Já mám Boxera L3H2 s 2,2 od fordu,momentálně najeto 530 000km a jezdí to celkem obstojně,lítám výhradně německo a spotřebu reálnou mám kolem 9ti litrů,palubák ukazuje kolem 8mi litrů. Kolega má ducato L4H3 s 3,0 a jezdí mu to od 10ti do 11ti litrů,ale výrazně lepší dynamika jízdy a samozřejmě lepší životnost.
Najíždíme ročně kolem 100-130 000km. Pomalu začínám přemýšlet o další dodávce a v podsatě se rozhoduju mezi ducatemboxeremjumperem v 3,0 a ivecem 3,0
Samozřejmě nejkomfortnější je sprinter,tam toho třílitra dělají v šestiválcu,ale ten už fakt chlastá a malá 2,2cdi mě přijde slabá.
Kraftr vubec nepadá v uvahu,už kvuli tomu,že teďka do toho cpou už snad jenom 2,0tdi a na tuhle hru jim je.bu:-)
Vstřiky,turbo,čerpadlo mám pořád puvodní. Dvakrát sem měnil regulátor tlaku na čerpadle,ale to je otázka 3000kč. Když sem auto koupil,tak sem mu dával celkem čočku,lítal hodně rychle po dálnici a servisní interval 40 000km byl jasná smrt pro motor-v 80 000km se to zadřelo na klice. Tak následovala montáž nového motoru,zkrácení servisu na 20 000km a zvolnění tempa (jezdím do 120km/h) a od té doby mám klid. Samozřejmě už sem za tu dobu dělal spojku(komplet i se setrvákem cca 20 000kč,repas startéru,repas altíku,několikrát kotouče,jednou (v 460 000km) kompletní repas přední nápravy a pár dalších oprav,který se tak nějak dělají zapochodu. Mám dobrýho servismana,tak to celkem jde.
U těch 2,2 došlo k nějaké modifikaci,protože se jim množilo to zadírání a propalování pístů a udajně od té doby vcelku drží. Dost zajímavá je ale cena tohoto motoru,kterej fungl novej,celej stojí cca 125 000kč a třeba polomotor(blok,klika,ojnice,písty) stojí nějakejch 37000kč což celkem ujde,protože třeba ten 3,0 nebo 2,3stojí víc než dvojnásobek,takže když už dojde k totální destrukci,tak si ho prostě dopřeju novej a nemusím řešit generálku vydechlé ludry,která stejně už není ideální. Beru to samozřejmě z pohledu mezinárodního autodopravce,kde potřebuju mít auto 100% spolehlivé a né jezdit dom na vodtahovce. Pro nějakýho řemeslníčka,kterej se točí 100km kolem komína to bude asi fšecko jinak...
Ahoj, doporučuji Fiat Ducato 2,3 multijet. Mám ve firmě i Transity i Peugoety 3,0 ale na fiata nikdo nemá. U forda docela odchází trysky a u Peugeota se zase propalují písty. Na fiatu máme najeto 300tis a žádný problém. Jezdíme dlouhé trasy a při rychlostí do 130km/h se pořád držíme pod 10ti litry. Pokud budeš jezdit opatrněji,není problém jezdit za 8litrů.
Vono taky záleží,jestli si s tím bude jezdit sám a podle toho se k tomu chovat,nebo jestli to hodlá svěřit nějaké partě dělňasů...
Nevýhoda té 2,3(mimochodem taky původem z iveca) je rozvod řemenem,takže další investice navíc. Fordí 2,2 i 3,0 iveco mají řetěz. Nevím co má za vstřikovače ford v transitech,ale já na tom fordomotoru v boxeru mám vstřikovače Denso a zatím fakt drží. Po 40 000km měním palivovej filtr a tankuju převážně prémiovou naftu vod unipetrolu,nebo teda v německu jejich jakoukoliv:-) Nepoužívám žádný aditiva ani jiný hovadiny,maximálně když sou v zimě nějaký extrémní mrazy,tak dám na plnou nádrž 3litry benzínu aby to nezamrzalo(spíš kvuli přívodu nafty do bufíka,bez kterýho už nedám ani ránu:-)) a mám svatej klid.
Mám Ducato 2,3 Jtd L5 H2 r.v. 2009 a maká jak šroub. Motor bez prolémů výkon na normální ježdění vyhovuje, na dálky by to chtělo silnější ale záleží na co to potřebuješ. Před měsícem jsem se sešel s chlapíkem který měl třílitr a byl zoufalý z převodovky. Už mu ji opravovali čtyřikrát a byl tam kvůli ní znova. Možná smůla nebo s tím jezdí prase. Hodně štěstí při výběru J.C.
Vikec napsal:
Vono taky záleží,jestli si s tím bude jezdit sám a podle toho se k tomu chovat,nebo jestli to hodlá svěřit nějaké partě dělňasů...
Nevýhoda té 2,3(mimochodem taky původem z iveca) je rozvod řemenem,takže další investice navíc. Fordí 2,2 i 3,0 iveco mají řetěz. Nevím co má za vstřikovače ford v transitech,ale já na tom fordomotoru v boxeru mám vstřikovače Denso a zatím fakt drží. Po 40 000km měním palivovej filtr a tankuju převážně prémiovou naftu vod unipetrolu,nebo teda v německu jejich jakoukoliv:-) Nepoužívám žádný aditiva ani jiný hovadiny,maximálně když sou v zimě nějaký extrémní mrazy,tak dám na plnou nádrž 3litry benzínu aby to nezamrzalo(spíš kvuli přívodu nafty do bufíka,bez kterýho už nedám ani ránu:-)) a mám svatej klid.
Motor 2,3 ve Fiatu nmá rozvodový řemen,ale řetět,takže rozvody taky odpadají. Ford má vstřivače delphy a to je fakt masakr. Některý ford má siemens a to je pak bez problémů. Mám dopravní firmu,takže jezdíme fakt hodně a za mě opravdu Fiat.
Vikec napsal:
Vono taky záleží,jestli si s tím bude jezdit sám a podle toho se k tomu chovat,nebo jestli to hodlá svěřit nějaké partě dělňasů...
Nevýhoda té 2,3(mimochodem taky původem z iveca) je rozvod řemenem,takže další investice navíc. Fordí 2,2 i 3,0 iveco mají řetěz. Nevím co má za vstřikovače ford v transitech,ale já na tom fordomotoru v boxeru mám vstřikovače Denso a zatím fakt drží. Po 40 000km měním palivovej filtr a tankuju převážně prémiovou naftu vod unipetrolu,nebo teda v německu jejich jakoukoliv:-) Nepoužívám žádný aditiva ani jiný hovadiny,maximálně když sou v zimě nějaký extrémní mrazy,tak dám na plnou nádrž 3litry benzínu aby to nezamrzalo(spíš kvuli přívodu nafty do bufíka,bez kterýho už nedám ani ránu:-)) a mám svatej klid.
Motor 2,3 ve Fiatu nmá rozvodový řemen,ale řetět,takže rozvody taky odpadají. Ford má vstřivače delphy a to je fakt masakr. Některý ford má siemens a to je pak bez problémů. Mám dopravní firmu,takže jezdíme fakt hodně a za mě opravdu Fiat.
hele hosi jak to je s tempomatem? nejak ho moc ve vybavach dodavek nevidam...
potrebuju dodavku se zadnima sedadlama na prepravu prasáka... no a aby s tim slo i dojet nekam dolu s motorkou.
nicmene... po tech dalnicich bych teda rad tempomat.
a klima+abs+esp.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
francuz napsal:
práve pred tym fordovym motorom 2,2 ma varovali-vstreky,prepalene piesty.
Tento problém po roce 2010 už není, jinač měl s tím Ford velký průser. Mám ted´ nový, 2,3ku (150ku) Fiat a předtím 2,8JTD, načipovaný a byl to skvělý motor, oba od Iveca.
Co vím, ford mám méně místa pro vyššího řidiče, kultivovanější chod motoru, ale rezne hned po vyjetí z obchodu. Fiat má taky své mouchy, ale nic závažného.
Jo, pro Hickse začali do dodávek montovat tempomat.
Nový Fiat s prodejem v 2.pol. 2014 je zatím tajen ale za cca 35.000Kč dostaneš navíc:
- GVW zvýšena až na 4.25 t
- kromě 3.0 Mjet mají všechny motory druhou generaci Multijetu
- maximální povolené zatížení zadní nápravy : 2400 – 2500 kg
- multifunkční držák. Přizpůsobitelný jakémukoliv přístroji (smartphone, tablet) nebo sešitu (dostupné v Q4)
- Uconnect / Uconnect Nav (5.0’’ QWGA Barevný dotykový displej)
- Traction+ & Hill Descent Control (traction+ není novinka ovšem řízený sjezd z kopce je)
- LDWS – kontrola vyjetí vozu z daného pruhu (opt) s Rozpoznáním dopravního značení a Zamezen osvětlování protijedoucích vozidel
- Nové verze (Třístranný sklápěč, 7 sedadlová kabina (Crew CaCool)
- Nový obsah (tažné z výroby, zadní nášlap a standardně držák na nápoje)
- 4 dílný přední nárazník
- Světlomety s chromovaným rámečkem a DRL žárovkami
- Kliky dveří v černé barvě nebo v barvě vozu
- Šedý nebo černý gril Možnost bez grilu nebo bez grilu a rámečku (maska chladiče)
- Nárazník v 10 barvách
- Šedá nebo černá spodní část nárazníku
Když nemůžu sedět na motorce, na kole, vyrážím do světa s obytkou.
https://www.zonerama.com/rop1
hele hosi jak to je s tempomatem? nejak ho moc ve vybavach dodavek nevidam...
potrebuju dodavku se zadnima sedadlama na prepravu prasáka... no a aby s tim slo i dojet nekam dolu s motorkou.
nicmene... po tech dalnicich bych teda rad tempomat.
a klima+abs+esp.
Tempomat není problém v žádné dnešní dodávce. Samozřejmě je to lepší ve spojení s tym třílitrem. Dělají do toho aji robotizovanou převodovku,parkovací kamery a nevím co ještě. Já třeba jezdím dodávkou rači jak s osobákem,protože mě baví jak je z toho krásně vidět přez auta a celkově ta užitečnost celé káry.
Na svoji dodávku jsem nechal tempomat dodělat ve Strojservisu H. Počernice, protože mi blblo zapínání blikaček. Vyšlo to na 8000 kč včetně úpravy řídící jednotky. J.C.
Hlavně až ti budou v servise tvrdit,že olejová náplň převodovky a serva je celoživotní,tak na ně nedej a nech vyměnit. Olej v převodovce měním cca po 120 000km a zhruba tak stejně servokapalinu v řízení. Stalo se mě asi po 3letech,že sem v servu měl místo kapaliny našlehanou břečku jako jahodovej koktejl z mléčňáku a servo začalo stávkovat. Stačilo to dvakrát vysát a nalejt novou,v ždycky chvilu jezdit,aby se to propláchlo. Od té doby to jednou ročně měním a mám klid.