Nikdy jsem do zadnyho auta netankoval premiovou naftu a dokonce jsem nikdy nezazil problem spojenej s natankovanim spatny nafty.
Ale je fakt, ze 95% tankuju u smluvni benzinky na fakturu a kdyz ne, urcite radsi zajedu na znackovou pumpu.
Je mazec, ze tady u nas jsou snad nejlevnejsi 3 benzinky v republice a presto maj vsechny 3 kvalitni paliva.
Aktualne 33,7, benzin 33,1. Pondelky -1Kc.
A jestli benzin nebo naftu? Spotrebu az tak moc neresim, takze bych si klidne s radosti poridil benzinovy auto, ale proc to delat, kdyz vykony jsou tragicky.
Kdyz jsem pred lety kupoval BMW 330D, chtel jsem puvodne 330i, i proto ze porizovacka byla nizsi, ale krome lepsiho zvuku je to des. Ta nafta leti jako krava.
Upravil Alda dne 30.10.2013 15:09
Škoda že nazašli za mnou, půjčil bych jim auto. To (zřejmě díky stavu CR) dobrou a špatnou naftu pozná zcela bezpečně a ne maximálním výkonem, ale tím, že to vůbec jede BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
...ale jo, je to zajímavý test, alespoň pro mne ano. Řekněme, že nepančovaná nafta funguje dobře, ať je odkudkoli. Já jsem si zvykl kvůli snížení rizika natankování špatné nafty jezdit na jednu pumpu a tankuji "Optimal Diesel" bez biosložky, u nás ve skladech rafinerií Čepra, ale beru to jen díky tomu, že je za srovnatelnou cenu, jako nafta jinde. Na nádrž najedu přes 1000km, takže mi to většinou stačí. Protože už jsem předloni měnil jeden vydřený CR vstřik, dal jsem na pověry a naftu přimazávam dvoutaktním olejem 1:250. Dělají to někteří němcí a lijou to i do nových Ojdin i BMW. Jestli to j něčemu je, nebo ne, snad nikdy nezjistim a když zaklepu, tak 2 roky zatim dobrý... Spotřeba u nafty a benzínu se nedá srovnat, kdo hodně jezdí a nechce auto rozvrtat plynem má asi jasno. Samozřejmě cena dílů na naftě je silně závislá na štěstí, chování k autu i na tom s čim člověk jezdí
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Dedkoid napsal:
Zapomínáte na lidi co ty nafťáky musej čuchat. By mě velmi zajímalo, co je to za ten nakyslej smrad co leze z dízlů?! Řepka, močovina?
Hele Dědkoid, ani jedno, chcankovina se přidává zatim jen do malého procenta ropáků a já třeba řepu do svýho auta neleju, a ten příšernej kyselej smrad mi z toho leze taky... EGR na to nemá vliv, myslim že to bude z těch ropáckejch katalyzátorů. Prvně jsem to cejtil, co já pamatuju na kámošovo naftovým fokusu rv2000, nebyl to ještě common-rail, ale už jako první kysele smrděl.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
...ale jo, je to zajímavý test, alespoň pro mne ano. Řekněme, že nepančovaná nafta funguje dobře, ať je odkudkoli. Já jsem si zvykl kvůli snížení rizika natankování špatné nafty jezdit na jednu pumpu a tankuji "Optimal Diesel" bez biosložky, u nás ve skladech rafinerií Čepra, ale beru to jen díky tomu, že je za srovnatelnou cenu, jako nafta jinde. Na nádrž najedu přes 1000km, takže mi to většinou stačí. Protože už jsem předloni měnil jeden vydřený CR vstřik, dal jsem na pověry a naftu přimazávam dvoutaktním olejem 1:250. Dělají to někteří němcí a lijou to i do nových Ojdin i BMW. Jestli to j něčemu je, nebo ne, snad nikdy nezjistim a když zaklepu, tak 2 roky zatim dobrý... Spotřeba u nafty a benzínu se nedá srovnat, kdo hodně jezdí a nechce auto rozvrtat plynem má asi jasno. Samozřejmě cena dílů na naftě je silně závislá na štěstí, chování k autu i na tom s čim člověk jezdí
...presne z techto duvodu me naftovy auto do baraku nesmi. Navic se v zime modlit jestli ta nafta byla opravdu zimni nebo ne....
U meho auta (posledni verze F Galaxy) neni spotreba primovstrikoveho turbobenzinu SCTI EcoBoost natolik rozdilna od 2.2 TDCI (ktery zdaleka nema 250 PS a je podstatne tezsi), aby to srovnalo vyssi porizovaci cenu a servisni naklady na naftak. Taky kultura cestovani je uplne jinde...
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Ropáci a Letlampáci si vždycky najdou tisíc argumentů, že je lepší to či ono, že jedno smrdí a druhé voní. . Nekonečný souboj, který bych přirovnal k debatám o volbách, o c.ikánech...z pozic se neustupuje, že..
A ... já nevím, ale přikurtovaný auto na brzdě a deset kanystrů v kufru...chmm, máme laboratoře ve výzkumáku paliv a maziv, změří cetanový číslo, pěnivost, kouřivost, samozřejmě, že i výkon, ale spotřeba je taky dobrý ukazatel, prostě není to pro mě důvěryhodné, ten jejich test, ale kdybych měl benzínku, neprodával prémiovou naftu, objednám si ho taky.
Netlučte mě, jen názor....jo a benzín patří do motorek a do letlampy
močovina(aditivum) se používá už poměrně dlouho...např.: P 406 2,2HDI apod auta ze stejného koncernu....
Bio složka je v každé naftě co natankujete je jen otázka kolik procent...zatím ze všech testů nejhorší co jsem viděl je suvéreně Sh.ll a nejepší Benzi.a.
Většina dopravců tankuje na nejlevnějších pumpách kde mají ještě další slevu cca 1kč na litr a nemají problémy s kvalitou.Kdyý je problém tak ten, že natankuje ze dna zrovna prázdnýho tanku a má to cca půl na půl s vodou )
TomR1 napsal:
***********
Bio složka je v každé naftě co natankujete je jen otázka kolik procent...zatím ze všech testů nejhorší co jsem viděl je suvéreně Sh.ll a nejepší Benzi.a.
***********
Tom
právě, že by mělo být i palivo bez obsahu řepy...tu je komerční sdělení:https://www.cepro...mal-diesel
ale co, neřešit - jezdit...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
právě, že by mělo být i palivo bez obsahu řepy...tu je komerční sdělení:https://www.cepro...mal-diesel
ale co, neřešit - jezdit...
k tomu mám perličku, když jsem zjistil, že nabízejí naftu bez biosložky jel jsem to zkusit a před cestou do Prahy jsem vzal půl nádrže a to auto až do doby, než jsem natankoval na OMV tak jelo sice hezky, ale žralo regulerně o litr víc, když jsem to smíchal s OMV naftou zase se to srovnalo
Nicméně to se mi stalo jen jednou, takže spíš věc konkrétní pumpy, ale jako první vyzkoušení nic moc BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tak takovouhle ptákovinu jsem dlouho nečet, chlapečci si za peníze hráli, proč ne .
Proč kupovat prémiovou naftu:
1/ vyšší cetanové č. např. u vervy má vliv nejen na maximum točivého momentu, ale i na jeho průběh, startovatelnost za nízkých teplot což je mnohem zajímavější než max. hodnoty
2/ přísady v naftách - v prémiových je jich víc, zvyšují mazivost, čištění trysek, čerpadel, stabilizují naftu - je to znát po letech provozu.
3/ Biosložka - zlepšuje mazivost, snižuje opotřebení pohyblivých částí, bohužel se ve styku s vodou kazí, nutno jezdit.
Nafta se bere ze skladů, každý výrobce přidává svá aditiva při plnění cisterny. V zahraničí je nafta skutečně kvalitnější, ale i v našem pohraničí třeba Shell zaváží naftu z Rakouska
Další - najděte si test v časopisu Diesel, dělali rozbor naft na trhu s komentářem, zajímavé čtení oproti tomuhle nicneříkajícímu srandatestu.
Mimochodem z benzínů kupuju do motky i do strojků Shell V power - ne kvůli výkonu, ale prokazatelně čisté karburátory u strojků, čisté trysky a nevodnatí - centrálu nastartuju po půl roce, což s normálním benzinem někdy nedám.