Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 2 z 3:   1    2    3  
 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
alesvagner
#21 
Přidané 04.11.2009 17:07
Avatar člena


Příspěvků: 747
Registrace: 28.03.09
Hicks napsal(a):

nenapsal bych to lip Wink

Tady bliznimu tvemu se z toho rozpadne motorka a on se jeste usmiva Shock


No nevim, jestli bych to napsal zrovna rozpadnutim motorky a jesli pricinou te zavady byla zrovna tato vyjizdka. blushing
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
 
hicks
#22 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 04.11.2009 17:23
Avatar člena


Příspěvků: 16428
Registrace: 09.07.08
alesvagner napsal(a):
Hicks napsal(a):

nenapsal bych to lip Wink

Tady bliznimu tvemu se z toho rozpadne motorka a on se jeste usmiva Shock


No nevim, jestli bych to napsal zrovna rozpadnutim motorky a jesli pricinou te zavady byla zrovna tato vyjizdka. blushing


ja uz to vzdal...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Vjetrnik
#23 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 04.11.2009 17:23
Avatar člena


Příspěvků: 7211
Registrace: 09.10.07
to Aleš: my jsme se ale vážně na úvod těžce krotili...Wink...rozvášnili jsme se až při návratu, když už jeli jen 4 stroje...jinak na GS bez spolujezdce(bez ženy) snad ani jezdit neumím...blushing

to Hicks: se mnou to prostě lepší nebude...spíš naopak...helpless...
 
Tonda
#24 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 04.11.2009 18:51

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncembye" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
alesvagner
#25 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 04.11.2009 21:04
Avatar člena


Příspěvků: 747
Registrace: 28.03.09
Vjetrnik napsal(a):
to Aleš: my jsme se ale vážně na úvod těžce krotili...Wink...rozvášnili jsme se až při návratu, když už jeli jen 4 stroje...jinak na GS bez spolujezdce(bez ženy) snad ani jezdit neumím...blushing

to Hicks: se mnou to prostě lepší nebude...spíš naopak...helpless...


No tak to jste celkem strelci, ja ve dvou jezdim pomalu. Ale zase je fakt, ze toho ve dvou moc nemam. :-) No jo, jak uz jsem napsal nekolikrat, tesim se na priste, snad jeste letos neco pojezdim. ;-)
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
 
Vjetrnik
#26 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 04.11.2009 22:46
Avatar člena


Příspěvků: 7211
Registrace: 09.10.07
to Aleš: my zimní sezonu zahajujeme příští víkend...budou určitě fotky, pochlubit se musíme blushing
 
alesvagner
#27 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 05.11.2009 19:08
Avatar člena


Příspěvků: 747
Registrace: 28.03.09
Vjetrnik napsal(a):
to Aleš: my zimní sezonu zahajujeme příští víkend...budou určitě fotky, pochlubit se musíme blushing


Nemam zadny detstvi... real sad
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
 
karcici
#28 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 05.11.2009 19:21
Avatar člena


Příspěvků: 671
Registrace: 03.06.08
Tonda napsal(a):
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncembye" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.



.......mam 12stku a ma tieto iste symptomy naj 75tis km.....zatial len jazdim zvuk sa nezhoršuje ale zrejme je to zrale na vymenu
 
holubbb
#29 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 06:51

Příspěvků: 1015
Registrace: 16.03.07
karcici napsal(a):
Tonda napsal(a):
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncembye" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.



.......mam 12stku a ma tieto iste symptomy naj 75tis km.....zatial len jazdim zvuk sa nezhoršuje ale zrejme je to zrale na vymenu


kamaráde jestli ty nebudeš mít tu hřídel+lamelu plastovou www.celysvet.cz/skin/smile/s8197.gif
 
Hrabe_X
#30 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 07:33
Avatar člena


Příspěvků: 3747
Registrace: 31.10.07
holubb napsal(a):
kamaráde jestli ty nebudeš mít tu hřídel+lamelu plastovou www.celysvet.cz/skin/smile/s8197.gif


Myslíš, že vývoj lamely a hřídele byl následující?:
r100gs mělo hřídel a lamelu dubovou
r1100gs kovanou ocelovou
r1150gs soustruženou hliníkovou
r1200gs litou plastovou
(r1300gs servem poháněnou, eletromagnetickou, 150ti čidly kontrolovanou)

Tak to asi nebylo (a snad ani nebude) GrinGrinGrin
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
 
karcici
#31 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 08:41
Avatar člena


Příspěvků: 671
Registrace: 03.06.08
holubb napsal(a):
karcici napsal(a):
Tonda napsal(a):
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncembye" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.



.......mam 12stku a ma tieto iste symptomy naj 75tis km.....zatial len jazdim zvuk sa nezhoršuje ale zrejme je to zrale na vymenu


kamaráde jestli ty nebudeš mít tu hřídel+lamelu plastovou www.celysvet.cz/skin/smile/s8197.gif




.........uznavam že ten tvoj stary plechovy kredenc bude mat v kovošrote vačšiu cenuGrin
 
Hrabe_X
#32 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 10:56
Avatar člena


Příspěvků: 3747
Registrace: 31.10.07
Takže podle přečtených zkušeností jsem si udělal závěr, že lamela je stavěná na životnost kolem 100tis km a pak se prostě vymění, protože je stejně mrtvé obložení spojky.
Lepit (nýtovat) nové obložení spojky je nesmysl, protože lamela je už vyčochtaná a nevydrží 2násobný nájezd,čili se tím neušetří ani koruna.
A když se někomu sejde špatná výrobní série s menší tvrdostí (jak psal pavelgs), musí vyměnit komplet hřídel i lamelu. Smile

BMW je záhadnější než Jawa. Grin

H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
 
sadilek
#33 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 12:28
Avatar člena


Příspěvků: 1093
Registrace: 13.12.07
Hrabe_X napsal(a):
Takže podle přečtených zkušeností jsem si udělal závěr, že lamela je stavěná na životnost kolem 100tis km a pak se prostě vymění, protože je stejně mrtvé obložení spojky.
Lepit (nýtovat) nové obložení spojky je nesmysl, protože lamela je už vyčochtaná a nevydrží 2násobný nájezd,čili se tím neušetří ani koruna.
A když se někomu sejde špatná výrobní série s menší tvrdostí (jak psal pavelgs), musí vyměnit komplet hřídel i lamelu. Smile

BMW je záhadnější než Jawa. Grin

Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.Smile
 
www.jezdime.eu
Hrabe_X
#34 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 12:56
Avatar člena


Příspěvků: 3747
Registrace: 31.10.07
sadilek napsal(a):
Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.Smile


Od kolika tis. km máš motorku, že ve 100tis km máš lamelu jak novou?
Neznám v mém okolí nikoho,kdo by do 120tis km neměnil lamelu spojky. Možná máš najeto více, než bys sám čekal a lamelu tam máš již po výměně. CoolGrinSmile
Sám mám ve 105tis km lamelu jak novou, protože jsem ji měnil v 90tis km. Smile
Upravil Hrabe_X dne 06.11.2009 12:57
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
 
sadilek
#35 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 14:05
Avatar člena


Příspěvků: 1093
Registrace: 13.12.07
Hrabe_X napsal(a):
sadilek napsal(a):
Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.Smile


Od kolika tis. km máš motorku, že ve 100tis km máš lamelu jak novou?
Neznám v mém okolí nikoho,kdo by do 120tis km neměnil lamelu spojky. Možná máš najeto více, než bys sám čekal a lamelu tam máš již po výměně. CoolGrinSmile
Sám mám ve 105tis km lamelu jak novou, protože jsem ji měnil v 90tis km. Smile

Motorku mám už 70000km a předchozího majitele znám osobně.Nikdy to neměnil a on jí kupoval novou.Tak jsem zvědavej jestli udělám rekord na jednu lamelu.Grin
 
www.jezdime.eu
pavelgs
#36 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 15:34
Avatar člena


Příspěvků: 699
Registrace: 03.10.07
sadilek napsal(a):
Hrabe_X napsal(a):
Takže podle přečtených zkušeností jsem si udělal závěr, že lamela je stavěná na životnost kolem 100tis km a pak se prostě vymění, protože je stejně mrtvé obložení spojky.
Lepit (nýtovat) nové obložení spojky je nesmysl, protože lamela je už vyčochtaná a nevydrží 2násobný nájezd,čili se tím neušetří ani koruna.
A když se někomu sejde špatná výrobní série s menší tvrdostí (jak psal pavelgs), musí vyměnit komplet hřídel i lamelu. Smile

BMW je záhadnější než Jawa. Grin

Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.Smile



Moje motorka byla dovezená s 15 tis km ze švajcu a celou její historii znám.Jízdní styl mám myslím celkem vyrovnaný a je zajímavé že problémy jsou jenom s BMW.Mám ještě jinou motorku s kardanem (Kawasaki) a slovo porucha ta motorka nezná (do 200 000 km ji chybí už jen kousek) . U BMW gufera začnou chcát po pár tisících km,ložiska odejdou hned na to a jako završení se vylágruje spojka.Nepočítám jiné drobné neplechy.U Kawasaki GTR mám ložiska v kardanu pořád origo (ani náznak nějaké vůle),gufera pořád origo (r.v. 88) ,spojka mě čeká o letošní zimě.Za 85tis km které jsem já najel se mi nikdy nestalo abych zůstal někde viset ( u obou BMW 4x) .Ty samé dobré zkušenosti mám i s Hondou NTV 650,která má taky kardan a letmáč.Na kontě poruch prostě nic-nula.Takže jestli je někde problém,myslím že to bude na straně výrobků germánské značky.
 
karcici
#37 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 16:34
Avatar člena


Příspěvků: 671
Registrace: 03.06.08
.......neni nad to ako to mat s čim porovnat a objektivne zhodnotit
 
lucags
#38 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 17:47

Příspěvků: 240
Registrace: 13.01.09
Mně se to stalo taky(r1150gs rv.2002)mezi karlovacem a zagrebem a taky úplně nečekaně se ta výstupní hřídel protočila v lamele.Oprava v zagrebu mně vyšla na 900 eur.
Ale jako prvotní příznak bych teď označil horší podřazování protože po opravě jdou kvalty dolů skoro samy.
A žádné pazvuky jsem před tím při řazení taky neslyšel.
 
alesvagner
#39 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 20:00
Avatar člena


Příspěvků: 747
Registrace: 28.03.09
Je fakt, ze mi uz nejaky cas sla radit blbe petka, hlavne nahoru pri predjizdeni. Obcas jsem tam kopl neutral nekde mezi 4-5-6. A neco klepalo, kdyz jsem zmackl spojku. Az budu mit porovnani, jak bude motorka znit a radit po oprave, muzu poreferovat, jestli se to opravou zmenilo, pripadne jestli bude nejaky nalez i v prevodovce behem opravy.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
 
Tonda
#40 
Zavada spojky z 24.10.09 - Opraveno :-)
Přidané 06.11.2009 20:30

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Myslím, že nejde jednoznačně říci, že se dá u kteréhokoliv modelu od BMW natočit na jedné lamele tolik a nebo tolik kilometrů. Znám opravdu spoustu lidí, kteří mají najeto přes 90000km, ale i dost přes 100000km na původní spojku. Např. mému kamarádovi Pukovi se loni v cca 85000km vysypala převodovka. Opravil jsem mu ji a lamelu spojky nechal původní - byla jako nová (jak obložení, tak drážky) - dnes má 110000km. Stejně tak sadílek (ve 100000km lamela úplně v pohodě) - oba dva znali historii své motorky. Taky znám lidi, kterým nevydržela spojka ani 40000km a jednoho kluka z Prahy, kterému jsem měnil letos lamelu už po 27000km (1200GS r.v.2006 - koupená nová). Jestli za to může jízdní styl nebo nekvalitní materiál (nebo spíš občasné nedodržení kvality u některé serie dílů) se můžeme akorát dohadovatCool
Ale když BMW miluješin love, tak stejně není co řešit.GrinCoolWink

Jen tak pro zajímavost - ta lamela z R1200GS (r.v.2006) po 27000km, kterou jsem letos měnil - obložení KO (v jednom místě na plech), drážkování bylo OK:
img692.imageshack.us/img692/432/snmekl.jpg
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Strana 2 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 115
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.79 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI