Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
 
Konstrukce spojky
marast
#1 
Přidané 27.01.2012 21:29

Příspěvků: 10
Registrace: 27.01.12
Zdravím, Bramboru mám už od léta, sleduju vaše fórum a nevím kam jinam bych se s tímto dotazem obrátil...

Jde o to, že jsem rozdělal spojku a jen tak zajímavosti bych chtěl vědět 2 věci... a to..
1: proč je ve spojkovém koši poslední lamela (pod přítlačákem) pootočená oproti ostatním (lze vidět na přiloženém obrázku)

2: Poč má právě tato lamela jiné obědnací číslo a poznámku že je 3.5 mm široká??

Dokázal bych si představit že lamela je pootočená kvůli tomu, že když je spojka už totálně K.O tak se lamela zastaví o výstupky a nedovolí přítlačáku tlačit na ostatní takže spojka začne bezpodmínečně klouzat a nepůjde ojed na plech.

Děkuji za vaše odpovědi
třeba se to objasní, protože mi to pořád vrtá hlavou

[img]http://www.rajce.net/f445106637[/img]
marast přiložený následující obrázek:


[41.59Kb]
 
Honza ofroudak
#2 
Konstrukce spojky
Přidané 27.01.2012 22:53
Avatar člena


Příspěvků: 509
Registrace: 10.01.08
to je nějaký divný. Já spojku měnil a tohodle jsem si nevšim a koukám zpětně na fotky a nic pootočenýho nemam http://www.offroa...stan-2011/
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
 
marast
#3 
Konstrukce spojky
Přidané 27.01.2012 23:07

Příspěvků: 10
Registrace: 27.01.12
No divný to je...Já když jsem to rozdělal tak to pootočený bylo, a foto pochází z originální dílenské příručky BMW.... Proto mi to začalo vrtat hlavou proč zrovna ta poslední....
 
SHREK JAN
#4 
Konstrukce spojky
Přidané 27.01.2012 23:27
Avatar člena


Příspěvků: 261
Registrace: 13.04.10
a co máš za ročník? já mám 04 a takhle jsem to taky neměl a všechny lamely jsem měl tuším stejný...helpless
Jezdím tak, jak umím...
 
Varan13
#5 
Konstrukce spojky
Přidané 27.01.2012 23:43
Avatar člena


Příspěvků: 80
Registrace: 17.01.12
Nevím přesně proč to tam je, ale jde se s tím setkat u spousty motorek.
 
toli
#6 
Konstrukce spojky
Přidané 28.01.2012 07:43
Avatar člena


Příspěvků: 6489
Registrace: 13.10.08
Já to tam taky nemám.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
 
http://www.toli-moto.wz.cz/
kim
#7 
Konstrukce spojky
Přidané 28.01.2012 08:38
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Propočteno křížemkrážem mi vychází že je to blbě složené,ta drážka nahoře v držácích koše bude jen odlehčení v místech kde už není takové boční namáhání a to někoho svedlo k tomu nasadit tam lameluhmm!
 
no_-_name
#8 
Konstrukce spojky
Přidané 28.01.2012 10:14
Avatar člena


Příspěvků: 236
Registrace: 23.10.11
taky mě to napadlo, ale nesedí mi tam to jiný objednací číslo...

~ R1100GS ~
 
marast
#9 
Konstrukce spojky
Přidané 28.01.2012 10:37

Příspěvků: 10
Registrace: 27.01.12
Tak je to GéeSo z roku 2002. Sám si myslím, že se v tom nikdo ještě nehrabal a že je to tak i od výroby. I kdyby....proč by byla v originální příručce fotka jak se to nemá dělat?? (bez popisu že takhle se to nemá dělat Grin)
 
Varan13
#10 
Konstrukce spojky
Přidané 28.01.2012 18:11
Avatar člena


Příspěvků: 80
Registrace: 17.01.12
kim napsal:
Propočteno křížemkrážem mi vychází že je to blbě složené,ta drážka nahoře v držácích koše bude jen odlehčení v místech kde už není takové boční namáhání a to někoho svedlo k tomu nasadit tam lameluhmm!


Jak jsem psal.. má to více motorek, a pokud to jde poslední lamela se vždy dává takto. Odlehčení je celkem blbos :-D těch pár gramů to nevytrhne.
 
Honza ofroudak
#11 
Konstrukce spojky
Přidané 28.01.2012 21:33
Avatar člena


Příspěvků: 509
Registrace: 10.01.08
dej to tam jak si to měl z výroby když ti to do teď funguje a jeWink holt se musíme s mířit že je to fakt...
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
 
MikiberG
#12 
Konstrukce spojky
Přidané 28.01.2012 21:57

Příspěvků: 546
Registrace: 11.04.07
Mě to příjde docela logický... proč ne... a s tím že v nouzi ji dáš správně a dojedeš.... ale zase se s tím otravovat venku když by to mohlo fungovat "do roztrhání těla".... svoji moto jsem ještě nerozdělal ale pak na to kouknu a kdyžtak dám vědět.
Logická je i možnost chyby. Pak jsou možnosti kvůli rezonancím, odvodu tepla, namáhání.... prozkoumám thumbs up

Dakar 650, HusaberG
 
ttsiki
#13 
Konstrukce spojky
Přidané 29.01.2012 15:59
Avatar člena


Příspěvků: 78
Registrace: 11.07.10
Řekl bych že je to docela logický. Soudruzi nejsou žádný blbci. GS motorky jsou na daleký cestování. Kdo z Vás vozí jako díl celou spojku (lamely ) ? Ta tzv. první lamela je posunutá proto, že je silnější a funguje jako čidlo. Když se ojede (ta v drážce) oznámí, že spojka je na výměnu - tzn ojetá. V případě že jsi na cestě je zde asi nějaká kilometrová rezerva na dojetí v případě že je přesuneš do drážky jako ostatní. A doma je v klidu vyměníš.
Ještě jsem se tím v praxi nezabýval (na mém Dakárku) ale u japonců ještě mají jednu lamelu s menším obložením a vymezenou kovovými kroužky pro snadnější spojkování při studeném motoru.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 59
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,723
Nejnovější člen: petrkal

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.47 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI