Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Cvaká válec
sonyr
#1 
Přidané 09.07.2011 04:32

Příspěvků: 18
Registrace: 08.07.11
Zdravim.

Procházel jsem trochu forum ale nikde jsem nenašel zmíňku tak píšu dotaz.
Za jízdy slyšim cvakání z levého válce. Cvaká to jak při akceleraci tak při prždění motorem. Neví náhodou někdo čím by to mohlo být? (Vůle ventilu a vahadel přeběhnuty a OK...) Děkuji za info
 
Dovi
#2 
Cvaká válec
Přidané 09.07.2011 07:09
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
Že by klapka?

Za jízdy přeně neurčíš, jestli to je přímo "z válce" nebo z jeho okolí...
A jestli máš ventilové vůle v cajku, tak jako první bych si tipnul levou škrticí klapku (u vstřiku).
 

__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
Kubicek
#3 
Cvaká válec
Přidané 09.07.2011 13:02
Avatar člena


Příspěvků: 978
Registrace: 28.02.07
zkus na kladku zatlačit ze strany od motoru proti vstřiku, jestli se zvuk změní je to klapka, cvaká to u každého bmw
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
 
plesm
#4 
Cvaká válec
Přidané 09.07.2011 14:53
Avatar člena


Příspěvků: 40
Registrace: 23.05.11
chtěl bych se zeptat na podobný problém, při prudší akceleraci na 1150 mi začne v pravém válci dosti slyšitelně rachotit, při deceleraci je to v pohodě, mám krátce po kontrole ventilů a docela mě to udivuje, čím je to způsobeno a že je to pouze na jedné straně, nemáte s tím někdo hlubší zkušenosti, případně, jakým stylem to odstranit, díky za info Smile
 
sonyr
#5 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 09:30

Příspěvků: 18
Registrace: 08.07.11
Dovi napsal:
 
Že by klapka?

Za jízdy přeně neurčíš, jestli to je přímo "z válce" nebo z jeho okolí...
A jestli máš ventilové vůle v cajku, tak jako první bych si tipnul levou škrticí klapku (u vstřiku).
 


Aha. Takhle podrobně jsem to nestudoval myslel jsem že je to z válce. Je pravda že při určitém plynu to cvakat přestane. Pokud by to byla kplapka dá se s tím něco dělat. Tiká to docela nahlas.
 
plesm
#6 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 10:44
Avatar člena


Příspěvků: 40
Registrace: 23.05.11
[/quote]

Aha. Takhle podrobně jsem to nestudoval myslel jsem že je to z válce. Je pravda že při určitém plynu to cvakat přestane. Pokud by to byla kplapka dá se s tím něco dělat. Tiká to docela nahlas.[/quote]

možná to vypadá, že máme stejnej problém Smile je pravda, že mně to dělá, když vezmu víc za plyn, třeba při předjíždění, tak mi v tom válci začne silně rachtat, je to fakt nepříjemný a co přesně by s tou klapkou mělo být, vůle na ose, nebo je povolená, jde to odstranit???
 
MotoPaja
#7 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 12:02

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
plesm napsal:
chtěl bych se zeptat na podobný problém, při prudší akceleraci na 1150 mi začne v pravém válci dosti slyšitelně rachotit, při deceleraci je to v pohodě, mám krátce po kontrole ventilů a docela mě to udivuje, čím je to způsobeno a že je to pouze na jedné straně, nemáte s tím někdo hlubší zkušenosti, případně, jakým stylem to odstranit, díky za info Smile

bych řekl že to jsou ventily, protože mě to dělalo taky když jsem je měl hodně utažený, po povolení se to ztratilo a teď mi to začlo dělat zase (po cca roce) i když jsem ty ventily nedávno kontroloval

zvuk klapky je řinčení, kovový cinkání a je to slyšet spíš když dáš nohu do strany, ty ventily je zařachtání jak když Tatra řadí, je to k nepřeslechnutí a projevuje se to při rozjezdu s míň plynem a při prudkým přidání hlavně z nižších otáček
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
sonyr
#8 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 18:39

Příspěvků: 18
Registrace: 08.07.11
Já to slyšim pořád. Když dám nohu do strany je to slyšet ještě sylněji. Je to jako když vemu víčko od rybiček a ťukal bych do něj kovovou lžičkou. Jde s tím něco dělat? Ventyli jsem předevčírem dělal a na druhém válci byl těsnější jeden výfuk jinak všechny vcajku... A jak jsem už psal při určitém plynu jde dokázat aby to necvakalo... Né vždy to jde...
 
MotoPaja
#9 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 18:45

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
sonyr: to je klapka, zkus jí přimáčknout jak radí výše
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
zmijon
#10 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 19:27
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
plesm napsal:
chtěl bych se zeptat na podobný problém, při prudší akceleraci na 1150 mi začne v pravém válci dosti slyšitelně rachotit, při deceleraci je to v pohodě, mám krátce po kontrole ventilů a docela mě to udivuje, čím je to způsobeno a že je to pouze na jedné straně, nemáte s tím někdo hlubší zkušenosti, případně, jakým stylem to odstranit, díky za info Smile
natankuj plnotucnej benzin a uvidis jestli to bude delat dal tohle rachoceni delaji samozapaly zpusobene nekvalitnim palivemSad
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
zmijon
#11 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 20:23
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
Při normálním spalování připravené palivové směsi (benzín : vzduch = 1:8,5 až 1:22) je ve válci motoru dosahováno tlaku 800 až 1500 kPa a teploty od 400 do 600°C. Tato teplota není natolik vysoká, aby se směs benzínu se vzduchem sama zapálila, proto je zapálení způsobeno zažehnutím zapalovací svíčky. Od ní se pak teplo přenáší válcem motoru vedením, prouděním směsi a zářením, rychlostí kolem 10-25 m/s . Bývá dosaženo tlaku až 4 MPa a teplot přes 2 000°C. Na rychlost šíření tepla má vliv konstrukce motoru, provozní podmínky (otáčky, teplota ..) a hlavně palivo. Při spalování paliva dochází vlivem chemických reakcí ke vzniku volných radikálů, které nastartují detonační spalování. Zvýšení tlaku dojde k rozkmitání motoru vysokou frekvencí a v rezonanci s tělesem motoru vzniká slyšitelné klepání. Takové klepání motoru je nežádoucí, protože dochází k zeslabení výkonu motoru a rychlému opotřebování pístu, ložisek, čepů a dalších částí motoru. Jak klepání motoru zamezit?

Může se tak stát celou řadou nejrůznějších a někdy i protichůdných způsobů: například vyššími otáčkami motoru, menším zatížením, ubráním plynu, větší vlhkostí vzduchu a zejména použitím paliva s vhodným oktanovým číslem. To jsou ty číselné hodny napsané u názvu benzinu na stojanech čerpacích stanic.

Samotný čistý benzín má oktanové číslo velmi malé, proto se do něj přidávají přísady, které jej zvyšují. Dříve se používaly sloučeniny olova (tetraethyl olova a tetramethyl olova). Toxické olovo tak bylo v desetinách gramu součástí každého litru benzinu a po jeho uvolnění z výfuků aut se usazovalo v okolí silnic. Nyní jsou příměsi na bázi olova zakázány. Jako antidetonátory se používají např. organokovové sloučeniny manganu, aromatické aminy nebo halogenidy přechodných kovů.

Samotné oktanové číslo vyjadřuje odolnost paliva proti samozapálení při kompresi ve válci spalovacího motoru. Znamená percentuální zastoupení izo-oktanu ve směsi izo-oktanu (2,2,4-trimethylpentanu) s n-heptanem, která je proti samozápalu stejně odolná jako zkoumané palivo.

Přitom je stanoveno, že čistý n-heptan má oktanové číslo 0 a čistý izo-oktan má oktanové číslo 100. Například oktanové číslo 98 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 98 % oktanu a 2 % heptanu.

Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100 (letecký benzín až 107, závodní benzín až 130). To znamená, že dané palivo je ještě odolnější proti samozápalu než čistý izo-oktan.

Je zajímavé, že s narůstající nadmořskou výškou se snižuje oktanový požadavek na každých 1000 metrů nadmořské výšky asi o 8 oktanových jednotek.
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
Kasak
#12 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 20:32
Avatar člena


Příspěvků: 5204
Registrace: 28.08.08
Zmijon=Jirásek.Kam na to chodíš.GrinVetšinou je to opravdu palivem.
Když je hlad,je i husa dobrá.
 
Bohumil
#13 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 20:35
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
cvaká většinou pravá klapka,je vychozené pouzdro uchycení osky.krásně to de slišet na volnobjech...Když tu klapku zespod přidržíš za kladku lanka tak přestane.Mě rachtá jaxviňa a jezdim,akorát se optížně šteluje volnobjech-pottlaki protože to přisává falešný vzduch ale jezdit se stim dá...Už mám nachistaný nový pouzdra,jen to přebůchat.Bohužel fčíl su bez snoubenki a auta takže motorku potřebuju denně.Na káčku je půl roku propadlá technická a třinda je naleščená f kuchini...Grin
Kupredu spatki ni krok...
 
zmijon
#14 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 20:39
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
Kasak napsal:
Zmijon=Jirásek.Kam na to chodíš.GrinVetšinou je to opravdu palivem.

Kdo čte, ten ví.


Snažme se rozšiřovat internet o weby a blogy, které se zabývají knihami.Nebo alespoň na ně choďme, stahujme a čtěme.
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
plesm
#15 
Cvaká válec
Přidané 10.07.2011 22:12
Avatar člena


Příspěvků: 40
Registrace: 23.05.11
jo, díky za rady, zkusim tam natlačit ten ,,plnotučnej" a pak se uvidí, jen mi nejde do hlavy, když by to mělo být tim palivem, že to rachtá jenom v jednom válci hmm!
 
Ivan
#16 
Cvaká válec
Přidané 11.07.2011 11:44
Avatar člena


Příspěvků: 3877
Registrace: 10.02.07
Kdysi na nové 1100GS mi od nové motorky zleva cvakalo jakoby z motoru. V BMW vyměnili v záruce písty, válce, ojnice a napínáky rozvodů a dělalo to stále. Nakonec kamarád lékařským naslouchátkem (tyčka a na konci je "sluchátko"Wink zjistil že to jde z levého vstřiku. Tak mi ho vyměnili taky, ale stejně to po čase dělalo to samé, i když míň. Tehdy mi volali z AuTecu jak jsem přišel odkud to je a vzápětí si prý naslouchátka pořídíli taky, že je to lepší než diagnostika BMW:-).
Teď mám 1150ADV, už druhé, první jsem kupoval nový. Mám problém, který tady taky popisujete, při zrychlení na 4-6-ku z nižších otáček se odněkud začnou linout hrozné hlasité kovové zvuky. Dělala to už první, taky nová a dělá to i tahle (najeto 120 tisíc). Přitom ventily jsou vždy pravidelně dělané. Lepší je to s palivem 98-100 oktanů. Teď v Alpách jsem musel motor víc vytáčet aby to nedělalo, ale štve mě to, 1100GS nic takového nedělala... Jsou to fakt ventily?????
 
MotoPaja
#17 
Cvaká válec
Přidané 13.07.2011 23:05

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
Ivane mě když tohle začlo dělat poprvý, bylo to po ventilech, tak jsem se tu ptal a kdosi mi napsal že si podpaluju ventily, tak jsem je udělal znovu a namísto dost utaežných jsem je dal poměrně volné ao d tý doby to bylo v cajku.
Je pravda že jak mi to rachotilo teď pár desítek km tak to přestalo po tankování, takže to mohlo být benzínem.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
plesm
#18 
Cvaká válec
Přidané 14.07.2011 17:44
Avatar člena


Příspěvků: 40
Registrace: 23.05.11
takže problém doufám, že vyřešen, sešteloval jsem ventily, který mi v servisu utáhli snad bez vůle Angry a pak i posléze natankován 100 oktan a je, zdá se po problému, to MotoPaja díky za radu clap
 
raptor - neaktivni ucet
#19 
Cvaká válec
Přidané 14.07.2011 18:57

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
nikto z vas nepremyslal nad sponovakom rozvodovej retaze?

prave lavy ktory je otoceny hlavou dolu sa vymenil za novsiu verziu
 
sonyr
#20 
Cvaká válec
Přidané 14.07.2011 20:14

Příspěvků: 18
Registrace: 08.07.11
Neni někde nějakej manuál jak se šponuje? U mě to ta klapka neni...
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 112
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.38 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI