Ahoj,při volnoběhu mi moje 1200GS vydávala divné rachtavé zvuky a při zmáčknutí spojky vše ztichlo.Po rozebrání jsem zjistil vůli na tisícihranu vstupní hřídele.Problém je, že je lamela téměř nová/odhaduji najeto 3000km/ a v Inveltu mi při objednání hšídele řekli,že se má koupit i s lamelou komplet a mě se nechce dávat dalších 3500 za lamelu,když já ji mám skoro novou.Máte někdo zkušenosti? Můžete mi poradit jestli bezpodmínečně koupit novou,či stačí ta téměř nová a s novou hřídelí to bude O.K.? Nebo tam může být ještě nějaký jiný problém? Ložiska v převodovce i gufera jsou dobrá v tom problém neni. Dík za pomoc
Zee přiložený následující obrázek:
..trošku mi uniká proč nebyla vyměněna hřídel když je spojka skoro nová..mimochodem podle čeho to odhaduješ...? za normálních okolností jsou vždy poškozené oba díly. Nicméně odpověď na Tvoji otázku je jednoduchá: pokud je lamela v pořádku není potřeba ji měnit...
Co se týče důvodu...opotřebení početem najetých km, samozřejmě opotřebení taky napomáhá styl jízdy a způsob používání moto.
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
A podle čeho odhaduješ ty km? už zatebe to někdo dělal? Pokud nee tak to kup nové oboje a vyzkoušej si to na opravdu novejch dílech... Pokud to bude dobré tu lamelu prodáš dál...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
já to přesně řeknu jak to bylo. V motorce chrastilo tak to někdo rozpulil a zjistil že je to KO tak dal novou lamelu a šup na bazar a novej zákazníku děs se. Ted tu dělám spojku na 12 r.v 2006 nikdo nemá tucha kolik najeto a hřídel je jako nová...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Je to asi jak píše servisak.Já tu motorku koupil před 9ti měsíci s tím,že takhle rachtá každá.Prodávající říkal,že mu kamarád doporučil výměnu spojky,že špatně bere a že mu brzy odejde.Nechal jí tedy těsně před prodejem vyměnit. Když jsem to rozebral, tak na první pohle je jasný,že je nová lamela, vše okolo je špinavý,zaprášený jen ta lamela krásně čistá černá prostě jak nová.
Třetí měsíc 2004. Mě jde o to jestli ta lamela bude OK po těch 3000km nebo bude drážkování také načaté.Lamela má 6,1mm fotku přikládám.Kdyby tu hřídel udělali hned se spojkou, nemuseli jsme to teď řešit, ale bohužel.
Zee přiložený následující obrázek:
Kup jen hřídel a posud to a uvidíš. já osobně pokud bych to dělal pro sebe dal bych i jinou lamelu přeci jen už tam něco natočila
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Dík za pomoc. Dnes mi přijde hřídel tak jí zkusim,jak bude sedět a podle toho se rozhodnu. Jo ještě v ničem jiném to být nemůže?/rachtání/ mimo hřídele,lamely a ložisek na vstupní hřídely.
Na novějších modelech je hřídel už v celku i stím záchytem reakce a ten rachodí ale tam se kupuje celá hřídel.. To ale není tvuj případ tady se přehodí jen co potřebuješ
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Ahoj, motorku jsem dal dohromady s novou hřídelí a se starší ale téměř novou lamelou. Po krátkém vyzkoušení se zdá být závada odstraněna. Po uvolnění spojky žádné rachocení, bylo to tedy vymačkané drážkování na vstupní hřídely převodovky. Hřídel stála 5400 Kč s DPH a lamela spojky stojí 3600 Kč a docela dost práce.
Už jsem to tu psal několikrát, že u R1200 při větším nájezdu (často cca 70000 - 80000km, ale někdy i dřív podle toho jak se se spojkou zachází) je vstupní hřídel v 90% KO a musí se vyměnit spolu s lamelou (a v 90% případů s komplet spojkou). Samozřejmě bude platit i "vyjímka potvrzuje pravidlo", takže se určitě najde i kus, který ji bude mít zdravou i při 120000km.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jo hřídel byla jasná,mě spíš šlo o lamelu kterou majitel přede mnou nechal vyměnit a hřídel nechali starou.A já potřeboval vědět jestli ta lamela nebude po těch 3000 km ježdění na vymačkané hřídely načatá/její drážkování/.Její šířka je 6,1mm tedy jako nová.
Jako kolega nademnou nechci zakládat nové téma.. chci se ujistit.. koupil jsem motorku no nastartování slyším klepání, které mi ale přijde v pomalejším rytmu, než otáčky motoru... Po zmáčknutí spojky zmizí... očekávám špatnou vstupní hřídel.. ale zaráží mne, že to klepe i za jízdy v zátěži.. nebo bude chybka někde jinde v převodovce???