No pár let jsem jezdil s nehomologovanejma kuframa (německo, rakousko, itálie, slovensko, francie) a nikdy mě nenapadlo, že by mohl někdo hrotit homologaci.
Nedávno jsemse dočetl, že ve Švajcu po tom jdou. Vzhledem k tomu, moje příští cesta byla přes Švýcarsko plánovaná mě to celkem zaskočilo.
Se divíš, když dneska uředníci EU v Bruselu řeší i radius zahnutí okurek a banánů, jaký můžou jít do prodeje ?? A to si nedělám prdel, to si můžeš najít na webu..
Byl jsem tam jednou sám a jednou s kámošem, oba máme kufry BEGR. Naježděno spousta km všude možně včetně měst (Bern, Luzern,...), potkáno nekolik hlídek, problém žádný. Z jejich strany bez reakce. Myslím, že když se chováš dle jejich standardů (= přísné dodržování předpisů, zvláště rychlosti) a jezdíš ohleduplně a předvídatelně (jako místní), nebudeš mít s nimi žádné potíže.
Užij si Švýcarska, je tam parádně! Want it? Do it !!
tatanka napsal:
Byl jsem tam jednou sám a jednou s kámošem, oba máme kufry BEGR. Naježděno spousta km všude možně včetně měst (Bern, Luzern,...), potkáno nekolik hlídek, problém žádný. Z jejich strany bez reakce. Myslím, že když se chováš dle jejich standardů (= přísné dodržování předpisů, zvláště rychlosti) a jezdíš ohleduplně a předvídatelně (jako místní), nebudeš mít s nimi žádné potíže.
Užij si Švýcarska, je tam parádně!
Přesně tak,obecně při dodržování dopr. předpisů můžeš jezdit do alelujá , policajty možná ani nezahlídneš. S tím Bruselem to bohužel platí..
Kamarada v Brne staveli pecky. Na dotaz, jestli ta kozena kukla co ma na hlave je homologovana odpovedel: Panove, muj deda v tomhle jezdil za prvni republiky a nikdy nemel problem, tak asi jo! Policajt evidentne nevedel co rict, tak pry at mu zmizi z oci:-D:-D:-D Ale ve svycarsku by to asi neproslo...
Zloun napsal:
Kamarada v Brne staveli pecky. Na dotaz, jestli ta kozena kukla co ma na hlave je homologovana odpovedel: Panove, muj deda v tomhle jezdil za prvni republiky a nikdy nemel problem, tak asi jo! Policajt evidentne nevedel co rict, tak pry at mu zmizi z oci:-D:-D:-D Ale ve svycarsku by to asi neproslo...
Nepatří to sice do tohoto vlákna ale je to úsměvné....Před dvaceti lety,ještě když jsem jezdil choopery v jednom nyní slavném klubu tak jsme jeli na jednu akci a měli jsme origo německé plechové helmy,v Plzni nás zastavili poliši a sdělili nám že je fajn že máme přilby na hlavách a ne řádně upevněné na motocyklu jak bylo tehdy běžné,ale že nesplňují předpisy páč nemají homologaci.No a kámoš si ji sundal,podíval se dovnitř a povídá no to je divný,vždyť je vyráběli v takových velkých sériích......
asi tak, jezdil jsem týden po Německu, Rakousku a Itálii s BEGRama, a nedal jsem důvod aby mě stavěli, pár jsem jich potkal, a prostě bez problému... když člověk neprovokuje tak podle mě není problém.... kdyby ovšem stavěli tak nevím...
Zloun napsal:
Kamarada v Brne staveli pecky. Na dotaz, jestli ta kozena kukla co ma na hlave je homologovana odpovedel: Panove, muj deda v tomhle jezdil za prvni republiky a nikdy nemel problem, tak asi jo! Policajt evidentne nevedel co rict, tak pry at mu zmizi z oci:-D:-D:-D Ale ve svycarsku by to asi neproslo...
Nepatří to sice do tohoto vlákna ale je to úsměvné....Před dvaceti lety,ještě když jsem jezdil choopery v jednom nyní slavném klubu tak jsme jeli na jednu akci a měli jsme origo německé plechové helmy,v Plzni nás zastavili poliši a sdělili nám že je fajn že máme přilby na hlavách a ne řádně upevněné na motocyklu jak bylo tehdy běžné,ale že nesplňují předpisy páč nemají homologaci.No a kámoš si ji sundal,podíval se dovnitř a povídá no to je divný,vždyť je vyráběli v takových velkých sériích......
Jooo, dřív bylo všechno trochu jinak. Dědeček mi říkával, hochu, já jezdil na motorce v době, kdy byl ještě alkohol polehčující okolnost . Jinak dnes odjíždím s Begrama do A, I, CH, tak doufám, že nebude žádný problém (zatím nikdy nebyl, páč jsem nebyl kontrolován)...
Upravil Jirina1 dne 18.08.2012 06:57
Born To Lose. Live To Win.
bluesbery napsal:
Se divíš, když dneska uředníci EU v Bruselu řeší i radius zahnutí okurek a banánů, jaký můžou jít do prodeje ?? A to si nedělám prdel, to si můžeš najít na webu..
Svycarsko neniv EU ... jsou to jen prespravnacky trotlove.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
S těma kuframa,podle mě,můžeš mít problém,když budou mít "ostrý" hrany(viz.třeba starší bighusky).To se totiž nesmí používat.Když má kufr hranu sraženou(v podstatě takovej osmistěn-BMW,TT,BEGR...) tak nebudeš mít problém.Ale dneska už snad nikdo klasický krabice ani nedělá,když nepočítám samodomo Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
můžeš mít problém s jakýmkoli příslušenstvím na motorce který není schválený pro provoz na pozemních komunikacích.. Tzn. nemá nějaký atest.. 8SD, TUV apodobně.. Něco, co prostě platí pro EU. Švýcarsko všeobecně akceptuje vše co je v EU schválené..
Paradox je ten, že česká policie jezdí s motorkama, kdy domontované příslušenství žádný atest nemá.. ale to je věc jiná, Policistu na motorce nikdo kontrolovat nebude.. Bohužel...
bluesbery napsal:
Se divíš, když dneska uředníci EU v Bruselu řeší i radius zahnutí okurek a banánů, jaký můžou jít do prodeje ?? A to si nedělám prdel, to si můžeš najít na webu..
Svycarsko neniv EU ... jsou to jen prespravnacky trotlove.
Jinak tak, se hlasim zpatky z cesty, Svajc projet po dalnici, i po nejakejch okreskách. Nikdo nekontroloval, navíc jsem potkal pěknejch par motorkaru s ne zrovna moc tichejma laufama. I kdyz to bylo v asi mene sporadane zapadni francouzky mluvici casti.
Kromě úplně první motorky jezdím jen a vyráběnýma hliníkovýma kuframa (zezačátku jsem měl úplně ostrý hrany, teď už mám zkosené - ale stejně bez homologace). Jsem širokej přes 107 cm a nikdy jsem nikde neměl problém, vlastně mě ani nikdy venku nestavěli, tak nevím jestli by po kufrech koukali nebo ne...
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Pro některé země (např. pro Švýcarsko) někteří výrobci z EU (konkrétně vím o výrobci v Rakousku a v Německu) dodávají potvrzení o tom, že konkrétní doplňky splňují podmínky regulace EU 97/24/EG. V tom článku je detailně uvedeno, co přesně musí být jak vyrobeno, jaké hrany na plochých dílech apod. Např. detaily které se týkají kufrů, jsou v článku 5.2.1.1. Za vystavení každého tohoto potvrzení se platí (např. TUEV) a docela nesmyslná částka, takže logicky nikdo se moc nežene do toho, aby to přibaloval k výrobkům. U některých je ale povinné mít určité atesty, materiálové zkoušky apod. Proto to číslo najdete třeba na plexi, na výfuku apod. Ale schválně se podívejte na originální alu kufry dodávané BMW, nemají žádné označení ani kódy. Nevím přesně, jak to je v jiných zemích ale konkrétně v Německu, schvaluje BMW v rámci silniční homologace i doplňky jiných výrobců (a nebo neschvaluje) a třeba Touratech výrobky jsou uvedené na seznamu doplňků, které byly schválené BMW pro použití na konkrétním motocyklu ale nevím, jestli v rámci toho byly schvalované i v homologačním procesu (kterým ty motorky rozhodně prochází) nebo ne, jen vím, že díky tomu to nekoliduje se zárukou. My dostaneme pro asi nejdůležitější skupiny výrobků ty potvrzení od německého TUV, že ty věci jsou v souladu s regulací EU o které píšu nahoře ale jestli by třeba policajtovi ve Švýcarsku stačila kopie toho potvrzení, to netuším. Zajímalo by mě, jak by řešil třeba originál BMW padáky, kufry, šucplech nebo další věci, které často ani nemají označení BMW. Myslím, že ti lidi mají rozum a nebuzerují tam, kde to není potřeba a že poznají co je a co není bezpečné. Chápu, že řada chopperů vybavených rohy, hroty a jinými "ozdobami" je daleko za hranicí toho, co by asi bylo považované za bezpečné - třeba při kolizi s chodcem, kdyby se napíchnul na ozdobný šíp apod. Myslím, že se tady pravidelně objevují takové zprávy o kampaních a o tom, že tam a tam pochytají každého, kdo nemá každý šroubek od BMW (Yamahy, Triumphu..) ale skutečnost bude asi jiná.
Jinak k šířce motorky - v té regulaci EU 97/24/EG je napsaná maximální šířka jednostopého vozidla - nepamatuju si přesně kolik to je, myslím že 108cm nebo tak nějak a jak jsem to četl, tak mě zajímalo, kolik je šířka 1150GSA s originál hliníkovými kufry, které jsou myslím to nejširší, co se továrně kdy vyrábělo. Alespoň mě to tak připadá, že to bylo víc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pokud neděláš bordel na silnici tak si tě flojdi nevšimnou a tím pádem nemají důvod hledat a buzerovat za detajli. Já jel Švýcarsko a bez problémů,což kámoši říct nemůžou. Letos je tam vyhmátli s laďákama a nedali se ukecat ani na to,že jim někdo doveze originál laufy,zaplatí třebas k tomu flastr ale nižší a oni budou pokračovat . Cajti nechtěli ani slyšet,trvali si na svým a vzali doklady s tím že dokud nezaplatí tak je nedostanou zpět. Kluci se šprajcli a po šesti hodinách to vzdali,raděj zaplatili a mazali ze Švajcu nejkratší cestou pryč. Flastr vyšel na jednoho v přepočtu na 14.500 Kč
Mám takovej dojem že s těma diktátorama EU za chvíli budeme vozit jeden kufr plnej homologačních protokolů kromě osobních dokladů
Když jsem letos byl na STK tak jsem narazil na pana chytrýho a ten mě dával čočku za každou blbost kterou na motce mám nakonec mi známku dal ale neodpustil si poznámku že se chystaj nějaký ostřejší pravidla a příště nemusím projít.
Za sebe vím,že příště jedu rozhodně jinam na STK než poslouchat blbý keci o něčem co ještě u nás neplatí
Upravil misak dne 04.09.2012 23:01
Jedu? Tedy žiju!
taky jezdím a dokonce stím co vyrábím,byl sem lustrovám ve francii,švýcarsku,neměl sem problém
když sem měl poptávku z německa,napsal sem ,že kufry nejsou homologované pro sil.provoz,němec mi odpověděl,že to podle jejich norem ani není potřeba,když sem při své zvědavosti hledal na svém plastovém kufru nějakou homo značku,taky jsem žádnou nenašel,bo to asi není pevná součást motocyglu,tím vyvstává otázka a co rámy?stím by mohl být problém,ale to zas nepřesahuje obrys,nemá ostré hrany.
možná hledáte problémy kde nejsou,stačí se podívat sčím ti němci jezdí,to mluví samo za sebe
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
No bóže a při nejhorším tam buchneme raznicema nebo necháme vygravírovat nějaký to Éčko s číslem a kódem abe tam něco belo a vlk se nažere a koza zustane celá
Vozit od každý voloviny certifikát je blbost a cajti stejně nemůžou zjistit jakej výrobce má či nemá homologaci,to už by měli moc velkej přehled kluci jedni chlupatý
Upravil misak dne 05.09.2012 00:11
Jedu? Tedy žiju!