Asi už jsem starej ale 1100/1150 GS/GSA je motorka na cestování, ať se čipujou sportovní nanuky. Respektuji praktické úpravy, popř. mechanické, zvyšující krouťák, nesnáším např. výměnu výfuku kvůli ZVUKU, pokud je ale primárním důvodem hmotnost nebo krouťák a sekundárním důsledkem zvuk, proč ne. ****, tohle je GS!!!
Ale na druhou stranu, když se tak zamyslím - když jsem namontoval ke konfiguraci K&N + koncovka Zach bez DB Killeru ještě Y-svod (lépe to táhne odspodu, nehledě na dost ušetřených kilogramů), dělalo to strašný randál a na ježdění, pokud bych nebyl vypatlaný bezmozek, to nebylo. Ale jelo to JAKO PRASE!!! Nikdy bych nevěřil, co se v motoru 1150GSA skrývá a naprosto vážně bych to přirovnal např. k 1200GSA, se kterou jsem také něco najezdil, prostě 20 koní navíc. A k tomu naprosto plynulý, fakt dost brutální zátah až k červenému poli otáčkoměru bez jediné vlnky na křivce. Jeden celý večer jsem jezdil po okolí, užíval si to a nechápal, pak jsem nechal udělat DB Killer podle homologovaného, motorka jede "dole" lépe než sériová, zvuk je decentní, ale hezčí než v sérii. Pokud by mi ale někdo nabídnul DBkillerový zvuk ale výkon jako bez Killeru, asi bych do toho šel i kdyby to bylo načipováním.
Ivane, ono to jde!
Dokonce můžeš mít original svod i koncovku a motorce pořádně přidat, aniž bys jí jakkoliv ublížil, ba přímo naopak.
Roli hraje spousta věcí a ještě se dají kombinovat.. jak jen začít :-)
Problém je v tom, že Motronic v2.2/2.4 je nastaven kvůli emisím tak, že dává permanentně chudší směs, než je optimum. Takže existuje spousta oblbovátek, které donutí řídicí jednotku směs obohatit. Některé dávají řj informaci o výrazně chladnějším vzduchu.. Další, třeba Innovate LC-1/2 oblbuje Motronic online upravenými informacemi z lambdy a můžeš si sám nastavit poměr výsledné směsi dle svého gusta. Někteří toto řešení ještě doplňují o silnější regulátor tlaku paliva používaný třeba na k1200. Motor s tímto běží ve výrazně optimálnějších podmínkách, výrazně lépe a ani jsi nemusel sáhnout na výfukový systém a utratit za něj balík.
Jenže pak je tu sorta lidí, kteří mají rádi i jiný zvuk, než ten šicí stroj v základu, neradi vozí po světě 10kg katalyzátor a tak nějak logicky při pohledu do něj každému dojde, že ani výdechu jeho přítomnost určitě neprospívá. Takže se nakoupí KN filtr, y-svod a otevřenej výfuk. Zresetuje se řj a jde se zkoušet, ono to táhne pěkně odspodu ale najednou se někde uprostřed objeví díra, nebo semtam střelba do výfuku atd.. Jsou lidé, kteří skončí bez příznaků, ale někteří mají holt smůlu, dvacka v loji a výsledek spornej. Na vině je zásah do sání/výdechu a k tomu motronic, který není na tuto kombinaci odladěnej. Proto třeba tenhle johngs prodává chipy s upravenými palivovými mapami. Vykuněnými pro různé kombinace použití katalyzátoru, svodů atd.. Takže výsledek je pak super zvuk, lehčí moto a ještě větší výkon a to bez propadu.
Ja mam ten zach s dbkillerom a nieje to podla mna vobec hlucne. Trochu to krajsie prdi. Chcel som to skusit, vydrazil som na ebay a som spokojny. Ale prečo to už neurobiť aby to bolo co najlepsie za este rozumne peniaze. Len sa trochu hnevam sam na sebe ze som sa takto nehral ked som mal este triumpha. Tam si clovek moze nahravat a laborovat s mapami a nic ho to nestoji.... samo okrem železa:-) chcel som kupovat ten bbpower ale najskor asi skusim toho greka
Můj postup od loňské sezony je tenhle: Loni sem koupil GSA v naprosto origo stavu,doma se mě povalovala koncovka RP,tak sem ji tam vrazil a krom trošku hlučnějšího projevu žádná změna. Pak se mě dostal do ruk Ysvod remus a to už byl s tou otevřenou koncovkou celkem rambajz a ve vyžších otáčkách jasnej propad a snížení maximálky,ovšem dole to jelo parádně. Momentálně jedu sestavu origo filtr,Ysvod remus a origo koncovka. Je to trošku hlučnější než s katem,dost hmotnosti šlo dolů a jede to dobře nahoře i dole a za cca 2000km co to takhle mám to střelilo do výfuku dvakrát. Navíc při běžné kontrole vidí poliš origo koncovku a víc ho nezajímá. Spotřebu mám nižší,než s otevřenou koncovkou,momentálně cca5,8litrů a to vážím za dva... Pokud se mě naskytne za dobře i koncovka remus,s DBkillerem a homologací,tak ji koupím,jinak né. Ale myslím že bez toho čipu to asi fakt nemá smysl tam tu otevřenou koncovku dávat.
Momochodem,kdo ty čipy prodává tady u nás v ČR?
V patek jsem objednal P-line, tak uvidime. Zvladnu ten bazmek namontovat sam?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
JOHNGS1100 ŘECO
Asi to vyzní jako reklama, ALE s tímhle pánem mám velmi dobré zkušenosti. Komunikoval jsem s ním ohledně eprom a musím říct že je to férovej borec. Napsal jsem mu že mám GS 1100 s KN a Sebring koncovkou + lamda . Poslal mi dva chipy, nejsem znalec, ale motorka jede o poznání lépe. Rozdíl mezi nimi - jeden méně žere druhý bere více,ale lépe jede. Pozor ten rozdíl spotřeby je cca 0,5l. Nyní mi poslal třetí chip na testování. Takže tři chipy v ceně jednoho, prý jsem podpořil vývoj tak mám testovat. Mimochodem dva chipy budou k mání. Pozor nehonil jsem výkon ale vadila mi chudá směs mého BMW.
KUBRT- montáž je jednoduchá - já odpojuji baterku, demontuješ řídící jednotku pod nádrží, jednotku otevřeš (4x torx jednotka je k sobě slepená silikonem tak se toho neboj) vyměníš chip musíš ho tam dát stejně jako orig. je na něm výřez ( výřez je i na patici) vše složíš nakonec zapojíš baterku a je hotovo
Upravil Milda dne 03.08.2014 17:25
Milda napsal:
JOHNGS1100 ŘECO
Asi to vyzní jako reklama, ALE s tímhle pánem mám velmi dobré zkušenosti. Komunikoval jsem s ním ohledně eprom a musím říct že je to férovej borec. Napsal jsem mu že mám GS 1100 s KN a Sebring koncovkou + lamda . Poslal mi dva chipy, nejsem znalec, ale motorka jede o poznání lépe. Rozdíl mezi nimi - jeden méně žere druhý bere více,ale lépe jede. Pozor ten rozdíl spotřeby je cca 0,5l. Nyní mi poslal třetí chip na testování. Takže tři chipy v ceně jednoho, prý jsem podpořil vývoj tak mám testovat. Mimochodem dva chipy budou k mání. Pozor nehonil jsem výkon ale vadila mi chudá směs mého BMW.
Ahoj Mildo, kdo je JOHNGS1100, na klubu neexistuje ?
Máš nějaký odkaz? jak a co vlastně testuješ? Máš nějaká měření, výstupy Lambdy, nebo aspoň rychlostní charakteristiky k dispozici? Neptám se bezdůvodně, zajímá mě to. Potřeboval bych svoje vlastní palivové mapy umět zapsat na Eprom, jestli to tady někdo umí, sháním kontakt díky. MEl
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Tak přátelé, mám "načipováno" Včera jsem si vezl motorku od Sevisáka a chvíli jsem to skusil mazat po dálnici a pak jsem najel na státovku, abych okusil, jak to teda jede...
V duchu jsem si říkal že by mě potěšilo, kdyby byl ten čip alespoň trochu znát.... a je to znát Nekecám, hoši, normálně jsem se tlemil do helmy jak malej kluk...
Motorka jde krásně za plynem, pořád.Spodek se mi zdá ještě trošičku lepší než byl, ale ve středu a na vrchu jede motorka fakt paradáně. Tímto děkuju Melizoyovi za pár dobrých rad.
Málem bych zapoměl, koupil jsem P-Line a doporučuju všem, kteří mají KNko, Y svod a otevřenou koncovku Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrt napsal:
Tak přátelé, mám "načipováno" Včera jsem si vezl motorku od Sevisáka a chvíli jsem to skusil mazat po dálnici a pak jsem najel na státovku, abych okusil, jak to teda jede...
V duchu jsem si říkal že by mě potěšilo, kdyby byl ten čip alespoň trochu znát.... a je to znát Nekecám, hoši, normálně jsem se tlemil do helmy jak malej kluk...
Motorka jde krásně za plynem, pořád.Spodek se mi zdá ještě trošičku lepší než byl, ale ve středu a na vrchu jede motorka fakt paradáně. Tímto děkuju Melizoyovi za pár dobrých rad.
Málem bych zapoměl, koupil jsem P-Line a doporučuju všem, kteří mají KNko, Y svod a otevřenou koncovku
No gratuluju.Nemáš nejakej odkaz na ten chip??asi ebay ne??
per aspera ad astra
Kubrt napsal:
Tak přátelé, mám "načipováno" Včera jsem si vezl motorku od Sevisáka a chvíli jsem to skusil mazat po dálnici a pak jsem najel na státovku, abych okusil, jak to teda jede...
V duchu jsem si říkal že by mě potěšilo, kdyby byl ten čip alespoň trochu znát.... a je to znát Nekecám, hoši, normálně jsem se tlemil do helmy jak malej kluk...
Motorka jde krásně za plynem, pořád.Spodek se mi zdá ještě trošičku lepší než byl, ale ve středu a na vrchu jede motorka fakt paradáně. Tímto děkuju Melizoyovi za pár dobrých rad.
Málem bych zapoměl, koupil jsem P-Line a doporučuju všem, kteří mají KNko, Y svod a otevřenou koncovku
No gratuluju.Nemáš nejakej odkaz na ten chip??asi ebay ne??
akorát mu napišeš, jaký máš tip motoru...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Trošku ze mě opadlo to prvotní nadšení, jinak Báwo jede pořád pěkně. Je to svižnější, ochotněji se vytáčí a nemusím ho tolik "rvát"... Spotřebu upřímně nesleduju, ikdyž z počátku asi sosal víc, bo jsem ho tahal jak smyslů zbavenej
Ale jede mi to asi pěkně, co kucí říkali Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrt napsal:
Tak přátelé, mám "načipováno" Včera jsem si vezl motorku od Sevisáka a chvíli jsem to skusil mazat po dálnici a pak jsem najel na státovku, abych okusil, jak to teda jede...
V duchu jsem si říkal že by mě potěšilo, kdyby byl ten čip alespoň trochu znát.... a je to znát Nekecám, hoši, normálně jsem se tlemil do helmy jak malej kluk...
Motorka jde krásně za plynem, pořád.Spodek se mi zdá ještě trošičku lepší než byl, ale ve středu a na vrchu jede motorka fakt paradáně. Tímto děkuju Melizoyovi za pár dobrých rad.
Málem bych zapoměl, koupil jsem P-Line a doporučuju všem, kteří mají KNko, Y svod a otevřenou koncovku
No gratuluju.Nemáš nejakej odkaz na ten chip??asi ebay ne??
Hoj, německy trochu umim, ale nejsem si uplně jistej co se píše v tom odkaze o té výrobě do 07/2000. Když mám duben 2000, tak je to pro mě pasé co???:-(.
Tak mám odedneška taky načipováno,použil sem čip od P-line a namontoval nazpět koncovku RP a motorka konečně trochu jede. Ysvod mám remus,vzduchovej filtr zatím origo,ale zřejmě ještě vyzkouším KN. Koncovku bych chtěl sehnat taky od Remusu,kvuli homologaci. Motorka pěkně ožila,na jedničku jde na zadní pěkně plynem a mnohem ochotněji se vytáčí. Zatím sem to projel jen kolem komína,takže na větší hodnocení musím počkat po nějaké delší vyjížďce.
Měl jsem dlouhou chvíly a napsal jsem tomu prodejci chipu P-line a opravdu (jak jsem psal ob příspěvek) to pro moje gs vyrobené 4/2000 není. Neví někdo včem je rozdíl? Napadá mě jestli to není u prvních 1150 jako u 1100 a nešel by tam tedy chípek pro 11ku??
Mám zrovna sundanou nádrž, tak bljesknu řj a zkusím vložit...