Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 3 z 3:   1    2    3  
 
Brutálne klepanie motora
palciatko
#41 
Přidané 24.10.2012 12:15

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
Tak ja neviem, poriadne som pozrel servisný manuál, hlavne sekcie:
Engine->Technical data
Engine->Disassembling engine->Checking pistons and cylinders
Engine->Disassembling engine->Assembling pistons
Engine->Assembling engine->Installing piston
Engine->Assembling engine->Installing cyllinder

A nepochopil som, ako mi zmeranie rozmerov piestu a valca pomôže pri objednávaní nového piestu, lebo vyzerá to tak, že ako ND je dostupný už len jeden rozmer piestov (a valcov) (Podľa realoem.com). Poslal som mail predajcovi ND, uvidím, čo napíše. hmm!

Škoda, že nemám meradlo, ktorým by som vedel merať s presnosťou na tisíciny. Rád by som to pomeral aspoň zo zvedavosti. Ale aspoň zmeriam zámok krúžkov.

No a k tej hmotnosti, tak našťastie viem váhu aj bez/s poistnými krúžkami. Vyzerá to na kategóriu +, ale nerád by som sa unáhlil. Našiel som aj nejaké plusko na pieste, len neviem, či by pri výrobe piestu dopredu vedeli, že do akej kategórie padne (môžno vyrobia všetky piesty so znakom "plus", a ak je piest kategórie "mínus", tak vertikálnu čiaru znaku "plus" vybrúsia hilarious).
Nemáte niekto foto nejakého starého, ideálne "mínuskového", piestu? pray
palciatko přiložený následující obrázek:


[141.7Kb]
 
Tonda
#42 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 12:57

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Dnes už se dodává jen jeden rozměr ve dvou hmotnostních kategoriích + a -. Podle toho co jsi zvážil máš +. Jak už jsem ti psal, váží se to KOMPLET (stejně tak, se to i jako komplet prodává - píst, kroužky, čep, pojistné kroužky). Tím změřením jsem myslel změřit vše (i s válcem)- aby jsi měl jistotu, že když už dáš "ranec" peněz za píst, tak budeš mít ostatní věci OK a nebudeš dávat nový píst do zničeného válce.
Upravil Tonda dne 24.10.2012 13:17
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
palciatko
#43 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 14:11

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
Už mi to je jasné thumbs up
Tak dúfam, že nájdem niekoho, kto mi tie veci premeria.

Ešte pre zaujímavosť prikladám foto povrchu valca po 134 000 km.
palciatko přiložený následující obrázek:


[68.94Kb]
 
Tonda
#44 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 15:18

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Ještě by nebylo od věci (když se dívám zpětně na ty fotky) nechat změřit i ojnici, jestli není "lehce křivá". Na hlavě je otisk toho nešťastného šroubku v místě, kde není moc prostoru mezi pístem a hlavou (jen tloušťka těsnění + něco málo). Je to to místo, kde se ten píst zbořil až k prvnímu těsnícímu pístnímu kroužku. Jestli to byl první otisk, kdy byl ten šroubek ještě dá se říct vcelku, tak to mohla být docela rána na tu ojnici. Soudím jen podle fotek (třeba to tak špatně ve skutečnosti nevypadá), ten rachot u tvé motorky jsem na vlastní uši neslyšel a nikdy jsem se s upadeným šroubkem z klapky do válce boxera nesetkal. Zažil jsem upadenej výfukovej ventil (komplet motor KO), řešil jsem upadenou keramiku a ukáplou elektrodu ze svíčky do válce - v obou případech byl píst i válec KO (byl doškrábaný, a to ty podle fotek nemáš) - ojnice to tehdy přežily bez úhony. A párkrát jsem opravoval utopený motorky z brodění, kde se majitelé "snažili" utopenou motorku startovat - někdy ojnice KO. Ale šroubek z klapky fakt ne - ale porovnal bych to tak s tou elektrodou nebo keramikou ze svíčky - ten šroubek je taky docela titěrnej.
Upravil Tonda dne 24.10.2012 15:42
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Waltr
#45 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 16:26
Avatar člena


Příspěvků: 2767
Registrace: 27.06.08
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.
 
Malakh
#46 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 18:02

Příspěvků: 282
Registrace: 30.09.08
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.


Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.
 
servisak
#47 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 18:47
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Malakh napsal:
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.


Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.


Tak to jsi toho ještě moc neviděl
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Malakh
#48 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 19:08

Příspěvků: 282
Registrace: 30.09.08
servisak napsal:
Malakh napsal:
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.


Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.


Tak to jsi toho ještě moc neviděl


To je teda pravda, ale o kolko sa ti sklopi piest na voli voci valcu. Nie je tam nahodou vtedy vztaznjesi prerez ojnice?
 
servisak
#49 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 19:16
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Jako kdyby to bylo vybehanejsi a spadl tam treba ventil klidne se ventil tou ranou otoci a pak je to mazec
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Waltr
#50 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 21:31
Avatar člena


Příspěvků: 2767
Registrace: 27.06.08
Malakh napsal:
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.


Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.

Souhlasím že zatížení by bylo ,,přijemnější" pro kostrukci ojnice. Ale trvám na tom že píst má ve válci vůli a to znamená že má možnost se /byť minimálně) na čepu vytočit.
Mimochodem, když točíš rukou motorem, ještě nikdy jsi neslyšel klepnout stěnu pístu o válec v horní úvrati, když mění píst směr pohybu?
Upravil Waltr dne 24.10.2012 21:34
 
Malakh
#51 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 21:47

Příspěvků: 282
Registrace: 30.09.08
Vola medzi pistom a valcom samzorejme je ale to naklopenie ktore dovoli valec na tejto voli piestu mi pride zanedbatelne voci hlbke poskodeniana na pieste.
Hadam to nie je tak vybehane ako na 40 rocnom vydretom dvojtakte kde si piest klopka milimeter vpred a milimteter vzad. Ale oki naklopi sa nam o nejaku desatinu alebo stotinu stupna.

Skor ide o to ako postupovat pri nasadzovani klapiek, ci zakanut len farbou alebo lahko polepit zavit. Aby bolo takychto havari cim menej.
Upravil Malakh dne 24.10.2012 21:51
 
Tonda
#52 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 22:03

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Ta ojnice se při tomto nárazu např. po tom startování utopený motorky "neohne" nijak moc (ne jako když dostane ránu z boku, když se kloužeš po silnici a zastavíš válcem o obrubník). Je to fakt málo - pouhým okem nic moc nepoznáš. Klidně to pak pár tisíc najede, začne to brát olej, víc kouřit a potom i dělat nehezké zvuky. Potom to rozděláš a válec je vyběhanej jako prase. Např. u nás když mám pochybnost, tak ji vezu do Bosonoh k Pavlíčkovi na změření http://www.pavlic...itext=uvod - někdy ji opraví, někdy se musí sehnat jiná - záleží jak moc je to špatný.
Upravil Tonda dne 24.10.2012 22:05
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Waltr
#53 
Brutálne klepanie motora
Přidané 24.10.2012 22:20
Avatar člena


Příspěvků: 2767
Registrace: 27.06.08
Malakh> OK, máš pravdu, nebude to moc.
Asi by stálo za to šroubek zalepit.
 
servisak
#54 
Brutálne klepanie motora
Přidané 25.10.2012 06:15
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
V motorech pro stroje Honda jsou ty sroubky jeste pro sichr rozmacknuty asi vedi proc to delaji
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
3axap
#55 
Brutálne klepanie motora
Přidané 25.10.2012 06:38

Příspěvků: 2043
Registrace: 23.01.10
servisak napsal:
V motorech pro stroje Honda jsou ty sroubky jeste pro sichr rozmacknuty asi vedi proc to delaji

To jo,ale tady se to stalo až po"repasi difuzoru"jak je napsáno na str.1 tak to asi není konstrukcí klapky ale šikovností opravářeFrown
Upravil 3axap dne 25.10.2012 06:42
 
Ivan
#56 
Brutálne klepanie motora
Přidané 25.10.2012 09:25
Avatar člena


Příspěvků: 3877
Registrace: 10.02.07
Omlouvám se za off - ve svém věku jsem dávno zjistil, že v takovýchto případech je nejlevnější oprava v osvědčeném servisu...:-). Ale obdivuju lidi, co si chtěj všechno udělat sami a ještě víc ty, kteří to opravdu umí.
 
bobGS
#57 
Brutálne klepanie motora
Přidané 25.10.2012 17:52

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
Ojnice - pokud nemáš možnost půjčit přípravek na úhlování ojnic, namontuješ komplet na kliku, válec přitáhneš do pracovní polohy (píst je bez kroužků)a ve spodní poloze, horní poloze dáš píst doprava/doleva - píst musí zůstat vpravo/vlevo. Pokud se vrací někam, ojnice se pomocí dvou pák přihne doprava pokud se vrací z pravé polohy a opačně. Páky se dají udělat doma, pravda chce to trochu cviku, ale v servisu to nebudou dělat jinak, málokde mají přípravky na úhlování ojnic, tak co.
 
Strana 3 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 92
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,730
Nejnovější člen: Stepan2

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.29 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI