Čau chlapi, mám takový dotaz s probou o radu. Dnes jsem po zimě vytáhl f650gs, zajel si na technickou a nalítal 70 km. Všechno v pořádku a v pohodě. Když jsem, ale dojel domů, pak jsem vyřadil a zkusil vytočit motor na volnoběh, mám za to, že se mi to vždy bez problému podařilo, ale tentokrát jakoby mě omezovač občas nepustil. Zkusil jsem to znovu projet a vytočit motor ke 4000 za min. to v pohodě šlo, když jsem ale ubral motocykl chípl a nedržel vůbec volnoběh. Chovalo se to tak jakoby mi došel benzím a jednotka přepla do nouzáku. Nachvilku se mi také rozsvítila kontrolka paliva.Po vypnutí spínačky a pěti minutové pauze už vše zase fungovalo jak má....Chtěl jsem odpojit baterií ale nebylo to nutné. Mám tomu věnovat nějak více pozornost nebo to byla jen nějak má hloupost s možností malého množství benzínu? Také už mám starší akumulátor, motor když je studený velice obtížně točí...Mohlo by to být případně tím?
- palivo (dotankuj nový kvalitní benzín)
- čidlo bočního stojanu (odpojuje čerpadlo)
- baterka (musí být ve 100% kondici)
- čidlo teploty vzduchu (jestli není odpojené - chobot nasávající vzduch)
- obtokový ventil a klapka (vyčistit)
- pokud jsi zručný a máš čas, tak polož moto na levý bok a sundej pravý dekl - očistit kontakty snínače otáček (viz. vlákno "chcípání-otáčky"
- zkontrolovat gumovou manžetu pod klapkou
- vyčistit vzduchový filtr
Nepíšu o palivovém filtru, páč s ním nemám žádnou zkušenost. Prostě jezdím a neřeším ho. Moto má 80tis. a pochybuju, že ho někdo někdy měnil.
To je asi tak základ toho, co je dobrý udělat, když se něco se*e.
A hlavně jezdi, možná se to všechno samo srovná, když to začneš používat.
Zdar,
po umytí moto na podzim se mi stávalo něco podobného. Prostě motor sem tam vynechal a přitom se rozsvítila kontrolka paliva a tak nějak občas to byla i barevnější hudba. Dělalo to především při drncání moto a zcela zaručeně při jakémkoli namočení, stačilo vlítnout do potoka tak 20-30 cm hlubokýho a okamžitě jsem v něm zůstal. Prostě moto zdechlo a zůstala svítit kontrolka paliva. Zkoušel jsem všechno možný a nic nepomáhalo. Vyřešila to až kompletní rozborka elektroinstalace (měl jsem celej svazek úplně mimo moto), přičemž jsem ošetřil zkorodované kontakty všech konektorů, odstranil jeden drobný kraťáček (prodřená izolace drátu vedoucího ke spínači světelné houkačky na řídítko) a naimpregnoval těsnění konektorů. Od té doby motorka šlape jako vyměněná, nechcípe, nemá díru na plynu, startuje dobře i dlouho odstátá i vlažná (předtím jen krátkodobě odstátá - přes noc nebo úplně horká natočit vlažnou moc nešlo). Prostě takhle normální chování jsem u ní ještě nezažil od doby co jí mám, pořád to dělalo nějakou byť drobnou neplechu. Takže doporučuji udělat si pořádek v elektrice.
jestli je to opravdu po zimě a nijak zvlášť jsi nepečoval o baterku, tak se klidně vsadím, že je v kopru. určitě začni u ní (zkus jinou ane jen nabít starou). pak pokračuj jak psal michal a nakonec ta elektroinstalace
Děkuji moc za názory s informacemi Baterie bude na motu už cca 6 let, už před dvěmi skoro třemi roky, když jsem si pořídil motocykl tak startoval tak "težko"... Jelikož je teda baterie starší tak jí po sezoně vyndávám a preventivně vždy co tři týdny až měsíc na chvíli připojím k nabíječce.... Fakt je, že benzínu už v motocyklu bylo cca tolik kolik je rezervního množství paliva a tak si myslím, že kontrolka blikla oprávněně. Zkusil jsem motu znovu nakalibrovat plyn, po prvním startu chcípla, a pak zdá se zatím vše ok ujel jsem 20 km a vše v pohodě. Po zahřátí jsem také znovu zkusil motocykl vytočit a k 6500 /min v pohodě a pak to jakoby zahaprovalo, ale to je nejspíše normální nad 7 tisic...Nebo se pletu? Tajně doufám, že to není elektrikou, neboť jako lajk vím akorát, že je drahá a kope Jste někdo z Jeseníků, Bruntálu Krnova nebo okolí?? K osobní konzultaci či výměn názorů o motu? JInak děkuji moc za příspěvky.
já to mám teda dost daleko ale určitě natankuj plnou novýho benzínu a pak zkus jinou baterku. 6 let je už dost dlouho a ještě ke všemu jsou na ni tyhle stroje hooodně náchylný...
Ty bláho, mě baterka v motorce nevydržela víc jak dvě sezony, páč jsem ji vždy přes zimu oddělal. Ale teď už mám dobíjecí automat, tak si na ni počíhám...
Baterku vezmi a vyměň, je to u tohoto stroje skutečně hodně slabé místo a výměna zodpoví většinou hodně otázek tady na fóru položených.
Udělej to jako první krok, druhý je plná nádrž kvalitního paliva a pak se budeme bavit dál...
Obvykle to nevytáčím, ale tentokrát mě zarazilo to chvování, tka jsem to pak ještě vyzkoušel...
JJ, baterii vyhlížím a také jsem si pročítal některé forá, která by byla nejvhodnější. S tím se pojí ovšem mnoho dalších otázek. Např.:
Výrobce od výroby montoval do mojí BMW klasickou elektrolitový AKU, ....Tzn. asi bude nejlepší volba opět tato koncepce akumulatoru co? ...U gelové ač má tu nevýhodu že se nesmí vybít (došlo by ke ztrátě kapacity), tak mě ještě zajímá, jetstli ji mohu namontovat vůbec do tohoto motocyklu(sice se o tom ve forech všude píše), ale regulátor dobíjení bude přeci nastaven na motocykl e elektrolytickým akumulátorem. Ten je nabíjen jiným cyklem proudu než gelový. Co myslíte? Klasický elektrolitový aku také nesmím přeci nabíjet normální nabíječkou ale potřebuji nabíječku na gelové baterky...
Děkuji za názory
Můj odhad a prachsprostá spekulace je, že je někde prodřenej kábl. To ubrání plynu a chcípnutí by mohlo souviset s výkonem altíku, kdy v nižších otáčkách nedodává dostatečný proud a nějaký lehký zkrat ve svazsku sníží napětí tak, že se resne nebo vypne jednotka. Dráty bývaj prodřené u spínačky, jak se pořád mele s řídítkama, ale může to bejt i jinde. A odpovídalo by to tomu, že to dělá jenom někdy.
Kdybys potřeboval, tak to klidně můžem probrat osobně, jsem z Tropau.
Já měl prodřený svazek za štelovacím kolečkem pro zadním tlumič. Skoro to vůbec nešlo vidět, byla to dírka o velikosti špendlíkové hlavičky. Motorka mi nejprve začla škubat a pak zdechat...