Miguel napsal:
Dneska už není nic co bejvávalo. Slušný člověk nemůže jezdit na fritovací olej, zatopit si pneumatikama a pustit si u toho metal na dva bloky daleko... Kde je nějaká svoboda?
Hrušky a jabka, sorry.
není se za co omlouvat, úplně vedle jsi ty.
Kdyz tu myslenku rozvedes, tak budu moc rad.
Emise hluku nesouvisí se životním prostředím? Moje svoboda končí tam, kde začíná tvoje. Chápu, že jsi fanoušek do motocyklů, ale každý to tak nemá...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Dneska už není nic co bejvávalo. Slušný člověk nemůže jezdit na fritovací olej, zatopit si pneumatikama a pustit si u toho metal na dva bloky daleko... Kde je nějaká svoboda?
Puvodne jsem myslel, ze motas hrusky s jankama, ale to o te Multici to zachranilo
Tohle všechno souvisí se vším. A pro mě není jízda na motocyklu ekvivalentem toho tůrovat motorku ve městě, dělat brajgl aby o mě každý věděl... a jesti chci opravdu jezdit na motorce, klidně může být na elektřinu, když budou mít dořešené tankování a dojezd, je mi to putna...
ale tohle prece vubec neni o turovani ve meste. To je uz o tom, ze na homologovane motorce za pul mega (tebou zminena Multistrada) uz nekde proste neprojedes. To je zelena buzerace, ktera s takovou za par let dostihne i slusne motorkare. Pod rouskou pachani dobra.
Čo je veľa, to je málo.
Moje narážka na Multistradu byla spíš na výrobce, který nedokáže vyrobit motorku, která je splňuje...
Jinak, pokud tvůj motocykl není na seznamu těch, které neplní, potom se vzrušuješ úplně zbytečně...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Dneska už není nic co bejvávalo. Slušný člověk nemůže jezdit na fritovací olej, zatopit si pneumatikama a pustit si u toho metal na dva bloky daleko... Kde je nějaká svoboda?
Puvodne jsem myslel, ze motas hrusky s jankama, ale to o te Multici to zachranilo
Tohle všechno souvisí se vším. A pro mě není jízda na motocyklu ekvivalentem toho tůrovat motorku ve městě, dělat brajgl aby o mě každý věděl... a jesti chci opravdu jezdit na motorce, klidně může být na elektřinu, když budou mít dořešené tankování a dojezd, je mi to putna...
ale tohle prece vubec neni o turovani ve meste. To je uz o tom, ze na homologovane motorce za pul mega (tebou zminena Multistrada) uz nekde proste neprojedes. To je zelena buzerace, ktera s takovou za par let dostihne i slusne motorkare. Pod rouskou pachani dobra.
O emisích hluku se mluví už delší dobu. Vím, že nové auta od BMW už prostě zní jak přes zeď. Na jednu stranu, mám na autě M-performance laufy a líbí se mi to a blablabla, ale když mi někdo nařídí ouředně, tak prostě pochopím, každej to tak nemá a někoho to může otravovat...
edit: a stejně jako u aut, to nepostihne nikoho, výrobci prostě začnou dělat motorky, které ty normy budou plnit. Jestli někdo bere snahu vyrábět auta a motorky, které žerou míň a dělají míň bordelu a kraválu, jako buzeraci... tak je mimo. jde nám přece o jedno, chceme jezdit, kvůli tomu to děláme, a přitom mi může být úplně buřt, jestli motorka míň žere /komu by to vadilo?/ nebo dělá míň kraválu...
Upravil Miguel dne 31.05.2020 12:36
pod trvalým dohledem
Neni mi to jedno. Protoze ted to splnuju a za dva roky nekdo rozhodne, ze 95 db je moc, a od stolu tam nasere 90 dB. Mne tohle utahovani sroubu vadi. Tobe ne. Cajk.
Čo je veľa, to je málo.
Hynekr napsal:
Neni mi to jedno. Protoze ted to splnuju a za dva roky nekdo rozhodne, ze 95 db je moc, a od stolu tam nasere 90 dB. Mne tohle utahovani sroubu vadi. Tobe ne. Cajk.
Ale to už se děje, jak píšu, nové auta už to tak mají.
Netuším, jak je to s motorkama, protože ty mají i emisní normy volnější a přicházejí později.
Já jsem v Tyrolsku nikdy nebyl /na motocyklu/, ale Rakušáci si vždycky životní prostředí považovali, je to jejich rozhodnutí, těžko jim to můžeš zazlívat.
A jen tak mimochodem, nevím, jaký rachot dělá nová Multistrada, ale S1000RR je slyšet na pět kilometrů....
pod trvalým dohledem
Veľmi zaujímavé by bolo napr. toto: Nová Multistrada vo full výbave s origo kuframi (robí to pre Ducati Touratech), všetko homologované ...... stojí u nás 26.000.- euro. V Tyrolsku dostanem pokutu povedzme 1000.- euro. OK - má viac dB, ako je ich norma. OK. Motorka ako celok bola vyrobená s plnou homologáciou na prevádzku na pozemných komunikáciách min. pre celú EÚ. Uloženú pokutu v členskom štáte EÚ za homologovanú motorku si budem vymáhať u predajcu, u výrobcu a ak to neobstojí, posuniem to na súd, trebárs aj na európsky súd. Zaujímavé by bolo, ako by to všetko skončilo ....
Filo napsal:
Veľmi zaujímavé by bolo napr. toto: Nová Multistrada vo full výbave s origo kuframi (robí to pre Ducati Touratech), všetko homologované ...... stojí u nás 26.000.- euro. V Tyrolsku dostanem pokutu povedzme 1000.- euro. OK - má viac dB, ako je ich norma. OK. Motorka ako celok bola vyrobená s plnou homologáciou na prevádzku na pozemných komunikáciách min. pre celú EÚ. Uloženú pokutu v členskom štáte EÚ za homologovanú motorku si budem vymáhať u predajcu, u výrobcu a ak to neobstojí, posuniem to na súd, trebárs aj na európsky súd. Zaujímavé by bolo, ako by to všetko skončilo ....
jak by to skončilo? jako se zákazem vjezdu starších dieselů do centra některých německých měst... taky byly homologované, kdysi
pod trvalým dohledem
Filo napsal:
Veľmi zaujímavé by bolo napr. toto: Nová Multistrada vo full výbave s origo kuframi (robí to pre Ducati Touratech), všetko homologované ...... stojí u nás 26.000.- euro. V Tyrolsku dostanem pokutu povedzme 1000.- euro. OK - má viac dB, ako je ich norma. OK. Motorka ako celok bola vyrobená s plnou homologáciou na prevádzku na pozemných komunikáciách min. pre celú EÚ. Uloženú pokutu v členskom štáte EÚ za homologovanú motorku si budem vymáhať u predajcu, u výrobcu a ak to neobstojí, posuniem to na súd, trebárs aj na európsky súd. Zaujímavé by bolo, ako by to všetko skončilo ....
jak by to skončilo? jako se zákazem vjezdu starších dieselů do centra některých německých měst... taky byly homologované, kdysi
Lidé rádi a možná a ti levičácky zaměření i úmyslně zaměňují novely zákonů s omezováním svobody. Když si koupím motorku, splňuje nařízení a normy např. EU. Pak není důvod její pohyb po EU jakkoliv omezovat. Pokud vyjde přísnější zákon, tak se výrobci musí přizpůsobit a nebo skončit. Ale ve svobodné zemi by mělo platit pravidlo stávající výrobky nechat přirozeně zaniknout a ne je ZAKAZOVAT. Takže stará auta se "spotřebují", stejně jako staré kotle na uhlí, vysavače atd... Pak si každý rozumný člověk koupí novější a lepší výrobek. A pokud posfašistické země rozhodnou preferovat ekozmetky, tak si lidé budou držet ty staré, neekologické věci. Je to zákon akce a reakce. Nabídka vs. poptávka. Tak by to mělo fungovat a ne buzerace, zákazy a omezení, které jsou teď v EU velmi v kurzu. Bohužel pijavic přisátých na penězovody je už více, než svobodných lidí vytvářejících skutečné hodnoty, tak se zdravě fungujícího společenství honem nedočkáme.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Moje zena je “hlukarka” (neni hlucha, dela do hluku V civilizovanych zemich to vse bylo az doted zarizeno tak, ze zrizovatel silnice/zeleznice musel udelat vse proto, aby splnil hlukove limity, i pri zvysene frekvenci aut. Extremni priklad prazske Sporilovske ulice, nesplnovala hlukove limity, takze postupne zmena povrchu, upraveni rychlosti, stejne to nepomohlo, takze se mluvi o zahloubeni. Prace na roky.
Ja nevim, o co se pokouseli v tom Rakousku, ale spis to vypada jako nejkriklavejsi priklad zelene zvule - ZAKAZAT. Mne to normalni neprijde.
Čo je veľa, to je málo.
Filo napsal:
Veľmi zaujímavé by bolo napr. toto: Nová Multistrada vo full výbave s origo kuframi (robí to pre Ducati Touratech), všetko homologované ...... stojí u nás 26.000.- euro. V Tyrolsku dostanem pokutu povedzme 1000.- euro. OK - má viac dB, ako je ich norma. OK. Motorka ako celok bola vyrobená s plnou homologáciou na prevádzku na pozemných komunikáciách min. pre celú EÚ. Uloženú pokutu v členskom štáte EÚ za homologovanú motorku si budem vymáhať u predajcu, u výrobcu a ak to neobstojí, posuniem to na súd, trebárs aj na európsky súd. Zaujímavé by bolo, ako by to všetko skončilo ....
jak by to skončilo? jako se zákazem vjezdu starších dieselů do centra některých německých měst... taky byly homologované, kdysi
tipuju, že výrobce udělá svolávačku a nahradí výfukové potrubí takovým, které bude ty normy splňovat... neměl by to být problém.
Filo napsal:
Veľmi zaujímavé by bolo napr. toto: Nová Multistrada vo full výbave s origo kuframi (robí to pre Ducati Touratech), všetko homologované ...... stojí u nás 26.000.- euro. V Tyrolsku dostanem pokutu povedzme 1000.- euro. OK - má viac dB, ako je ich norma. OK. Motorka ako celok bola vyrobená s plnou homologáciou na prevádzku na pozemných komunikáciách min. pre celú EÚ. Uloženú pokutu v členskom štáte EÚ za homologovanú motorku si budem vymáhať u predajcu, u výrobcu a ak to neobstojí, posuniem to na súd, trebárs aj na európsky súd. Zaujímavé by bolo, ako by to všetko skončilo ....
jak by to skončilo? jako se zákazem vjezdu starších dieselů do centra některých německých měst... taky byly homologované, kdysi
tipuju, že výrobce udělá svolávačku a nahradí výfukové potrubí takovým, které bude ty normy splňovat... neměl by to být problém.
Netuším, vyjde mu líp vracet peníze za motorky, které nesmíš provozovat? Můžu se zeptat u BMW, jak se to chystají řešit... že prodali motocykly, se kterými se nesmí někam do EU...
pod trvalým dohledem
Nevím, mám 1100GS s 94 db v techničáku. Jsem si jistý, že by nějakou hlavu pomazanou mohlo napadnout měřit db na silnici u kontroly. Určitě už bude mít víc než když byla nová .... Manželky 700GS má 91db, když to vezmu papírově jsme v pohodě a můžeme tam jet. Za každou zatáčkou budou stát policajti a koukat ti do papírů. O tuhle buzeraci nikdo nestojí i když máš motorku v pohodě. Jako turista tam prostě nepojedeš. Spíš mi je líto lidí co tam bydlí a celou sezonu nevyjedou protože to platí pro všechny........
700 GS, 1100 GS
Nemyslím, že tenhle údaj vyčtou zmalého TP a asi nebudou ani googlit parametry motorky. Když tě zastaví, tak jednoduše změří hladinu hluku 1m od motorky a pak pokud překročíš, zaplatíš. Takže s laďákem jsi v háji asi i s tlumící vložkou.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tie motorky na tom zozname su hlucne dost. Sami testovaci piloti vo videach
pri niektorych motorkach podotknu , ze ma super zvuk a za nechape . ako to
preslo homologizaciou. A v Tirolsku si povedali ze stacilo.
Hrabe_X napsal:
Nemyslím, že tenhle údaj vyčtou zmalého TP a asi nebudou ani googlit parametry motorky. Když tě zastaví, tak jednoduše změří hladinu hluku 1m od motorky a pak pokud překročíš, zaplatíš. Takže s laďákem jsi v háji asi i s tlumící vložkou.
Nemusejí ti nic hledat v dokladech a ani nemusí mít žádný měřič. Prostě se podívají na homologační štítek na tvojí motorce a mají jasno. Samozřejmě, až po tom co vyhodnotí, že máš origo výfuk.
Pro příklad můj homoštítek:
Stewe přiložený následující obrázek:
[178.89Kb]
Upravil Stewe dne 01.06.2020 08:50
GSA 1250 Rallye 2024