Kubrt> ta problubeň v kufru a ráfku je od stromu. Predjizdeli jsme auto a když jsme byli u jeho zadni části, tak zacal předjíždět taky. Vjeli jsme do skarpy a pak už jen tma.
Jak píšeš, zdraví je hlavní, jsme "jen" potlučení. Zbytek v příběhu potom, protože to bude asi na dlouho. GSA 1250 Rallye 2024
Stewe napsal:
Fuj je mi úplně zle. Dnes je to 20 dní, co jsem měl se ženou "leteckej den" v Rumunsku.
no ty jo.. to ale vypada, ze jste nastesti netrefili nic pevnyho??
Mmch jak jses tam dostal? Auto nebo Ti to uklouzlo?
Ja to zatim moc nevidim na navrat do Alp v nejblizsi dobe na moto... deti a zver se na moto nevejdou a ta bezpecnost je ponekud jinej level. Zabavnej faktor podobnej.
Upravil hicks dne 30.09.2024 20:15
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Stewe napsal:
Kubrt> ta problubeň v kufru a ráfku je od stromu. Predjizdeli jsme auto a když jsme byli u jeho zadni části, tak zacal předjíždět taky. Vjeli jsme do skarpy a pak už jen tma.
Jak píšeš, zdraví je hlavní, jsme "jen" potlučení. Zbytek v příběhu potom, protože to bude asi na dlouho.
no tvl.. klika Gratuluji k preziti.
Upravil hicks dne 30.09.2024 20:16
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
Ja to zatim moc nevidim na navrat do Alp v nejblizsi dobe na moto... deti a zver se na moto nevejdou a ta bezpecnost je ponekud jinej level. Zabavnej faktor podobnej.
...foto hezká, ale s tou zábavností to nepřeháněj "Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Pokud pane imho, mmch hicksi umíš pouze urážet od klávesnice o něčem to svedčí. Intelekt to ale nebude. Jen mi přišlo nevhodný, při ztrátě dvou životu řešit to, že přežil topcase. Tímhle bych to asi uzavrel
Lukáši, motorku jsi neměl dlouho ale je to jen stroj, hlavně, že jste relativně v pohodě BMW R 1200 GSA r.v. 2013, 90 jahre
Kuba89 napsal:
Pokud pane imho, mmch hicksi umíš pouze urážet od klávesnice o něčem to svedčí. Intelekt to ale nebude. Jen mi přišlo nevhodný, při ztrátě dvou životu řešit to, že přežil topcase. Tímhle bych to asi uzavrel
Lukáši, motorku jsi neměl dlouho ale je to jen stroj, hlavně, že jste relativně v pohodě
Souhlas
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
[quote]Kuba89 napsal:
Pokud pane imho, mmch hicksi umíš pouze urážet od klávesnice o něčem to svedčí. Intelekt to ale nebude. Jen mi přišlo nevhodný, při ztrátě dvou životu řešit to, že přežil topcase. Tímhle bych to asi uzavrel
mily omezence.
V reakci na moji naprosto nevinnou TECHNICKOU poznamku, ktera ti prisla "jen nevhodna" pises o tom, ze by mne mel nekdo zmlatit. To myslis opravdu vazne?
Takze -- ma dostat pokazde, kdyz napises nejakou kravinu na internet (a ze ti to jde) dostat tvoje mama par facek?
Fakt se probud.
Ze sis v tve omezene hlavicce vyhodnotil, ze neresim obeti je tvoje cistokrevna a naprosta TUPOST a NEINFORMOVANOST.
Mmch tohle vlakno jsem zalozil ja a bouracky GS aktivne sleduju. Ze nereaguju do detailu na kazdou obet... reaguju, jenom to min ventiluju.
Jezdeni na motorce je nebezpecny hobby a cas od casu, spis casteji, tu mame mrtvy. Na ciste TECHNICKE diskusi po takove nehode nevidim vubec nic neuctiveho.
Co povazuju za dulezite je neopakovat chyby druhych.
Navic zatim nevime, z jakeho duvodu k te nehode doslo a kdo je vinik. Mame tu minimalne jednoho clena fora, co vlastni vinou sestrelil auto s pasazerama.
Upravil hicks dne 01.10.2024 09:16
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
...foto hezká, ale s tou zábavností to nepřeháněj
maloco je zabavnejsi nez jezdit Grossglockner s harantem ci harantama
A nakonec pochrochtavani sestivalce ma take neco do sebe. Sedis vysoko, dobre vidis. Jako proc ne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
PavelDR napsal:
Údajně chyba řidiče auta, který předjížděl v zatáčce. Neoficiální info od hasičů co byli na místě nehody.
koukam vecer pred spanim na YouTube... hazi mi to tam obcas americke soudy.
Nemam rad prehnane, drakonicke tresty, ale za tohle by mu klidne dali 50 let az dozivoti bez sance na propusteni.
Je strasny, ceho jsou nekteri lide schopni a pravdepodobne minimalni trest, ktery za to dostane
Upravil hicks dne 01.10.2024 08:59
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Čas postoupil a nehoda, kterou jsme v Rumunsku 10.9. měli je z našeho pohledu asi u konce. Ale...
Jak jsem psal výše, až bude pořešeno, dám jsem report. Pořešeno je, ale pouze z naší strany.
Průběh nehody:
Je ráno, vyrážíme z Hunedoara směr Telč, tedy rovnou domů. Mám takový divný pocit už od otevření očí, že je něco divně a hlavně venku po celým týdnu krásného počasí prší. "Nalodili" jsme se a vyrážíme. Kdo zná Rumunskou dálnici, tak ví, že v jednom místě není hotová a musí se horami po silnici 68A. Říkám si budu hodnej a v zatáčkách riskovat nebudu. Přijíždíme na poslední rovinu před nájezdem na dálnici a navigace mi ukazuje oranžový pruh, tedy ucpává se to pod náporem LKV. V protisměru nic nejde a já pomalu začínám předjíždět pomalu jedoucí kamiony a auta (pomalu myslím cca 40km/m). Po předjetí několika z nich jsem stále v levým, blikám vlevo, mlhovky taky svítí, a v tom zlatý VW T-Rock dává levej a pouští to před nás. Já brzdím, dávám trubku a pán lehce uhýbá vpravo. Já přidávám plyn a pokračuji v předjíždění. Jenže když jsem vedle něj, rozmýšlí si to a jede zpět vlevo a to přímo na nás. balancuji na hraně asfalt - škarpa, ale síla nárazu nás tlačí stále do struhy. Tam už jen kotrmelce a dál ticho. Ticho v uvozovkách.
Slyším křik manželky do interkomu jestli jsem v pohodě, protože já mám naražený záda, skučím a myslím, že jsem vejpůl. Pořadí ve struze, jak jsem to viděl já bylo (manželka leze z křoví, pak cca 10 motorka a pak dalším 10m já zase v křoví). Vypotácel jsem se ven a říkám asi OK, ale bolí mě strašně záda, dál nemluvím, protože jsem kur..sky na..ranej - sedám si na Topcase. který leží ve struze. V tom přichází "řidič" auta, v ruce mobil a fotí si motorku. Řvu na něj česky, jestli není ču..ák, ať volá okamžitě policii.
Dál se zvedám a začínám snášet úlomky motorky. Pravý kufr asi 30m v křoví, světlo pár metrů za motorkou atd.
Samozřejmě jsme v obrovským stresu, jak domů, prší, co motorka, co já - záda, volám kamarádovi, že je zle, ale ať zatím čeká a sedí doma, že jsme relativně OK.
Přijíždí sanita, policie, Hasiči. Vypínám motorku (do teď byla pořád zapnutá a svítila). Přichází otázka, jestli jedu do nemocnice a nechám ženu samotnou s motorkou, policií a starostmi na místě. Rozhodl jsem se odjet, ale až vše dořešíme. Zázrak, projíždí okolo dodávka a vlekem a na ní motorky s jedním volným místem. Všímám si SPZ a vidím českou a slovenskou značku. Začnu mávat a rozhazovat rukama. Auto jede dám, říkám si: "mají svých starostí dost, ale zkusil jsem to." Uběhlo asi dalších cca 10 min. a přichází chlap: "Ahoj, mával jsi na nás, chcete pomoci?" Váááu, nemám co říct a šíleně se mi ulevuje (až mám teď slzy v očích, když to píšu). Lehám tedy do sanitky, sestra a řidič mi chtějí napíchnout žílu, ale prý to z venku vypadá jak zabíjačka (říkala pak žena). Žílu nepíchli, probíhá dechová zkouška a předání dokladů ženě. Odjížím pod majáky do špitálu ve Faget. Tam je to ale spíš taková okresní pobočka a čekám na sanitu do Arad. Tam mě odvezli a po všech vyšetřeních jdu ve 23:00 na ubytování, kde už čekala žena, kterou tam naši zachránci vyložili.
Co motorka a žena?
Kluci a holky ze Slovenska (ukázalo se, že to byli všechno Slováci, jen jeden bydlí u nás v CZ, proto CZ SPZ) pomohli vysvobodit naložit motorku na vlek, potom jeli se ženou na policii a pomohli s překladem a výpovědí a dovezli ji za mnou do Arad do špitálu. Poté motorku vzali na svou firmu do Banké Štiavnice.
Výrok Policie:
Nehoda se zraněním, viník prozatím 50/50, oba účastníci řidičáky na 90 dní čistírna (chápej zákaz řízení na území RO + zabavení ŘO). Žena tedy domlouvá vyzvednutí ŘO na stanici policie v Arad druhý den. Z ubytování je to 3km pěšky, tak se vydáváme v motorkovém na tůru. Na stanici mi sděluje příslušník, že navzdory tomu, že zákaz mám v RO a řidičák potřebuji ke své činnosti, že jej nedostanu, dokud neproběhne soud a ten určí kdo je vyníkem. Tečka nazdar další.
Cesta domů, resp. vyzvednout vrak a domů:
Jeiná možnost se rychle dostat domů je Flixbus do Budapešti. Kupujeme tedy dva poslední lístky z ARAD do Budapešť za cca 6000,- Kč a jdeme tedy další 3 km na nádraží. Po cestě je aktivován náš kamarád, který bere tchána, dodávku a jede nás vyzvednout na nádraží do Maďarska. Cestou domů jedeme přes Slovensko, kde nám pozdě večer Erik předává motorku a my konečně vyrážíme směr domů.
Druhý den doma objednávám asistenci, která je pouze na 100km (k HAV POJ) a vychází to akorát do ACR Motorrad ČB, kde už se o vše stará pan FUX.
Já samozřejmě začínám lovit, jak dostat svou osobu do stavu řidiče a jdu oznámit ztrátu na odbor dopravy. Ano chybně, budu nejspíš platit pokutu za chybnou výpověď, ale nechci dostat výpověď a jezdit taky potřebuji.
Motorka tedy nahlášena na pojistnou událost jak viníkově pojišťovně (ta čeká na vyjádření RO policie, soudu), tak na mé havarijní pojištění.
Škoda a řešení věcných škod:
Motorka je tedy v ACR, kde ji rozebrali na částice a zjišťují, co je špatně. Motorka dostala ránu na zadní kolo a kufr, ale taky asi na předek a pravý bok. Po rozebrání je blbě: Ohnutá osa teleleveru, přední část nahoře totál kaput, pravá strana taky, zadní kolo, komplet kufry a držáky a hlavně je ohnutý zadní tlumič. Samozřejmě plus "miliarda" dalších věcí okolo. Škoda na přesně 4 měsíce staré motorce 550K jen v dílech. Verdikt byl Totální škoda. Motorka šla do aukce a prodala se za cca 320K. Po vyplacení škody jsem hned koupil totožný poslední stroj v ACR. Jiná už v ČR nebyla.
Dále taky nehodu odskákali naše helmy. Oblečení naštěstí ne, protože jsme měli nepromoky a ty se obětovali a zachránily to pod nimi.
Dodnes tedy ze strany Rumunska nepřišla ani čárka o vyjádření, dodnes nepřišel řidičák a dodnes nemám sebemenší info o tom, co se k tomuto případu v RO stalo a děje.
Nikdo nám tedy do dnes neproplatil náklady na ubytování, cestu domů a naše vybavení. Nehroutím se z toho, beru to jakože je to za námi a asi se k tomu nechci ani vracet.
Tímto bych taky chtěl poděkovat těm, kteří nám pomohli. Konkrétně zachráncům ze Slovenska patří obrovský dík, který nedokážou peníze ani tisíce slov díků nahradit. Taky kamarád Slávek a tchán si zaslouží velké poděkování. Dále panu Fuxovi a panu Sýkorovi z ACR ČB za jejich práci a v první řadě své ženě za trpělivost, podporu a hlavně odvahu jít znovu si sednout na stejnou motorku a znovu začít jezdit a objevovat krásy Evropy.
Můžete jezdit opatrně, můžete předvídat a myslet za ostatní, ale někdy se to může ve vteřině otočit vše proti Vám. Zdraví je důležité a proto techniku a peníze vem čert.
Děkuji až dočtení a ještě přiložím pár fotek.
Upravil Stewe dne 05.01.2025 13:39
GSA 1250 Rallye 2024