Je, ale u Ecka a zvlast treti serie se to nepovazuje za znehodnoceni. A i kdyby jo, je mi to jedno. Chci s tim autem jezdit. Kdyby se vyrabel nejakej automat s alespon sesti kvaltama co tam jde dat, udelam to hned. Ale bohuzel...navic v mem Jegu byla prevodovka z XJcka, coz clovek co mi to prodaval "samozrejme nevedel"
Mozna byste se divili, jak casto se setkavam se zajimavymi reakcemi na Jega. Pro nektere jsem to hrozne prestrelil, nebylo nutne tak do detailu delat kasli, pro druhe je zbytecny vyhodit kopec prachu za lak, pro treti jsem ja blazen zbytecne vymenil pul auta. Pak jsou taky taci, kteri rikaji, ze treti serie se vubec nevyplati renovovat, protoze po renovaci to ma cenu JEN......a ted se zeptam ja...delate v zivote jen veci kvuli prachum? Kvuli papirkum s cislama, ktery si stejne do rakve nevezmete? Nepisu to jako narazku na nikoho. Tohle auto pouzivam abych po praci, kde prevazne pracuju hlavou, unavil i telo. Abych mohl v dilne treba jen pul hodiny makat a pak dve hodiny sedel na kresle, pil dvanactku a cumel na to auto. Nebo treba abych kdyz jdu spat nemusel myslet na to, kdy zas letim do ruska nebo podobne destinace a delal si nervy jak to dopadne. Bavi me sam sebe pozorovat ve smyslu jak o te veci, modelu, autu, motorce nebo treba stabilaku nevim vubec nic a postupne se vyznam v detailech, rokach, provedenich a tak.
Navic pro Jega mam pripraveny luxusni pelech! Ale o tom az nekde na srazu!
Jako mě se líbí, jak to řešíš do detajlu, umět renovovat, rozumět tomu a mít možnosti si díly projektovat a vyrábět, dělal bych to taky. Vždyť z detajlu je tvořen celek :-)
Osobně bych tam nechal původní převodovku, ale vím o tom autě houby - jistě máš pro to důvody, proč to chceš mít v manuálu a jestli je tam současná převodovka z XJ, která by tam původně být ani neměla (pokud se nepletu) tak je fakt, že už je jedno, zda tam dáš automat/manual ale original, co tam být má...
Různá vylepšení brzd apod. to jen schvaluji, sice to už není původní, ale když chceš jezdit, tak budeš rád za to, že je to lepší, než original. Navíc je to supr, že ti pak ten jeg nebude stát v garáži, ale budeš ho i používat, to se mi líbí.
A podle mne se tato investice vyplatí, nejen že budeš mít pocit spokojenosti z dobře odvedené práce, ale pak na to nebudeš muset xx let ani šáhnout, když to renovuješ pořídně a ne jen na pohled.
Když je vůle, cesta se najde
p.s. jo a ty názory určitě budou různé, ale děláš to pro sebe a pokud tě netlačí prachy, tak je jasný že to chceš mít tipťop :-)
takže když už, tak ať to stojí za to!
člověk by stejně později nebyl spokojený, kdyby něco ošulil...
Když je vůle, cesta se najde
Nejsem stary muz a moja rika, ze ani rozumu jsem moc nepobral, ale naucil jsem se jedno. Delat to co mi dela radost. A tady jde videt, ze ti to auto dela radost a dolas to tak, aby si z toho mel radost. A to je to hlavni.
Ruzne nazory na jednu vec je spravne si poslechnout, clovek si muze uvedomit to ci ono, nebo mu to take nic neprinasi.
Ja se treba do debaty o pozicnich svetlech nepoustel, protoze si sam neumim oduvodnit jestli ano, nebo ne. Ale prectene mam vsechno z tohoto vlakna, protoze me to bavi sledovat a tesim se, az si budu moct celek prohlednou.
Ja jsem jeden z lidi, kteri by nedokazali zrenovovat ani pincka, proto mas muj nejvetsi obdiv.
Splněný sen moje 1100GS
Michal21 napsal:
Mozna byste se divili, jak casto se setkavam se zajimavymi reakcemi na Jega. Pro nektere jsem to hrozne prestrelil, nebylo nutne tak do detailu delat kasli, pro druhe je zbytecny vyhodit kopec prachu za lak, pro treti jsem ja blazen zbytecne vymenil pul auta. Pak jsou taky taci, kteri rikaji, ze treti serie se vubec nevyplati renovovat, protoze po renovaci to ma cenu JEN......a ted se zeptam ja...delate v zivote jen veci kvuli prachum? Kvuli papirkum s cislama, ktery si stejne do rakve nevezmete? Nepisu to jako narazku na nikoho. Tohle auto pouzivam abych po praci, kde prevazne pracuju hlavou, unavil i telo. Abych mohl v dilne treba jen pul hodiny makat a pak dve hodiny sedel na kresle, pil dvanactku a cumel na to auto. Nebo treba abych kdyz jdu spat nemusel myslet na to, kdy zas letim do ruska nebo podobne destinace a delal si nervy jak to dopadne. Bavi me sam sebe pozorovat ve smyslu jak o te veci, modelu, autu, motorce nebo treba stabilaku nevim vubec nic a postupne se vyznam v detailech, rokach, provedenich a tak.
Navic pro Jega mam pripraveny luxusni pelech! Ale o tom az nekde na srazu!
Pri zavercne fazi renovace kasle probiha jeji cinovani. Zni to hezky, ale co to doopravdy je? Je zrejme, ze kasle je slozena z nekolika ruznych dilu, ktere jsou k sobe bodovany nebo svareny. Nicmene ani ten nejzkusenejsi klempir neni schopnej uplne vsechny tvary doklepat a nebo schovat svary po privareni napr. strechy. Nemluve o velikosti spar ve dverich a kufru. Dnes pri modernich renovacich se proste na auto nakyda kybl kitu a pak se jen brousi a brousi. Jeden mistni lakyrnik mi rikal ze kitovat veterana do !2cm! je jeste v pohode. No na mem Jegu to teda uplne v pohode neni. Nerovnosti se proste musi vyplnit cinem, ten uhladit na pozadovany tvar, pak nahrubo srovnat a dobrousit k dokonalosti. Jako priklad tady mam napojeni palubky na Ackovy sloupek...no neni to nadhera?
Michal21 přiložený následující obrázek:
Pri prestavbe z automatu na manual se musi taky vyresit kudy pujde sajtrklacek. Na autech s automatem je kryt tunelu realizovan jako zaobleny kus plechu, na kterem je prisroubovana kulisa razeni a odtud vede pouze lanko (spise tedy lano) k prevodovce. Jak uz jste si u me asi zvykli i toto jsem na zacatku podcenil a naivne koupil kryt tunelu novy z anglie. Samozrejme jsem k tomuto dilu mel informace pouze takove, ze to je nahradni dil na treti serii Ecka. Kdyz dil dorazil, nestacil jsem se divit. Oni to proste delaji z laminatu. Dobre tedy, muj Jag si na Corvettu hrat nebude a tak musi nasledovat uprava originalniho plechoveho podle "laminatoveho vzoru" z Anglie. Laminatovy kryt...XX korun, uprava stavajiciho YY korun, pocit ze vam zbyde v regalu kus laminatu za par tisic...k nezaplaceni!
Michal21 přiložený následující obrázek:
Ty anglani to mají stejné .... buď rád za laminát. Dávám dohromady Triumph Tr2 long door a řešil jsem stejný problém jen s tím ze ja tam origo díl neměl a přišlo mi cosi plastového s tloušťkou materiálu sotva milimetr, také jsem podle toho vyráběl kovový,když jsem ho asi po 14 dnech měl hotový tak jsem se kouknul na eBay a v californii ho někdo prodával ..... bych se z toho po.... , hledal jsem to na eBay skoro půl roku než jsem objednal ten nový který byl stejně k ničemu . Jinak držím palce, problémy jsou od toho aby se řešily
Vše co dojede do cíle je dobré.
Vazeni nastal den "D", hodina "H a ja si jel prevzit kasli Jaguara "J". Padlo na to presne 888hodin prace. Posudte sami...
Michal21 přiložený následující obrázek: