Samozřejmě, že to nějakým způsobem funguje. To před Tractive klobouk dolů, že na 3cm zdvihu tlumiče dokážou vykouzlit úsměv na tváři majitelů. Mě by zajímalo, co by teprve dokázali s tlumičem s normálním zdvihem?
Ale logika věci je jasná. Energie, kterou potřebuješ pohltit, je pořád stejná.
Pokud na to pohlcení máš dráhu 21cm nebo nějakých chabých 8cm, tak to musí být znát. Pocitově je to však "ošáleno" tím hydrodynamickým dorazem. Otázka ovšem je, kdyby tam nebyl a místo toho využili prostor pro plnohodnotný zdvih, jestli by to nebylo lepší a pro většinu lidí využitelnější. Já tvrdím, že určitě ano. Jenže by bylo horší se uchytit na přeplněném trhu.
Ten hydrodynamický doraz je totiž na motorce s teleleverem jen marketing. Je to "kouzelné" zařízení, které prodává běžný tlumič za neběžné peníze.
Kdyby to nacpali do klasické vidle, jejíž délka je konstrukčně "neomezená" tak neřeknu půl slova kritiky. Kdyby vzali např. vidli z afriky, která má zdvih 26cm a 3 cm by využili tímto prvkem, tak to má sakra smysl, ale rvát to na tlumič, kde je délka omezená konstrukcí motorky a půlku zdvihu zlikvidovat pro pohodlnější chod na doraz, je jenom obchodní tah. Většina lidí tomu nerozumí a tak když jim pan "protřelý prodejce" začne vykládat o tom, jak se po koupi tohoto kouzelného zařízení jejich motorka nikdy nedostne tvrdě do dorazu, musí to znít naprosto fantasticky... a vlastně říká pravdu... jen nedodá, že ztratí většinu zdvihu a že jejich GS bude mít zdvih jako RR.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Hele a svezl jsi se na tom?? Nevím jak to mají udělané, na doraz jsem nikdy nešel. 20cm maly skok na dorazy nejde a víc nepotřebuji.
Máš asi pravdu, ale na celém světě jsem o tom neslyšel a píšeš to jen ty. Zajímavé.
Nicméně já bych si ten podvozek za dobrou cenu koupil klidně znovu. Určitě raději než třeba Wilbers.
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
pak jsem bohužel moto prodal a koupil novou 1250 GSA- to byla chyba a už jsem zpět na 12GSA
Prosím tě, co tě vedlo k tomu, vrátit se z 1250 na vzducháč GSA? Občas o 1250 přemýšlím, ale bojím se, že bych dopadnul podobně a nerad bych si tunil při své výšce 197cm už třetí 1200 GSA
Upravil vztekloun dne 26.07.2023 20:25
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Někde jsem o tom už psal tak to jen skopčím https://www.faceb...2320573290
Důvodů je víc.Je jakoby menší i když to nevypadá. Na 1250 si nemuzu nastavit podvozek jak chci, jen min,max a auto. Pak jsem ve stupackach vedel o příčných nerovnostech vic, nez by se mi libilo. Od katalyzatoru to v létě topí jak blázen, hluk od předního kola atd. Navíc je to nějaký uhlazený,chybí mi tam ten bpxer efekt ...a ano, víc to jede, má lepší světlo, tempomat, ale spokojenější jsem víc na té starší. Boxer efekt, blinky ještě jako BMW no prostě láska
A takj jsem zjistil, ze ta stara se mi vic libi, minimálně z pohledu řidiče. Nova se mi chvilku libila, ale mejt ty chrom plechy je taky za trest Aktualne 1250 GSA HP
Díky moc Petře, tohle je fajn slyšet, tak nějak jsem už měl 2x stejný pocit, když jsem po jednom dni zkušební jízdy přesedlal zpět na svoji, ale červík tam vždy někde hlodal. Vždy se mi trochu víc líbil podvozek vodníků v terénu oproti mým Wilbersům. No asi ho budu dál řešit a ladit dál celou moto k obrazu svémustarám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Mr GS napsal:
Samozřejmě, že to nějakým způsobem funguje. To před Tractive klobouk dolů, že na 3cm zdvihu tlumiče dokážou vykouzlit úsměv na tváři majitelů. Mě by zajímalo, co by teprve dokázali s tlumičem s normálním zdvihem?
To je právě ono, z technického hlediska si to vysvětlil dokonale, i jsem si pročetl celý topic kde si popisoval skutečný zdvih tlumičů.
Díky tomu jsem byl vlastně slušně odrazenej na ty TT tlumiče celkově. Ale otázka nastává jak to vlastně funguje reálně na motorce. To by chtělo nějak asi vyzkoušet na nějakých stejných trasách a i někde offroad abych asi poznal rozdíly co je špatně a co ne. Jenže nakoupit si vícero tlumičů a testovat je postupně, je úplná blbost, nebo by to stálo asi jako další motorka.
Rozhodnutý nejsem zatím nijak, jen vím, že na příští rok to budu muset už nějak řešit, jestli se teda nestane, že bych to GS vyměnil za něco jiného
Upravil Lucifer dne 27.07.2023 21:43
#bmwdiagsokolov specializovaný servis BMW a MINI,
originální diagnostika pro BMW, BMW motorrad, BMW i, MINI
Kódování, flashování, mapové podklady, doděláni výbavy, takřka cokoliv na BMW stačí se zeptat fb.me/bmwdiagsokolov
BMW R1200GS ADVENTURE 2006 Alpinweiss 3
xavier napsal:
Hele a svezl jsi se na tom?? Nevím jak to mají udělané, na doraz jsem nikdy nešel. 20cm maly skok na dorazy nejde a víc nepotřebuji.
Máš asi pravdu, ale na celém světě jsem o tom neslyšel a píšeš to jen ty. Zajímavé.
Nicméně já bych si ten podvozek za dobrou cenu koupil klidně znovu. Určitě raději než třeba Wilbers.
Doraz ve smyslu konec chodu tlumiče, ne náraz na doraz.
Já zapomněl, s kým se bavím a že tady nestačí napsat jednou "doraz" ve spojení s tractive do uvozovek, aby bylo patrný, že víme o čem je řeč. To se musí psát a vysvětlovat pořád dokola, aby nebyl žádný prostor pro točeni se na místě na úplných nesmyslech.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Lucifer napsal:
Rozhodnutý nejsem zatím nijak, jen vím, že na příští rok to budu muset už nějak řešit, jestli se teda nestane, že bych to GS vyměnil za něco jiného
Ahoj jak to u tebe dopadlo?
Taky musím po 120 tis.km vyřešit tlumič a taky přemýšlím o koupi originální tlumiče. Důvod je ze se nechci v motorce hrabat každých 30 tis. Kvůli tlumičum.
Original jsem repasoval v 70tis.
Tlumic nikdy neměl žádnou náhlou poruchu. Už ale netlumi jak má.
Jeho chovani mi stačilo a spolehlivost byla super.
Mám obavu že neoriginální tlumic nebude mít takovou zivotnost.
Jezdím sólo nebo ve dvou poměr tak 50/50 .
99% cesta.
Pája
paja1 napsal:
Jak by jste porovnali spolehlivost original tlumicu a třeba wilbersu?
Hoj, mám na GSa 1200 /2011 vyměněný celý podvozek z originálu co tekl už v 65 tis za Wilbers. Servisák vymontoval, použili se origo jednotky a Ero osadil na jednotky nové Wilbers. Zatím po cca 10 tis jsem fakt spokojen, trvalo to tak 500-800km než se rozchodili a ted je to pro mě super. Vše je spojeno, žádný chyby. Vše funguje jako na origo tlumičích. Dávat za origo 70 tis, sem si fakt rozmyslel. Tohle vyšlo na 38 a pohoda. A uvidím co za 20 - 30 tis km bude. Pro mě je to cca jednou za 4 roky na zimu to dát Milanovia ten to zprocesuje. Aspon takový je plán. , no a jinak proti Wilbers nemůžu říct křivýho slova. Sice předek je pocitově tvrdší, protože když přejedu nějakou jámu, tak jakoby drcne do řiditek, ale pak tlumí. Když je cesta jen zvlněná, tak to krásně žehlí, ostrý přechody jsou znát ale stejně jako starý origo.
paja1 napsal:... přemýšlím o koupi originální tlumiče. Důvod je ze se nechci v motorce hrabat každých 30 tis. Kvůli tlumičum. ...
... Original jsem repasoval v 70tis. ...
... Mám obavu že neoriginální tlumic nebude mít takovou zivotnost. ...
Nejde o životnost, ale o preventivní prohlídku, výměnu oleje, ... Až budeš mít nové tlumiče, uvidíš výrazný rozdíl ve funkci proti starým. Výměnou oleje a těsnění při repasi se obnoví funkce jako by byly nové.
Mimochodem, pokud nebudeš měnit olej v motoru nebo převodovce, nebude to jezdit tak dlouho jako při pravidelném servisu. Repase tlumičů je zlomek ceny nových a věř, že při poctivém dodržování repasních intervalů to budou poslední tlumiče, co kupuješ.
Wilbers 24400kč
Bohužel nevidím hydroštel
Střídám jízdu solo a ve dvou, takže nepoužitelný. https://www.bohem...o-1200-gs/
originál BMW stojí 28097Kč
Těžko ríct jaký bude v porovnání s původním???
Máte ještě tip na nějaký ověřený a kvalitní tlumič?
PS:
Touratech nechci, držák mobilu byl od nih hrozný šunt.
Hyperpro mám dlouho náhradní pružinu, kterou jsem nikdy nepoužil protože stejnou namontoval kámoš a výsledek pro 2 lidi OK, pro jednoho tvrdé. Tlumič to už nezmění.
Pája
Doufám, že plánuješ koupit tlumiče oba nové a oba od stejné firmy + stejné výkonnostní řady.
Vím je to rouhání ale řeším před dovolenou opravdu jen zadek.
Mam pri jizde sólo s kuframa předpětí na max a stejné už zadek skáče jak koza. Uz mi zadek netlumi jako pred repasi pred 40 tis. Dovcu ve dvou si neumím představit.
Upravil paja1 dne 27.05.2025 06:19
Pája
Doufám, že plánuješ koupit tlumiče oba nové a oba od stejné firmy + stejné výkonnostní řady.
Vím je to rouhání ale řeším před dovolenou opravdu jen zadek.
Mam pri jizde sólo s kuframa předpětí na max a stejné už zadek skáče jak koza. Uz mi zadek netlumi jako pred repasi pred 40 tis. Dovcu ve dvou si neumím představit.
Budeš strašně zklamaný. Řešil jsem to na Transalpu. Vyměnil jsem zadek a v pulce Černý hory vytekla levá šavle. Jak ti všichni doporučují, bude celkový repas, nebo celková výměna. Procházka by ti repas už neudělal jako nouzovku? http://www.prochy...tejte.html
jen doplním k tomu Wilbersu, jak píše Francis, předpětí na hadici je za příplatek, cenová politika je cca stejná v rámci typu tlumiče i pro jiné modely motorek, kam se mnohdy ta hydraulika prodává míň a tak si prostě při objednávce doskládáš co zrovna na tlumič chceš, nebo nechceš. Protože se každý jeden tlumič vyrábí na zakázku, tak to jde, u Wilbersu neleží v regále žádná ihned dostupná konfekce.
cena toho Adjustline 640 s HPA (hydraulika předpětí) je pak 26 200 s dph.
kdybys mělo zájem o něco mým směrem kontakt je v profilu
Upravil Ero dne 27.05.2025 08:18
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM