Zdravím dnes jsem se byl podívat na http://www.tipmot...dakar.html. Motorka celkem v pohodě až na unikající olej z předních tlumičů. To bylo dost překvápko na to že by měla mít necelých 12000km. O co bylo větší překvapení, že po drobné manipulaci na místě to doslova chca.. resp. po vidlích viditělně stékaly kapky. Vzhledem k tomu, že to bylo na obou tak tipuji ohlé vidle? Ale pouhým okem to nešlo poznat. Už jsem se na pár Dakarů podívat byl a u žádného tento problém nebyl i když byly daleko víc olítané jak tento. Jaké máte zkušenosti s výdrží předních tlumičů (gufera atd.) na Dakaru?
Upravil Scarabeus dne 22.04.2011 17:56
To nejspíš nemá nic společnýho s výdrží tlumičů v tom smyslu,jakým myslíš.To je pravděpodobně způsobený nárazem tlumičů na dorazy třeba při skoku nebo projetí velké díry.Vůbec nemusí být ohlé vidle.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Scarabeus napsal:
Zdravím dnes jsem se byl podívat na http://www.tipmot...dakar.html. Motorka celkem v pohodě až na unikající olej z předních tlumičů. To bylo dost překvápko na to že by měla mít necelých 12000km. O co bylo větší překvapení, že po drobné manipulaci na místě to doslova chca.. resp. po vidlích viditělně stékaly kapky. Vzhledem k tomu, že to bylo na obou tak tipuji ohlé vidle? Ale pouhým okem to nešlo poznat. Už jsem se na pár Dakarů podívat byl a u žádného tento problém nebyl i když byly daleko víc olítané jak tento. Jaké máte zkušenosti s výdrží předních tlumičů (gufera atd.) na Dakaru?
STACI ABY MOTO STALA.. par mesicu.
Delaji mi to obe NEPOUZIVANE moto a kdyz jsem to reklamoval, bylo mi receno toto.
Upravil hicks dne 22.04.2011 19:29
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Delaji mi to obe NEPOUZIVANE moto a kdyz jsem to reklamoval, bylo mi receno toto.
Takhle hodně? To co bylo vidět po příchodu k mašině to už se mi taky dřív stalo u jiných (BMW jsem ještě nikdy neměl), ale po tom co sme s ní popojeli, sednul jsem si na ní, tak už se mi zdálo, že to je trochu moc. To, že dlouho stála souhlasí. Nerad bych jako první věc po koupi dělal předek a ještě při ceně co za to chtějí.
Delaji mi to obe NEPOUZIVANE moto a kdyz jsem to reklamoval, bylo mi receno toto.
Takhle hodně? To co bylo vidět po příchodu k mašině to už se mi taky dřív stalo u jiných (BMW jsem ještě nikdy neměl), ale po tom co sme s ní popojeli, sednul jsem si na ní, tak už se mi zdálo, že to je trochu moc. To, že dlouho stála souhlasí. Nerad bych jako první věc po koupi dělal předek a ještě při ceně co za to chtějí.
nevim.. z Pragovky -- predek Paioli, udajne v te dobe (2002) DOST kvalitni.. se to leje hodne 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. Když bylo na prd počasí, tak určitě taky 2 měsíce stál. Imho je to spíš stářím gufer, které prostě nemohou fungovat navěky. Kupuješ jetou motorku a ne novou, takže tohle je prostě daň.
I kdby vidle byla ohnutá o 30° tak pokud jsou gufera v pořádku, budou stírat furt stejně dobře, takže "ohlá" vidle je imho špatná hypotéza. Musela by být na vidli hmatatelná deformace, kterou by gufero nepobralo.
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. Když bylo na prd počasí, tak určitě taky 2 měsíce stál. Imho je to spíš stářím gufer, které prostě nemohou fungovat navěky. Kupuješ jetou motorku a ne novou, takže tohle je prostě daň.
mne to zaclo u jedne po asi 2 letech odstaveni a u druhe po asi 4-8 mesicich... nevim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. Když bylo na prd počasí, tak určitě taky 2 měsíce stál. Imho je to spíš stářím gufer, které prostě nemohou fungovat navěky. Kupuješ jetou motorku a ne novou, takže tohle je prostě daň.
mne to zaclo u jedne po asi 2 letech odstaveni a u druhe po asi 4-8 mesicich... nevim.
To už je docela dlouhá doba. Gufero není promazávané ztvrdne a zteří. Jinak si to neumím vysvětlit.
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. .......
Varianta, že motorka dlouho stála a gufera jsou KO, by byla v pohodě a korespondovalo by to s tím co říkal prodejce v bazaru. Ze zkušenosti mě spíš zajímají i další možnosti jak se tenhle konkrétní model může do takového stavu dostat. Přes google jsem nic kludného nenašel tak se ptám tady. Pokud se nemýlím tak jsi jediný majitel Dakara z těch co mi tu odpovídají, ale vypadá to, že v tom jiný problém, než ty gufera, nebude.
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. .......
Varianta, že motorka dlouho stála a gufera jsou KO, by byla v pohodě a korespondovalo by to s tím co říkal prodejce v bazaru. Ze zkušenosti mě spíš zajímají i další možnosti jak se tenhle konkrétní model může do takového stavu dostat. Přes google jsem nic kludného nenašel tak se ptám tady. Pokud se nemýlím tak jsi jediný majitel Dakara z těch co mi tu odpovídají, ale vypadá to, že v tom jiný problém, než ty gufera, nebude.
Tlumič je tlumič. Správně ti může odpovědět i majitel Jawy. Jinak pokud tlumiče nejeví jiné znaky opotřebění (viklání, cvakání apod.), je náprva věcí obvyklého servisu.
Po 12000km aby tekly šavle to je sakra brzy,vždyť je to motorka po garanci a jedné údržbě,buďto je tam nějaká výrobní vada (což moc nevěřím) nebo spíš to bude navalený jak někdo popisoval výše,nebo třetí varianta že těch kiláků tam bude o ,,něco" víc,já koupil Dakara s 13000km skutečnými a moto vypadalo jak kdyby včera vyjelo z fabriky.Podle mne není normální aby po 12000šavle byť jen slzely
to Kim: po 12tis. klidně téct mohou, pokud motorka delší dobu stála a majitel neošetřil silikonem, což u 5let staré s 12tis. km klidně být mohlo...
Pokud moto delší dobu stojí, gufero se přilepí k trubce, pak jednou propruží, utrhne se a začne téct...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Pryž a těsniva mají trvanlivost omezenou časem a prostředím užívání/skladování - výrobci obvykle uvádí cca 1rok.
Kupoval jsem letos s kamarádem voňavku 65GS s 12000km a jedna vidle tekla jako Dunaj druhá vlhla - co chceš na 8let starý motorce - mechanicky bude OK ale tyhle detaily patří k věci.
Dakar 650, HusaberG
Tak s tím jsem se ještě nesetkal aby se trhala gufera,nota bene u motorky která předpokládám stála byť delší dobu ale nejspíš v garáži či pod plachtou,kde nepůsobí tolik vnější vlivy ; vycházím ze zkušeností u hydraulických systémů zemědělských a stavebních strojů které stojící na ,,place" i dlouhé roky a nic se netrhalo při znovu zprovoznění (pokud nebyla už rezavá pístnice samozdřejmě); no ale nechci tvrdit že se to velmi velmi vyjímečně nemůže stát .
Upravil kim dne 23.04.2011 15:01