Najprv som moto úplne bez problémov naštartoval a povozil syna po ulici.
No ked som sa obliekol a chcel znova naštartovať prebehla kontrola a po stlačení štartra všetko zhaslo.
Prvý tip baterka /má 3roky/ aj vyzerá, že odišla,
no po pripojení na autobaterku prebehol test a po stlačení štartra iba v kuse cvaká štartovacie relé.
Druhý tip štartovacie relé, ale kedže je zalepené, tak som ho nerozoberal.
Tretí tip štartér, odpojil som ho od elektroinštalácie a pripojil som k nemu baterku. Štartér spravil pár otáčok, ale nepretočil motorom ani o jednu otáčku, skrátka nevládal pritom som ho kŕmil autobaterkou s napetím 12,8 V.
Je možné aby štartér takto narýchlo "odišiel" ked predtým s ním neboli žiadne problémy?
Alebo v tom môže byť niečo iné?
Vdaka za rady....
Tryskac napsal:
Najprv som moto úplne bez problémov naštartoval a povozil syna po ulici.
No ked som sa obliekol a chcel znova naštartovať prebehla kontrola a po stlačení štartra všetko zhaslo.
Prvý tip baterka /má 3roky/ aj vyzerá, že odišla,
no po pripojení na autobaterku prebehol test a po stlačení štartra iba v kuse cvaká štartovacie relé.
Druhý tip štartovacie relé, ale kedže je zalepené, tak som ho nerozoberal.
Tretí tip štartér, odpojil som ho od elektroinštalácie a pripojil som k nemu baterku. Štartér spravil pár otáčok, ale nepretočil motorom ani o jednu otáčku, skrátka nevládal pritom som ho kŕmil autobaterkou s napetím 12,8 V.
Je možné aby štartér takto narýchlo "odišiel" ked predtým s ním neboli žiadne problémy?
Alebo v tom môže byť niečo iné?
Vdaka za rady....
PRESNE TAKHLE se mi chovala v zime vytlucena batt.
pomohlo jen dobiti a poradna masaz pres zimudobrou nabijeckou.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
randolf napsal:
Pises "po pripojeni na autobaterku" ... co to presne znamena? Dal jsi ji "misto" te motorkove, nebo jsi to pripojil pres startovaci kabely?
Pres startovaci kabely muzes mit velky odpor, ze Ti to nepujde... pripoj je a chvilku to nech byt (15 min), nez to zkusis nastartovat.
Ale jinak potvrzuji, taky mi motorka po zime nejak hur startuje .. mozna ta baterka co tam je fakt moc nevydrzi.
Randolf
hele Randolfe.. povazuj za polovicni zazrak, ze jsi to na jare nastartoval.
Ja jsem si ji (baterku) odvezl v prosinci v pomerne zbedovanem stavu.
Kapacita byla cca 3,3Ah do 1,85V na clanek... po terapii a masazich jsem ji v breznu odnasel s cca 8 Ah co si pamatuju. Samovybijeni bohuzel pomerne vysoke... no uvidime, kolik toho jeste zvladne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
randolf napsal:
Pises "po pripojeni na autobaterku" ... co to presne znamena? Dal jsi ji "misto" te motorkove, nebo jsi to pripojil pres startovaci kabely?
Pres startovaci kabely muzes mit velky odpor, ze Ti to nepujde... pripoj je a chvilku to nech byt (15 min), nez to zkusis nastartovat.
Ale jinak potvrzuji, taky mi motorka po zime nejak hur startuje .. mozna ta baterka co tam je fakt moc nevydrzi.
Randolf
Pripojil som to rovno iba z autobaterky na kostru moto a svorku štartra. Je pravda, že za pomoci štartovacích káblov takže si nemôžem byť istý prechodovým odporom.
Zajtra budem mať novú baterku, tak to skúsim klasicky, či si to štartér nerozmyslí. Inak bude musieť ísť von.
Stará baterka sa chová zvláštne. Napetie na prázdno 12,5V po pripojení 35W žiarovky najprv pokles na cca 5V - žiarovka ešte nesvieti. Potom sa žiarovka postupne rozsvietila- akoby ovládaná stmievačom a napetie pri tom stúplo na 12,3V a po cca 10 min svietenia si stále držala 12V. Takto to urobila pri skúšaní viac krát za sebou.
Má už niekto skúsenosť so štartrom?, ak by boli biedne uhlíky, je nutné kúpiť reparačnú sadu od bmw alebo je možný aj iný zdroj?
Tryskac napsal:
Stará baterka sa chová zvláštne. Napetie na prázdno 12,5V po pripojení 35W žiarovky najprv pokles na cca 5V - žiarovka ešte nesvieti. Potom sa žiarovka postupne rozsvietila- akoby ovládaná stmievačom a napetie pri tom stúplo na 12,3V a po cca 10 min svietenia si stále držala 12V. Takto to urobila pri skúšaní viac krát za sebou.
Takže základný predpoklad , že je kaput baterka sa potvrdil. Po výmene za novú to štartuje.
No nedalo mi pokoj, prečo to nechcelo točiť na autobaterku. Tak som to skúšal znova a zistil som, že na spojoch a štartovacích kábloch z forstingeru bol úbytok 5 Voltov. Takže preto to nechcelo točiť napriamo.
Hicks, Randolf vdaka za ochotu pomôcť.
Tryskac napsal:
Najprv som moto úplne bez problémov naštartoval a povozil syna po ulici.
No ked som sa obliekol a chcel znova naštartovať prebehla kontrola a po stlačení štartra všetko zhaslo.
Prvý tip baterka /má 3roky/ aj vyzerá, že odišla,
no po pripojení na autobaterku prebehol test a po stlačení štartra iba v kuse cvaká štartovacie relé.
Druhý tip štartovacie relé, ale kedže je zalepené, tak som ho nerozoberal.
Tretí tip štartér, odpojil som ho od elektroinštalácie a pripojil som k nemu baterku. Štartér spravil pár otáčok, ale nepretočil motorom ani o jednu otáčku, skrátka nevládal pritom som ho kŕmil autobaterkou s napetím 12,8 V.
Je možné aby štartér takto narýchlo "odišiel" ked predtým s ním neboli žiadne problémy?
Alebo v tom môže byť niečo iné?
Vdaka za rady....