Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Miho
#1 
Přidané 07.10.2012 15:15
Avatar člena


Příspěvků: 308
Registrace: 07.07.12
V zimě bych si chtěl na svém 1150 udělat nějaký servis, kdy jedním z kroků bude kontrola ventilů. Když jsem se díval na nová těsnění víka hlav, tak mě trochu nemile překvapila cena (cca 1200 Kč za sadu). Chci se zeptat zkušenějších, je nutná výměna těchto těsnění, případně existuje nějaká levnější sada?
 
vondri
#2 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 07.10.2012 15:17

Příspěvků: 480
Registrace: 02.02.10
To těsnění pokud neteče měnit nemusíš
 
VojtechPolicky
#3 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 07.10.2012 16:04
Avatar člena


Příspěvků: 3308
Registrace: 12.04.12
Ale po otevření tíct začít muže, není pravda? Takže asi by mohlo být na místě tyto těsnění měnit a nebo se zajímat o jejich cenu.. popř. výměnu.
 
jezek
#4 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 07.10.2012 16:16

Příspěvků: 2882
Registrace: 05.11.08
u nás vyjde sada na 1150 (dvousvíčka), vnější i vnitřní těsnění, original BMW na 1.014,- Kč.. Wink
 
vondri
#5 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 07.10.2012 16:21

Příspěvků: 480
Registrace: 02.02.10
VojtechPolicky napsal:
Ale po otevření tíct začít muže, není pravda? Takže asi by mohlo být na místě tyto těsnění měnit a nebo se zajímat o jejich cenu.. popř. výměnu.


Pokud ho nepoškodíš při demontáži tak pak nepoteče.
Víko pak hlavně dotahovat předepsaným kroutícím momentem.
 
Michal
#6 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 07.10.2012 16:49
Avatar člena


Příspěvků: 252
Registrace: 28.07.08
Jak pise vondri, dej bacha pri demontazi bejva to nekdy trochu prilepeny. Mel jsem to dole nekolikrat a mam stale puvodni.
 
servisak
#7 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 07.10.2012 17:32
Avatar člena


Příspěvků: 12390
Registrace: 02.01.09
JJ Pokud ho nezničíš demontáží mužeš ho používat pořád dokola jen bacha na to vnitřní na svíčce to je u 1150 nácylné je tam dutina a to se vymačkne do těsnění a kdyby se tam blbě dalo tekl by ti ven olej.

Utahovat 10Nm
Upravil servisak dne 07.10.2012 17:39
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Tonda
#8 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 07.10.2012 21:47

Příspěvků: 5246
Registrace: 16.02.07
Ty vnější vydrží opravdu velmi dlouho. Ty vnitřní u svíčky jsou občas potřeba vyměnit - jak jsou nějak moc "rozpláclý", tak dávám nový. Jsou jiné u 1100, 1150 jednosvíčka a jiné u 1150 dvousvíčka.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Michal
#9 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 08.10.2012 10:31
Avatar člena


Příspěvků: 252
Registrace: 28.07.08
Tonda napsal:
Ty vnější vydrží opravdu velmi dlouho. Ty vnitřní u svíčky jsou občas potřeba vyměnit - jak jsou nějak moc "rozpláclý", tak dávám nový. Jsou jiné u 1100, 1150 jednosvíčka a jiné u 1150 dvousvíčka.
Pravdu ma ten chlapecWink a to kolem svicky si nasad na viko a davej s vikem,tak ho tam neskripnes.
 
Miho
#10 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 09.10.2012 18:52
Avatar člena


Příspěvků: 308
Registrace: 07.07.12
Díky všem za rady, myslím, že jsem právě tohle chtěl slyšet. Zítra jedu pro "momenťák" a tak bych to o víkendu zkusil udělat. Doufám, že mě nic nepřekvapí Smile.
 
Miho
#11 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 12.10.2012 17:07
Avatar člena


Příspěvků: 308
Registrace: 07.07.12
servisak napsal:
JJ Pokud ho nezničíš demontáží mužeš ho používat pořád dokola jen bacha na to vnitřní na svíčce to je u 1150 nácylné je tam dutina a to se vymačkne do těsnění a kdyby se tam blbě dalo tekl by ti ven olej.

Utahovat 10Nm


Jen dotaz. Prosím tě, v manuálu je 8 Nm a ty píšeš 10 Nm. Je to lepší z vlastní zkušenosti nebo to má jiný důvod?
 
servisak
#12 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 12.10.2012 17:24
Avatar člena


Příspěvků: 12390
Registrace: 02.01.09
Ano v manuale je 8Nm ale ony počítají s novým těsněním ale ani těma 10 nic nezkazíš ty 2 Nm jsou ulně zanedbatelný
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Miho
#13 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 12.10.2012 17:27
Avatar člena


Příspěvků: 308
Registrace: 07.07.12
Ještě jednou díky za radu.
 
Tonda
#14 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 12.10.2012 19:28

Příspěvků: 5246
Registrace: 16.02.07
Šrouby na ventildeklech mají osazení, a tím se po dotažení na předepsaný moment opřou o plochu nálitku se závitem v hlavě válce. Vymačkanost těsnění na dotažení šroubů nemá vliv. Těsnění jsou "zmáčklý" a šrouby jsou o nálitky opřený už u těch předepsaných 8Nm - další dotahování už těsnění víc nezmáčkne (kdyby těsnění prolínalo, tak už je zralé na výměnu) - jen se může strhnout závit (když bude "načatý" ). Je ale fakt, že když je závit "zdravý" tak těch 10Nm tomu určitě neublíží a neprotočí se to (je to M6). I momentový klíč (asi jsi nekupoval nějaký hodně drahý "značkový" ) není úplně přesný a v těchto malých momentech si nedělám iluze, že to bude klidně nepřesnost +-1Nm.
Upravil Tonda dne 12.10.2012 19:36
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Miho
#15 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 12.10.2012 19:54
Avatar člena


Příspěvků: 308
Registrace: 07.07.12
Kupoval jsem od Proxxonu, sice za cca 1500 Kč, takže nevím jestli levný nebo drahý, ale má vlastní výrobní číslo s uváděnou přesností +- 3% a tak to snad nebude tak zlé. Ale taky díky za radu. Vždy se rád přiučím.
 
Tonda
#16 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 12.10.2012 20:03

Příspěvků: 5246
Registrace: 16.02.07
Momenťák Proxxon bude OK. Sám mám od nich jednu z gola sad v dílně už přes deset let. Já myslel, že jsi koupil něco úplně noname "za pět stovek" (tam si s tou přesností moc iluze nedělám) - i když i to je pořád lepší než nic.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Sitex
#17 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 12.10.2012 22:12

Příspěvků: 355
Registrace: 22.04.12
jezek napsal:
u nás vyjde sada na 1150 (dvousvíčka), vnější i vnitřní těsnění, original BMW na 1.014,- Kč.. Wink

Ahoj Jezku,to je cena za sadu na obě strany ?
 
Miho
#18 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 14.10.2012 19:15
Avatar člena


Příspěvků: 308
Registrace: 07.07.12
Tak dnes uděláno. Práce paráda oproti japonským V-dvouválcům. Jen jeden dotaz pro zajímavost. Odmašťujete něčím styčné plochy na motoru a těsnění, nebo dostačuje vytření "do sucha" hadrem?
 
JRM66
#19 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 16.10.2012 19:59

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Ked už sme u tych vík tak, sa popytam či mal niekto z vas panove problem s netesnostou nalievacieho vyčka u originalneho dekliku v ktorom je O-kružok 18x4. Ide o to že pred nedavnom sa robila kontrola vole ventilov a od tejto chvile mi ser.e na lavu nohu z ničoho nič enormne množstvo motoroveho oleja, su aj badatelne stopy po oleji tesne za spominanym vyčkom. Na pravom valci mi od kupi mašiny jemne presakuje podhlavovy O-kružok čo je aj jemne badatelne najma na čižme, ale ta lava strana je niekolko nasobne intenzivnejšia a hlavne to serie dost vyššie mimo čižmu rovno do textilu.Angry Ešte jeden dotaz: Ake použivate vyčko na mot. olej, origo alebo radšej ine tuningove?hmm!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
servisak
#20 
Těsnění víka hlavy motoru - 1150
Přidané 16.10.2012 20:05
Avatar člena


Příspěvků: 12390
Registrace: 02.01.09
Miho napsal:
Tak dnes uděláno. Práce paráda oproti japonským V-dvouválcům. Jen jeden dotaz pro zajímavost. Odmašťujete něčím styčné plochy na motoru a těsnění, nebo dostačuje vytření "do sucha" hadrem?


Ja to pokazde odmastim cisticem brzd a i to nastrikam na hadr a otru hlavu a viko vystrikam cele. To tesneni je lepsi ostrikat pac kdyz ho zmacknes vikem je tam par kapek a ty pak zamasti hlavu.
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 60
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,719
Nejnovější člen: Dnepr

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.80 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI