Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Říjen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 2 z 3:   1    2    3  
 
Pomalá jednička -ADV
Mesky
#21 
Přidané 16.10.2010 23:18
Avatar člena


Příspěvků: 106
Registrace: 02.11.08
HM. Já mám JAJ, takže dlouhá 1*pissed* a krátká 6*pissed*
 
www.automeskan.cz
Tonda
#22 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 17.10.2010 11:00

Příspěvků: 5251
Registrace: 16.02.07
smazak73 napsal:
To: Mesky díky thumbs up
Takže záhada vyřešena. Mám převodovku s označením GAJ Grin tudíš krátká 6 to číslo je na bloku motoru takže k výměně nedošlo a nikdo se v tom nehrabal .Myslím od r.v.2000 (nevím to určitě) montovali FID panel s E ,takže ti Tondo za pravdu dát nemůžuhelpless
Pro všechny: Aby jste se nerozepisovaly kolik kdo točí na 6 zkontrolujte si číslo a kód (viz Mesky) a podle Zmijonova seznamu si najdete převodovku která má jakou 6ku popř.1kuthumbs up


Tak je dobře, že se na to došlo. S největší pravděpodobností je z té doby (od 2000 - do konce 2002 s "E" na displeji) nejvíce modelů obyč. GS(ne Adv.) s dlouhou 6. Těch s kratší šestkou bude asi jako šafránu. Tvoje motorka bude asi jedna z mála, která má kratší 6 a na displeji "E".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
raptor - neaktivni ucet
#23 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 17.10.2010 11:04

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
kratka a dlha sestka sa daju krasne zistit aj podla otaciek
ja s mojou kratkou pri 3000/ ot. idem 90km/h tachometrovych, viem ze motorky s dlhou 6 tocia na poslednom kvalte o 500 otaciek menej pri rovnakej rychlosti ale zas tu 6 nemozes zaradit tak skoro ako ja
 
Melizoy
#24 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 26.10.2010 21:40
Avatar člena


Příspěvků: 842
Registrace: 23.04.10
raptor napsal:
kratka a dlha sestka sa daju krasne zistit aj podla otaciek
ja s mojou kratkou pri 3000/ ot. idem 90km/h tachometrovych, viem ze motorky s dlhou 6 tocia na poslednom kvalte o 500 otaciek menej pri rovnakej rychlosti ale zas tu 6 nemozes zaradit tak skoro ako ja


To znamená, že krátká šestka točí pravděpodobně stejně, jako pětka na R1100GS, tj. 3000 při tacho90, nebo 3300+ při tacho100 km/h. Při dlouhých přesunech mi na R1100GS nejvíc vadí právě zbytečně vysoké otáčky...viva dlouhá 6...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
 
magoss
#25 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 01.03.2011 23:38
Avatar člena


Příspěvků: 1114
Registrace: 04.11.10
Ahoj..dnes jsem to konečně zkusil má teda klasiku GS rok 2000 a poslední zařazený stupeň se mi zobrazuje jako E při 120 km/h točím nějak 3 tis otáček
jen mi příjde že ta šestka je u mě opravdu na to zařadit až dkyž jedu tak 100km/h a pak už jen udržovat
 
Saturnin
#26 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 18:29
Avatar člena


Příspěvků: 1328
Registrace: 30.06.09
zmijon napsal:
Převodovka kódy
Sestavování kódy pro sérii a R 1150 R 1100 xx xx


1100 série:
DAC => 1993 - 1994 (i stále prim 1.56)
DAF (stříbro) a DAH (černá) => '94 (s vypuštěním GS), novým předsedou i 1.82 (VEH mít jinou HA překladu, O-kroužky na volné kola chrastítko volnoběhu snížení)
DAG = stříbro zařízení pro 1100 GS / RT -> v době, kdy tam byly 2 druhy barev ve stříbrné motoru a převodovky, DAG je varianta DAM jiného.
Daj = DAN na verzi před upgradem na novou tábora, některé z nich bez O-kroužky

EAQ (stříbro) a DAR (černá) => MJ 96 nových typů ložisek do 3 vln
SZÚ (stříbro) a EAB (černá) => od MY 97-ústa nové geometrie, nové hnací hřídel klapky, bez O-kroužky více.
EAF (černá) => od MY 97, s no-load a zařízení ukazatel, montážní díly pro GS / RT

Přenos všech typů R 1100 do "R 1100 S" jsou totožné v každém modelu ročně. Pouze HAG liší.


1150 série
Tam je prakticky standardní převodovkou pro všechny modely R 1150 (jedná se o 1. a 6. rychlost "dlouhý"Wink
Rozdíly jsou pak:
* Lakování bydlení v závislosti na modelu
* Model-specifická hlavice řadicí páky
* Model-specifické vybavení displej nebo neutrální spínač
* Model-specifické převodových poměrů -> 1 Krátký kurz jako SA na ADV nebo 6. Krátký kurz jako standard pro R 1150 R a R 1100 S a K 1200 RS.
* Model-specifická rozšíření
To pak vede k typech a jejich předávací kódy
Jsou vzájemně kompatibilní všech 1150-R přenos v různých vozidlech

Tato značka (tři písmena) je připojeno k zařízení čísla.

GAJ => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
HRY => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAK => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
GAG => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAD => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)

GAN => až do MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
SZP => až do MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAG => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAH => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAL => od MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAM => od MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)

Jaj => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAK => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAQ => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)
Jao = havaroval lisování za JAQ

Po předání všech 1150 a 1100 S jsou stejné, například, by nikdy ukázat na vyšší rychlost s RT s kódem JAM. Pouze HAG liší.

2. Písmeno označuje vždy "typ" vysílání:
Xax = XXXXXX> standard přenosu
XBX XXXXXX => Náhradní zařízení
XCX = XXXXXX> spínací zařízení
Tam, kde se v zásadě mezi náhradní a výměnné zařízení není žádný skutečný rozdíl

Příklady:
EÚD = výměna typu zařízení SZÚ = R 1100 stříbrná
JBL = výměna typu zařízení JAL = R 1150 GSA Silver



Co vlastně znamená, když tam mám vyraženo JBL? hmm! nějak jsem tomu neporozuměl blushing
 
morabo
#27 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 18:44
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
?! možná to bude slušně hrát... blushing


www.superdeal.sk/content/img/cat/product/types/X/8/6/3/3/73368_30ee472c4b96cb5ed758835716cd4725.jpg

Ne vážně, kde to čtete, nějak jsem to nenašel (pravda, moc nehledal...)?!
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
zmijon
#28 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 18:49
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
JBL = Ersatzgetriebe des Typs JAL = R 1150 GSA, silber
JAL => ab MJ 2003, silber, 1. Gang kurz, 6. Gang kurz (nur GSA)
JBL nahrada za typ JAL
Upravil zmijon dne 02.03.2011 18:52
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
Saturnin
#29 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 18:58
Avatar člena


Příspěvků: 1328
Registrace: 30.06.09
Pořád tomu nějak nerozumím :-D Znamená to, že JBL a JAL je stejná převodovka?

JBL = výměna typu zařízení JAL = R 1150 GSA Silver
nebo co znamená "výměna typu zařízení" helpless blushing
 
zmijon
#30 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 19:16
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
PREVODOVKA BUDE STEJNA JEN TEN KOD ZMENILY prkladac si to prelozil podle svyho jinak je to ve smyslu
NAHRADA TYPU(KODU) PREVODOVKY
Prevodovka od r 2003 stribrna adv kratka 1 a 6
Upravil zmijon dne 02.03.2011 19:21
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
Saturnin
#31 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 19:20
Avatar člena


Příspěvků: 1328
Registrace: 30.06.09
já si myslel, že to bude špatnej překlad Smile takže krátká jednička, supr thumbs up díky za info thumbs up
 
zmijon
#32 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 19:22
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
Saturnin napsal:
já si myslel, že to bude špatnej překlad Smile takže krátká jednička, supr thumbs up díky za info thumbs up

jestli mas adv od r 2003 tak to tak bude dlouha 1 by byla tahle JAJ => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
Upravil zmijon dne 02.03.2011 19:24
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
Saturnin
#33 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 19:28
Avatar člena


Příspěvků: 1328
Registrace: 30.06.09
né, mám rok 2002, takže pořád krátká jednička?
 
zmijon
#34 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 02.03.2011 19:36
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
Saturnin napsal:
né, mám rok 2002, takže pořád krátká jednička?
podle kodu jo
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
smazak73
#35 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 26.02.2012 20:19

Příspěvků: 1097
Registrace: 26.07.08
Nevíte náhodou někdo jaký jsou převodový poměry v rychlostce ,pomalá a rychlá 1.Případně nějaký odkazhmm!
 
Fanous
#36 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 29.07.2015 23:45
Avatar člena


Příspěvků: 234
Registrace: 17.01.15
Chlapíci, mam klasiku 1150 GS. Momentálně ve mně hlodá jedna myšlenka, které se né a né zbavit.

Nádrž se dá zvětšit, tlumiče vyměnit, sedlo neřeším bo občas "musím" jet ve dvou. Co mně ale trošku štve je ta dlouhá jednička. Větší offroad nejezdím, vše v mezích motorky, ale přeci jenom při pomalejších přejezdech mně příjde, že by přišla vhod. Jinak jsem s moto maximálně spokojen a měnit se mi nechce, ikdyž ta jednička, no nevím helpless.

Jak jste na tom vy, se zkušenostmi z terénu, co nemáte ADV s krátkýma jednička nebo máte klasické GS. Jak je na tom třeba klasika 1200 GS vzducháč?

Dík

P.S.: Zkrátka bych potřeboval svoji hlodavou myšlenku na výměnu mota vymluvit :-)



WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017

www.wayaway.cz
https://www.faceb...WayawayCZ/
 
www.wayaway.cz
Mr GS
#37 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 30.07.2015 17:32
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8792
Registrace: 18.12.08
Fanous napsal:
Jak je na tom třeba klasika 1200 GS vzducháč?

Dík

P.S.: Zkrátka bych potřeboval svoji hlodavou myšlenku na výměnu mota vymluvit :-)




No,já mám 12ku,ale taky jsem dřív hodně přemyšlel,jak to udělat.Ze začátku se dělaly i 12ky ve verzi s kratší jedničkou(aspoň,co jsem slyšel).Moc by se to hodilo nejen v terénu,jak píšeš,ale i při popojíždění v kolonách atd.Nerad motor podtáčím,takže prakticky se na 12ce nedá jet pomaleji,než 30km/h,protože to točí přesně 3000ot/min na jedničku a pod to velice nerad chodím.(mám už vícekrát ověřeno,že pokud jsem "nucen" to točit delší dobu pod 3tis,tak se to hodně projeví na rozhození ventilových vůlí! Cool )
Jenže na druhou stranu si myslím,že kratší jednička tento problém jenom "přesune" o stupeň dál.Protože pokud bych měl kratší jedničku,tak tam,co teď jezdím na jedničku v pohodně(nad 3tis.ot) už bych musel zase řadit dvojku a byla by zase podtočená dvojka...takže to si nevybereš.V terénu jsou to asi nejpoužívanější kvalty(aspoň pro mě),takže bych si problém jenom odsunul helpless
Ale někdy bych se na motorce s kratší jedničkou chtěl projet,abych si tu teorii potvrdil nebo vyvrátil Grin
Upravil Mr GS dne 30.07.2015 17:33
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Fanous
#38 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 31.07.2015 15:46
Avatar člena


Příspěvků: 234
Registrace: 17.01.15
Mr GS napsal:
Fanous napsal:
Jak je na tom třeba klasika 1200 GS vzducháč?

Dík

P.S.: Zkrátka bych potřeboval svoji hlodavou myšlenku na výměnu mota vymluvit :-)




No,já mám 12ku,ale taky jsem dřív hodně přemyšlel,jak to udělat.Ze začátku se dělaly i 12ky ve verzi s kratší jedničkou(aspoň,co jsem slyšel).Moc by se to hodilo nejen v terénu,jak píšeš,ale i při popojíždění v kolonách atd.Nerad motor podtáčím,takže prakticky se na 12ce nedá jet pomaleji,než 30km/h,protože to točí přesně 3000ot/min na jedničku a pod to velice nerad chodím.(mám už vícekrát ověřeno,že pokud jsem "nucen" to točit delší dobu pod 3tis,tak se to hodně projeví na rozhození ventilových vůlí! Cool )
Jenže na druhou stranu si myslím,že kratší jednička tento problém jenom "přesune" o stupeň dál.Protože pokud bych měl kratší jedničku,tak tam,co teď jezdím na jedničku v pohodně(nad 3tis.ot) už bych musel zase řadit dvojku a byla by zase podtočená dvojka...takže to si nevybereš.V terénu jsou to asi nejpoužívanější kvalty(aspoň pro mě),takže bych si problém jenom odsunul helpless
Ale někdy bych se na motorce s kratší jedničkou chtěl projet,abych si tu teorii potvrdil nebo vyvrátil Grin


Tak tak, souhlasím.
No ono se totiž v některých případech nedá jet se spojkou jen v on/off režimu a na to by byla právě ta krátká jednička fajn (kličkování, atd). A to právě i na ty kolony a rozjíždění do kopců v offu, apod.

Opravdu by mně zajímalo, kdo má s tím jaké zkušenosti v terénu. Viděl jsem, že spousta lidí co nemá ADV verze jezdí taky dost off.


P.S.:Četl jsem někde na na netu, že si nějaký majitel BMW 1100 GS schválně šteluje ventily o 0,05 mm větší vůle, prý to jede lépe od spoda. Nevím zda by to problém s podtáčením motoru vyřešilo. Jsem spíš zastánce seriových postupů.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017

www.wayaway.cz
https://www.faceb...WayawayCZ/
 
www.wayaway.cz
TGS1150
#39 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 27.08.2015 10:42

Příspěvků: 67
Registrace: 03.08.10
No taky teď řeším převodovky a zrovna se mi jedna vysypala má kód GAJ to jsem tu našel, ale chtěl bych jí nahradit převodovkou s kódem JAR(případně JBH z RT) tu jsem tu nenašel jen podobné JAx (bez to R na konci) Zmijon mi nedovedl pomoci, tak se ptám ostatních. Díky za info. Tonda.
Jezdím tak rychle, jak lítá můj Anděl strážný!!!thumbs up
 
SAM
#40 
Pomalá jednička -ADV
Přidané 28.08.2015 08:09

Příspěvků: 217
Registrace: 12.03.15
Mam na predaj prevodovku oznacenie GAE normalna 1,dlha 6,naj.original 60 000km,km zdokladujem.Rozpredavam koli nehode.ak by mal niekto zaujem,ponuknite cenu.
 
Strana 2 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 133
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,735
Nejnovější člen: Ada_GSA

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.37 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI