Hezký den.Dojíždím Anakečka a nevím co nazout.Jezdím 80% silnici,20% šotolinu.Zdá se mi,že mi Anakečka při "umrtí" nějak kloužou.Tlak je v poho,ale nějak to nesedí.
Stanly napsal:
...Dojíždím Anakečka a nevím co nazout.Jezdím 80% silnici,20% šotolinu.Zdá se mi,že mi Anakečka při "umrtí" nějak kloužou....
už se to tu řešilo mockrát. Obecně platí, že tourance mají o něco tvrdší směs a tím mají odhadem tak o 30% delší dojezd.
Anakee naopak o trochu lépe drží na mokrém asfaltu, neb směs je o něco měkčí. Rozdíl se trochu snížil u nové verze Anekee 2, která je dvousměsová a má tak tvrdší a tedy odolnější střední část běhounu a měkčí strany.
V lehkém terénu je to téměř stejné.
Pokud na jedné sadě chceš najet 15-20 tis km, pak Tourance. Pokud chceš lepší stabilitu na mokrém asfaltu, pak Anakee a stačí ti max. dojezd na sadu 10-15 tis km.
Ale s tím dojezdem je to tak dost individuální. Záleží na hmotnosti motorky, stylu a dynamice jízdy a v neposlední řadě správný tlak v pneu.
Paji to rekl celkem presne, akorat nutno vzit v uvahu, ze ted mluvime o 21ce predni.. a ta je dost odlisna.
Ja osobne jezdim Tourance hlavne kvuli te predni, ma vzorek i dost do stran a prijde mi o neco citelnejsi nez Anakee, zvlast kdyz je dost sjeta. Pozor.. mam tu do 170km/h, takze bude mekci (jezdim to zamerne).
Zadni jsou obe skvely... Tourance je trochu hravejsi, Anakee zase asi trochu citelneji zvlada zatacky s nakladem a spolujezdcem.
Taky v lehcim offu vic verim Touranckam.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Stanly napsal:
Hezký den.Dojíždím Anakečka a nevím co nazout.Jezdím 80% silnici,20% šotolinu.Zdá se mi,že mi Anakečka při "umrtí" nějak kloužou.Tlak je v poho,ale nějak to nesedí.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Na Touranckách jsem dal 15tis., pak začalo házet přední kolo, takže jsem vyměnil celou sadu, i když zadek by najezdil ještě hafec... Teď mám Anakee II a myslím, že budou nepatrně lepší na silnici i při lehkém offu...
Já už ožmolil dvě sady Anake 2 a taky řešim, co dál. Na suchu paráda, ale na vodě už mě párkrát pěkně vypekly. Navíc jak píše Stanly s přibývajícími kilometry ten zadek v zatáčce připomíná drift. Já se ale obávám, že jakákoliv pneu na cestovní enduro bude kompromis.
Měl jsem oboje vícekrát a musím potvrdit hodnocení Pajiho. Jinak je ale v názvu motorky je nejen Strasse, ale i Gelende a na to s teleleverem nehodí ani jedny pneu z výběru... Takže alespoň ty TKC, já jezdím Karoo a zpátky do silničních šlupek už max. na dlouhej počáteční přejezd někam na jinej kontinent . A jak píše bubo, na českej asfalt jsou fakt lepší špunty, drží úplně v poho a jsou O DOST komfortnější.
Maiali nel Fango!
Vjetrnik napsal:
O DOST? Nesmyl....stupačky se Ti klepou jako drahý psík....
on se mi taky o něco víc vibruje motor...
Ale jestli je jsi opravdu "cejtil vzorek ve stupačkách", je to klidně možný, že jsi na to citlivější, já FAKT nic nepozoruju, klidně bych to přiznal. Zato DOST poznám, tvrdost, resp. měkkost jízdy. Je to přesně ten rozdíl, jako když člověk na autě na jaře přezuje zimáky, navíc třeba s vyšším profilem, za letní šlupky, žádnej nesmysl . Prostě mi ty špunty přijdou jak bačkory.
Jinak co se týče ekonomiky provozu versus nižší nájezd, tak sada Anakee stojí cca 5200 a ujedu na ní cca 11.000km, KarooT pod 4000 a těch 11 dám na jedný přední a dvou zadních, což znamená zhruba 6200 Kč, tedy tisícovka rozdíl a to mi přijde naprosto v poho.
Ale samozřejmě nikomu nic nevnucuju, jen se dělím o to, k čemu jsem si sám došel a s čím jsem na to co jezdím nejspokojenější.
Upravil morabo dne 09.10.2011 06:29
Maiali nel Fango!
Mam to tedy uplne stejne jako Morabo, se spuntama typu TKC je jizda o dost komfortnejsi nez s anakee a pod. TKC pekne filtrujou a tlumi ty doury v asfaltu a tak, i kdyz jako spunty jinak nestojej za moc. Jsou to backurky.
Jsem to ale slepjš,právě jsem pročetl vlákno znovu a vidim, že zmíněné obutí má být na osmikilo. Čili 21 vepředu. Potom se musím ještě podepsat pod příspěvek od Hickse.
hicks napsal:
Paji to rekl celkem presne, akorat nutno vzit v uvahu, ze ted mluvime o 21ce predni.. a ta je dost odlisna.
Ja osobne jezdim Tourance hlavne kvuli te predni, ma vzorek i dost do stran a prijde mi o neco citelnejsi nez Anakee, zvlast kdyz je dost sjeta. Pozor.. mam tu do 170km/h, takze bude mekci (jezdim to zamerne).
Zadni jsou obe skvely... Tourance je trochu hravejsi, Anakee zase asi trochu citelneji zvlada zatacky s nakladem a spolujezdcem.
Taky v lehcim offu vic verim Touranckam.
21 Tourance (KLASICKÝ) jsou fakt lepší, zvlášť na občasný off, než 21 Anakee (ozkoušeno na půjčeném osmikile ). Tedy pokud nebudeš zvažovat nic dalšího, dávám podle toho co píšeš hlas Metzeleru (a to i jestli se rozhodneš zkusit špuntovou variantu )!
Upravil morabo dne 09.10.2011 06:43
Maiali nel Fango!