Zdravím GSaři, jsem v procesu pořizování motorky a moje jasná volba je F 650 GS. Jsem úplný nováček, ikdyž autem, náklaďákem a vlastně zamlada i motorkou mám už něco naježděno. O GS jsem pročetl, co šlo a ustálil jsem se na tom, že rozhodně chci ABS, vyhřívané hefty a co nejlepší stav.
K tomu mám dotaz, jelikož jsem krapet omezen financema:
Jaký je rozdíl mezi jednosvíčkovým motorem rotax (od 2004) a tím starším jednosvíčkovým?
Moje finanční rezerva je cca 80 000. Lehce pres 70 000 koupím zachovalou 2001, 2002 už třeba s kuframa, plexi, dobré gumy, i se serviskou.
Na druhou stranu lehce pres 80 koupím 2004-2005, už s dvousvíčkou, ale většinou oholenou, bez doplňků...
Co byste teda radili, starší, vybavenější, levnější vs. novější, ale v základu?
Spíš se přikláním ke starší, na dovybavení novější bych totiž zatím neměl finance, ale pokud je dvousvíčkový motor podstatně lepší.....
Ještě bych měl dotaz k nájezdu, je 40-50tis OK, případně co mě může čekat za výměny?
Ještě tip na slušnou helmu, kombinézu (ne koženou), boty?
díkec za rady
Nedá se říct, že samotný dvousvíčkový motor (ROTAX 04' a novější) je lepší než jednosvíčkový (00' až 03', a už vůbec ne, že by byl podstatně lepší.
Obecně trochu líp startuje za studena (OBECNĚ, takže u konkrétních dvou kusů tomu klidně může být naopak) a má už tu zaručeně nejnovější řídící jednotku umožňující nejnižší spotřebu paliva při klidné úsporné jízdě.
Ale na druhou stranu údajně (viz JPP) by prý zase starší jednosvíčkové motory měly mít ještě o něco lepší životnost.
Co se ceny týče, u jinak srovnatelných kusů (stejný nájezd, stejné opotřebení, stejné zacházení atd.) r.v. 2003 (poslední jednosvíčky) a 2004 (první dvojsvíce) bych viděl rozumný cenový rozdíl tak něco mezi 5 až maximálně 10 tisíci Kč.
Máš myslím teda docela dilema, a nakonec se asi stejně budeš muset rozhodnout na místě.
Dal bych v tomto případě jednoznačně přednost technickému stavu, vybavenosti pořizovaného motocyklu a serioznosti prodejce před tou jednou svíčkou navíc. Čili ten argument jednosvíce nebo dvojsvíce by byl pouze doplňkový.
Co se toho cca 40 až 50 tkm nájezdu týče, můžeš očekávat dříve (třeba už letos) nebo později např. výměnu palivového filtru (pozor, dražší součástka - obsahuje regulátor tlaku), spojkových lamel, ložiska v krku řízení ..., dále vodní pumpa už může začít propouštět a třeba baterka je u malýho GS Báwa na teplotně hodně exponovaným místě, takže počítej s tím, že nevydrží jako u jiných motocyklů nebo dokonce v autě atd. atd.
Více Ti kdyžta asi napíšou kluci, co s malým GS dodnes jezdí. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Predávam svoju 650 2001 46 000km, 3x origo kufor ( na jednom variu chýba plech - dakde mi ho na dialnici odfúklo a zbadal som az doma), nové cestné conti attack + nové Mitasi 09, vysoké plexi + deflektor, blastre+nástavce, ABS, vyhrievané rukoväte, led smerovky, led brzdové svetlo, led prídavné svetlo, padáky Bartus, mechanický Tempomat - zatiaľ úplne bez poruchy. oleje -motor a vidla menené pred cca 3000km. Drobné kozmetické vady - šak je to endurko foto si mozes pozret tu https://picasaweb...67/F650GS#
cena 3000,- EUR
Upravil vlado dne 27.03.2012 15:26
Ahoj gekonussi,
určitě si nejdřív pročti sekci F650GS - než jsem Dakara koupil, hltal jsem ji asi rok. I ten rozdíl mezi jednosvíčkou a dvousvíčkou je tu už někde popsaný (pokud jsem pochopil, není nijak výrazný).
Být Tebou, vybírám podle technického stavu a podle toho, který ročník se mi víc líbí, jenom u jednosvíčky bych volil verzi s novější řídící jednotkou (míň cuká a má menší spotřebu - podobnou té dvojsvíci). S tím je ale trochu potíž, protože na přesné datum, odkdy se dávaly novější řídící jednotky, jsem nenarazil. Snad to bylo v průběhu roku 2002. Takže volit spíš ročník 2003, 2004.
S větším nájezdem není problém - pokud se motorka udržuje, vydrží přes 100 000km.
Děkuju za postřehy, jenom jste mě ujistili v tom, že nejdůležitější je stav motorky, jak se k ní předchozí majitel choval, jak je udržovaná. Denně sonduju motorkare.cz a tipmoto a hledám něco vhodného, mám ještě minimálně měsíc na dodělání řidičáku, takže mě nic netlačí a můžu si v klidu vybrat.... Kdybych měl pochyby, obrátím se na vás, zatím díky za pomoc...
dvojsvíčka má trochu lepší průběh,a spotřeba je skoro stejná jako jednosvíce,maximálně 1-2dcl méně,zase když měníš svíčky,musíš koupit dvě , fakt záleží na stavu a když jednosvíčku tak 02-03 nebo dakara.
"Žij svůj sen"