Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Scarabeus
#1 
Přidané 22.04.2011 17:56

Příspěvků: 222
Registrace: 22.02.11
Zdravím dnes jsem se byl podívat na http://www.tipmot...dakar.html. Motorka celkem v pohodě až na unikající olej z předních tlumičů. To bylo dost překvápko na to že by měla mít necelých 12000km. O co bylo větší překvapení, že po drobné manipulaci na místě to doslova chca.. resp. po vidlích viditělně stékaly kapky. Vzhledem k tomu, že to bylo na obou tak tipuji ohlé vidle? Ale pouhým okem to nešlo poznat. Už jsem se na pár Dakarů podívat byl a u žádného tento problém nebyl i když byly daleko víc olítané jak tento. Jaké máte zkušenosti s výdrží předních tlumičů (gufera atd.) na Dakaru?
Upravil Scarabeus dne 22.04.2011 17:56
 
Mr GS
#2 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 19:13
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8764
Registrace: 18.12.08
To nejspíš nemá nic společnýho s výdrží tlumičů v tom smyslu,jakým myslíš.To je pravděpodobně způsobený nárazem tlumičů na dorazy třeba při skoku nebo projetí velké díry.Vůbec nemusí být ohlé vidle.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
hicks
#3 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 19:28
Avatar člena


Příspěvků: 16425
Registrace: 09.07.08
Scarabeus napsal:
Zdravím dnes jsem se byl podívat na http://www.tipmot...dakar.html. Motorka celkem v pohodě až na unikající olej z předních tlumičů. To bylo dost překvápko na to že by měla mít necelých 12000km. O co bylo větší překvapení, že po drobné manipulaci na místě to doslova chca.. resp. po vidlích viditělně stékaly kapky. Vzhledem k tomu, že to bylo na obou tak tipuji ohlé vidle? Ale pouhým okem to nešlo poznat. Už jsem se na pár Dakarů podívat byl a u žádného tento problém nebyl i když byly daleko víc olítané jak tento. Jaké máte zkušenosti s výdrží předních tlumičů (gufera atd.) na Dakaru?


STACI ABY MOTO STALA.. par mesicu.

Delaji mi to obe NEPOUZIVANE moto a kdyz jsem to reklamoval, bylo mi receno toto.
Upravil hicks dne 22.04.2011 19:29
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Scarabeus
#4 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 19:49

Příspěvků: 222
Registrace: 22.02.11
hicks napsal:

STACI ABY MOTO STALA.. par mesicu.

Delaji mi to obe NEPOUZIVANE moto a kdyz jsem to reklamoval, bylo mi receno toto.


Takhle hodně? To co bylo vidět po příchodu k mašině to už se mi taky dřív stalo u jiných (BMW jsem ještě nikdy neměl), ale po tom co sme s ní popojeli, sednul jsem si na ní, tak už se mi zdálo, že to je trochu moc. To, že dlouho stála souhlasí. Nerad bych jako první věc po koupi dělal předek a ještě při ceně co za to chtějí.
 
hicks
#5 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 19:54
Avatar člena


Příspěvků: 16425
Registrace: 09.07.08
Scarabeus napsal:
hicks napsal:

STACI ABY MOTO STALA.. par mesicu.

Delaji mi to obe NEPOUZIVANE moto a kdyz jsem to reklamoval, bylo mi receno toto.


Takhle hodně? To co bylo vidět po příchodu k mašině to už se mi taky dřív stalo u jiných (BMW jsem ještě nikdy neměl), ale po tom co sme s ní popojeli, sednul jsem si na ní, tak už se mi zdálo, že to je trochu moc. To, že dlouho stála souhlasí. Nerad bych jako první věc po koupi dělal předek a ještě při ceně co za to chtějí.


nevim.. z Pragovky -- predek Paioli, udajne v te dobe (2002) DOST kvalitni.. se to leje hodne Sad
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Vjetrnik
#6 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 19:55
Avatar člena


Příspěvků: 7208
Registrace: 09.10.07
"předek by se měl dělat min. co dva roky....olej + případné těsnění...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
Loss
#7 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 20:02

Příspěvků: 186
Registrace: 11.04.09
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. Když bylo na prd počasí, tak určitě taky 2 měsíce stál. Imho je to spíš stářím gufer, které prostě nemohou fungovat navěky. Kupuješ jetou motorku a ne novou, takže tohle je prostě daň.

I kdby vidle byla ohnutá o 30° tak pokud jsou gufera v pořádku, budou stírat furt stejně dobře, takže "ohlá" vidle je imho špatná hypotéza. Musela by být na vidli hmatatelná deformace, kterou by gufero nepobralo.
 
hicks
#8 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 20:07
Avatar člena


Příspěvků: 16425
Registrace: 09.07.08
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. Když bylo na prd počasí, tak určitě taky 2 měsíce stál. Imho je to spíš stářím gufer, které prostě nemohou fungovat navěky. Kupuješ jetou motorku a ne novou, takže tohle je prostě daň.


mne to zaclo u jedne po asi 2 letech odstaveni a u druhe po asi 4-8 mesicich... nevim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Loss
#9 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 20:11

Příspěvků: 186
Registrace: 11.04.09
hicks napsal:
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. Když bylo na prd počasí, tak určitě taky 2 měsíce stál. Imho je to spíš stářím gufer, které prostě nemohou fungovat navěky. Kupuješ jetou motorku a ne novou, takže tohle je prostě daň.


mne to zaclo u jedne po asi 2 letech odstaveni a u druhe po asi 4-8 mesicich... nevim.


To už je docela dlouhá doba. Gufero není promazávané ztvrdne a zteří. Jinak si to neumím vysvětlit.
 
Scarabeus
#10 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 20:49

Příspěvků: 222
Registrace: 22.02.11
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. .......


Varianta, že motorka dlouho stála a gufera jsou KO, by byla v pohodě a korespondovalo by to s tím co říkal prodejce v bazaru. Ze zkušenosti mě spíš zajímají i další možnosti jak se tenhle konkrétní model může do takového stavu dostat. Přes google jsem nic kludného nenašel tak se ptám tady. Pokud se nemýlím tak jsi jediný majitel Dakara z těch co mi tu odpovídají, ale vypadá to, že v tom jiný problém, než ty gufera, nebude.
 
Loss
#11 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 22.04.2011 21:19

Příspěvků: 186
Registrace: 11.04.09
Scarabeus napsal:
Loss napsal:
Mám Dakara 2 roky a z vidlic mi nikdy nic nechcalo. .......


Varianta, že motorka dlouho stála a gufera jsou KO, by byla v pohodě a korespondovalo by to s tím co říkal prodejce v bazaru. Ze zkušenosti mě spíš zajímají i další možnosti jak se tenhle konkrétní model může do takového stavu dostat. Přes google jsem nic kludného nenašel tak se ptám tady. Pokud se nemýlím tak jsi jediný majitel Dakara z těch co mi tu odpovídají, ale vypadá to, že v tom jiný problém, než ty gufera, nebude.


Tlumič je tlumič. Správně ti může odpovědět i majitel Jawy. Jinak pokud tlumiče nejeví jiné znaky opotřebění (viklání, cvakání apod.), je náprva věcí obvyklého servisu.
 
kim
#12 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 23.04.2011 07:39
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Po 12000km aby tekly šavle to je sakra brzy,vždyť je to motorka po garanci a jedné údržbě,buďto je tam nějaká výrobní vada (což moc nevěřím) nebo spíš to bude navalený jak někdo popisoval výše,nebo třetí varianta že těch kiláků tam bude o ,,něco" víc,já koupil Dakara s 13000km skutečnými a moto vypadalo jak kdyby včera vyjelo z fabriky.Podle mne není normální aby po 12000šavle byť jen slzely
 
Vjetrnik
#13 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 23.04.2011 08:15
Avatar člena


Příspěvků: 7208
Registrace: 09.10.07
to Kim: po 12tis. klidně téct mohou, pokud motorka delší dobu stála a majitel neošetřil silikonem, což u 5let staré s 12tis. km klidně být mohlo...

Pokud moto delší dobu stojí, gufero se přilepí k trubce, pak jednou propruží, utrhne se a začne téct...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
MikiberG
#14 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 23.04.2011 09:14

Příspěvků: 546
Registrace: 11.04.07
Pryž a těsniva mají trvanlivost omezenou časem a prostředím užívání/skladování - výrobci obvykle uvádí cca 1rok.
Kupoval jsem letos s kamarádem voňavku 65GS s 12000km a jedna vidle tekla jako Dunaj druhá vlhla - co chceš na 8let starý motorce - mechanicky bude OK ale tyhle detaily patří k věci.
Dakar 650, HusaberG
 
kim
#15 
Výdrž předních tlumičů na Dakaru
Přidané 23.04.2011 15:00
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Tak s tím jsem se ještě nesetkal aby se trhala gufera,nota bene u motorky která předpokládám stála byť delší dobu ale nejspíš v garáži či pod plachtou,kde nepůsobí tolik vnější vlivy ; vycházím ze zkušeností u hydraulických systémů zemědělských a stavebních strojů které stojící na ,,place" i dlouhé roky a nic se netrhalo při znovu zprovoznění (pokud nebyla už rezavá pístnice samozdřejmě); no ale nechci tvrdit že se to velmi velmi vyjímečně nemůže stát .
Upravil kim dne 23.04.2011 15:01
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 73
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,722
Nejnovější člen: Saldo

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.49 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI