mám na vás dotaz. Nedávno jsem jel asi 250 km na dakarovi a najednou mi chcípl po cestě z ničeho nic motor. Nešlo to nastartovat. Zkoušel jsem vše možné, ale nic. po pěti minutách jsem na to však došel - zmáčkl jsem nějak nevědomky chcípák (hold začátečník).
Teď k otázce. Když jsem hledal proč to nestartuje, tak jsem otevřel i víčko od oleje, neboť na přístrojovce svítil olej. Motor byl vypnutý, ale jak jsem otevřel víčko od oleje, začal olej v nádržce stoupat, až nakonec vytekl trochu na plasty. Nakonec jsem našel ten chcípák, nastartoval jsem a od té doby jsem ujel asi 1500km. Nedávno jsem se však dočetl na nějakém foře, že není dobře, že ten olej vytekl a mohl bych mít špatné těsnění pod hlavou. Kontrolou vody jsem zjistil, že voda neubývá a když kontroluji stav oleje za studena (udělal jsem si kvůli tomu měřák), tak hladina oleje je stále stejná. Myslíte si, že by mohlo nakonec přece něco být s tím těsněním?
Vydávám se teď na cestu kolem ČR a nechtěl bych aby mě to kvůli tomu nechalo někde na druhé straně republiky.
Když není nastartováno tak olej svítí protože to nemaže. To že to vyteklo je divný ale pokud si ujel 1500km tak by se to už dávno projevilo jinak.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
tak oleje jsem tam dával při výměně 2,3l a dělal jsem i vodní pumpu, takže ho tam asi moc nezbylo. no otestuji to ještě jednou. Mě prostě překvapilo, že to vyteklo a pak jsem se poplašil z toho fora, že by to mohlo být těsnění pod hlavou. No nakonec mám zaplacené assistenční služby, tak by se mě nic nemělo stát díky za rady
Keby si mal vadne tesnenie tak by ti tlačilo von vodu v chladeni. To ze ti tlacilo olej nema s tým nic spolocne. Skôr by som to typoval na upchatu hadicku odvetrania motora.Je to na pravej strane motora a smeruje az hore do airboxu
momul napsal:
Keby si mal vadne tesnenie tak by ti tlačilo von vodu v chladeni. To ze ti tlacilo olej nema s tým nic spolocne. Skôr by som to typoval na upchatu hadicku odvetrania motora.Je to na pravej strane motora a smeruje az hore do airboxu
Čau, taky jsem jednou u zahřáté motorky při sundávání plastů musel odšroubovat víčko od oleje a taky mi vyběhl olej nahoru, Řekl bych, že to spíš má něco společnýho s tím, že je ten olej ještě nějak pod tlakem ne? Musí ho to přeci nějak tlačit nahoru do olejové nádobky nebo ten systém chápu úplně špatně?
Muj velmi lajcký názor. Páč za studena se todle nikdy nestane..
Do it my way...
Brko napsal:
Čau, taky jsem jednou u zahřáté motorky při sundávání plastů musel odšroubovat víčko od oleje a taky mi vyběhl olej nahoru, Řekl bych, že to spíš má něco společnýho s tím, že je ten olej ještě nějak pod tlakem ne? Musí ho to přeci nějak tlačit nahoru do olejové nádobky nebo ten systém chápu úplně špatně?
Muj velmi lajcký názor. Páč za studena se todle nikdy nestane..
nno když se nad tím člověk zamyslí, tak to dává i logiku asi bych to neměl řešit. jak klasik říká, jestliže to funguje neser se do toho
Ještě bych se vrátil k oleji,když si ho měnil,kolik ti ho vyteklo?A jestli si to dělal poprvé,jestli si nenechal něco, v té nádržce.a taky bych kouknul do sání,jestli tam něco nestříklo.
"Žij svůj sen"