Ahoj, zajímalo by mě co je to za závaží na obrázku pozice 14, kontroloval jsem ventilové vůle a tohle sem nějak nepochopil k čemu to slouží.
Tydou přiložený následující obrázek:
Dekompresor je zařízení,které změní tvar výfukové vačky tak,aby ventil zůstal pootevřený a tím umožnil protočení motoru při pohybu pístu do horní úvrati.
Dělí se na automatický,mechanický...
Automatický-na rozvodovém kolečku je závažíčko a čep,vyvrtaný do výfukové vačky,čep je z jedné strany zbroušený do tvaru vačky,aby neotevíral ventil při chodu motoru a v této poloze ho drží odstředivé závažíčko.Při startu se závažíčko malou odstředivou silou překlopí do polohy,kdy čep ve vačce se natočí nezbroušenou stranou a svým profilem nadzvedne ventil,umožní snížit kompresi a nastartovat.Ihned po nastartování motor začne pracovat ve vyšších otáškách a závažíčko se odstředivou silou přestaví tak,že čep se pootočí zbroušenou stranou k vahadlu a ventil se normálně zavírá.
Mechanický-princip je stejný,jen se nějaký mechanismus,který pootevírá výf.ventil,ovládá páčkou ze řidítek a lankem.
Elektromechanický-spinač ovládá cívku,která zatáhne za lanko k mechanickému dekompresoru.
Zjednodušeně,dekompresor slouží k ulehčení startování většinou u velkých jednoválců a nejenom u vysokoobjemových motorů...
Upravil Kubrt dne 29.12.2011 17:47
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
to Kubrt: koukám,tady se někdo trefil do tvý závěrečný otázky k maturitě,že?Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
to Kubrt: koukám,tady se někdo trefil do tvý závěrečný otázky k maturitě,že?
Ne ne,já si vytáhl otázku : "Nebezpečí námrazy v letectví" a pak ještě jednu...
Ale měl jsem DR800S a ten dekompresor má,zajímal jsem se tenkrát,na jekém principu maká a tak to vím
... a taky je to na m.cz...
Upravil Kubrt dne 29.12.2011 17:51
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tydou napsal:
kubrt: no to je vycerpavajici odpoved moc diky
ale mam jeste jednu otazku, tohle preklapeni jde hrozne lehko, muze to za studena nebo dlouhodobem stani po startu chvilku cvakat?
to čéče nevim... Měto nikdy žádný brikule nedělalo... Po zimě jsem přišel k Bigovi,nakrákal jsem ho a nikdy mě nic necvakalo... To taky muže být něco uplně jinýho...
Podle mě Ti necvaká ten dekompresor ale muže to být tím,že jde chviličku motor "na sucho",po dlouhým stání muže být olej stečený bůh ví kde a pak,než se dostane tam kam má,muže být motor krapet hlučnější.
Třeba když měnim olej na Erichoi a nechávám "zaplavit filtr",tak chviličku motor cvaká,než se olej dostane všude...
Upravil Kubrt dne 29.12.2011 18:24
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.