zdravim. uz od podzimu na me stridave blikaji ABS kontrolky. zkousel sem reset dle mistniho a nepovedlo se, tak sem to nechal pres zimu stat. jelikoz mam rad hracky, tak sem si poridil gs911 a dneska motorku pripojil. vyhodilo mi to chybu viz obrazek a nedari se mi ji smazat. mam to tedy chapat tak, ze se zadni cidlo vydalo do vecnejch lovist?
lebi přiložený následující obrázek:
[19.52Kb]
Upravil lebi dne 08.03.2014 14:29
Moznost diagnostiky pristrojem GS-911.
ficus napsal:
To rychlé blikání znamená, že neproběhnul úvodní test brzd a nebo neproběhl úspěšně. Např. byla zmáčknutá brzda a nebo je problém v jednotce samotné.
Začal bych od toho nejjednoduššího, od těch spínačů.
Mrkni tedy pro začátek, jak funguje brzdové světlo a dál se uvidí...
Tak dnes jsem vyzkoušel a chová se trochu jinak. Po rozvícení kontrolek začne rychle blikat horní kontrolka, spodní trojúhelník svítí...pak zhasne a horní bliká pomalejí......po zmáčknutí brzdy (je jedno jestli přední nebo zadní) se rozsvítí trojúhelník a zadní světlo nesvítí ani při zmáčknutí přední a ani zadní brzdy. Nestihl jsem už poštelovat žárovku v zadním světle, protože jsem spěchal, ale mám trochu také podezření na to zadní světlo jestli tam nemůže být nějaký špatný kontakt, protože ta žárovka tam drží tak nějak zvláštně.
DM3555 napsal:
Tak dnes jsem vyzkoušel a chová se trochu jinak. Po rozvícení kontrolek začne rychle blikat horní kontrolka, spodní trojúhelník svítí...pak zhasne a horní bliká pomalejí......po zmáčknutí brzdy (je jedno jestli přední nebo zadní) se rozsvítí trojúhelník a zadní světlo nesvítí ani při zmáčknutí přední a ani zadní brzdy. Nestihl jsem už poštelovat žárovku v zadním světle, protože jsem spěchal, ale mám trochu také podezření na to zadní světlo jestli tam nemůže být nějaký špatný kontakt, protože ta žárovka tam drží tak nějak zvláštně.
OK, to je jiná. Ono obě kontrolky a rychlost blikání mají význam, takže se dá z kombinace posoudit, co ještě funguje a co ne.
Z manuálu jsem vyčetl (teda porovnávám s eRkem, kde jsou kontrolky vedle sebe, tak snad jsem to nepřehodil - horní = kontrolka ABS, trojúhleník = kontrolka brzd):
- rychlé rozblikání kontrolky ABS a svícení kontrolky brzd -> brzdy neprošly úvodním testem
- kontrolka brzd zhasla, kontrolka ABS bliká pomalu -> neproběhl test při rozjetí (obě kontrolky zhasnou obvykle po rozjezdu)
Potom je tu uvedeno:
- kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS nesvítí = problém v zadním světle
- kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS bliká pomalu = aspoň jeden brzdový okruh bez ABS
- kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS bliká rychle = aspoň jeden brzdový okruh pouze s residuální funkcí brzd (tj. skoro nebrzdí).
- kontrolka brzd a kontrolka ABS blikají na střídačku - nízká hladina kapaliny nebo nízké napětí
Podle toho co píšeš, tak napřed prověř to zadní světlo. Musí fungovat jak koncové, tak brzdové světlo. Oboje má co do činení s ABS :-).
Duální ovládání + posilovač funguje, pokud "kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS bliká pomalu = aspoň jeden brzdový okruh bez ABS"
Pro srovnání zkus třeba při manipulaci na místě zkusit brzdu se zapnutým zapalováním a bez. Zároveň poznáš funkční duál + posilovač poznáš dle vrčení čerpadel pod nádrží při dotyku páčky, pedálu.
Upravil ficus dne 09.03.2014 14:38
______________
R1150R 2004
Děkuji, budu to testovat jak se to bude chovat, prolezu zadní světlo. Ale dřív jak ve středu se k tomu pořádně nedostanu...jsem od ráno do noci v práci, takže to co jsem zkusil včera bylo asi ve 2 ráno:-)). Dám vědět co jsem zjistil. Díky
Pro všechny: kdyby se někdo našel v okolí Pardubic kdo by měl chuť se na to podívat, budu vděčný a nebudu dlužný.:-) Jsem z toho docela zoufalej, motorka mi stála 2měsíce kvůli čekání na pružiny a repas tlumičů a když to mám hotový tak zas hned toto.
Tak to vypadá opravdu na nějaký špatný kontakt v zadním světle, včera jsem se žárovkou trochu pootočil a vše proběhlo v pořádku, ale ujel jsem pár kilometrů a zase hláška že nesvítí zádní brzdovka. Pokusím se to rozdělat, vyčistit nebo koupit zadní světlo jiné.
Díky za rady
Tak můj celej problém byl v zamáčklých packách kontaktů co se dotýkaj žárovky, vyčistil jsem patici a packy přihnul a vše funguje jak má......stále se učím a ještě dlouho budu :-))
DM3555 napsal:
Tak dnes jsem vyzkoušel a chová se trochu jinak. Po rozvícení kontrolek začne rychle blikat horní kontrolka, spodní trojúhelník svítí...pak zhasne a horní bliká pomalejí......po zmáčknutí brzdy (je jedno jestli přední nebo zadní) se rozsvítí trojúhelník a zadní světlo nesvítí ani při zmáčknutí přední a ani zadní brzdy. Nestihl jsem už poštelovat žárovku v zadním světle, protože jsem spěchal, ale mám trochu také podezření na to zadní světlo jestli tam nemůže být nějaký špatný kontakt, protože ta žárovka tam drží tak nějak zvláštně.
OK, to je jiná. Ono obě kontrolky a rychlost blikání mají význam, takže se dá z kombinace posoudit, co ještě funguje a co ne.
Z manuálu jsem vyčetl (teda porovnávám s eRkem, kde jsou kontrolky vedle sebe, tak snad jsem to nepřehodil - horní = kontrolka ABS, trojúhleník = kontrolka brzd):
- rychlé rozblikání kontrolky ABS a svícení kontrolky brzd -> brzdy neprošly úvodním testem
- kontrolka brzd zhasla, kontrolka ABS bliká pomalu -> neproběhl test při rozjetí (obě kontrolky zhasnou obvykle po rozjezdu)
Potom je tu uvedeno:
- kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS nesvítí = problém v zadním světle
- kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS bliká pomalu = aspoň jeden brzdový okruh bez ABS
- kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS bliká rychle = aspoň jeden brzdový okruh pouze s residuální funkcí brzd (tj. skoro nebrzdí).
- kontrolka brzd a kontrolka ABS blikají na střídačku - nízká hladina kapaliny nebo nízké napětí
Podle toho co píšeš, tak napřed prověř to zadní světlo. Musí fungovat jak koncové, tak brzdové světlo. Oboje má co do činení s ABS :-).
Duální ovládání + posilovač funguje, pokud "kontrolka brzd svítí + kontrolka ABS bliká pomalu = aspoň jeden brzdový okruh bez ABS"
Funguje podobny system lokalizacie chýb aj na 1100-ke alebo iba u novšich typov?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Zdravím všechny , mam závadu blikají kontrolky ABS ale ABS funguje nevím ale jestli na 100% ? začalo to blikat po pádu kde motorka ležela na boku asi 10 minut protože jsem zjistil že mám ještě namotaný provázek z ohradníku s ocelovím drátkem na zadním kole . Chtěl jsem udělat restart dle návodu jen nemám modro/ hnědý drátek
jen modrý ,hnědý,hnědo černý, žlutý, červeno žlutý
díky všem za radu .
pokud máš moto s posilovačem a ležela na boku mohla odtéct kapalina z posilovače a proto to bliká a nebo se točilo ještě kolo po padu tak to taky děla
... servis a diagnostika BMW Motorrad
geo27 - máš pravděpodobně model s "posilovačem". S největší pravděpodobností budeš mít nízkou hladinu brzdové kapaliny v nádobkách v modulátoru tlaku (pod nádrží) - při upadnutí a následném déle trvajícím "ležení" motorky ti brzdová kapalina vytekla přepadem.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Trochu by jsem oživil toto téma.
Pokud by jsem měl málo kapaliny v těch nádržkách pod nádrží, bylo by možné, že ta kontrolka ABS někdy normálně zhasne a někdy se rychle rozbliká. Toto mi to nyní dělá. A pokud nechám motorku chvilku nastartovanou i s rychle blikající kontrolkou a pak vypnu klíček a hned znovu zapnu zapalování tak normálně proběhne kontrola brzd a kontrolka zhasne. Mám také podezření na stáří baterie 3roky. Vždy po dobití baterie je vše v pořádku, ale po krátké jízdě to zase začne zlobit.
U mé 1150 rv 2000 tj. ABS bez posilovače mi při každém zastavení a opětovném rozjetí se znovu aktivuje ABS (motor samozřejmě běží), po druhém, max. třetím takovém zastavení ABS hodí chybu a vypne se. Vypnutí a zapnutí zapalování nepomůže, pořád to hlásí chybu a pomůže jen RESET, pak ABS funguje zase jen 2-3 zastavení a při každém se znovu aktivuje. Pokud se kola jen minimálně točí a nezastavím úplně tak je vše v pořádku. Čidla a jejich vzdálenost jsem kontroloval a vše se zdá ok, nevíte někdo co by to mohlo způsobovat?
Brzdová kapalina je daná nová.
Upravil Jirik dne 06.05.2016 20:09