Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Volná diskuze
 
Zajímací..
bluesbery
#1 
Přidané 30.10.2013 13:14
Avatar člena


Příspěvků: 3012
Registrace: 01.06.08
http://www.autore...-naft-2013
 
www.temax.cz
Dedkoid
#2 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 13:16
Avatar člena


Příspěvků: 889
Registrace: 02.08.10
Nafta patří do kamen! Angry
 
xljanek
#3 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 13:27
Avatar člena


Příspěvků: 521
Registrace: 14.10.10
Dedkoid napsal:
Nafta patří do kamen! Angry
To bys musel met sakra dobre kamna aby ti spalili tu nasi naftuhmm!
R 1200 GS Adventure Ps: Jsem spokojen s tím co mám ale pokrok nezastavím.
 
TomR1
#4 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 13:46

Příspěvků: 1958
Registrace: 08.09.09
Každý den řeším jenom problémy se šmejdskou naftou..

Vždycky jsem měl naftová auta,vyhovuje mi spotřeba,průběh..všechno.

Moje další auto bude benzín...asi tak.

Ale tohle by byla debata na dlooooouho Smile

Tom
Tom
 
Alda
#5 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 15:08
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Nikdy jsem do zadnyho auta netankoval premiovou naftu a dokonce jsem nikdy nezazil problem spojenej s natankovanim spatny nafty.
Ale je fakt, ze 95% tankuju u smluvni benzinky na fakturu a kdyz ne, urcite radsi zajedu na znackovou pumpu.
Je mazec, ze tady u nas jsou snad nejlevnejsi 3 benzinky v republice a presto maj vsechny 3 kvalitni paliva.
Aktualne 33,7, benzin 33,1. Pondelky -1Kc.

A jestli benzin nebo naftu? Spotrebu az tak moc neresim, takze bych si klidne s radosti poridil benzinovy auto, ale proc to delat, kdyz vykony jsou tragicky.
Kdyz jsem pred lety kupoval BMW 330D, chtel jsem puvodne 330i, i proto ze porizovacka byla nizsi, ale krome lepsiho zvuku je to des. Ta nafta leti jako krava.
Upravil Alda dne 30.10.2013 15:09
 
Dedkoid
#6 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 15:15
Avatar člena


Příspěvků: 889
Registrace: 02.08.10
benzin jde předělat na plyn
nafta: kóří -> dej tam filtr -> nejede -> dej tam turbo a tak dokolečka Frown
Upravil Dedkoid dne 30.10.2013 15:32
 
MotoPaja
#7 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 15:20

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
Škoda že nazašli za mnou, půjčil bych jim auto. To (zřejmě díky stavu CR) dobrou a špatnou naftu pozná zcela bezpečně a ne maximálním výkonem, ale tím, že to vůbec jede Smile
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
Melizoy
#8 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 15:41
Avatar člena


Příspěvků: 842
Registrace: 23.04.10
...ale jo, je to zajímavý test, alespoň pro mne ano. Řekněme, že nepančovaná nafta funguje dobře, ať je odkudkoli. Já jsem si zvykl kvůli snížení rizika natankování špatné nafty jezdit na jednu pumpu a tankuji "Optimal Diesel" bez biosložky, u nás ve skladech rafinerií Čepra, ale beru to jen díky tomu, že je za srovnatelnou cenu, jako nafta jinde. Na nádrž najedu přes 1000km, takže mi to většinou stačí. Protože už jsem předloni měnil jeden vydřený CR vstřik, dal jsem na pověry a naftu přimazávam dvoutaktním olejem 1:250. Dělají to někteří němcí a lijou to i do nových Ojdin i BMW. Jestli to j něčemu je, nebo ne, snad nikdy nezjistim a když zaklepu, tak 2 roky zatim dobrý... Spotřeba u nafty a benzínu se nedá srovnat, kdo hodně jezdí a nechce auto rozvrtat plynem má asi jasno. Samozřejmě cena dílů na naftě je silně závislá na štěstí, chování k autu i na tom s čim člověk jezdí
Wer später bremst, fährt länger schnell.
 
Dedkoid
#9 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 16:08
Avatar člena


Příspěvků: 889
Registrace: 02.08.10
Zapomínáte na lidi co ty nafťáky musej čuchat. By mě velmi zajímalo, co je to za ten nakyslej smrad co leze z dízlů?! Řepka, močovina?
 
Melizoy
#10 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 16:26
Avatar člena


Příspěvků: 842
Registrace: 23.04.10
Dedkoid napsal:
Zapomínáte na lidi co ty nafťáky musej čuchat. By mě velmi zajímalo, co je to za ten nakyslej smrad co leze z dízlů?! Řepka, močovina?


Hele Dědkoid, ani jedno, chcankovina se přidává zatim jen do malého procenta ropáků a já třeba řepu do svýho auta neleju, a ten příšernej kyselej smrad mi z toho leze taky... EGR na to nemá vliv, myslim že to bude z těch ropáckejch katalyzátorů. Prvně jsem to cejtil, co já pamatuju na kámošovo naftovým fokusu rv2000, nebyl to ještě common-rail, ale už jako první kysele smrděl.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
 
Bubak
#11 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 16:30
Avatar člena


Příspěvků: 1130
Registrace: 26.03.07
Melizoy napsal:
...ale jo, je to zajímavý test, alespoň pro mne ano. Řekněme, že nepančovaná nafta funguje dobře, ať je odkudkoli. Já jsem si zvykl kvůli snížení rizika natankování špatné nafty jezdit na jednu pumpu a tankuji "Optimal Diesel" bez biosložky, u nás ve skladech rafinerií Čepra, ale beru to jen díky tomu, že je za srovnatelnou cenu, jako nafta jinde. Na nádrž najedu přes 1000km, takže mi to většinou stačí. Protože už jsem předloni měnil jeden vydřený CR vstřik, dal jsem na pověry a naftu přimazávam dvoutaktním olejem 1:250. Dělají to někteří němcí a lijou to i do nových Ojdin i BMW. Jestli to j něčemu je, nebo ne, snad nikdy nezjistim a když zaklepu, tak 2 roky zatim dobrý... Spotřeba u nafty a benzínu se nedá srovnat, kdo hodně jezdí a nechce auto rozvrtat plynem má asi jasno. Samozřejmě cena dílů na naftě je silně závislá na štěstí, chování k autu i na tom s čim člověk jezdí


...presne z techto duvodu me naftovy auto do baraku nesmi. Grin Navic se v zime modlit jestli ta nafta byla opravdu zimni nebo ne....

U meho auta (posledni verze F Galaxy) neni spotreba primovstrikoveho turbobenzinu SCTI EcoBoost natolik rozdilna od 2.2 TDCI (ktery zdaleka nema 250 PS a je podstatne tezsi), aby to srovnalo vyssi porizovaci cenu a servisni naklady na naftak. Taky kultura cestovani je uplne jinde...
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
 
Kraftrad
#12 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 17:36

Příspěvků: 261
Registrace: 08.04.12
Ropáci a Letlampáci si vždycky najdou tisíc argumentů, že je lepší to či ono, že jedno smrdí a druhé voní. Smile. Nekonečný souboj, který bych přirovnal k debatám o volbách, o c.ikánech...z pozic se neustupuje, že..
A ... já nevím, ale přikurtovaný auto na brzdě a deset kanystrů v kufru...chmm, máme laboratoře ve výzkumáku paliv a maziv, změří cetanový číslo, pěnivost, kouřivost, samozřejmě, že i výkon, ale spotřeba je taky dobrý ukazatel, prostě není to pro mě důvěryhodné, ten jejich test, ale kdybych měl benzínku, neprodával prémiovou naftu, objednám si ho taky.
Netlučte mě, jen názor....jo a benzín patří do motorek a do letlampy Pfft
 
TomR1
#13 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 19:32

Příspěvků: 1958
Registrace: 08.09.09
No,

močovina(aditivum) se používá už poměrně dlouho...např.: P 406 2,2HDI apod auta ze stejného koncernu....

Bio složka je v každé naftě co natankujete je jen otázka kolik procent...zatím ze všech testů nejhorší co jsem viděl je suvéreně Sh.ll a nejepší Benzi.a.

Většina dopravců tankuje na nejlevnějších pumpách kde mají ještě další slevu cca 1kč na litr a nemají problémy s kvalitou.Kdyý je problém tak ten, že natankuje ze dna zrovna prázdnýho tanku a má to cca půl na půl s vodou Smile)

Tom
Tom
 
Melizoy
#14 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 19:49
Avatar člena


Příspěvků: 842
Registrace: 23.04.10
TomR1 napsal:
***********
Bio složka je v každé naftě co natankujete je jen otázka kolik procent...zatím ze všech testů nejhorší co jsem viděl je suvéreně Sh.ll a nejepší Benzi.a.
***********
Tom

právě, že by mělo být i palivo bez obsahu řepy...tu je komerční sdělení:https://www.cepro...mal-diesel
ale co, neřešit - jezdit...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
 
MotoPaja
#15 
Zajímací..
Přidané 30.10.2013 23:42

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
Melizoy napsal:
právě, že by mělo být i palivo bez obsahu řepy...tu je komerční sdělení:https://www.cepro...mal-diesel
ale co, neřešit - jezdit...


k tomu mám perličku, když jsem zjistil, že nabízejí naftu bez biosložky jel jsem to zkusit a před cestou do Prahy jsem vzal půl nádrže a to auto až do doby, než jsem natankoval na OMV tak jelo sice hezky, ale žralo regulerně o litr víc, když jsem to smíchal s OMV naftou zase se to srovnalo Smile

Nicméně to se mi stalo jen jednou, takže spíš věc konkrétní pumpy, ale jako první vyzkoušení nic moc Smile
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
bobGS
#16 
Zajímací..
Přidané 31.10.2013 18:41

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
Grin Tak takovouhle ptákovinu jsem dlouho nečet, chlapečci si za peníze hráli, proč ne .
Proč kupovat prémiovou naftu:
1/ vyšší cetanové č. např. u vervy má vliv nejen na maximum točivého momentu, ale i na jeho průběh, startovatelnost za nízkých teplot což je mnohem zajímavější než max. hodnoty
2/ přísady v naftách - v prémiových je jich víc, zvyšují mazivost, čištění trysek, čerpadel, stabilizují naftu - je to znát po letech provozu.
3/ Biosložka - zlepšuje mazivost, snižuje opotřebení pohyblivých částí, bohužel se ve styku s vodou kazí, nutno jezdit.
Nafta se bere ze skladů, každý výrobce přidává svá aditiva při plnění cisterny. V zahraničí je nafta skutečně kvalitnější, ale i v našem pohraničí třeba Shell zaváží naftu z Rakouska
Další - najděte si test v časopisu Diesel, dělali rozbor naft na trhu s komentářem, zajímavé čtení oproti tomuhle nicneříkajícímu srandatestu.
Mimochodem z benzínů kupuju do motky i do strojků Shell V power - ne kvůli výkonu, ale prokazatelně čisté karburátory u strojků, čisté trysky a nevodnatí - centrálu nastartuju po půl roce, což s normálním benzinem někdy nedám.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Volná diskuze :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 119
Členové on-line: 1
MiKa75

Registrováno: 8,734
Nejnovější člen: Phany

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.36 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI