Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 2 z 2:   1    2  
 
"Hloupá" otázka na ESA
DanielC
#21 
Přidané 09.11.2021 19:14
Avatar člena


Příspěvků: 219
Registrace: 12.08.15
niki-xy napsal:
Zdravím..????. Ideální vlákno pro můj dotaz...???? Někde jsem vyčetl , že základní tovární nastavení tlumičů (asi všeobecně) je na cca 80 kg.....jak tedy vlastně nastavit ESA když jezdec váží například 120 kg...?????? Nebo ESA umí vyhodnotit aktuální váhu..??
Přijde mi zvláštní že by jezdec 120kg měl mít stejné nastavení (jedna helma)jako jezdec například 65kg ...????
Díky za případnou osvětu....


Přesně tak ta váha bude někde kolem 80kg protože to je průměrná váha řidiče(evropana) kdo ma víc těch 120 tak si naklika ze jede s bagaží kdo min vezme bagáž Grin
esa na dohc vyhodnotit a doupravit přepetí neumí to až novej vodnik nevím od jakého roku
Upravil DanielC dne 09.11.2021 19:15
 
Filo
#22 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 09.11.2021 19:26

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
niki-xy napsal:
Zdravím..????. Ideální vlákno pro můj dotaz...???? Někde jsem vyčetl , že základní tovární nastavení tlumičů (asi všeobecně) je na cca 80 kg.....jak tedy vlastně nastavit ESA když jezdec váží například 120 kg...?????? Nebo ESA umí vyhodnotit aktuální váhu..??
Přijde mi zvláštní že by jezdec 120kg měl mít stejné nastavení (jedna helma)jako jezdec například 65kg ...????
Díky za případnou osvětu....
Áno, 80 kg sa považuje za jedného jazdca. ESA do r 2013 je v podstate primitívny systém, ktorý má prednastavené v zadu 3 polohy predpatia pružiny. 120 kilový jedinec určite nemože jazdiť na základe, teda na "jednu prilbu". Podstatný je dynamický SAG zadného kolesa. Nechce sa mi to tu vysvetľovať, ale priateľ Google ti to objasní ... ????????
 
niki-xy
#23 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 09.11.2021 19:32

Příspěvků: 52
Registrace: 14.02.14
Díky za info...Wink . Takže je to vlastně takový "nóbl" forichtunk kterýmu je nutno se přizpůsobit v případě že nemám tu správnou ideální váhu...Grin
 
Filo
#24 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 10.11.2021 08:39

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
niki-xy napsal:
Díky za info...Wink . Takže je to vlastně takový "nóbl" forichtunk kterýmu je nutno se přizpůsobit v případě že nemám tu správnou ideální váhu...Grin
Skús si pomerať SAG a podľa toho nastaviť Esa - aspon približne. Moto na hlavný stojan, na ráme označ nejaký pevný bod a zmerať v osi zadného kolesa vzdialenosť. Potom moto na kolesá, v plnej výstroji si na ňu sadni, niekto nech ťa podrží a takto zmerať vzdialenosť na tom istom bode na ráme. Správny sag je 30% z celkového zdvihu zadného kola. Napr. 1200 GSAdv má zdvih 220 mm. 30% je 66mm, t.j. rozdiel týchto dvoch nameraných hodnot by sa mal približovat hodnote 66mm vzadu, v predu je to cca 55mm. Podľa toho si nastav Esa. Na manuálnom tlmiči sa to dá nastavit presne, na Esa nie. Pozri o rázok.
Filo přiložený následující soubor:
8ED3EC46-9448-41E7-87B2-C4D32B8F245D.webp
 
Filo
#25 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 10.11.2021 08:40

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
Filo napsal:
niki-xy napsal:
Díky za info...Wink . Takže je to vlastně takový "nóbl" forichtunk kterýmu je nutno se přizpůsobit v případě že nemám tu správnou ideální váhu...Grin
Skús si pomerať SAG a podľa toho nastaviť Esa - aspon približne. Moto na hlavný stojan, na ráme označ nejaký pevný bod a zmerať v osi zadného kolesa vzdialenosť. Potom moto na kolesá, v plnej výstroji si na ňu sadni, niekto nech ťa podrží a takto zmerať vzdialenosť na tom istom bode na ráme. Správny sag je 30% z celkového zdvihu zadného kola. Napr. 1200 GSAdv má zdvih 220 mm. 30% je 66mm, t.j. rozdiel týchto dvoch nameraných hodnot by sa mal približovat hodnote 66mm vzadu, v predu je to cca 55mm. Podľa toho si nastav Esa. Na manuálnom tlmiči sa to dá nastavit presne, na Esa nie. Pozri o rázok.

Filo přiložený následující soubor:
E8D1B563-3B8C-4C22-865F-5D4CA523E073.webp
 
walda
#26 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 10.11.2021 09:48

Příspěvků: 419
Registrace: 10.04.10
Filo napsal:
niki-xy napsal:
Díky za info...Wink . Takže je to vlastně takový "nóbl" forichtunk kterýmu je nutno se přizpůsobit v případě že nemám tu správnou ideální váhu...Grin
Skús si pomerať SAG a podľa toho nastaviť Esa - aspon približne. Moto na hlavný stojan, na ráme označ nejaký pevný bod a zmerať v osi zadného kolesa vzdialenosť. Potom moto na kolesá, v plnej výstroji si na ňu sadni, niekto nech ťa podrží a takto zmerať vzdialenosť na tom istom bode na ráme. Správny sag je 30% z celkového zdvihu zadného kola. Napr. 1200 GSAdv má zdvih 220 mm. 30% je 66mm, t.j. rozdiel týchto dvoch nameraných hodnot by sa mal približovat hodnote 66mm vzadu, v predu je to cca 55mm. Podľa toho si nastav Esa. Na manuálnom tlmiči sa to dá nastavit presne, na Esa nie. Pozri o rázok.

YouTube Video

nemít GS, stojím tam ještě dnes
https://www.motor...uid=344094
 
Fojtik Design
#27 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 10.11.2021 09:55
Avatar člena


Příspěvků: 679
Registrace: 25.09.19
Anebo na sobě pánové trochu zamakáme a nějaký to kilo shodíme dolů. Taky bych to potřeboval. Soudruzi z BMW vlastně myslí na naše zdravíčko Grin
 
Strana 2 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 82
Členové on-line: 1
equir

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.18 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI