Že mě zadní desky šmrncají o kotouče jsem registroval už od doby co mám GSo (něco přes 2roky) ale nikyd to nebylo nijak vážné a kotouč byl pokaždé jen nepatrně zahřátý...těžko říct jestli od přibrždování anebo nahřátý od kardanu. Desky sem mělil ve 20 a pak následně ve 42k km - od poslední výměny jsem ujel cca 2000km a dívám se dívám a desek je mín než polovina a to jsem nijak v jízdním stylu nepřitvrdil a kotouč je po jízdě celkem zahřátý, takže to nebude asi jen tak... třmen jsem zdělal, co šlo vyčistil, nikde nic zarezavělé, pístky chodí myslím že normálně, když jeden podržím prsty tak se vysouvá druhý, zasunout jdou až na počáteční odpor taky poměrně snadno, třmen odvzdušněný - do abs se nehrnu , bo to neumím...naposled děláno cca před 15.000 v servise včetně výměny kapaliny. Všechno se jeví jakože OK.. nasadím, zatočím kolem, jde krásně lehce.. s posilovačem zabrzdím, uvolním a kolo přibrzduje.. s vyplou elektrikou nepostřehnu rozdílu - prostě stále to samé = přibrzduje... ujedu 30km a kotouč teplý.. nevím jestli takhle funkuje duál správně..ale prvně mě brzdí zadek a teprve pak předek - že nejsezdím nijak ostro snad hovoří fakt, že přední desky jsou ještě origo a tak v polovině-. Sakra cos tím? m ě už jedině napadá pokapat olejem...
Upravil Otasek dne 20.06.2008 23:05
Tak tento problém jsem měl také, nakonec jsem skončil v servisu, museli mě vyměnit kapalinu a pročistit systém a nastavit duál, když jsem nezapnul klíček tak to bylo v pořádku, ale jakmile jsem zapnul klíček s posilovačem vždy mě zadní kolo přibržďovalo.
Tak jsem denska z nadšení z parádního počasí vyrazil na projížďku. Už dříve, asi před půl rokem, jsem tady na fóru vznášel dotaz, jestli někdo netušíte, proč se mi od zadního kola při asi 70km začíná liout zvuk, jako když se v náboji kola auta vysype ložisko. Není to tak intenzivní, ale slyšet to je. před cca 2 měsíci jsem s tím byl v servisu. vyměnili v převodu kardanu olej s konstatováním, že je vše ok, ale hlučnost se nesnížila. Kouknul jsem na tlak v pneu (mám tourance) byl tam jen asi 1,6 baru. Tak jsem kolo dofoukl na obvyklých 2,5. Hluk trochu klesl, ale pořád to nebylo ono. Včera jsem se tu ale dočetl, o tomhle problému se zadní brzdou. Po dnešním ujetí cca 7km, kdy jsem skoro vůbec nebrzdil, stejně brzdí skoro jenom motorem,nebo přední, jsem zkusil teplotu kotoučů. Vpředu byly chladné, na zadním jsem neudržel ruku, měl nejméně 130 °C mrzák jeden. Myslím, že to ten hluk vysvětluje. Ted mi jenom prosím někdo řekněte co s tím. Moto nemá tolik najeto, 20tisíc km, r.v.: 2004. Mysím, že tímhle problémem nebude trpět jen ta moje, takže má-li někdo dobrou radu,v čem je zakopanej pes,nebo co s tím, sem s ní. PS: vmuzík, když Ti v servisu udělali procedury, který jsi popisoval, problém úplně zmizel?
vmuzik napsal:
Tak tento problém jsem měl také, nakonec jsem skončil v servisu, museli mě vyměnit kapalinu a pročistit systém a nastavit duál, když jsem nezapnul klíček tak to bylo v pořádku, ale jakmile jsem zapnul klíček s posilovačem vždy mě zadní kolo přibržďovalo.
No u mě to "přibržduje" bez ohledu na stav elektriky..prostě zabrzdím s posilovačem anebo jen na nožní pohon a po uvolnění se destičky neuvolní tolik aby nedrhnuli - vidím to na třmen - vodítka sem promazal, ale na prasátka se bojím šáhnout... anebo jaké kdo má praktické zkušenosti s promazáváním brzdových prasátek... tady už nejsou žádné krycí manžety pod které by se mazivo popřípadě natlačilo a změs zbytků obložení, prachu a nějakého maziva se bojím že spíš ublíží než prospěje..
R1200GS = 100 koní na zadním kole se zaťatou brzdou - to není vůbec špatný
Když by to automaticky nekrotilo výkon, asi by se na tom jen tak někdo neudržel.
Asi bude nejlepší se domluvit a vznést kolektivní dotaz na BMW.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mně kdysi na Africe,po výmněně kapaliny,a po dlouhém stání v zimně,samy od sebe začali brzdit destičky na zadku.Nic jsem tam nenašel.Další rok to samé.Pak už jsem to řešil tak,že jsem před prvním vyjetím odtlačil šroubovákem desky,zabrzdil, a to jsem udělal tak 2x až 3x a celí rok pohoda.Jenom zadek.
boGaS napsal:
Tak jsem denska z nadšení z parádního počasí vyrazil na projížďku. Už dříve, asi před půl rokem, jsem tady na fóru vznášel dotaz, jestli někdo netušíte, proč se mi od zadního kola při asi 70km začíná liout zvuk, jako když se v náboji kola auta vysype ložisko. Není to tak intenzivní, ale slyšet to je. před cca 2 měsíci jsem s tím byl v servisu. vyměnili v převodu kardanu olej s konstatováním, že je vše ok, ale hlučnost se nesnížila. Kouknul jsem na tlak v pneu (mám tourance) byl tam jen asi 1,6 baru. Tak jsem kolo dofoukl na obvyklých 2,5. Hluk trochu klesl, ale pořád to nebylo ono. Včera jsem se tu ale dočetl, o tomhle problému se zadní brzdou. Po dnešním ujetí cca 7km, kdy jsem skoro vůbec nebrzdil, stejně brzdí skoro jenom motorem,nebo přední, jsem zkusil teplotu kotoučů. Vpředu byly chladné, na zadním jsem neudržel ruku, měl nejméně 130 °C mrzák jeden. Myslím, že to ten hluk vysvětluje. Ted mi jenom prosím někdo řekněte co s tím. Moto nemá tolik najeto, 20tisíc km, r.v.: 2004. Mysím, že tímhle problémem nebude trpět jen ta moje, takže má-li někdo dobrou radu,v čem je zakopanej pes,nebo co s tím, sem s ní. PS: vmuzík, když Ti v servisu udělali procedury, který jsi popisoval, problém úplně zmizel?
Jestli máš ABS DUAL,tak ti stejně brzdí zadek při brždění předkem. Od toho je to DUAL...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Bogrovi: To samozřejmě vím, že když bzdím přední brzdou, brzdí obě kola, když nožní, brzdí jen zadek. Neuvědomil jsem si to. Ale k věci: dneska jsem zkoušel rozhýbat ten kluzný třem co je na zadku. Po třech čtyřech pohybech jsm ho dostal do krajních úvratí. Kolo se točí, tak jak si představuju. Pak zkusím se zapnutým klíčkem zabrzdit a třmen už se neoddálí,šoupe. Při zapnutým klíčku jde rozpohybovat mnohem obtížněji, jakoby oleji ve zpětným pohybu vadil posilovač. Chápu, že v případě kluznýho třmenu musí kotouč pomoct destičce k vrácení mnohem víc,než v případě, kdy jsou pístky z obou stran kotouče, ale mě tu destičku se třmenem kotouč ani při rychlejší jízdě nevrátí, tedy alespoň ne natolik, aby se kotouč aniž bych brzdil nepřehřál. Vpředu jsou dva nekluzný čtyřpístky a ty se vracejí tak, že když člověk odbrzdí, skoro ani neslyší šoupání kotouče o destičky. Ted nevím jestli je celá ta záhada vinou koncepce brzdy na zadku, nebo tím posilovačem, kterýho se bohudíky od 2007 vzdali.
Tak jsem trochu brouzdal po foru bmw a zjistil jsem, že to samé se dělo i nedavno hrdým majitelům F 800 GS. A výsledek? Prý se jim zadní kotouč zahříval, protože instinktivně brzdili nohou nebo si ji o brzdu omylem opírali. No uviidíme
boGaS napsal:
Bogrovi: To samozřejmě vím, že když bzdím přední brzdou, brzdí obě kola, když nožní, brzdí jen zadek. Neuvědomil jsem si to. Ale k věci: dneska jsem zkoušel rozhýbat ten kluzný třem co je na zadku. Po třech čtyřech pohybech jsm ho dostal do krajních úvratí. Kolo se točí, tak jak si představuju. Pak zkusím se zapnutým klíčkem zabrzdit a třmen už se neoddálí,šoupe. Při zapnutým klíčku jde rozpohybovat mnohem obtížněji, jakoby oleji ve zpětným pohybu vadil posilovač. Chápu, že v případě kluznýho třmenu musí kotouč pomoct destičce k vrácení mnohem víc,než v případě, kdy jsou pístky z obou stran kotouče, ale mě tu destičku se třmenem kotouč ani při rychlejší jízdě nevrátí, tedy alespoň ne natolik, aby se kotouč aniž bych brzdil nepřehřál. Vpředu jsou dva nekluzný čtyřpístky a ty se vracejí tak, že když člověk odbrzdí, skoro ani neslyší šoupání kotouče o destičky. Ted nevím jestli je celá ta záhada vinou koncepce brzdy na zadku, nebo tím posilovačem, kterýho se bohudíky od 2007 vzdali.
Tak tě můžu ubezpečit, že mě to dělá přesně to samé... předek se vrací bezproblémů sám..zadek drhne..jen když zadní třmen rozevírám tak mě subjektivně připadá, že jde stejně těžko at mám elektroniku aktivní anebo ne... předvčera sem malítal zas přes 500km po SR a celkem svižným stylem ale snažil sem se brzdit jen přední (pochopitelně že s duálem brzdí obě) a desky už neubívají..tak jestl není občas problém, že člověk přišlapáváním zadní k duálnu , tu zadní brzdu přetěžuje....
Jestli vás to uklidní,tak mě zmizely destičky na zadku po jedný dovolený. Odjížděl jsem a byli 80%. Při přejezdu naší hranice zpět jsem zjistil,že tam jsou už jen ty plechy. Takže je to sežralo za necelých 10.000km. Je fakt,že poměrně dost pršelo a cestou bylo pár přejezdů mimo silnici. To tomu taky mohlo napomoct (vyrobit brusnou pastu z prachu a jinýho bordelu).
Upravil BIGR dne 24.06.2008 20:07
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Tak myslím, že tohle určitě není v pořádku. Nehodlám se smířit s tím, že budu měnit destičky každých 15 000km a každých 30 000 kotouč i vzhledem k tomu, že styl mojí jízdy není zádná brzda,plyn,brzda. Snažím se brzdit motorem,hlavně delší sjezdy v horách. Proto se mi trochu zdá nefér na to takhle doplácet. A když si uvědomíte, na co ta motorka je, nebo měla být, přeci si nemohli inženýři z BMW myslet, že si někdo na cestu kolem světa bude brát troje destičky. Nebo je to heslo Gelande und Strasse opravdu jenom reklamní nálepka? Myslím, že vím proč od toho posilovače upustili.
Uff, tak toste mě hoši "potěšili" že v tomhle průseru nejsu sám a je taky pravda že nejvíc obložení ubylo, když sem jel v dešti Orlické a podobné... a po dojetí byl kotouč celý zalepený od srajdy z destiček, blata a písku.. budu to dál sledovat a ono se ukáže... známému na HD softail to dělá vzadu taky.. plovoucí třmen a kotouč po jízdě žhavý..ale má tam sintry..tak jich tolik neubývá a kotouče jen oleštěné... no asi až budu měnit zadní kotouč tak je tam zkusím taky dát.....
A musím se "pochlubit" že to přibrždování přestalo - promazal sem vodítka třmenu a rukama párkrát prohýbal pístkama.. úplně vysunout zasunou - tedka najednou to už je všechno OK.. no tosem zvědav co to zas provede až vyěním deštičky, bo z těch nových už toho moc nezůstalo...
Prosím tebe, Oťásek, jak jsi promáznul ty vodítka. Mě přijde že jsou krytý nějakýma gumovýma manžetama a dostat se k nim nejde, anebo jsem málo špekuloval?
Vyndal desky, sundal třmen a ty dvě půlky od sebe odtáhl = držák co se šrubuje ke kardanu a pak samotný třmen.. namazal a zase nasadil do sebe, manžety jdou nasadit i sundat velmi lehce..prakticky tam vklouznou sami.jen pak je pomačkat rukou at se z nich vyfoukne vzduch.. vypadá to složitě ale je to úplně jednoduchý a nic utoho nehrozí..max že ti vypadne opěrný plíšek destiček ve třmenu.... to je krapet nešikovné, ale nejde to zpackat