jelikož nejsem vyloženě technickej typ, tak bych potřeboval poradit (pokud to vůbec půjde) s několika problémy...
Dakárka mám už pár let, na tacháči se nám blíží 70 tis., celkem ale šlape bez závad, až na pár věcí:
1) startování: ráno před odjezdem do práce, nastartuju, chvilku drží otáčky a zdechne, někdy 2x někdy 4x, občas se jakoby zakucká a zdechne hned po zmáčknutí startéru ... jakmile se ale trošku zahřeje tak drží normálně a šlape jak hodinky ... dělá mi to ale jenom když je už venku takhle tepleji ( +5C ) ... co jezdim od listopadu do dubna (když je teplota nižší) tak to nikdy nedělá. Je mi jasný, že jako jednobuch s tím má asi trošku problémy, ale je tohle normální jev?
2) tohle nevím jak přesně popsat, protože sám nedokážu určit zdroj/původ věci ... vloni na konci léta mi začalo v motce něco chrastit (popíšu níže), pár dní sem s tím jezdil, než jsem šel na velkou servisku, po ní to dalo pokoj, půl roku nic a teď znova. Je to těžko popsatelný zvuk, jako by chrastil nějaký řetízek, slyšitelný jen v rozmezí 2700-3300 otáček (při vyšších už prd slyším ), slyším to jakoby pod sebou, spíše na pravé straně. Jako na potvoru, když jsem to dal servisákovi, tak nic neslyšel. Kluci to při velkym servisu prolezli co mohli, nic uvolněného nenašli. Přes zimu to dalo pokoj, a teď na jaře se to ozývá znovu. Netušim co by to mohlo být, nijak to nezlobí, ale udržuje mne to ve stavu mírné paranoie. ( a ano, opravdu mi nic nechrastí na helmě ani kombinéze )
3) zadní brzda ... při konci cesty, když slezu z mašiny a otočim zadním kolem tak drhne, destičky čistý, skoro nový, kotouč taktéž, vůle na řetězu v mezích normy ... nevidím jediný důvod proč by to mělo takhle dřít, a mám docela hrůzu aby se mi to někde cestou nerozletělo, protože jezdím každej den.
Napadá někoho nějaké vysvětlení pro některý z bodů? A prosím Vás po lopatě - pro tupana
K prvemu bodu skus kalibraciu plynu ak problem neodstranis tak vymen vzduchovy filter ja som daval KN vyrazne sa zlepsil zaber motora v nizsich otackach odporucam. Zhod nasavaci chobot vycisti od prachu, strikacku poriadne ju vycisti trebars alpou alebo benzinom, vsetky senzory dierky a skulinky su zanesene. Ja som to cistil minulu zimu mam 55 tisic a dost to pomohlo bolo to neskutocne spinave.
K druhemu bodu rovnakou paranjou trpim aj ja moze to byt vytahana rozvodova retaz popripade venily, pozeral som miesta kde to moze klepat ale nenasiel som, ale poriadne ma to vytaca sposobuje to iba paranoju, traba sa anto vysrat a jzdit
K tretiemu bodu rovnaky problem mam aj ja na prednej brzde. Proste ked dam motorku na hlavny stojan predne koleso akoby stale pribrzduje, ked ho roztocim hned zastane. Skusal som rozobrat posuvat piestik, cislit ale problem som nevyriesil, a tiez by ma zaujimalo preco ta brzda stale pribrzduje a ako to vyriesit.
Kalibrace plynu proběhla a KN filtr mám čistej ... budu si muset nastudovat tu stříkačku a zavrtat se do toho, snad to zvládnu.
Je vcelku uklidňující, že tou paranoiou netrpím sám , jezdím pořád (denně do práce + vyjížďky) už mam letos nakroucený další 2 tis. km, ale stejně mne to prudí
vycistit strikacku a senzory neni nic komplikovane proste vsetko co je natom nasrobovane odsrobujes a vycistis samozrejme aj z dnuka. https://fbcdn-sph...48fce3be97 takto to vyzeralo ked som to zhodil z motorky.
Upravil k4lo dne 23.04.2014 10:42
Mě od chcípání pomohla rozborka/sborka elektriky, měl jsem celej kabelovej svazek venku z moto a pak jsem jej vracel, tkaže byla opravdu totální. Našel jsem tam několik zoxidovaných konektorů, všechno jsem to zbavil bílého, zeleného, šedého a jinak barevného povlaku, pořádně namastil těsnění konektorů silikonovým olejem a od té doby se ta moto chová jak vyměněná.
Píšeš, že má najeto 70tis. km a běží jak má. Já mám 80-85tis. km a Servisák to měl teď komplet rozebrané na prvočinitele a potěšil mě zprávou, že motor je uvnitř jako nový.
1)
Nám se to u jedné motorky stává taky. Vyčištění klapky, obtokového ventilu a všeho kolem nepomáhá. Už jsem to loni řešil, ale nevzpomenu si k čemu jsem došel. Teď budu odpojovat co půjde a sledovat změnu. Začnu teplotním čidlem, lambdou atd.
2)
Šel bych po rozvodech, při výměně oleje zkontroloval špony v oleji atd.
Na občasné zvuky typu kladivo-kovadlina by sis už mohl zvyknout...
3)
Rozebrat brzdiče, promazat pístky, nechat odvzdušnit. Pokud je zvuk nepravidelný, tak zkontrolovat, jestli nehází kotouč a případně ho vyměnit nebo nechat líznout.
Píšu nechat odvzdušnit, protože nemám dobré zkušenosti s domácím odvzdušňováním bez odsávačky. Mám pancéřové hadice s menším průřezem a doma to prostě neudělám.
Drobe, ten bod číslo 1 považuju za vrozenou vadu některých kusů
Manželka měla malé GS od 15000 km do 50-ti a něco tisíc a dělalo to po celou dobu, naprosto stejně.
Motorka jezdila celou dobu bez poruchy, až na zubaté kolečko vodní pumpy.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
xHackerM napsal: 1)
Nám se to u jedné motorky stává taky. Vyčištění klapky, obtokového ventilu a všeho kolem nepomáhá. Už jsem to loni řešil, ale nevzpomenu si k čemu jsem došel. Teď budu odpojovat co půjde a sledovat změnu. Začnu teplotním čidlem, lambdou atd.
2)
Šel bych po rozvodech, při výměně oleje zkontroloval špony v oleji atd.
Na občasné zvuky typu kladivo-kovadlina by sis už mohl zvyknout...
3)
Rozebrat brzdiče, promazat pístky, nechat odvzdušnit. Pokud je zvuk nepravidelný, tak zkontrolovat, jestli nehází kotouč a případně ho vyměnit nebo nechat líznout.
Píšu nechat odvzdušnit, protože nemám dobré zkušenosti s domácím odvzdušňováním bez odsávačky. Mám pancéřové hadice s menším průřezem a doma to prostě neudělám.
1) budu to muset vydržet do dovolený v červenci, sem na tohle děsně levej, páč mam ruce jak lopaty a blbě se mi kamkoliv na motce strkaj, a bez motorky nemužu fungovat ani den
2) na zvuky kladivo-kovadlina sem zvyklej, tohle je takový otravný nic co mě sejří
3) to sem nechal udělat všechno minulej měsíc, když sem dal motku přezout, ale kluci servisáci nic špatnýho neshledali a problém přetrvává
Upravil drob dne 23.04.2014 15:31
tak by mě zajímalo, jestli nejezdíš na mojí motorce
mě to taky divně chrastí, když jedu konstantní rychlostí (cca 80km/h) ale dělá to už dlouho (možná od začátku) a nezhoršuje se to ani nezlepšuje, tak jezdim. to čištění všeho mi taky nepomohlo. zkrátka to začínám považovat za vlastnost než chybu
občas mi to taky chcípne při nastartování a další start už je bez problému. opět to už považuju za vlastnost, protože nejsem zdaleka jedinej
zadní brzdu jsem zkoušel několikrát pročistit a rozhejbat, ale přijde mi, že je to kotoučem, který je hodně rovný a málo rozhodí destičky do stran, protože s kolem z druhé sady tento problém nemám...
bod 1 : motorka to proste robi obcas , vsetko som vycistil kalibroval plyn jednoducho neviem od coho to zavisi, niekedy start za sebou bez problemov ide niekedy chcipne a ide na druhy treti krat
bod2 : 40 000 rozvod zatial nepocut ale ked vymacknem spojku motorka stichne pri pustenej spojke sa tam prida nejaky buchavy zvuk ?????? nema niekto tip?
bod 3: ci zadok brzdi samovolne som nespozoroval ale zadny kotuc mam dost oproti predku znicený takze mozne to je
Upravil freebiker dne 24.04.2014 10:35
Me to taky chrasti v neutralu pri pustene spojce, myslel jsem si ze to je nejake lozisko tak jsem je nechal vsechny vymenit za tezky prachy a zvuk se nezmenil.Pry je vse o.k..Tak jsem to prestal resit.Pry rotax je takovy kafemlinek
1) U mé motorky pomohla výměna lambdy.
3) Vyndej destišky a vyzkoušej, jestli jezdí lehce třmen na vodících trnech. Mně to taky vzadu dřelo a při rozebírání jsem zjistil, že jeden vodící trn je ve třmenu úplně zaoxidovaný a zatuhlý.
1)rozborka zborka elektriky a vstřikování. Pokud nepomůže kontrola lambda sondy na diagnostice.
2)asi normální
3)rozebrat,vyčistit,namazat
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Chcípání a chrastění jsem řešil taky.
Po vyčištění všeho, co se dalo, vč. vzduch. klapy jsem zkoušel i lambdu, nakonec mi pomohl nový firmware do řídící jednotky.
Od té doby mám najeto párset km, takže adaptivní data už tam asi jsou. Zatím nechcíplo po startu ani jednou (teda pokud jsem nechtěl ;-) )
Rachot jsem řešil při studeném motoru (cca kolem 5°C) taky jsem kolem toho chodil. Dělalo to ale jenom několik minut než se to trochu zahřálo. Dal jsem nové svíce a rachot je pryč :-)