Tak jsem dnes v lese najel na sutr tak nestastne, ze jsem tukl do kulateho spinace bocniho stojanu. Ten se rozbil a elektronika pri jednicce okamzite zhasla motor.
Sice masina je v pohode pojizdna, ale jeden maly spinac a jsem v pr....i.
Co ted, rikam si? Bylo to fakt daleko od civilizace a navic cesta silenym bahnitym polem. Sem pro me nikdo neprijede. Naradi zadny jsem nemel, az jsem si vzpomel ze mam pod sedlem sroubovak.
Motorku jsem hodil na bok a dostal se ke 3 dratkum kt vedou do spinace. Postupne jsem zkousel propojit jeden s druhym a nakonec kombinace cerveneho z bilym byla ta spravna. Zluty jsem nechal volne. Kamenem jsem rozbil to co zbylo ze spinace, abych mohl propojit konektory malym pliskem co z toho zbyl. Ovazal jsem to polstarkouvou naplasti z motolekarnicky a uz se jelo.
Treba se to bude nekomu hodit.
Otazka??
Proc jsou tam tri dratky? kdyz staci dva na cidlo, ne?
Upravil dufino dne 11.09.2012 21:13
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Podle schematu ,jeden kablík k chcípáku,druhej k čidlu spojky a třetí k čidlu neutrálu.(ve skutečnosti jsou tam ještě dvě diody a jeden z těch třech je ukostřen)
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
cuss, bratr taky takle narazil cidlo, ale ma ma to co ja aj ty ale v 650 cte, nove cidlo 3000 Kc, tak se na to zatim vykaslal a jezdi bez cidla.. prodratoval to jak pises .. holt se musi davat pozor na sklopeni stojanu Jedu i když jízda dále zdá se býti nemožná !
Stejne mi to nesedi s temi 3 kontakty vedouci k cidlu bocniho stojanu.
Neni to tak, ze cidlo dava informaci CPU pri rozpojeni i spojeni?
Tedy ja propojil dva kontakty, kt davaji info,ze stojan je sepnuty-> masina jede.
Pokud ale propojim s tretim, ten dava info ze je stojan rozepnuty. Tedy na diagnostice pak mohou zjistit, ze je spinac poskozeny, i kdyz funguje jen jednim smerem.
Vite o tom neco pls?
Upravil dufino dne 12.09.2012 16:24
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Jen tak pro zajímavost tady je zapojení u 650GS jednoválec. Myslim si že to bude zapojený uplně stejně
toli přiložený následující soubor: 2012/10/diagram-v.pdfDvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Tryskac napsal:
To áno, len to zo schémy nevyčítaš. Ale povedal by som, že jeden vodič je pre kontrolu systému.
Jenom ze značky spínače stojánku je vidět že jeden je pro sepnutí,druhej pro rozepnutí, a třetí je potenciál takže o nějaké kontrole systému nemůže být řeč. Jedná se přeci jen o pasivní prvek.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
S tímhle řešením se v systémech setkávám dost často. Je to jednoduchá logika. Mám dva stavy, které jsou OK a zbytek je špatně. Aplikováno německými soudruhy na stojánek motorky - řídící jednotka bere vyklopený a zaklopený stav jako v pořádku a zbytek je špatně. Ovšem fyzicky jsem to neviděl tak je možné, že to třeba má nějakou tajnou sepciální funkci to je v dnešní době taky moderní přístup
Upravil Scarabeus dne 12.09.2012 22:22
Scarabeus napsal:
S tímhle řešením se v systémech setkávám dost často. Je to jednoduchá logika. Mám dva stavy, které jsou OK a zbytek je špatně. Aplikováno německými soudruhy na stojánek motorky - řídící jednotka bere vyklopený a zaklopený stav jako v pořádku a zbytek je špatně.
Myslím že tohle není uplně správná interpretace. V tomto případě je pouze jeden stav "správně" a to je sepnuto a ostatní jsou špatně(můžeš mít neutrál i zmáčknutou spojku a stejně nenastartuješ) zatímco když budeš mít sklopen stojánek a zmáčknutou spojku a zařazenou jedničku tak můžeš nastartovat (což už odpovídá tvému logickému příkladu )
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
masina startovala na bocnim stojanku i pri neutralu.
az kdyz si zaradil chcipla.
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
masina startovala na bocnim stojanku i pri neutralu.
az kdyz si zaradil chcipla.
Máš pravdu - ta logika je trochu složitější a ted už fakt nemám mozkové kapacity na to abych to matematicky popsal Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Tryskac napsal:
To áno, len to zo schémy nevyčítaš. Ale povedal by som, že jeden vodič je pre kontrolu systému.
Jenom ze značky spínače stojánku je vidět že jeden je pro sepnutí,druhej pro rozepnutí, a třetí je potenciál takže o nějaké kontrole systému nemůže být řeč. Jedná se přeci jen o pasivní prvek.
žiarovka je tiež pasívny prvok a jej funkčnosť je kontrolovaná. A na logickú súčinosť zo spojkou a prevodovkou by mali stačiť aj dva dróty s diódou.
Samozrejme to že tretia cverna je tam pre kontrolu je len môj dohad, no Tvoje tvrdenie je na tom rovnako.
Upravil Tryskac dne 12.09.2012 23:18
Tryskac napsal:
To áno, len to zo schémy nevyčítaš. Ale povedal by som, že jeden vodič je pre kontrolu systému.
Jenom ze značky spínače stojánku je vidět že jeden je pro sepnutí,druhej pro rozepnutí, a třetí je potenciál takže o nějaké kontrole systému nemůže být řeč. Jedná se přeci jen o pasivní prvek.
žiarovka je tiež pasívny prvok a jej funkčnosť je kontrolovaná. A na logickú súčinosť zo spojkou a prevodovkou by mali stačiť aj dva dróty s diódou.
No a ten třetí je na ten stojánek takže o čem se tu vlastně bavíme? Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.