Že s tím budeš mít víc problémů než užitku Kup si nightbreakery a budeš spokojenej... Investice cca 400-500Kč svítí o dost víc, než běžný žárovky, mají bělejší světlo a jedná se o homologované řešení. Životnost, žárovek je sice nižší ale tak hold je jednou za sezónu, dvě vyměníš... Tady moje porovnání: http://www.gsride...bulbs.html
a tady nějaký německý test v laboratorních podmínkách: http://www.ulozto...viekh7-pdf
Tak já mám na GS1150 dvě H1 (ty stojí kolem 400, H7 kolem 500-600 - oboje ceny za pár), když ti praskne tlumená, můžeš i na cestě vyměnit... Slyšel jsem, že na moto vydrží o něco méně... ale ono podle mě na motorkách to bude způsobeno kolísání napětí a hlavně startováním (kdy světla zhasnou a hned se opět rozsvítí), proto startuji s vypnutými světly... Ale říkám, za 400 a rozdíl znatelný... myslím, že pak ke xenonu to už zas o tolik víc není... (jako asi bude rozdíl ale ne zas nějak markantní)
HonzaGS-SV napsal:
Tak já mám na GS1150 dvě H1 (ty stojí kolem 400, H7 kolem 500-600 - oboje ceny za pár), když ti praskne tlumená, můžeš i na cestě vyměnit... Slyšel jsem, že na moto vydrží o něco méně... ale ono podle mě na motorkách to bude způsobeno kolísání napětí a hlavně startováním (kdy světla zhasnou a hned se opět rozsvítí), proto startuji s vypnutými světly... Ale říkám, za 400 a rozdíl znatelný... myslím, že pak ke xenonu to už zas o tolik víc není... (jako asi bude rozdíl ale ne zas nějak markantní)
JO ALE ZKUS STARTNOUT 650 S VYPLÝMY SVĚTLY TO SE MI JEŠTĚ NEPODAŘILO LEDA ŽE BYCH ROZBYL ŽÁROVKU
NO JÁ MÁM XENON OD TT A NA TECHNICKÉ NIC MOC.. NAVÍC PRÝ ANI NESVÍTÍ TAK JAK MÁ, MĚLA BY TAM BÝT PARABOLA UZPŮSOBENÁ NA XENON. JE PRAVDA, ŽE TO SVÍTÍ STEJNĚ NAPRD, JAKO NORMÁLNÍ SVĚTLO, JESTLI VÍC NEBO MÍŇ NEVÍM. PROSTĚ JE STEJNĚ V NOCI VIDĚT KULOVÝ. CO JE PODSTATNÝ, VE DNE JE MĚ VIDĚT O MOC VÍC, V NOCI ASI HODNĚ OSLUŇUJU A JAK JSEM PSAL, STEJNĚ BEZ VÝSLEDKŮ
Upravil will dne 18.03.2012 19:32
Will napsal:
NO JÁ MÁM XENON OD TT A NA TECHNICKÉ NIC MOC.. NAVÍC PRÝ ANI NESVÍTÍ TAK JAK MÁ, MĚLA BY TAM BÝT PARABOLA UZPŮSOBENÁ NA XENON. JE PRAVDA, ŽE TO SVÍTÍ STEJNĚ NAPRD, JAKO NORMÁLNÍ SVĚTLO, JESTLI VÍC NEBO MÍŇ NEVÍM. PROSTĚ JE STEJNĚ V NOCI VIDĚT KULOVÝ.
To ale nemáš xenon od TT, nebo tím TT myslíš Twalcom a né Touratech?
CHCI KOUPIT TOHLE NASEL JSEM TO NA WWW.MOTORKARI.CZ PRIDAVNA SVETLA CO VY NA TO? STOJI TO ZA TO CENA 900KC PISNETE DIK ZA VAS NAZOR
michal krtek přiložený následující obrázek:
měly by to být od touratechu, tak jsem to koupil. na technické mi řekli, že tam nemají co dělat, ža ta parabola na to není stavěná a měla by mít na sobě označení že je pro xenon. netvrdím, že to tak je, jenom interpretuji co mě bylo řečeno na technické
Upravil will dne 19.03.2012 10:55
Will napsal:
měly by to být od touratechu, tak jsem to koupil. na technické mi řekli, že tam nemají co dělat, ža ta parabola na to není stavěná a měla by mít na sobě označení že je pro xenon. netvrdím, že to tak je, jenom interpretuji co mě bylo řečeno na technické
Touratech ale prodává jenom kompletní xenony i s parabolou, která je na xenonovou výbojku stavěná.
Takže to, co tam máš, není Xenon od Touratechu, ale normální HID xenonová přestavbová výbojka s balastem.
Touratech prodává POUZE xenony s vlastní parabolou na xenonovou výbojku stavěnou a POUZE jako dálkové světlomety, ať už náhrada za hlavní dálkový světlomet nebo přídavný dálkový xenonový světlomet.
TT může znamenat ale Twalcom, kterej tyto HID přestavbové sady taky prodává.
A jak si s tím dopadl na té technické, musel si to sundat, nebo to nakonec prošlo?
Jak už tady někdo psal, s HID sadou budeš mít jen problémy, navíc při startu mají hodně velký odběr proudu, což zde znamená 2x za sebou (otočení klíčku a pak nastartování motorky). Pokud se ale přeci jen rozhodneš pro takový xenon, vyber výbojku která je určená pro klasickou parabolu a ne čočku. Bohužel je o něco dražší. Poznáš ji podle toho že má navíc stínítko u toho místa výboje. Drtivá většina výbojek je určena do světel s čočkou. No, a nakonec to tam stejně podle vyhlášky nesmíš dát, ale to je tvoje věc.
Co se týká jiných světel, prohlížel jsem si tištěný katalog fa. Proplast, kde nabízí nádherná diodová a xenonová přídavná světla, něco ve stylu jako je o pár příspěvků výše. Jenže na cenu jsem se bál i zeptat. Tam se budem pohybovat někde kolem 10 tis/ks
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
hmmm.. tak jsem žil v mylné představě.. na technické byl na mě mooooc hodnej, naštěstí... tak pro ostatní, nemá smysl tam dávat xenon bez paraboly, stejně vidíš kulový jak s normální žárovkou a ještě problémy jinde... jediný pozitivní věc je, že tě ve dne vidí o hooodně víc... večer nevidíš a asi trochu oslňuješ. tohle je moje zkušenost. jinak stínítko tam mám a stojí to.... jak jsem psal už výše