Tož rozhodl jsem se napsat (a obcas updatovat) svoje (take zacatecnicke) zkusenosti s F800GS, tipy na ODZKOUSENE nakupy, ceny atd.
Smyslem je usetrit zdravi, cas i penize ktere jsem v nekterych pripadech mozna trochu zbytecne promrhal ja.
Pokud si potrpite na originalni/kvalitni homologovane prislusenstvi, servis v autorizovanym servisu a osmikilo je nejspis vase prvni vetsi motorka a jeste jezdite hlavne po silnici, mozna se vam moje rady hodi.
Problem: od predniho kola odletavaji sutry (i na trochu nezpevnene ceste!) a krome svodu vyfuku muzou trefit i olejovy filtr, chladic a nejake trubky co okolo vedou. Dalsi komplikaci je, ze nove svody se prodavaji jen v kombinaci s katalyzatorem.. na cenu jsem se radeji neptal. Muj svod jsem zrasil po cca 3km na sotoline.
Reseni: original BMW stit stoji vcetne sroubu v Autecu (www.autec.cz) cca 6 tisic... aktualne neni skladem pry ani v nemecku (8/2008).
Alternativa: touratech... ale moc se mi nelibi
2) Svitivejsi zarovky
H7 -- homologovane, sviti o 80% vice, neni to zadny bastl... stejny prikon... 55W.
Original BMW vcetne desticky na uchyceni cca 10 000,- v Autecu
Je to sice plast, ale vypada pekne... na bezne kazdodenni jezdeni myslim staci.
Bez topcase mi prijde motorka naprosto neprakticka.. vozit v baglu zakladni vybavu a zamek je ve vedru pro mne k uvstekani
Pozor... spolujezdec pri nainstalovanem topcasu nemuze mit bagl, maximalka je podle manualu omezena na 160km/h a nosnost oficialne 5kg.
4) zakladni vybava do topcase
- lekarnicka (pripadne pod sedlo)
- castrol olej na retez (cca 400,- -- Autec)
- sada kvalitnich torx klicu narex (hornbach -- 500,-)
- zamek dle vyberu
- baterka (napr. Fenix)
- pena do pneumaticky pri pichnuti (cerpacky)
- redukce BMW silenozasuvka DIN 4165 na autozasuvku (www.touratech.cz)
- zarovky (zatim nemam)
5) navigace
- mam PDA drzak Touratech, klouby RAM.. vse www.touratech.cz ochotne poradi.. podle toho jakou navigaci mate, pripadne prodaji nejakou vhodnou
6) lepsi plexi
- bud original BMW s hrazdou (fuj! , nebo homologovany.. myslim pekny Touratech (ten mam ja a zatim pri vysce 175 cm se da pri mirnem prikrceni jet 140-160 trvale bez rizika mentalni poruchy z toho kravalu
- libi se mi, ze ho mam pod optickou rovinou takze nekoukam porad pres zadelane plexi od much.. imho rozumny kompromis
Obleceni
**************************************************************************
BMW katalog: http://www.bmw-mo...logue.html
Tistenou verzi maji v Autecu, tam je i obchod s oblecenim.
1) Bunda BMW Rallye 2 pro -- cca 13000,- AuTec
- pratelna
- textil, dalsi vrstva chranice, dalsi goretex (aspon doufam) vlozka
- vypada moc pekne
- ledvinka vzadu
2) Rallye rukavice
- celkem levne
- tak na leto..
3) BMW ledvinovy pas
- 1600,- kc
- hodne rozkladaci.. pekny
Shopping list aneb co planuju:
*******************************************************
2) bocni casy -- original bmw odhadem do 15 000,-... na kratsi jezdeni.. plast
c) zamek na motorovy olej.. Touratech.. bohuzel je to stribrny a ne cerny
Upravil hicks dne 08.09.2008 18:57
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vyky napsal:
na foto ale neni tvoje masina, ze jo ? Ty mas zlutou, ne ?
to je touratech fotka... pokusim se opatrit vlastni.
Zamazal jsem si ale objektiv u fotaku kremem na opalovani a foti mi to fakt divne nejak
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
víceméně že pokud máš půlcenti prohlubeň ve svodu výfuku měl by sis je nechat okamžitě vyměnit protože jinak tam budou nerovnoměrné tlaky....
.....Hix je mimo a nejenom v technice....
TAKE IT EASY
LUKES napsal:
víceméně že pokud máš půlcenti prohlubeň ve svodu výfuku měl by sis je nechat okamžitě vyměnit protože jinak tam budou nerovnoměrné tlaky....
.....Hix je mimo a nejenom v technice....
jj.. se soustruhem neumim, stahnout si plast z rafku taky ne...
...hruza...
Jestli je GS domena automechaniku a multikulti, nebo alespon tenhle web... asi by bylo fajn to rict rovnou.
GS mam, pouzivam ho jako hlavni dopravni prostredek... takze tech 100-200km denne dam... ale sam si motorku proste opravovat moc nechci.
Myslim, ze takovych jako ja tu bude vic... takze pokud se ti neco nelibi, tak napis radeji konkretne... jinak to ma vahu hospodskejch kecu
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
třeba návod jak uvalit dalšího čtvrt mega
Upravil milan dne 10.09.2008 11:16
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
o víkendu jsem se chtěl ozvat, ale nakonec toho času moc nebylo...na ježdění na trati jsem si chvilku nakonec udělal, KTM dostala nové obutí a byla to paráda...až budeme příště, dáme to slibované kafe
zbytečný flame... ohledně těch svodů jsem to pochopil jako fór a ne myšlený vážně. Pokud to někdo myslel vážně, tak to je fakt nesmysl, může to být zprohýbaný jak chce ale pokud v tom není díra, vliv na chod motoru to má prakticky nulový. Něco jiného by bylo seškrcení (něco jako krček) ale i docela velké prohlubně fakt chod motoru neovlivní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
....hixi váhu hospodskej keců předvádíš víceméně v každém příspěvku....
.....a navíc je ta tvoje hospoda umístěna někde za špitálním plotem.....
TAKE IT EASY
LUKES napsal:
....hixi váhu hospodskej keců předvádíš víceméně v každém příspěvku....
.....a navíc je ta tvoje hospoda umístěna někde za špitálním plotem.....
a jses si fakt jisty ze se na ten plot koukas z te lepsi strany?
-
Ne vazne... prijde mi zbytecny rypat do sebe vicemene bez argumentu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
zbytečný flame... ohledně těch svodů jsem to pochopil jako fór a ne myšlený vážně. Pokud to někdo myslel vážně, tak to je fakt nesmysl, může to být zprohýbaný jak chce ale pokud v tom není díra, vliv na chod motoru to má prakticky nulový. Něco jiného by bylo seškrcení (něco jako krček) ale i docela velké prohlubně fakt chod motoru neovlivní.
ok... diky, tohle jsem potreboval slyset.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
zbytečný flame... ohledně těch svodů jsem to pochopil jako fór a ne myšlený vážně. Pokud to někdo myslel vážně, tak to je fakt nesmysl, může to být zprohýbaný jak chce ale pokud v tom není díra, vliv na chod motoru to má prakticky nulový. Něco jiného by bylo seškrcení (něco jako krček) ale i docela velké prohlubně fakt chod motoru neovlivní.
ok... diky, tohle jsem potreboval slyset.
ja mam pravej svod taky pochroumanej a jede to urcite jeste lip jak ze serie - takovej "original tuning by poctivejsutr" - takze nebat se vlka nic
ak som si správne všimol, tak máš origoš Vario topcase BMW ako píšeš hore, ale hliníkové bočné tuším Zegy. Zaopatril som si teraz F650GS a rozmýšľam, či kúpiť topcase BMW, alebo ísť rovno aj s topcase do TT, lebo na boky asi tiež kúpim Zegy potom ako došetrím. Pretože to už nejaký čas používaš, možno by si mi mohol poradiť. Dikes
MALI napsal:
Hixova kucharka pro zacatecniky s F800GS
Velký kalendář 2011-2 bmwgs.cz
co mas za problem?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ak som si správne všimol, tak máš origoš Vario topcase BMW ako píšeš hore, ale hliníkové bočné tuším Zegy. Zaopatril som si teraz F650GS a rozmýšľam, či kúpiť topcase BMW, alebo ísť rovno aj s topcase do TT, lebo na boky asi tiež kúpim Zegy potom ako došetrím. Pretože to už nejaký čas používaš, možno by si mi mohol poradiť. Dikes
mne se origo plastovy topcase libi nejvic. Ma to stejny zamek, jako motorka, takze to obslouzis jednim klicem. PRi dennim pouziti to SILNE setri cas.
Akorat, to je podle mne NUTNOST, chytit to sroubama k plotne (jeden mi uletel), druhy bez sroubu ma stejne snahy. Riziko, ze to uleti je velke. Jo a taky se tam nevejde poradne helma.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2