[b]metjuu napsal(a):
Jak říkám, nemá cenu začínat na něčem malém, málo výkoném,..je lepší přeskočit mezikroky a jít do toho, do čeho opravdu chceš!
To je rozumný, hlavně pro ty co mají rádi silniční motorky. Dodělat řidičák, popř. ho mít a nikdy nejezdit a koupit rovnou R1, nebo VTR.
Dobrá rada nad zlato
za svým názorem si stojím, protože ten kdo to má v hlavě v pořádku, tak je jedno, jesltli má pod sebou 25kW nebo 100kW..
..a proto taky nepíší na serveru o silničních motorkách..
Nezískáš ty správné návyky....
Asi takhle, občas někomu půjčím motorku, ať už 12ctku nabo VTRko. Znám ty lidi, mají to v hlavě v pořádku, řidičák taky a přesto přijedou a řeknou, že jim to na trojku, čtyřku támhle a támhle v zatáčce trochu ulítlo...
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 15:51
Příspěvků: 252 Registrace: 28.07.08
Tak třeba já s tím co napsal metjuu souhlasim. A proč? No protože to že se ty co mají rádi silniční motorky věšej po svodidlech a všude možně NEMUŽE silná motorka (ta si sama nepřidá) ale ten co zatim sedí!!
Takže k tematu asi to,že velký GS je supr bomba a to že vypadá jako velká a těžká (a to je) tak jak se to rozjede je všechno pryč.
Malý si občas pujčim ale neměnil bych protože si připadam jak na kole
Jinak ale obě ok záleži stejně na tobe,podle mně rovnou velká. Měj se.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 16:09
Příspěvků: 252 Registrace: 28.07.08
Tomás 1200GS: Až si udělá jak ty říkáš "dobrý náviky" a přeleze s petikilovýho CB na litrvý GSX R a vypne práve tu hlavu (ikdyž bude mít naviky) tak bude čumět jak jetel kde mu to všude ulítává. Prostě v obsahu to neni.
Pardon je to mimo jednobuch či boGSer
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 18:23
Příspěvků: 70 Registrace: 28.02.09
tak já se vyjádřím, po zkušenostech s fichtlem, pak mustang, jawa90roadster, Jawa 250 - 350 chopper, bylo dlouho(15let) nic, pak Kawa 500gpz ale to nebyla až tak nejvhodnější motorka na cestování(stáří a s tím spojená spolehlivost i když mě dovezla vždy a všude), pak 650GS, a byl jsem z ní nadšený, pohodlná univerzální motorka na blbnutí po polňačkách okolo komína ale hlavně i na dlouhé a ještě delší cestování, pak se zrovna ta moje bohužel někomu zalíbila a jednoho dne se stratila (z kůlny na dvoře a samozřejmě pojištěnou proti zlodějům jsem ji neměl) , momentálně je ze mě opět Jawař s tím že to holt chvilku potrvá než ušetřím na druhou . Pak v létě a na podzim jsem měl možnost povozit(cesty jen do max 300km) se na 1150gs -brácha ji u mě garážoval než si pořešil svoje parkování a to bylo něco těžko popisovatelného, po prvním sednutí jsem měl pocit že je stavěná přímo pro mě, ovladatelnost, pohodlí, posaz....atd, takže dnes šetřím na svou novou lásku kterou nebude nic jiného než 1100gs -1150GS. s úctou vzpomínám na 650gs ale velký GS je na prvním místě a k malému nemám v úmyslu se vracet, byť je to výborný stroj
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 13:49
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
Tak abych to s odstupem času i za sebe nějak zhodnotil nebo uzavřel...
U mne se nakonec konala pouze jednosměrná cesta od malého GS Báwa k boGSerovi. Našel jsem dobrého kupce na malé F 650 GS a dobrého prodejce na velké R 1100 GS, a jsem s "výměnou" malého GSa za velké GS Báwo navýsost spokojen!
Myšlenka o cestě zpět mě pak už hned od prvních jízd na R 1100 GS snad ani nikdy nenapadla, natož abych ji uskutečnil.
Dovi přiložený následující obrázek:
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 14:40
Příspěvků: 3723 Registrace: 05.06.07
metjuu napsal:
Tomas1200GS napsal(a):
[b]metjuu napsal(a):
Jak říkám, nemá cenu začínat na něčem malém, málo výkoném,..je lepší přeskočit mezikroky a jít do toho, do čeho opravdu chceš!
To je rozumný, hlavně pro ty co mají rádi silniční motorky. Dodělat řidičák, popř. ho mít a nikdy nejezdit a koupit rovnou R1, nebo VTR.
Dobrá rada nad zlato
za svým názorem si stojím, protože ten kdo to má v hlavě v pořádku, tak je jedno, jesltli má pod sebou 25kW nebo 100kW..
..a proto taky nepíší na serveru o silničních motorkách..
Já souhlasím s Tomasem1200GS. Každá motorka ti něco dá, taky jsem začínal na malém obsahu a postupně zvětšoval. Trvalo to sice dlouho, než jsem se dostal na litr, ale jsem rád, že jsem šel touto cestou.
A taky platí "bez bolesti není radosti", člověk tolik neocení třeba velký GSo, když si ho koupí rovnou.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 14:43
Příspěvků: 3723 Registrace: 05.06.07
Michal napsal:
Tomás 1200GS: Až si udělá jak ty říkáš "dobrý náviky" a přeleze s petikilovýho CB na litrvý GSX R a vypne práve tu hlavu (ikdyž bude mít naviky) tak bude čumět jak jetel kde mu to všude ulítává. Prostě v obsahu to neni.
Pardon je to mimo jednobuch či boGSer
Samozřejmě, že to není v obsahu, ale v hlavě, ale tu hlavu ti právě správně formuje postupné přecházení z menších obsahů na větší.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 14:48
Příspěvků: 4661 Registrace: 20.10.07
Dovi napsal:
Jedla napsal(a):
když jsem se nechal unést a pohltit krásou BMW a koupil 1150, ... po prvních pár kilometrech jsem si okamžitě zvykl... na rozdíl od CBR 929 RR fireblade se nemusí do naklopení v zatáčkách nutit a krásně se nechá vodit.
Trochu odbočím od tématu, ale vyzkoušej si to naklopení motorky (zvláště těžké a zdánlivě líné chodit do zatáčky) nikoliv klasicky a těžce náklonem svého těla, ale zcela lehce jenom řídítkama. Při jízdě krokem to samozřejmě nefunguje (tam když zatočíš doprava, tak jedeš doprava), ale od určité rychlosti dané více vlivy už to funguje přesně naopak, a proto už i VELMI MÍRNÝM zatočením řídítek např. doprava se motorka OKAMŽITĚ naklání na levou stranu a hned vykrajuješ levou zatáčku.
Ne každý to tak dělá protože ne každý ten "trik" zná. A zatímco u některých motorek se klasickým postupem (změna jejího těžiště vlivem změny těžiště jezdce) u toho člověk hrozně nadře, tak tímto trikem s natočením řídítek paradoxně do protisměru to jde až zázračně lehce a hlavně okamžitě (!!), takže zejména v kritických chvílích se tak dají ušetřit cenné zlomky sekund a cenné metry...
Jestli to neznáš, tak si možná říkáš, co je to za hloupost a že si dělám legraci... Ale nedělám a funguje to - za jízdy se natočením rídítek např. doprava okamžitě mění těžiště směrem doleva. Vyzkoušej a uvidíš sám :-)
Ja kdyz to ctu, tak spis premyslim, jestli existuje na svete nekdo, kdo tenhle "trik" nezna. Podle me je to naprosto automaticky a takrka jedinej zpusob, jak zatocit, akorat si treba nekdo neuvedomuje, ze to tak je a ze to sam dela.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 15:12
Příspěvků: 16425 Registrace: 09.07.08
Alda napsal:
Ja kdyz to ctu, tak spis premyslim, jestli existuje na svete nekdo, kdo tenhle "trik" nezna. Podle me je to naprosto automaticky a takrka jedinej zpusob, jak zatocit, akorat si treba nekdo neuvedomuje, ze to tak je a ze to sam dela.
jj..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 15:20
Příspěvků: 3723 Registrace: 05.06.07
hicks napsal:
Alda napsal:
Ja kdyz to ctu, tak spis premyslim, jestli existuje na svete nekdo, kdo tenhle "trik" nezna. Podle me je to naprosto automaticky a takrka jedinej zpusob, jak zatocit, akorat si treba nekdo neuvedomuje, ze to tak je a ze to sam dela.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 15:28
Příspěvků: 16425 Registrace: 09.07.08
stepan napsal:
hicks napsal:
Alda napsal:
Ja kdyz to ctu, tak spis premyslim, jestli existuje na svete nekdo, kdo tenhle "trik" nezna. Podle me je to naprosto automaticky a takrka jedinej zpusob, jak zatocit, akorat si treba nekdo neuvedomuje, ze to tak je a ze to sam dela.
jj..
tak si to myslím
kdyz si predstavim Doviho jak na ty motorce poskakuje nez objevil zazrak jmenem KONTRA 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 15:30
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
stepan napsal:
hicks napsal:
Alda napsal:
Ja kdyz to ctu, tak spis premyslim, jestli existuje na svete nekdo, kdo tenhle "trik" nezna. Podle me je to naprosto automaticky a takrka jedinej zpusob, jak zatocit, akorat si treba nekdo neuvedomuje, ze to tak je a ze to sam dela.
jj..
tak si to myslím
No, já mám opačnou zkušenost.
Když na to někdy při nějakém setkání na cestách přijde řeč a dopustím se já bláhovec již pokolikáté té pošetilosti, že se pokouším o osvětu v tomto smyslu, jsem skoro za šarlatána v očích těch nevěřících Tomášů.
Můj názor je proto ten, že lidí, kteří tenhle "trik" ještě neznají, je naopak spousta. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 15:31
Příspěvků: 16425 Registrace: 09.07.08
Dovi napsal:
stepan napsal:
hicks napsal:
Alda napsal:
Ja kdyz to ctu, tak spis premyslim, jestli existuje na svete nekdo, kdo tenhle "trik" nezna. Podle me je to naprosto automaticky a takrka jedinej zpusob, jak zatocit, akorat si treba nekdo neuvedomuje, ze to tak je a ze to sam dela.
jj..
tak si to myslím
No, já mám opačnou zkušenost.
Když na to někdy při nějakém setkání na cestách přijde řeč a dopustím se já bláhovec již pokolikáté té pošetilosti, že se pokouším o osvětu v tomto smyslu, jsem skoro za šarlatána v očích těch nevěřících Tomášů.
Můj názor je proto ten, že lidí, kteří tenhle "trik" ještě neznají, je naopak spousta.
to jenom ilustrije s JAKEJMA BLBAMA SE STYKAS!
Sorry, ale jinak to rict nejde.
---
prijed do Praglu. Protahneme te zatackama u Knina a muzeme probrat teorii
Upravil hicks dne 31.08.2011 15:31
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 15:35
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
hicks napsal:
stepan napsal:
hicks napsal:
Alda napsal:
Ja kdyz to ctu, tak spis premyslim, jestli existuje na svete nekdo, kdo tenhle "trik" nezna. Podle me je to naprosto automaticky a takrka jedinej zpusob, jak zatocit, akorat si treba nekdo neuvedomuje, ze to tak je a ze to sam dela.
jj..
tak si to myslím
kdyz si predstavim Doviho jak na ty motorce poskakuje nez objevil zazrak jmenem KONTRA
Asi sis to trochu popletl - já už jezdil na mašině, když Tys ještě nebyl na světě. A možná se budeš divit, tento trik byl již tehdy znám i nám, co jsme jezdili na fichtlech a čízách a pod.
A za druhé, já tady v tomto vlákně o tom tehdy psal v reakci na povzdech o jednoduchosti nebo složitosti položit danou motorku do náklonu. A radil jsem právě tento trik jako lék na zdánlivou neohrabanost některých těžších strojů.
Tak příště namísto zbrklých reakcí raději lépě čti a lépe se snaž pochopit to, co právě čteš a na co případně i reaguješ... __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 15:48
Příspěvků: 546 Registrace: 11.04.07
taky krátce:
Silnici nemám rád a jezdím po ní jen že z nějakýho důvodu musím - proto mi přednosti velkýho GS nic neříkají.
1x max 2x za rok přejezd někam dál na malým GS je v pohodě i ve dvou s plnou polní. Naopak kamkoli dorazím, nejsem ničím limitován.
Když cestuju ve dvou tak neriskuju abych se musel spoléhat na výkonný motor a podobně.
Na ježdění solo kolem komína(do 200km) je 650 pohoda lehounký na blbnutí. Pravda že moje jede trochu jinak než série ale i na sériovým jsem problém neviděl.
Navíc pro jakýkoli OFF je velký GS sebevražda fyzická možná i ekonomická - nebavme se o prašných cestách, který projedu i na choperovi.
Věřím že kdo jezdí převážně silnici a pravidelně dost km, občas šotolinku, má rád pohodlíčko, bude Velký GS jeden z top kandidátů.
Náklady provozní a na spotřebák nemá cenu řešit. I kdyby motor 650 lehnul po 250tis km koupím za babku jinej. Na velký GS motor vydrží 2x víc ale stojí 2x víc. Životnost a spolehlivost je dostatečná obou a každý má svoje mouchy.
Závěr - přestup je věcí priorit ne toho která motorka je lepší.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 16:24
Příspěvků: 669 Registrace: 06.07.09
Je to tak, tento rádoby trik používá každý už od mala na všem co má dvě kola. Někde jsem koukal na video (youtube) kde přidělali na moto další řidítka napevno bez možnosti pohybu... A nezatočil nikdo kdo to zkusil...
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 31.08.2011 16:31
Příspěvků: 252 Registrace: 28.07.08
prijed do Praglu. Protahneme te zatackama u Knina a muzeme probrat teorii [/quote]
Kolem Knina to jde samo tam ani nepotrebujes tlacitTam se me spis stava ze se me tlaci srdce do gati Jo hele ty starej prudici mam tuseni ze zejtra valis (jestli se nepletu) tak vopatrne zdravej domu kdo by tady prudil
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 01.09.2011 09:19
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
MikiberG napsal:
Věřím, že kdo jezdí převážně silnici a pravidelně dost km, občas šotolinku, má rád pohodlíčko, bude Velký GS jeden z top kandidátů.
Přestup je věcí priorit ne toho která motorka je lepší.
Zdarec a souhlas.
Mně ale zase při těch dnešních "off road restrikcích" a i vzhledem k mému věku už zase naopak nic moc neříká terén a proto mi těžší a větší stroj pro mé jízdy po silnicích po zpevněných vozovkách velmi vyhovuje.
A máš pravdu, že se nedá jen tak obecně říct, že jedna z těch mašin je lepší než druhá - záleží mj. na způsobu použití i na velikosti jezdce. Např. pro subtilní 50 kg ženu vysokou 160 cm určitě není boGSer optimální, zatímco na F 650 GS by si ještě docela lehce zvykla. Atd. apod.
Dovi přiložený následující obrázek: