Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
 
BMW F650GS - pro a proti
Dovi
#1 
Přidané 14.03.2012 14:08
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
Ahojte kluci ROTAXoví,

po přečtení diskusního vlákna na motorkářích se na mne obrátil PéeMkou jeden mladší a trochu nesmělý zájemce o BMW F650GS... Myslím, že aby se osmělil, bylo by asi bylo nejlepší se ho zde ujmout laskavým přijetím a pokud kdo můžete, zkuste mu pomoci radou, zkušeností a názorem.

Zkusím ho sem přesměrovat a věřím, že pokud k tomu někdo něco přínosného a povzbudívého připíšete a nezůstanou zde jeho "žádost" a moje úvodní reakce dlouho osamoceny, zájemce se doufám zaregistruje, rozšíří naše řady a společně se dobereme nějakého přínosného řešení.

Díky
Dovi

_


Takže tady jsou ty jeho dotazy a popis situace...

_____


12.03.2012 19:17

Zdravím,

zvažuji pořízení BMW F650GS ... bude to doufám moje první větší motorka... přemýšlel jsem i o starším GS 1100 ale nevím nevím myslím si že je to zbytečně už na mne silné - mám malo zkušeností... vlastně skoro žádné.

Četl jsem tvůj strom dotazu kdy jsi přemýšlel nad V stromem a GS... Momentálně řeším ten stejný problem ale více a více jsem rozhodnut pro GS... jenom nevím na co si dát v případě pořízení bacha.. a pak když už je koupím... tak abych zbytečně nerval tisíce měsíčně a najezdil maximálně 1000 km za sezonu rozumíš...
nechci motorku na dálnici... i když vím že gs to nevadí... chci motorku se jmenem která dobře vypadá a mohu se na ní spolehnout, nebude hladová jako muj brácha (a že je) a vím že BMW F 650GS tohle všechno snad splnuje.. jen nevím a nejsem si jisty tím servisem...

Muj rozpočet je max 70 000 spíše méně.. víš jak... registrace.. pak nějáké ty peníze abych ještě měl kdyby cokoliv se posralo... popřípadě na pořízení pneumatik... vím že ted máš GS 1100 tak vím že se daj sehnat dnes už i za docela solidní peníze v solidním stavu...blátem, nepokřtěné... ale už se mi nechce moc dlouho čekat.. to znamená šetřit... nechci si kupovat motorku na nějákej uvěr nebo tak něco... protože dneska práci mám a zítra ji mít nemusím.. pokud mi rozumíš.

Mám ted dovolenou tak se snažím zjištovat co nejvíce informací, a spolehám se na motorkře.cz a na flotilu lidí kteří tento stroj měli, mají a nebo plánují zakoupit. Přecijenom více a více zjišťuji že je složitější najít informace o tomto stroji.. nevim čím to je možná tím, že čím více toho chci vědět tím méně informací nacházím.. a nebo jsem rozmazlenej z informací k jawě jakehokoliv typoveho označení... asi je to přeci jneom lidovější motorka, a ve sve době snad jediná co v čsr byla. A dnes je nabídka motocyklů mnohonásobně petřejší a zajímavější, a tím padem i obtížnější si vybrat a najít potřebne informace...

Moc starý nejsem.. tedy doufám.. , ale snad o sobě mohu říct že v jistých směrech mám rozumu dost. To jsou motocykly. Netáhne mne to k zalehvačkám a nebo torpédům o síle 200 koní, kteří když dostanou "ovsa" tak opravdu skáčou... (pod kapotou).

Mám takove to rodinne štěstí že kdykoliv jsem měl motocykl.. (jawa 350/634) tak mne vždy nějakým způsobem zklamal.. svojí neustálou poruchovostí. Více času jsem byl v garáži než na silnici. Pak přišla druhá 350/634 ta na tom byla lepe.. ale ta zku... kladívka... neodbijelo tak jsem dal dost penez na opravu dobíjení.. dobíjí ale hádá se.. a nemám silu to štelovat. Tak tedy doufám a věřím že se usměje štěstí a konečně třeba pořídím mašinu jako je BMW F650GS. Tedy doufám že to vyjde a investice se vydaří... jak jsem již zminil rád bych investoval do koníčku který muj otec vubec nechápe nějákých 60 - 70 000 kč.. samozřejmně raději meně než více ale raději kvalitu a jistotu nežli krám a plechovku.

Ani nevím jak je to s najezdem kilometru u gs všiml jsem si že jsou zpravidla kolem 30 -50 -60 000 km a věkem od 2001 -2004 samozřejmně s ruznou vybavou i stavem...

Rád bych GS již s chrániči heftů blatníčkem jak v předu tak vzadu.. a pokud nejlepe s kufry... nalezl jsem jednu krásku která by uplně krásně seděla do těchto kriterii ale má 69 000 km najeto.. a přijde mi to dost.. ale zase majitel píše o pravidelném servisu.
 
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
Dovi
#2 
BMW F650GS - pro a proti
Přidané 14.03.2012 14:11
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
Ahoj,

jestli by ses nezlobil, tak bych to celé přenesl do diskuse na foru, samozřejmě bych z toho vybral jenom to obecné.
Navrhuju to proto, že tak jako Ty nyní, za měsíc nebo za půl roku se objeví někdo další v podobné situaci, takže když to bude dostupné, mohlo by to pomoci i dalším lidem.

__
 

Zkusím to stručně zrekapitulovat a dát nějaké návrhy a snad i dobře míněné rady. A kdyžtak to můžeme postupně upřesňovat i s dalšími lidmi.


Na motorku je potřeba:

- mít rozum

- mít peníze na její pořízení, provozování a servisování

- mít ji kde parkovat, ideálně garážovat

Tobě se jedná o volbu motorky z druhé ruky a o její co nejméně rizikovou koupi.
Nabídka ojetin dneska převažuje nad poptávkou, jak u aut, tak u motorek, takže si lze i dost vybírat a zdánlivě by to teda neměl být problém.

Ale problémy jsou v Tvé situaci minimálně dva:

1.
Volba správné, pro Tebe ideální kategorie motorky, a pak v jejím rámci volba konkrétní značky, typu, ročníku, vybavení atd.

2.
Z takto zúžené nabídky pak vytipovat ten pravý kus, čili cílem je dobrá nebo alespoň ne evidentně špatná koupě konkrétního stroje.
Jde tedy o to nešlápnout vedle a nekoupit nastrojený problémový vrak, do kterého bude člověk jenom sypat svůj čas a peníze a ničit si nervy.


K té základní volbě:

Málokdo se dokáže na začátku své motokariéry rozhodnout hned napoprvé správně. Občas se sice někomu podaří, že se strefí sám sobě do noty na dlouhou dobu nebo natrvalo, ale to je spíš výjimka potvrzující pravidlo.
Většinou si to každý potřebuje sám v sobě ujasnit, z vlastních zkušeností si udělat nějaké závěry do budoucna, prostě člověk se vyvíjí a mění, a s tím se mění i jeho některé dřívější názory.

Ideální je být ve spojení s nějakým okruhem už zkušenějších lidí, vstřebávat byť zprostředkovaně jejich zkušenosti, a hlavně je dobrý si pokud možno i sám vyzkoušet jízdu na různých strojích (skůtr, motard, cestovní enduro, čoprkrujzr, kroska, supersport atd.).
A i když ani potom ještě nemusí být ve všem úplně jasno, určitě už některé kategorie bude možno pro nejbližší období vyřadit z užšího výběru.

 
U Tebe to teda zatím vypadá na cestovní enduro střední třídy. Jako první se asi nabízejí ty už dost profláknuté (notoricky známé a obecně doporučované) stroje jako jsou BMW F650GS/Dakar (ten klasický ROTAXový jednoválec 650 ccm, ne nový dražší 800 ccm dvouválec), Honda Transalp (případně Afrika) a 650 ccm V-strom od Suzuki. Jsou i další možnosti, ale u těchto výše zmíněných určitě nešlápneš vedle co se týče relativní spolehlivosti, rozšíření a obliby mezi lidmi, dostupností ND, servisního zázemí, ochotnou radou v případě technického problému a v neposlední řadě i možností zase takovýto stroj poslat dál do světa, bude-li to potřeba.

Prostě u zmíněných motocyklů máš slušnou šanci, že se jich pak můžeš bez velké finanční ztráty docela rychle zbavit, kdybys naznal, že Ti tento motocykl nebo tato kategorie až tak úplně nesedí. Po této stránce je teda volba některého z těchto typů rozumná a málo riziková.

 
Podle toho, co a jak píšeš, se zdá, že preferuješ to malý GS Báwo - věnujme se teda jemu.
Má samozřejmě jako každý kus techniky své výhody i nevýhody, ale je to i po těch letech od zahájení její výroby myslím si stále nadprůměrně kvalitní a nadprůměrně oblíbená motorka, relativně spolehlivá a úsporná.

Co se informací a technického zázemí týče, určitě je největší studnicí znalostí o ní český specializovaný server BMWGS, konkrétně jeho sekce věnovaná přímo typu BMW F650GS (motory Rotax).
Myslím, že budeš mít o čem číst a o čem přemýšlet řadu dní a týdnů, a na nedostatek informací si nebudeš moci stěžovat.

 
Co se pak vytipování vhodného kusu a vlastní koupě týče, neuspěchej to. Jednoznačně bych Ti doporučoval poprosit některého ze zkušených vlastníků tohoto motocyklu, zda by Ti (i za případnou symbolickou odměnu zahrnující alespoň cestovní náklady apod.) u koupě neasistoval.

Tato investice se Ti vyplatí, budeš mít klid a hodně tak snížíš riziko, že Ti jako mladému a méně zkušenému zájemci nějaký anonymní prodejce podstrčí nějaký problémový kus.

A úplně ideální by bylo koupit to od některého známého člena tohoto fora, nejlépe nějakého dlouholetého majitele, kterého ostatní už dlouho znají. Takový člověk si nebude kazit svoji pověst v komunitě nějakým vyloženě podvodným jednáním.


Toto jsou z mé strany asi ty nejlepší obecné rady do začátku, které jsem Ti takto zfleku a na dalku schopen poskytnout.
Kdyžtak se ale klidně ptej dál a pokud budu vědět odpověď na Tvůj konkrétní dotaz, rád Ti odpovím, a jistě i další lidé, současní nebo dřívější majitelé F650GS nebo Dakara.

 
EDIT: oprava překlepů
Upravil Dovi dne 14.03.2012 15:12
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
MMirek
#3 
BMW F650GS - pro a proti
Přidané 17.03.2012 07:48
Avatar člena


Příspěvků: 173
Registrace: 09.03.12
Včera jsem si motorku přivezl domů, tady jsou informace ohledně dvou "nejvíc diskutovaných" věcech.
Největší obavy jsem měl z výkonu a z vibrací. Nebudu jezdit jenom sám, ale byl jsem ujišťován uživateli, že to pro něj není problém - ono když jsem zvkylej z K 1200 R sport na 160 koní, tak to asi trochu "propad" bude Smile Ale cesta z Prahy byla příjemná, ale na dálnici je nuda. Ideální cetovní rychlost je 100-110. Krásně se pluje krajinou. Jakmile přijdou na řadu zatáčky, tak se projeví slogan značky "radost z jízdy". Kam se kouknu, tam motorka jde úplně sama, bez přemlouvání. Proplouvá zatáčkama bez jakýchkoliv problémů (už se s ní těším do Alp). Vibrace - jsou, ale ... Čekal jsem hrůzu, ale nestalo se. Trochu je to cítit ve stupačkách, ale jakmile jsem se na o nesoustředil, tak jsem o tom nevěděl. V ridítkách to samé. Není to nic nepříjemného, ale spíš běžného. V zrcátkách nad 90 km už značku auta nepřečtete, jen poznáte barvu Smile Seděl jsem na pár jiných motorkách, tak můžu srovnávat. Jakmile se překročí hranice 130 km/h, tak jsou vibrace razantnější, ale stále tak nějak v normě. Nicméně na takovou rychlost není stavěná, je lehká a vysoká, takže vítr umí udělat svoje. Takže zpátky pod 130 Smile Sedačka a posez jsou velmi dobré. Neboleli mě záda, pozadí ani ruce. Co dodat - těším se na další a další kilometry v nadcházející sezoně...snad bude lepší, než ta minulá.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 74
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,722
Nejnovější člen: Saldo

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.19 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI