Já myslím že teroristi s tím nemají co do činění. Jde především o prachy a když chtěj mít dakar v jižní americe, tak ať si tam jezdí s kamazama a nisanama. Motorky budou vždycky na poušti !!! Heroes Legend je dobrá volba.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
petrj napsal(a):
Já myslím že teroristi s tím nemají co do činění. Jde především o prachy a když chtěj mít dakar v jižní americe, tak ať si tam jezdí s kamazama a nisanama. Motorky budou vždycky na poušti !!! Heroes Legend je dobrá volba.
Jak že s tím teroristi nemájí nic společného? Nikdo nedokázal zaručit bezpečnost, a tak to nepustili - rozumné řešení. Jen ty posádky, těch peněz, příprav, nadějí....
To že někdo zaloboval o přesun závodů je věc jiná. Jen se neboj, možná se pojede v Číně *** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Srovnávat retro rallye Heroes Legend s kolosem jako je Dakar (nebo i UAE Desert Challenge nebo dokonce i třeba Pharaon Rallye) je nesmysl. Je to naprosto jiná liga. Heroes je truc projekt bývalého ředitele Dakaru Huberta Auriola. Znám ho osobně, je to velice podnikavý člověk, který největší slávu prožil pochopitelně na trasách v Africe a nelíbí se mu styl, který vede ASO, potažmo její ředitel dakarské rallye. Jenže Auriol má konkurenční doložku ve smlouvě s ASO, když odcházel z pozice ředitele závodu a díky tomu prakticky nemá šanci uspořádat podobný podnik sám. Podle mě je klíčovým rozdílem mezi různými podniky pouze a jenom jedno - televizní vysílání. Viděli jste někdo denní nebo alespoň souhrnné zpravodajství z Pharaon Rallye? Jakto? No protože to prostě NIKDO nevysílá. To znamená naprosto nulový zájem ze strany sponzorů, kteří do takového závodu dávají peníze jen kvůli celoroční podpoře nějakého jezdce nebo týmu nebo to berou jako součást tréninku na Dakar. Televize je alfa a omega a žádný z těch dalších podniků nemá média tak zvládnutý jako ASO s Dakarem. Je houby platné, že záznam ve VHS kvalitě z Budapest-Bamako vysílalo tuším po večerech Discovery (nebo Spektrum), sledovanost je tam blízká nule. Dakar v Argentině a Chile bude přenášet tuším 160 televizních stanic.
ASO chce Dakar zpátky v Africe, mluví se o tom a podle mě je to v roce 2011 docela reálné. Francouzský vliv je tam nepochybně vyšší než ve španělsky mluvících zemích jižní ameriky ale musí být zájem i těch zemí a po mnoha letech v Africe to nebylo snadné, všechny země na trase dělaly spíš překážky než podporu a nikdo tam nevěřil, že by to přesunuli jinam. Ekonomický dopad to má prý velký, byla to třeba v případě některých zemí největší mezinárodní propagace těch států a prý se moc snaží aby se to vrátilo. Je to ekonomika i politika ale podle mě běžnému divákovi u televize je to úplně jedno - vsadím se, že drtivá většina lidí nepozná rozdíl mezi záběry z Atakamy a z Mauritánie. Letos bude závod hodně jiný, při stavbě trasy se poučili, hned po pár dnech začnou pískové etapy a pořádně těžké a nebude tam tolik rychlého ježdění ale bude víc technických partií. I když bych moc chtěl vidět zase někdy někde "velké" motorky a dvouválce, je to asi nereálné, protože díky tomu to byl závod spíš po pistách a šlo jen o to, kdo pojede rychleji. Podle některých jezdců (konkrétně jsem o tom mluvil s tím Hubertem Auriolem), by technické pasáže třeba poslední africké trasy (2007) s technikou z let kdy on jezdil, šly projet jen velmi obtížně nebo vůbec. Trasa prý byla dělaná tak, aby to těžší motorky vůbec zvládly. Otázka je, co je lepší ale podle mě to má být vyvážené aby na záběrech nebyly jen motorky v plné rychlosti víceméně na rovné pistě ale aby tam byly přejezdy koryt, brody atd.. Malé enduro motorky pochopitelně nepojedou tak rychle jako jezdily vloni KTM 690 ale díky tomu uvidíme víc značek (podívejte se na startovní listinu - kolik tam je najednou dalších značek a jak se rozrůstá BMW třeba) a náklady na vývoj nejsou tak šílené, takže by se mohla očekávat i tovární podpora od firem, které už Dakar pro neuvěřitelně vysoké náklady opustily. Já chci Dakar zpátky v Africe a moc bych chtěl vidět opravdu velké motorky ale je to historie a podle mě do budoucna spíš uvidíme kategorii hybridů a elektromobilů než BMW boxer na trati *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Na pěkný dokument České televize o přípravě celého týmu KM Racing na Dakar 2010 se můžete podívat zde: http://www.ceskat...amtype=WM3
Příprava probíhala v Tunisu v oáze Ksar Ghilane.
Napíšu to sem,ať zbytečně nezákládám vlákno.Dakar 2010 už mám první oběť.Zahynula nějaká mladá dívka,která stála v neoznačené zóně a najela do nich německo švícarská dvojice v osobáku...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tomečkova tatra na Dakaru havarovala, spolujezdci skončili v nemocnici
Nešťastně a hodně předčasně skončila slavná Rallye Dakar pro jednu z českých posádek. Hned v úvodní soutěžní etapě měla tatra Tomáše Tomečka nehodu. Pilot zůstal nezraněn, navigátor Vojtěch Morávek a mechanik Petr Vojkovský byli vrtulníkem převezeni do nemocnice v Córdobě.
Přehled úmrtí na Rallye Dakar:
1979 (1 mrtvý) - Při premiéře zahynul motocyklista Patrick Dodin.
1981 (3) - Tři italští novináři zmizeli v poušti.
1982 (3) - Zabil se nizozemský motocyklista Bert Osterhuis. Zemřela i francouzská žurnalistka Ursula Zentschová a dítě v Mali.
1983 (2) - Zemřel francouzský motocyklový závodník Jean-Noël Pineau a ve státě Mali opět přihlížející dítě.
1984 (1) - V Burkině Faso přejel rangerover divačku.
1985 (2) - Jeden člověk podlehl zraněním v Nigeru, druhý zahynul při nehodě vrtulníku v Maroku.
1986 (7) - Pád helikoptéry připravil o život pět lidí. Zemřel švýcarský pilot Francois-Xavier Bagnoud a čtveřice Francouzů: zakladatel soutěže Thierry Sabine, novinářka Nathalie Odentová, televizní technik Jean-Paul Fur a popový zpěvák Daniel Belavoine. Smutný ročník doplnili ještě dva motocyklisté, do cíle nedojel Ital Giampaolo Marinoni a Japonec Jasuo Kaneko.
1987 (1) - Na cestě do Dakaru zemřel francouzský novinář.
1988 (6) - Tragický skok dvoumotorového kamionu DAF nepřežil jeho navigátor Kees van Loevezijn a obětí srážky s jiným vozem se stal spolujezdec Patrick Canado z Francie. Na motocyklu skonal jeho krajan Jean-Claude Huger. Krvavou daň si rallye vybrala i mezi diváky: dítě v Mali, další dítě a žena v Mauritánii.
1990 (1) - V poušti zahynul finský žurnalista Kaj Salminen.
1991 (2) - V opuštěné vesnici v Mali byl zastřelen řidič doprovodného kamionu Charles Cabannes a zemřel též lékař závodu. Oba zemřelí byli francouzské národnosti.
1992 (3) - Francouzského motocyklistu Gillese Lalava doplnili na poslední cestě i dva řidiči podpůrných týmů.
1994 (1) - Zemřel motocyklista Michel Sansen z Belgie.
1996 (2) - Na jihu Maroka najel na minu kamion a jeho řidič Francouz Laurent Gueguen zahynul. V Guineji bylo zabito dítě.
1997 (1) - Zabil se motocyklista Jean-Pierre Leduc z Francie.
1998 (5) - Nedaleko Nuakšottu v Mauritánii přišlo při čelní srážce jednoho auta s domorodým vozem o život pět civilistů.
2002 (1) - Nehodu servisního vozidla Toyoty zaplatil životem francouzský mechanik Daniel Vergnes.
2003 (1) - Vaz si zlomil francouzský spolujezdec Bruno Cauvy.
2005 (5) - José Manuel Pérez ze Španělska podlehl zraněním a stal se desátým mrtvým motocyklistou na Dakaru. O den později zahynul na motorce i dvojnásobný dakarský vítěz Ital Fabrizio Meoni. Černý ročník doplnili ještě dva belgičtí fandové rallye a o život přišla i pětiletá senegalská dívka.
2006 (3) - Zahynul australský motocyklista Andy Caldecott a dvě děti - jedno v Guineji a druhé v Senegalu - přihlížející závodu.
2007 (2) - Zatím poslední africký ročník se stal osudným dvěma motocyklistům, Jihoafričanovi Elmeru Symonsovi a jeho francouzskému kolegovi Eriku Aubijouxovi.
2009 (3) - Zahynul francouzský motocyklista Pascal Terry a dva lidé nepřežili nehodu, při které se jeden z doprovodných kamionů srazil s jiným vozidlem.
2010 (1) - Zemřela jedna z divaček, když do skupiny lidí přihlížejících u trati vjel vůz německo-švýcarské posádky Mirco Schultis, Ulrich Leardi.
YouTube Video
Upravil Remus511 dne 03.01.2010 13:09
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
No jo, mám z NL zprávy od známých, kteří tu motorku dělali. Nikdo nečekal, že argentický benzín rozpustí tu pěnu v nádrži. Je to průser. Dneska nikdo neví co se stalo ale je na 8.km a motorka mrtvá.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jo,jo neboj čtu ho každou půlhodinu.Jen před tím jsem mrknul dřív sem tak jsem tomu trošku nechtěl věřit.Doufám,že Pepíno Machy není ze hry.Kua to jsou nervy!!!!
Číňani startovali i loni, to bylo snad na 250 a letos na 450. Jednomu to dojelo myslim až do 6 etapy. O Macháčka bych se nebál, on sám tvrdí, že do poloviny nikdy nespěchá, sází na spolehlivost a vychází mu to. Když mu soupeři odpadají on jede furt a podle toho jak se to vyvíjí tak pak přidá nebo si drží to svý. U Tomečka se už bohužel posldní roky stává pravidlem, že to někde rozbije a první etapy nejsou vyjímku. Škoda.
Macháček - těžká havárka a zničený kokpit s přístroji, dojížděl podle nějakých opozdilců, nemohl sám navigovat. Ten Verhoeven - je venku ze závodu. Oficiální zpráva pro ASO říká že důvod je zničená převodovka, realita - nikdo nevíme ale motorka je dead.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nemáte někdo link dakar 2010 stage 1,2,......
Našel jsem jen st 2 a německy dpc....... YouTube Video F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis