neznám motor 8kila, ale na rotaxu je mezi guferem, který drží olej a tim co drží vodu prostor, ze kterýho je taky díra, aby to mělo kudy ven a signalizovalo případnou poruchu...
jestli to uniklo jednorázově, napadá mě jestli jsi tam neměl kapaliny moc a motorce nedal někde pokouřit, že by přelezla teplota a trochu to vytlačilo...
jardajerman@seznam.cz
Je to drenáž z meziprostoru za ,,guferem" vodní pumpy a únik signalizuje netěsnost tohoto Gufera (ve skutečnosti je to trochu jiná konstrukce těsnění) má to každé vodní čerpadlo na motoru. Ale není zatím důvod k panice ,někdy trochu uteče údajně když to dýl stojí a pak se nastartuje než si těsnící plochy sednou.Taky mi to udělalo a zas to přestalo tak pokud problém netrvá a neteče to moc tak zatím klid a sem tam sledovat.Např na Zetoráckých motorech UŘ1 se tento únik řešil nouzově tak že se tam vrazil kolíček ze dřeva který se zatáhl a utěsnil tu dírku-mnohdy na hodně dlouho než se pumpa vyměnila
Upravil kim dne 04.04.2013 22:25
kim napsal:
Je to drenáž z meziprostoru za ,,guferem" vodní pumpy a únik signalizuje netěsnost tohoto Gufera (ve skutečnosti je to trochu jiná konstrukce těsnění) má to každé vodní čerpadlo na motoru. Ale není zatím důvod k panice ,někdy trochu uteče údajně když to dýl stojí a pak se nastartuje než si těsnící plochy sednou.Taky mi to udělalo a zas to přestalo tak pokud problém netrvá a neteče to moc tak zatím klid a sem tam sledovat.
no, tak to by mohlo být ono... Ta motorka stále víc jak půl roku.. takže si "gumičky" odsedly :-)
Budu to pozorovat, když to bude pokračovat, budu řešit.
Chjooo, asi si koupim starej motor a budu si ho cvičně rozebírat a skládat, abych konečně věděl jak, co a proč maká :-)
mne to trosku saklo po "odborny" kontrole cerpadla v inveltu - tak jsem ty srouby okolo dotahl asi o ctvrt otocky a prestalo to :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
To nemá se sáknutím nic společného, tedy určitě to nedotáhneš. Je to víceméně (jak psali chlapi) signalizace netěsnosti gufera pumpy. Řešil jsem to, nejde nahradit, nová cca 3900kč. Pokud tedy nebudeš dávat ,,Kolíček"
Waltr napsal:
To nemá se sáknutím nic společného, tedy určitě to nedotáhneš. Je to víceméně (jak psali chlapi) signalizace netěsnosti gufera pumpy. Řešil jsem to, nejde nahradit, nová cca 3900kč. Pokud tedy nebudeš dávat ,,Kolíček"
pozor já to nedoporučoval (ten kolík) jen jsem pro ilustraci popsal praxi v provozu kde nebyl čas to hned vyměnit, či nouzové řešení na dojetí z ..divočiny"
Tak tohle jsem měl taky. Prvně po ujetí 1000 km a první prohlídce. Nezastavilo se to a naopak to teklo pořád. Dvakrát na to koukali u bmw a pak jsem je donutil vyměnit celou pumpu. Pak to nedělalo. Podle mě jak stála motorka přes zimu u nich v prodejně, tak to gufero přestane fungovat a pak to teče. Neváhej a řeš to s nima.
Tom
Kluci ta dirka je velmi dulezita,kdyby tam nebyla a fouklo tesneni pumpy na strane chladici kapaliny tak je vsechna chladici kapalina v oleji a to motoru moc neprospiva.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Tak me se to stalo presne kolem 20000 ujetych kilometru to teklo tak jsem jel na garancku a hups byla vodni pumpa vadna, vymeneno na zaruku. Takovy penize to stoji tak bych to resil jak pise nizkyto.
Takze jsem taky po vymene vodni pumpy (sem tam nekdy jsem mel kapky oleje u pumpy), fakturka je na vice jak 6tis vcetne prace. Nastesti to je na garanci - ca-guarantee , tak to snad bude v pohode.