Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC
Strana 2 z 2:   1    2  
 
Výměna baterie
stevebmw
#21 
Přidané 09.02.2024 13:22

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
Ano, možná jsem to pojmul nevhodně to souhlas.
Proti offtopicům samozřejmě nic nemám, i když to na první dojem může působit.

Reaguju pouze proti jediné dezinformaci, nesmyslu, ba dokonce až ****vině a to, že R1250 a nebo R1200LC má něco jako je inteligentní dobíjení.
Upravil stevebmw dne 09.02.2024 13:23
R1200GS 2010
 
stevebmw
#22 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 13:22

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
-
Upravil stevebmw dne 09.02.2024 13:23
R1200GS 2010
 
hicks
#23 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 13:33
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
stevebmw napsal:
Reaguju pouze proti jediné dezinformaci, nesmyslu, ba dokonce až ****vině a to, že R1250 a nebo R1200LC má něco jako je inteligentní dobíjení.


jj.. clap
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
John_Ice
#24 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 13:33

Příspěvků: 390
Registrace: 06.08.20
stevebmw napsal:
Možná jste si toho nevšimli, ale jsme na fóru o motorkách a to konkrétně v tématu R1250 a R1200LC.
Nevím proč sem pletete články o inteligentním dobíjení u auta, žádná z těchto motorek žádné inteligentní dobíjení nemá.

Za mě by měla být odpověď na konkrétní otázku asi ... nauč se používat hledej. Protože u baterkách je všude plno textu a sám víš, že žádný rozdíl to nebude, jestli GS 1100,1150,1200,1250 či jestli to bude Honda atd. A vůbec by tohle vlákno nemuselo být.
Jenom si vezmi, že já dostal cérest za to, že rok výroby neodpovídá. Ale jakmile tam napsal něco úplně něco jiného, co nebylo ani k tématu, tak se nic nedělo. helpless
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže.
music1200 GSA - 2011 smiley005
 
stevebmw
#25 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 13:43

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
John_Ice napsal:
a sám víš, že žádný rozdíl to nebude, jestli GS 1100,1150,1200,1250 či jestli to bude Honda atd.


bohužel, rozdíl tam je. Nevím jak je to u řad 1100 a 1150. Ale řada R1200GS vzduch používá regulaci pomoci budícího vynutí a od řady R1200 LC je používán zkratový regulátor.

Takže pokud se tazatel zeptá: co když dám menší baterku (kapacitně) nezničím si regulátor?
Odpověď:
a.) u R1200GS vzduch je to dost pravděpobobně té regulaci jedno
b.) u R1200GS LC a R1250 je ten zkratový regulátor designován na určitý stálý výkon. Já teda neumím na 100% říct, jestli ty 2Ah tomu regulátoru nějak ublíží, ale pravděpodobně ne.
Upravil stevebmw dne 09.02.2024 13:44
R1200GS 2010
 
John_Ice
#26 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 14:38

Příspěvků: 390
Registrace: 06.08.20
Ok, tak teď jsem chytřejší a už vím, jakej je rozdíl mezi AC vs LC u BMW. Vidíš a od toho je forum Smile
Ale nic na tom nemění to, že tohle vlákno je zbytečnost. A už nechápu, proč snižovat kapacitu baterie, proč vůbec o tom uvažovat. Že by v tom byla cena? To snad ne?!
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže.
music1200 GSA - 2011 smiley005
 
Kratkej
#27 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 17:27
Avatar člena


Příspěvků: 692
Registrace: 22.11.14
Takže pokud se tazatel zeptá: co když dám menší baterku (kapacitně) nezničím si regulátor?
Odpověď:
a.) u R1200GS vzduch je to dost pravděpobobně té regulaci jedno
b.) u R1200GS LC a R1250 je ten zkratový regulátor designován na určitý stálý výkon. Já teda neumím na 100% říct, jestli ty 2Ah tomu regulátoru nějak ublíží, ale pravděpodobně ne.

Auto moto elektrice teda moc nerozumím, ale kde je napětí odpor a proud tam na 100% funguje Ohmův zákon.
Regulátor z principu udržuje napětí + - stejné bez ohledu na otáčky.
Akumulátor má vnitřní odpor čím novější a větší kapacita tím menší, jak stárne vnitřní odpor se zvětšuje, akumulátor jde do kopru.
Proud teče do akumulátoru takový jaký je vntřní odpor nebo max na co je stavěný.
Startovací proud v létě studený motor, dvouvačka.
Kratkej přiložený následující obrázek:


[73.81Kb]
Upravil Kratkej dne 09.02.2024 17:32
 
Kratkej
#28 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 17:28
Avatar člena


Příspěvků: 692
Registrace: 22.11.14
Vnitřní odpor, motorka.
Kratkej přiložený následující obrázek:


[28.37Kb]
Upravil Kratkej dne 09.02.2024 17:33
 
Kratkej
#29 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 17:34
Avatar člena


Příspěvků: 692
Registrace: 22.11.14
Vnitřní odpor aku auto.
Kratkej přiložený následující obrázek:


[226.06Kb]
 
hicks
#30 
Výměna baterie
Přidané 09.02.2024 19:42
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Kratkej napsal:
Akumulátor má vnitřní odpor čím novější a větší kapacita tím menší, jak stárne vnitřní odpor se zvětšuje, akumulátor jde do kopru.


tak nejak to chapu taky.

Tj. novy 12Ah by mela byt cca obdoba "trochu jeteho" 14Ah.

Napr. muj stary aku v LC mel tusim 2.4Ah.. a startovalo to.

Jenom to brzo chciplo. Nove mam nejaky lithium znackovy.. tusim EXIDE.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
monsery
#31 
Výměna baterie
Přidané 10.02.2024 00:38
Avatar člena


Příspěvků: 358
Registrace: 23.10.17
Ahoj,

co se vnitřního odporu baterie týče, tak je to takto:
0 - 5 m/ohmu skvělý stav baterie, 5 - 10 m/ohmu je dobrá baterie, 10 - 30 m/ohmu je špatný stav baterie. Někdy pomůže desulfatace, ale... 30 m/ohmu a více je baterie na výměnu.

STEEVEBMW děkuju za osvětu, že motorky inteligentní dobíjení nemají.

Proč jsem to vše napsal, no říkal jsem si: opakování a připomenutí není špatné....a třeba se někdo začne zajímat a starat víc svou baterii. Tím přispěju k tomu, že vám baterie vydrží o něco delší dobu. Každopádně se tu na téma baterie rozběhla konverzace se spousty racionálními názory.

John_Ice :nedchtěl jsem Tě nějak rozhněvat našel jsem video, kde je myslím vše pěkně vysvětleno https://www.youtu...JZUPmUUAHA
Upravil monsery dne 10.02.2024 00:58
Lítám pomalu a nízko..
 
John_Ice
#32 
Výměna baterie
Přidané 10.02.2024 07:33

Příspěvků: 390
Registrace: 06.08.20
monsery napsal:
John_Ice :nedchtěl jsem Tě nějak rozhněvat našel jsem video, kde je myslím vše pěkně vysvětleno https://www.youtu...JZUPmUUAHA

flower ale vůbec nevím o čem píšeš Grin
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže.
music1200 GSA - 2011 smiley005
 
paaulooss
#33 
Výměna baterie
Přidané 10.02.2024 18:40

Příspěvků: 125
Registrace: 13.02.18
Čím menší kapacita baterie, tím vyšší vnitřní odpor a menší nabíjecí proud. V tom pripade čistě teoreticky alternátor s regulátorem u LC nikterak přetížit menší kapacita o 2Ah nemůže. Nevím tedy jal přesně funguje regulátor u LC ale melo by to tak být.

Startovací proud mají baterie 12 a 14Ah od EXIDE stejný. Nejspíš mezi nimi člověk rozdíl ani nepozná..
 
stb
#34 
Výměna baterie
Přidané 11.02.2024 10:16

Příspěvků: 20
Registrace: 12.06.17
Tak už víme kde co o bateriích, ale v dotazu bylo i: "A co všechno je potřeba po výměně udělat?" To by mě taky zajímalo.
 
paaulooss
#35 
Výměna baterie
Přidané 11.02.2024 10:40

Příspěvků: 125
Registrace: 13.02.18
Joo, to mě taky. Někdo říkal něco o kalibracích plynu a quickshifteru... To se musí vážně po výměně baterky udělat?
 
Strana 2 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 53
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,717
Nejnovější člen: vasfire

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.83 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI