ahoj chtel bych se zeptat orientacne..mam od rr meric teploty oleje asi nebude laboratorni ale pro kontrolu bych rad vedel jak jste na tom vy..ja zacinam trosku vic moto honit pri 90 stupnich..v Italii pri 35 ve stinu po dalnici 140km to bylo 110stupnu..mate to podobne s teplotou ? ps na pozdim bych rad do maroka aby to nebylo 150 stupnu ? nebo do vyssich teplot davate jinek ? mam motorex legend 10w40 api sg..
Upravil ant dne 16.08.2008 13:59
WILL RACE FOR FOOD
tohle je fotka z Filipovejch stránek. Je to v Lybii.... http://www.bebaweb.cz/beba/2006_Lybie/img00238.htm
já teplomer nemam , tk osobní zkušenosi nemam
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
2ant: Sem na tom podobne, podle teploty venku se to pohybuje 80-100 pri normalni jizde. Kdyz to palis po dalnici 130-140 tak se dostanes na 90-110 stupnu. V Italii v brutal vedru na dalnici sem se blizil 120, ale vzdy sem zastavil a nechal moto vydechnout. Ale to bylo i pro me, jak kdyz na tebe nekdo zapne fen na maximum...
já kupoval olejový teploměr na http://www.bmw-trade.cz mají je i v různých barvách - já mám žlutou motku, tak jsem si vzal žlutý a je to paráda. Šroubuje se místo víčka olejové nádržky
Mě tak napadá, že na bloku motoru musí být nějaké čidlo, které zburcuje kontrolku na palubovce v případě nouze nebo jestli ta kontrolka kontroluje jestli už je motor uvařený - to snad ne to bych měl poznat sám? ALE nemáte to někdo nějak předělaný/přidaný k tomu nějak teploměr? Páč mě se zdá, že v tý nádobce snad ani ten olej nemůže mít teplotu motoru...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
prosím vás nevíte někdo jestli se dá otáčet s ciferníkem na tom RR teploměru oleje (mám ten classic - se zmenšeným ciferníkem)? Mám na mysli abych si mohl dát ten ciferník do polohy proti sobě, aby nebyly třeba číslice vzhůru nohama.
prosím vás nevíte někdo jestli se dá otáčet s ciferníkem na tom RR teploměru oleje (mám ten classic - se zmenšeným ciferníkem)? Mám na mysli abych si mohl dát ten ciferník do polohy proti sobě, aby nebyly třeba číslice vzhůru nohama.
Ten teploměr je podle mě na principu budíku spojenýho s tou trubičkou (čidlem)
a přes tu trubičku převlečenej ten kroužek se závítem a utěsněný nějakým těsněním ....
Takže by to (podle mě) pootočit mělo jít, ale opatrně a asi bych zabíral radši za tu trubičku...
Mě to vychází tak, že i bez pootočení mám čísla v akorátní poloze
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Tak jsem to dneska vyzkoušel a verdikt zní ano ciferník je otočný ani jsem nebral za tu tyčku ale přímo za ciferních a jde to celkem lehce, zdá se že na něj táhne jen nějaký o-kroužek nebo symering (jestli je v ty nadobce nějaký tlak).
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Zdarec!Mě se teplota běžně pohybuje kolem 80,90 stupňů,ale za předpokladu,že ten teploměr funguje správně Do kolika stupňů může motor normálně fungovat? Do 120?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
JanVan napsal:
Tak jsem to dneska vyzkoušel a verdikt zní ano ciferník je otočný ani jsem nebral za tu tyčku ale přímo za ciferních a jde to celkem lehce, zdá se že na něj táhne jen nějaký o-kroužek nebo symering (jestli je v ty nadobce nějaký tlak).
Ta nádobka by měla být uzavřená, tak o tlak nejde, ale spíš je tam těsnění,
aby okolo tý tyčky neproplýval olej ven z nádržky
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Právě se mi zdá, že na tu tyčku táhne jen nějaká guma. A k tomu tlaku - jednou se tady objevilo vlákno o tom množství oleje při výměně, tak někdo psal že tam nalil po horní rysku a ne 2.3 l a ta nádobka mu nejspíš kvůli tomu praskla nebo vytlačila to okénko už nevím, tak podle toho jsem usoudil že tam je ten olej tlačen silou.
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
JanVan napsal:
Právě se mi zdá, že na tu tyčku táhne jen nějaká guma. A k tomu tlaku - jednou se tady objevilo vlákno o tom množství oleje při výměně, tak někdo psal že tam nalil po horní rysku a ne 2.3 l a ta nádobka mu nejspíš kvůli tomu praskla nebo vytlačila to okénko už nevím, tak podle toho jsem usoudil že tam je ten olej tlačen silou.
Jasně, do nádobky jde olej pod tlakem,
proto musí být zajištěný, aby neproplýval mezi trubičkou a tou objímkou se závitem.
Za předpokladu, že trubička je spojená s budíkem, což je logický, aby to fungovalo
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Myslím, že to chápeme stejně akorád (nevím proč) se to snažíme jeden druhému vysvetlit...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Tak jsem teď trochu dal Báwu na dálnici, z Brna až na sjezd na Znojmo jsem jel 150-160 km/h,
i s přítulkou a komplet bagáží, téměř plnej knedlík a teplota za těch cca 10-15 minut vylezla na 110°C Tak nevím, trochu mě to zaskočilo, bylo teplo, ale co to bude dělat v létě při třicítkách ve stínu?
Upravil Thomasson dne 11.05.2009 23:47
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Thomasson napsal:
Tak jsem teď trochu dal Báwu na dálnici, z Brna až na sjezd na Znojmo jsem jel 150-160 km/h,
i s přítulkou a komplet bagáží, téměř plnej knedlík a teplota za těch cca 10-15 minut vylezla na 110°C Tak nevím, trochu mě to zaskočilo, bylo teplo, ale co to bude dělat v létě při třicítkách ve stínu?
Myslím, že tu šestpade trochu přeceňuješ, 160 na této motorce už je na mě docela dost. Při normálních cestovních rychlostech, řekněme do 130 km/h by ani ve třicítkách ve stínu neměl být problém (z vlastní zkušenosti). Ono ruku na srdce při rychlosti nad 130 ty vibrace a skoro žádná ochrana proti větru Teploměr oleje zatím sice nemám, ale nikdy se mazání nerozsvítilo...
kdyz jsem mel 650, tak jsem 160 jel jenom chvilkove pri prdejizdeni atd.. ten motor uz ale nadaval.. jet tak 15 minut, to chce mit HODNE dobry duvod.. ¨
ja na to nemam srdce na takove jezdeni..
zena sice rika, ze jsem na svoje hracky citlivka, ale me to neprijde