Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
 
závaží na výfukové vačce
Tydou
#1 
Přidané 29.12.2011 16:12

Příspěvků: 44
Registrace: 08.05.11
Ahoj, zajímalo by mě co je to za závaží na obrázku pozice 14, kontroloval jsem ventilové vůle a tohle sem nějak nepochopil k čemu to slouží.
Tydou přiložený následující obrázek:


[44.65Kb]
 
toli
#2 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 16:19
Avatar člena


Příspěvků: 6489
Registrace: 13.10.08
Je to automatickej dekompresor.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
 
http://www.toli-moto.wz.cz/
Tydou
#3 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 17:27

Příspěvků: 44
Registrace: 08.05.11
TOLI napsal:
Je to automatickej dekompresor.


No dobre a ted trochu cesky prosim :-)
 
Kubrt
#4 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 17:40
Avatar člena


Příspěvků: 6750
Registrace: 24.09.07
Dekompresor je zařízení,které změní tvar výfukové vačky tak,aby ventil zůstal pootevřený a tím umožnil protočení motoru při pohybu pístu do horní úvrati.
Dělí se na automatický,mechanický...
Automatický-na rozvodovém kolečku je závažíčko a čep,vyvrtaný do výfukové vačky,čep je z jedné strany zbroušený do tvaru vačky,aby neotevíral ventil při chodu motoru a v této poloze ho drží odstředivé závažíčko.Při startu se závažíčko malou odstředivou silou překlopí do polohy,kdy čep ve vačce se natočí nezbroušenou stranou a svým profilem nadzvedne ventil,umožní snížit kompresi a nastartovat.Ihned po nastartování motor začne pracovat ve vyšších otáškách a závažíčko se odstředivou silou přestaví tak,že čep se pootočí zbroušenou stranou k vahadlu a ventil se normálně zavírá.

Mechanický-princip je stejný,jen se nějaký mechanismus,který pootevírá výf.ventil,ovládá páčkou ze řidítek a lankem.

Elektromechanický-spinač ovládá cívku,která zatáhne za lanko k mechanickému dekompresoru.

Zjednodušeně,dekompresor slouží k ulehčení startování většinou u velkých jednoválců a nejenom u vysokoobjemových motorů...
Upravil Kubrt dne 29.12.2011 17:47
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
Mr GS
#5 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 17:48
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8764
Registrace: 18.12.08
to Kubrt: koukám,tady se někdo trefil do tvý závěrečný otázky k maturitě,že?Grinclap
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Kubrt
#6 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 17:50
Avatar člena


Příspěvků: 6750
Registrace: 24.09.07
Mr GS napsal:
to Kubrt: koukám,tady se někdo trefil do tvý závěrečný otázky k maturitě,že?Grinclap


Ne ne,já si vytáhl otázku : "Nebezpečí námrazy v letectví" a pak ještě jednu... Smile
Ale měl jsem DR800S a ten dekompresor má,zajímal jsem se tenkrát,na jekém principu maká a tak to vím Wink

... a taky je to na m.cz... Cool
Upravil Kubrt dne 29.12.2011 17:51
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
Tydou
#7 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 18:16

Příspěvků: 44
Registrace: 08.05.11
kubrt: no to je vycerpavajici odpoved moc diky

ale mam jeste jednu otazku, tohle preklapeni jde hrozne lehko, muze to za studena nebo dlouhodobem stani po startu chvilku cvakat?
 
Kubrt
#8 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 18:19
Avatar člena


Příspěvků: 6750
Registrace: 24.09.07
Tydou napsal:
kubrt: no to je vycerpavajici odpoved moc diky

ale mam jeste jednu otazku, tohle preklapeni jde hrozne lehko, muze to za studena nebo dlouhodobem stani po startu chvilku cvakat?


to čéče nevim... Měto nikdy žádný brikule nedělalo... Po zimě jsem přišel k Bigovi,nakrákal jsem ho a nikdy mě nic necvakalo... To taky muže být něco uplně jinýho...
Podle mě Ti necvaká ten dekompresor ale muže to být tím,že jde chviličku motor "na sucho",po dlouhým stání muže být olej stečený bůh ví kde a pak,než se dostane tam kam má,muže být motor krapet hlučnější.
Třeba když měnim olej na Erichoi a nechávám "zaplavit filtr",tak chviličku motor cvaká,než se olej dostane všude...
Upravil Kubrt dne 29.12.2011 18:24
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
toli
#9 
závaží na výfukové vačce
Přidané 29.12.2011 21:26
Avatar člena


Příspěvků: 6489
Registrace: 13.10.08
jediny co tam muze cvakat je rozvodak cca 2s po startu nez se natlaci olej do hydraulickyho napinaku retezu.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
 
http://www.toli-moto.wz.cz/
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 63
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,722
Nejnovější člen: Saldo

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.27 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI