Kolegyně z práce "začínající motorkářka" mě poprosila, abych jí pomohl vybrat motorku. Volba padla na Dakárka.
Takže bych vás chtěl poprosit o nějaké užitečné rady:
1. Máte nějaký tip na plně vybaveného dakara? (Kufry, chrániče rukou, další doplňky).
2. Jaké jsou hlavní vývojové mezníky ve výrobě F650GS Dakara? (Nějaké dobré, nebo ještě lepší ročníky a provedení)
3. Jaké jsou nejčastější závady a na co při koupi dát pozor?Pája
Ahoj,
kdybych ho kupoval znova, tak jdu asi do novější verze tj. tuším rok 2004 a výše Já mám sice r.v. 2001 ale na nic si nestěžuju. 2004+ má prý lepší řídící jednotku, míň to žere ale hlavní důvod by pro mě byl v přední vidlici, je zesílená. Na co dát pozor? Klasicky to celý projít (chod motoru, převodovka, spojka, atd.) + kouknout na vodní pumpu a prolínání oleje na vidlici a hydroštěl u zadního tlumiče, pokud nezabírá hned na první kliknutí, tak nejspíš netěsní, mě pomohl repas ale všechno to stojí prachy. Napadá mě ještě výhřev rukojetí, docela často tu někdo píše, že to nefunguje. Taky jsem kupoval motku s tím, že je prasklej odporovej drát ale nakonec mám stejně Oxfordy.
Zesílená vidlice byla již od 2001. Jinak tedy nejlepší rok od 2004+ dvousvíčkový model s malinko jiným designem(plexi na 4 šrouby). Kontrolní body u tohohle konkrétního tipu jsou: Chladič- uprostřed má zobáček kterým drží v silenbloku na rámu- pokud je zobáček ohnutej nebo jinak vychýlenej zřejmě to dostalo velkou ránu z boku. Přepákování zadního tlumiče/vidlice- postavit motorku na hlavní stojan se zadním kolem ve vzduchu a chytit vidlici za konec a zahejbat nahorů dolů- pokud je vůle tak oprava cca 3500kč. Najeté kilometry se dají odhadnout podle - a)opotřebení kotoučů b ) opotřebení vodítek řetězu- na vidlici a rolničky c)ohmatané gripy.
Co se týče doplňků tak nejdražší jsou padáky a nosiče kufrů. Laděný výfuk bych bral určitě jako velký plus.
Nejčastější a vlastně téměř všechny závady pocházejí od elektriky- takže důkladně projít ošetřit a utáhnout všechny kontakty.Pak bývá zanesený volnoběžný ventil,prasklá spojovací trubka mezi vstřikováním a hlavou a z mechanických problémů snad jen to zmíněné zadní přepákování. Štelování předpětí zadní pružiny lze snadno opravit i doma.
Upravil toli dne 14.05.2014 21:50
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Znamej taky shani F650 gs ale obyc ne Dakara.Bat se najetych km cca kolem 50 tis?Co by jej krom zmynenych veci jak psal Toli mohlo cekat za vetsi investice?!
Vodna pumpa,palivovy filter,pneumatiky,retazovka...Ale koli tej radosti z jazdy to stoji za to
Ku kilometrom.Mam 51 tisic a musism si zaklepat.Pumpu ani palivovy filter som este nemenil a motorka funguje bez problemu.Teda v ramci moznosti F650 pretoze obcas vyda zvuk ze sa clovek zacne bat.
Ak sa nejazdia brody a pernamentne v dazdi aj prepakovanie je v pohode.Pocitam ze som bol prvy kto na mojej rozobral prepakovanie pri 49-tisic a bolo ako nove.
2. Budeme tedy hledat 2004+ s kuframa, chrániči rukou, ABS a padákama. vše ostatní bude bonus. Uvidíme jak se bude dařit.
3. Postřehy co zkontrolovat určitě sepíšu a nechám tady jako inspiraci... každopádně už teď něco máme, abychom věděli co kontrolovat.
-Chod motoru, převodovka, apojka
-Vodní pumpa
-prolínání oleje na vidlici
-vyhřívané rukojeti
-Chladič a zobáček uprostřed
-zanesený volnoběžný ventil
-prasklá spojovací trubka mezi vstřikováním a hlavou
-Přepákování zadního tlumiče/vidlice- postavit motorku na hlavní stojan se zadním kolem ve vzduchu a chytit vidlici za konec a zahejbat nahorů dolů- pokud je vůle tak oprava cca 3500kč.
-Najeté kilometry - a)opotřebení kotoučů b ) opotřebení vodítek řetězu- na vidlici a rolničky c)ohmatané gripy.
No hlavně najít vhodný kousek...
Upravil paja1 dne 17.05.2014 20:20
Pája