Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS
Strana 21 z 37:   1  ...  18    19    20    21    22    23    24  ...  37  
 
F800GS divnej zvuk v motoru
Waltr
#401 
Přidané 14.03.2012 10:40
Avatar člena


Příspěvků: 2756
Registrace: 27.06.08
Pokud je to opravdu ofiko změna, jen to potvrzuje mou teorii. Počkám si na oficiální stanovisko.
 
kim
#402 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 14.03.2012 10:54
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Waltr napsal:
Pokud je to opravdu ofiko změna, jen to potvrzuje mou teorii. Počkám si na oficiální stanovisko.


Ofiko nikdo nic nechce říct ale mezi ,,čtyřma ušima" se dovíš že se na haváriích podepsalo dost zacházení s motorkou,tj přehřátí,způsob používání atp.
 
Waltr
#403 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 14.03.2012 10:58
Avatar člena


Příspěvků: 2756
Registrace: 27.06.08
Myslím ohledně oleje- jiné zázraky už nečekám. Jedině že se do toho opře Blesk.
 
refi
#404 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 16.03.2012 09:53
Avatar člena


Příspěvků: 126
Registrace: 09.05.10
Rostabmw napsal:
Ta změna oleje je oficiální , opravdu začali dávat i do nových motorek jiný olej ? Jinak zajímavý článek k tomuto tématu obecně (šálky , mazání) je v Supermotu - květen 2009. Jen to nejdůležitější - Nejmodernější trendy nabízejí konstrukční řešení s utěsněnými pánvemi, což snižuje ztráty tlaku oleje , a tím i nutný příkon olejového čerpadla. (jsou takové šálky použity i na 800 GS ?) Při otáčení hřídele vzniká mezi kluznými plochami hydrodynamický tlak , který zabraňuje přímému styku těchto ploch kluzného uložení. Tlak vzniká vlivem vystředěné polohy čepu. Proto je vždy nutná určitá provozní vůle. Tlak oleje v mazací vrstvě je mnohem vyšší než přívodní tlak oleje vyvozený čerpadlem a musí být vždy vyšší než měrný tlak v ložisku , aby nedocházelo ke kovovému styku ploch. Třecí síla v takovém ložisku je pak závislá na celkové ploše ložiska, dynamické viskozitě oleje a na otáčkách.
Vím že někteří to znáte ale mě na tom zaujaly ty těsněné šálky (o tom jsem nevěděl ) a ta změna viskozity by mohla mít něco do sebe.


http://www.bmwgs....ost_225578
 
kim
#405 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 16.03.2012 20:11
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Tak jsem ve středu mluvil se Šímou,ptal jsem se jestli krom toho rozvoďáku (který sám vzpoměl) měl ještě nějaký jimý problémy na osmikile , tak prý jen svolávačky jinak nic.
Jinak od dnešního poledne už mé osmikilo přežvykuje Motul 10w50 esteryummy
 
Tryskac
#406 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 16.03.2012 23:31

Příspěvků: 743
Registrace: 16.11.08
Rostabmw napsal:
Při otáčení hřídele vzniká mezi kluznými plochami hydrodynamický tlak , který zabraňuje přímému styku těchto ploch kluzného uložení. Tlak vzniká vlivem vystředěné polohy čepu. Proto je vždy nutná určitá provozní vůle. Tlak oleje v mazací vrstvě je mnohem vyšší než přívodní tlak oleje vyvozený čerpadlem a musí být vždy vyšší než měrný tlak v ložisku , aby nedocházelo ke kovovému styku ploch. Třecí síla v takovém ložisku je pak závislá na celkové ploše ložiska, dynamické viskozitě oleje a na otáčkách.
Vím že někteří to znáte ale mě na tom zaujaly ty těsněné šálky (o tom jsem nevěděl ) a ta změna viskozity by mohla mít něco do sebe.

Toto je pravda pri turbínach - rovomerné radiálne zaťaženie ložísk. Trochu to ešte môže platiť pri hlavných ložiskách ale neplatí to pri ojničných ložiskách a už vobec nie pri ložisku závažia. Lebo na ložisku závažia počas jednej otáčky sa ŠTYRI KRÁT zmení smer zaťaženia a pri tom to aj v rámci štandartnej vôle ložiska 4 x "cvakne" o druhú stranu čapu a to je pre mazaciu vrstvu dosť infarktová situácia. Preto je hlavne pre toto miesto plusom hustejší olej /vid KIMov príspevok/
Naproti tomu ložiská ojníc cvaknú odhadom iba 1 až 2 krát závisí to na výslednici zotrvačných a tlakových síl, otáčke cyklu, dlžke ojnice a podobných "prkotinách"
8gs má klasické panvičky bez utesnenia.
 
kim
#407 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 17.03.2012 09:32
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Jo a ještě jedna věc: je pravda jak už tu někdo dříve psal že při stavu oleje v motoru po horní rysku popř nějaký mm nad,(měřeno samozdřejmě vyšroubovanou měrkou) je obsah oleje 3,3l (včetně filtru) ta hodnota 2,9 udávaná výrobcem je pravděpodobně udávaná ku stavu oleje na měrce v polovině rysek.
 
haus1
#408 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 17.03.2012 10:21
Avatar člena


Příspěvků: 396
Registrace: 12.02.10
Dle příručky k F800GS je 0,4l rozdíl mezi "max" a "min" ukazatelem na měrce.
haus1 přiložený následující obrázek:


[157.84Kb]
Upravil haus1 dne 17.03.2012 10:23
 
kim
#409 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 17.03.2012 11:49
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
haus1 napsal:
Dle příručky k F800GS je 0,4l rozdíl mezi "max" a "min" ukazatelem na měrce.


No tak v tom případě to počítají od spodní rysky
PS-samozdřejmě měření provádím na hlavním stojanu.
 
vacek
#410 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 17.03.2012 13:11

Příspěvků: 61
Registrace: 25.07.10
Už jsem se tady sice jednoho uživatele ptal, ale když už se to tu zmiňuje.. jaký je přesný postup měření oleje v motoru?
1. Moto stojí na kolech nebo na hlavním stojanu?
2. Olej zahřátý nebo zastudena?
3. Měrku jen přiložit nebo zašroubovat?
4. Hladina oleje uprostřed nebo raději u max?

Díky
 
Waltr
#411 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 17.03.2012 13:47
Avatar člena


Příspěvků: 2756
Registrace: 27.06.08
Rovně- hlavní nebo na tom prostě sedíš.
Olej na provozní teplotu a 5min počkat
Měrku dát na první závit- aby byla ve správném směru- nezašroubovat
Hladina mezi nin a max WinkGrin
 
hicks
#412 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 08:26
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
...

takze..

napsal jsem na ADVrider.

http://www.advrid...p?t=773514

Prvni reakce jsou takove, ze o zadne EPIDEMII selhani NEVEDI.

Musim tam prepsat mistni incidenty.

Zatim to vypada zase na mistni ceskou famu.

Budu muset na ten ADVRIDER chodit castejc.

---

o cem tam pisou je intolerance na nekvalitni benzin. Jak asi vsichni vime, 8GS NEMA cidlo klepani. V kombinaci a NEDOSTUPNOU VHODNOU PALIVOVOU MAPOU pro jezdeni na Morave a hur, to (udajne) muze byt problem.
Upravil hicks dne 18.03.2012 08:34
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
rop
#413 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 08:39
Avatar člena


Příspěvků: 466
Registrace: 10.08.11
NEDOSTUPNOU VHODNOU PALIVOVOU MAPOU pro jezdeni na Morave a hur, to (udajne) muze byt problem.


Hicksi, dej si pozor, ty naše vidle mají velkou účinnost - jednou píchneš a hned jsou tři díryGrin
 
https://www.zonerama.com/rop1
hicks
#414 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 08:42
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
rop napsal:
NEDOSTUPNOU VHODNOU PALIVOVOU MAPOU pro jezdeni na Morave a hur, to (udajne) muze byt problem.


Hicksi, dej si pozor, ty naše vidle mají velkou účinnost - jednou píchneš a hned jsou tři díryGrin


neboj.. pred widlema mam respekt..

Takze Moravou jen ve dne, s plnou nadrzi.. a ve dvou Grin
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
rop
#415 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 09:22
Avatar člena


Příspěvků: 466
Registrace: 10.08.11
Kdyby jsi měl zájem o komínovky na Česko-Slovensko-Polském rozhraní, budeš vítán i
ve dvou
.
 
https://www.zonerama.com/rop1
hicks
#416 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 09:27
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
rop napsal:
Kdyby jsi měl zájem o komínovky na Česko-Slovensko-Polském rozhraní, budeš vítán i
ve dvou
.


jo urcite... byli jsme jednou v Troppau za Vjetrnikama a v Auschwitzu.. ale ten ma ted odemne dlouhodobej ban Cool
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
hicks
#417 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 10:38
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
http://www.advrid...t=773514#7

JoelWisman: The actual number for the USA was about 20 in warranty engine failures on K7X bikes, so F650 twin, F800GS,S,ST, and R, as of from 09 to 8/2011.

Thats highgher then one would wish, but not at all to be considered common.

The #1 cause was broken / derailed timing chain, and there is no pattern of maintenance or riding style thats been identified.

#2 cause was holes in pistons or lan grooves cracked on pistons.

#3 is HLM bearing failure that has been tracked to improper clearance due to quality control issue that was rare.

Beyond that, a few oil pumps checked out, a few nikasil liners misapplied, and one broken crank no one has any idea why broke.

Thats the warranty failures, and though higher then desired, it is still presently remote.

NON warranty failures are there as well, but there is no way to tabulate them. Based on rumor, they are still rare at present.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Rostabmw
#418 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 18:00

Příspěvků: 40
Registrace: 21.09.08
Ještě k tomu Šímovi. Nevíte jestli ten test na 200 000km už skončil ? V poslední době se ukazuje na ktm. Ke každému testu patří nějaké závěrečné hodnocení . Nemáte někdo na něj kontakt ? Mohl by se vyjádřit aspoň na těchto stránkách .
 
Waltr
#419 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 18:32
Avatar člena


Příspěvků: 2756
Registrace: 27.06.08
hicks napsal:
rop napsal:
NEDOSTUPNOU VHODNOU PALIVOVOU MAPOU pro jezdeni na Morave a hur, to (udajne) muze byt problem.


Hicksi, dej si pozor, ty naše vidle mají velkou účinnost - jednou píchneš a hned jsou tři díryGrin


neboj.. pred widlema mam respekt..

Takze Moravou jen ve dne, s plnou nadrzi.. a ve dvou Grin

Ale až ti to žena schválí. Grin
 
kim
#420 
F800GS divnej zvuk v motoru
Přidané 18.03.2012 21:57
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Rostabmw napsal:
Ještě k tomu Šímovi. Nevíte jestli ten test na 200 000km už skončil ? V poslední době se ukazuje na ktm. Ke každému testu patří nějaké závěrečné hodnocení . Nemáte někdo na něj kontakt ? Mohl by se vyjádřit aspoň na těchto stránkách .


Test nedokončen právě pro poruchu motoru (rozvoďák).podle Šímových slov měl být motor původně vystaven na veletrhu ale BMW to nechtělo (logicky) ,nějak se BMW se Šímou zatím nedohodlo na dalším postupu tak pokračování testu zatím na mrtvém bodě.
 
Strana 21 z 37:   1  ...  18    19    20    21    22    23    24  ...  37  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 56
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,717
Nejnovější člen: vasfire

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.23 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI