvorku, ale v zahranici po tom nestekne pes. Ano nekdo by mohl rict ze jsou i v nemecku lidi co to zajima, ale je jich dost malo a spravnej skopcak si proste koupi staryho bavoraka kdyz uz....casto kdyt tohle nekomu vysvetluji rikam: "koupil by sis polskyho Jonaka z roku sedesat"? Naklady na renovaci dvepade jsou pade minimum...jasne nekdo zase muze rict ze to da v pohode levneji, ale...nechavam delat pouze ten co mozno nejlepsi chrom ve spesl firme, lak od cloveka co se venuje jen veteranum, pak taky nejsou linky jako linky, o kvalite replik ani nemluve a tak bych mohl pokracovat do nekonecna...jestli to proste chces tak do toho jdi a pocitej tak s kilem vcetne nakupu cest telefonu, nervu s deb...ma na burzach apod. Ale kdyz ji milujes, neni co resit...
Michal21 napsal:
Chces dvepade nebo tripade? kolik jsi schopnej na tom udelat sam?
Myslím si,že kromě chromování jsem schopen si udělat téměř vše sám,no a z těch dvou obsahů bych bral asi radši 250.
Myslim ze pri pohledu na tve motorky nemuze nikdo pochybovat ze renovaci zvladnes.
Nazory ze Jawa ze 60tych a 70tych let neni dost dobra motorka neres. Pokud nebudes renovovat kvuli zisku ale pro radost tak vidim Jawu jako idealni volbu. Ty motorky byly v dobe vzniku ve sve cenove kategorii spica. A svou eleganci a technickou cistotou reseni detailu strcily do kapsy i BMW z te doby. Vzdycky obdivuju reseni kapotaze svetla nebo napojeni karburatoru a celeho motoru na plechy pod sedlem. A to vse bez 3D
Ja tyhle cervene Jawy vzdycky obdivuju a urcite bych jako ta zvolil 250cm3. To je stroj ktery jezdi a jezdi a jezdi. A je vzhledove nejcistsi.
Upravil paja1 dne 28.06.2016 19:57
Pája
Pokud českou motorku jako investici tak předválečný čtyřtakt Jawa Praga atd. , Jawu 500 ohc nebo závodní silnici. Dnes se koupí líp v cizině než doma.
GO poválečné dvoutaktní Jawy v kvalitě Michal21 je dnes již bohužel spíš 90000 kč + cena motocyklu.
250 kývačka nebo panelka složená z toho co Mototechna dala s doklady jsou dnes kolem 30000 kč. Hodně motorek v inzerci je dovezeno z Ruska nebo složeno z toho co dum dal.Málokdy díly modelově souhlasí, což renovaci dost zkomplikuje a prodraží. Veteránské doklady stojí kolem 5000 kč.
Za mě sehnat pěknou kompletní patinovku s doklady kde není problém převod, udělat GO - ložiska, tlumiče,kyvku,pořádné pneu,lanka,GO motoru 250 když je slušný 5000 kč, do světla novou parabolu a 50w žárovku, udělat komplet el., dát bezkontaktní Wape je 100w stojí kolem 4500 kč. U brzd srovnat bubny a stočit obložení.
Nejen na BMW , ale i na Jawě je jízda požitkem , pokud se udělá pořádně.
Pokud na tom chceš jezdit, tak Jawa 250 Sport, delší kyvka a 19 kola jsou sakra znát.