Nehledej problemy kde nejsou. Oleje mas zjevne dost, dvanactka nepatri k motorum, ktery by ho masivne zraly, takze jednou za 500-1000km se proste podivas a prinejhorsim trochu dolejes. Jooo, to u TDM850 se spotrebou 3/4 litru na tisic km a olejoznakem pod ramem nad prevodovkou a bez hlavniho stojanu - to byla jina pohadka...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
to Slavek: přesně to mi říkajo fšeci... ste se domluvili nebo co?
Ale dyt jo porát. Prostě to stalo bambitku, mám to čerstfje a sem z toho vedle sebe...tak to se mnou ještě chvilu vydržtze a wono to přejde...
Hlasím pátrání po mém 1/4 litru oleje je u konce. Našel jsem ho jak se zákeřně schovával v levém válci.
Mno, asi takhle. Předopokládám, že každej normální jezdec (krom mne) když přijede víceméně kamkoliv s takovou velkou krávou, tak zastaví, nohou vykopne bočák, dá mašinu na bočák, sleze z ní. Sundá helmu, schová klíče a pak dá motorku na hlavní stojan. Tím z levého válce (dle mých odborným výpočtů) steče dolů k olejoměrce cca ,025l oleje. Já jsem nevím proč vždy přijel, motorku držel a zároven z ní bez jakéhokoliv náklonu slezl, pak hned na hlavní stojan. Pak mi ten čtvrtlitr (půl vokýnka) prostě chyběl.
ale byl jsem vyděšenej, že motorka spápla za 400km 0,25l oleje....to se to dnes bude spáááát.
Zelinar: Proto Ti říkám, drž to cca na půlce olejoznaku. Viděls že půl litru se ti schovalo v hlavě válce, do když v druhé je taky a jezdíš s přelitým množstvím oleje...
Opravdu lepší hlídat lehce nad půlku...
už si začínám zvykat, že boxermotor je živý organismus....
...což se mi vlastně líbí, nebo minimálně je zajímavej. A ty pazvuky a ty vibrace, oooo to je správná šílenost. Pro člověka, který má rád dokonalé vyvážené motory je tohle tortura...
Pánové už několik hodim brouzdám po netu a sbírám informace ale je toho opravdu mraky a spousta informací není aktuální a oleje se také jmenují jinak .
Takže jsem si z toho udělal nějaký obrázek a prosí jestli někdo zkušenější mi to zkoukne jde o náplně do R1200GS rv 2007 :
Olej motor Motorex Boxer 15W-50
Svíčky: všechny 4 iridiové NGK DCPR8EIX (v manuálu je jedna obyč a jedna iridium tak snad nemusí být mix 1 a 1 ? )
Olej převodovka a kardan: do obou Motul Gear Competition 75W140 API GL-5
Nebo máte někdo tip na jiný "prémiový" olej ? ..
Předem díky moc .. Berry
Upravil Berry dne 13.09.2021 13:03
Vim, ze to nepatri fo tohoto fora, ale když je tu zivo a je tu servisak, tak to nadhodim.
Uz jsem to kdesi cetl, ale.... Mam 2007 adv. Placnu, radim 5tku 3500 otacek, plnej. Krasne zabira, 4tis, 4,500 ot porad pěkně táhne a od 4,5-5 tis jak kdyby me nekdo chytnul za kufr, pokles vykonu, proste propad. Zrychluje, ale velmi pozvolna, proste ten zatah jakoby zmizel. 5500 oziva, v 6ti kopanec a leti... Kdesi jsem videl graf, ze tam ten propad je, jak na konich, tak na kroutaku. Samozrejme me to sere, ale jestli to mame vsichni a je to proste tak, tak s tim dokazu zit a nebudu to resit. Mel jsem R1200RT taky 2007 micku a tam ten propad nebyl. Vibrace 4000-5000 tam byly stejne jako u ADV, ale propad jsem nezaregistroval. Kopanec nad 5500 ano, ten byl zretelny... Silenej hrubej kovovej zvuk a vibrace 3500-5000 je asi u vsech...hlavne s vyklopenou helmou je to na 21 století tortura. Uz si ale zvykam. Ze zacatku jsem si myslel ten motor je před smrtí, ale furt to jede, tak je to asi normální...
Upravil Felix GSA dne 13.09.2021 20:47
Puč si ktm 1290 a pak ti boxer přijde jak nejkulrivovanější motor.Sem na tom jezdil,na volnoběh jak když nasypeš šrouby do míchačky....sem přelezl po cca 300km na svoji adventuru jak z tráboše do mercedesu
Mám R1200 ST, sice má některé díly (písty, vačky) jiné než GS, ale mám jednu zkušenost: Motorka neměla svolávačky, motor tahal lineárně od 3000 do omezovače. Zmizelo mi ESA menu a tak při svolávačce na náboj Z kola a palivového čerpadla byly aktualizovány všechny jednotky. Poté byl lepší tah kolem 3500-4000 ale propad kolem 4500-5000.
to francis: minimálně k zamyšlení, dává to smysl..
to tonda: díky za uklidnění, jen prostě nechci mít problém, dělá-li to všem u seriovek, v tom případě neřeším a beru to jako vlastnost. Motorku mám komplet v origo stavu i s papírovým filtrem a rád bych to tak nechal. Slo mi hlavně o to, zda ta díra (kterou jsem u origo stavu R1200RT 2007 vubec neměl) nedělá nějakou neplechu co se ventilů atd týče, moc nebo vlastně vůbec se v tom nevyznám. Ta díra jde nejvíc znát na 5 a 6tku, prostě to dýl trvá než ji přejede. 1-2-3 zařve a jsem za dírou. Plácnu 6tka dálnice 3500ot 100km/h vezmu za plyn zrychluje, pak kolem 5tis ot 150km/h pomalu přelejzá a od 160ti zase zabere. Sice takhle normálně nejezdím a jezdit nebudu, ale musím se s tou dírou nějak serznámit a vzít ji za normální.
Apropo, tak jak jsem to popsal, se to projevuje i u ostatních?
Děkuji za informace, mám motorku krátce, je to moje zatím nejdražší mašina, tak mám prostě starost...
apropo: mám najeto 23900km (ADV 2007), třeba to ještě není zajetý..... Nehledě toho, že si i myslím, že ta motorka nikdy víc jak 130-140km/h nejela. Dle informací a věku prodávajícího....