čau,chtěl bych poprosit všechny o radu,pač sám asi těžko něco vymyslím.
Dneska při jízdě mě v mém dakaru 2004 při jízdě trošku cuklo(v zatáčce nepříjemný) a najednou se podívám že otáčky v maximech.Zastavil sem samozřejmě pač sem se zděsil. Za chvíli nastartoval znovu a vše v pořádku.Takhle se mě to stalo asi třikrát během 20 kilometrů.Při tom cukanci jde otáčkoměr cca do červených a pak se drží asi o dva až tři tisíce výš než by měl.Otáčkoměr ukazuje hodně ale moto reaguje standartně,normálně jede - až na ty cukance - a startuje.Nevíte někdo čím by to mohlo být?Neznáte někdo někoho s diagnostikou nebo někoho kdo by se na to mrkl na jížní moravě nejlíp někde poblíž brna?zvládám pravidelnej servis, ale co se týče tohodle tak sem uplně mimo a nic mě nenapadá
Mam uplne stejnej problem. Na rady jsem rozdelal pravej kryt motoru (zapalovani) - nemusis ani vypoustet zadny kapaliny, staci jen dat moto na bocni stojan. Vytece maximalne stamprle oleje. Hned pod krytem je snimac co pri usazenym krytu lezi tesne na magnetu alternatoru. Diky tomu magnetu byl totalne obalenej zeleznyma sponama.
Po vycisteni jsem zatim vyzkousel jen startovani (to me taky dost zlobilo za studena) a je to supr, jinak cekam na tesneni od jezka - doporucuju predem objednat! Rado se trha:-D
Podle tachometru mam najeto 27 tisic. I kdyz jsem kupoval moto v celku ferovym bazaru, tak tem kilakum stejne neverim. Mam za sebou nedavnou vymenu vodni pumpy a podle stavu nevypadala na tak malo kilaku. Hlavne kdyz ostatnim odchazi az po 40 tisicich a vic...
Ahoj,
já jsem řešil tenhle problém na letošní dovolený a "zblblej" z přečtení vlákna jsem u Dunaje sundal ten dekl motoru. Nevim jak to děláte, ale já tam po víc jak 50tis. km neměl jedinou šponu, takže jsem to zase poskládal a bádal dál. Těsnění nezničíš, stačí to dělat alespoň trochu opatrně a pohlídat si, aby nezůstalo přilepený půlkou na deklu a půlkou na karteru...
Nakonec se jako problém ukázalo to, co mě vůbec nenapadlo a sice, že mě vypekla cca rok stará baterka. Takže na to bacha, pokud neni baterka úplně ok a funguje Ti dobíjení, což změříš klasickým voltmetrem, zkusil bych jinou, než uděláš nějakou zbytečnost.
P.S. Tvoje příznaky s otáčkoměrem jsem měl taky a proto jsem se hned vrhnul na to čidlo otáček u altíku...
jardajerman@seznam.cz
JardaFGS napsal:
Ahoj,
já jsem řešil tenhle problém na letošní dovolený a "zblblej" z přečtení ............jsem měl taky a proto jsem se hned vrhnul na to čidlo otáček u altíku...
To je zvláštní, já měl problém už se dvěma baterkama a otáčkoměr to nikdy neovlivnilo. Možná bych ten sensor zkusil nějak zdiagnostikovat, jestli třeba není načatej nebo kabely k němu, jestli se někde nekostří.
To, že jsi tam neměl špony může znamenat, že už ti někdo měnil volnoběžku nebo už to někdy čistil.
JardaFGS napsal:
Ahoj,
já jsem řešil tenhle problém na letošní dovolený a "zblblej" z přečtení ............jsem měl taky a proto jsem se hned vrhnul na to čidlo otáček u altíku...
To je zvláštní, já měl problém už se dvěma baterkama a otáčkoměr to nikdy neovlivnilo. Možná bych ten sensor zkusil nějak zdiagnostikovat, jestli třeba není načatej nebo kabely k němu, jestli se někde nekostří.
To, že jsi tam neměl špony může znamenat, že už ti někdo měnil volnoběžku nebo už to někdy čistil.
No, motorku máme doma takřka od nova, už přes 40tis km a nikdo tohle nedělal...
Každopádně jsem cestou sehnal novou baterku, problém okamžitě zmizel a od tý doby jsem najel asi 6000km a vše je ok jardajerman@seznam.cz
Díky všem za odpovědi
Tak mám najeto necelých 30 tis.km. No s tou baterkou. Zrovna sem ji vyměnil pač ta předtím mi úplně umřela, že motorka nedržela ani volnoběh ani když sem ji nahodil přes kabely. Každopádně tohle byla první jízda na nové baterce.Nová baterie varta(s dolitím kyseliny,ne gelovka) se stejnýma parametrama tak jako ta předtím, takže mě vůbec nenapadlo že by to mohlo být tím, protože jak říkám baterka je úplně nová.
No každopádně podle toho co říkáte zkusím zkontrolovat kontakt na baterce,popřípadě vyzkoušet jinou od kámoše.
Když nic tak zkusím očistič ten snímač. Je tam něco co se na tom dá podělat,nebo to zvládnu sám?no žádnej profík nejsem
na to těsnění máte někdo odkaz?
no jinak tondy sem zkoušel pač to mám asi pět kiláků, ale měsíc nemůže což by znamenalo že si dlouho nezajezdím
co sem se ještě díval tak v olomouci v pptmotu dělaj taky bmw,máte s tím někdo zkušenost?
zdenal2 - jestli ti to pomůže, tak se zastav zítra odpoledne cca v 17h. Mám toho teď moc, fakt cca na ty 3 týdny (nějaký vysypaný převodovky z boxerů a jednoho K1200S, nějaký spojky, Klobásovu motorku po 17000km výletu po Asii atd. atd. rosekanou R1200S.......mezitím běžný servisy), a když už jsem to těm lidem slíbil, tak je už nemůžu odmítnout - tak jak jsme se bavili po telefonu - vím co za tu dobu zvládnu - pak už by to byl stres a člověk by mohl dělat chyby. Ve středu musím odjet na otočku do Francie a vracím se v neděli. Budu se ti snažit pomoct, ale nic neslibuji - alespoň to projdeme diagnostikou. Jestliže to bude snímač, tak to není tak hrozný problém - když zbyde čas, udělám ti to na počkání.
Upravil Tonda dne 10.09.2012 21:38
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...