Zdravim pani, mam na Vas otazku, mam Gs-ko 650 roc.2001 a potrebujem kupit novu baterku, predtym som mal Motostart, nevydrzala ani dva roky a preto som chcel kupit inu znacku objednal som Yuasu 12Ah, ale dodali mi pologulatymi kontakmi co mi nie je dobre predosla Motosport mala kocky kontakty myslim + - , cize tu Yuasu som im vratil lebo kontakty mi vycnievali nad bocne plasty a tak som im povedal ze zoberiem uz aj Motostart s kockovymi kontakmi, dnes mi volali ze maju taku ale je 11Ah startovaci prud 160A a co som pozeral original BMW mala 12Ah ale bola 120A amoja otazka znie pri castom startovani a v studenom pocasi bude dobre startovat aj ta 11Ah aj ked ma vyssi startovaci prud? Bude dostacujuca? Ci ju nemam brat? Vdaka za radu...
Upravil cierny_jazdec dne 27.05.2014 20:28
Ciernyjazdec napsal:
Zdravim pani, mam na Vas otazku, mam Gs-ko 650 roc.2001 a potrebujem kupit novu baterku, predtym som mal Motostart, nevydrzala ani dva roky a preto som chcel kupit inu znacku objednal som Yuasu 12Ah, ale dodali mi pologulatymi kontakmi co mi nie je dobre predosla Motosport mala kocky kontakty myslim + - , cize tu Yuasu som im vratil lebo kontakty mi vycnievali nad bocne plasty a tak som im povedal ze zoberiem uz aj Motosport s kockovymi kontakmi, dnes mi volali ze maju taku ale je 11Ah startovaci prud 160A a co som pozeral original BMW mala 12Ah ale bola 120A amoja otazka znie pri castom startovani a v studenom pocasi bude dobre staryovat aj ta 11Ah aj ked ma vyssi startovaci prud? Bude dostacujuca? Ci ju nemam brat? Vdaka za radu...
pokud ma vyssi startovaci proud tam imho urcite... baterka degraduje v prubehu casu, takze tam stejne nikdy nemas full 12Ah.. a nabijeci proud by ta 11Ah mela ustat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
1Ah nebude zadnej problém - kamos jezdil 4roky na pegasu s 9Ah (predepsana 13ka) koupenou nouzove v rumunsku a ani to nepoznal - kdyby to nezapomel přes zimu nabijet sloužila by dal
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Diky Milanek za ukazkovy nazor ako aj Tebe tak aj Hicks-ovi za super rychle odpovede a o jeden problem menej vdaka Vam ....prajem vela bezpecnych kilometrov s dobrou baterkou ...majte sa
Ciernyjazdec napsal:
Diky Milanek za ukazkovy nazor ako aj Tebe tak aj Hicks-ovi za super rychle odpovede a o jeden problem menej vdaka Vam ....prajem vela bezpecnych kilometrov s dobrou baterkou ...majte sa
no s uplne jinou kapacitou bych byl opatrnejsi.. hlavne kvuli tem nabijecim/startovacim proudum.
ale 11Ah asi ok.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no ona ta baterka není rada samozrejme :-) ale 11 nebo 12 to není třeba resit - na tech 9ti samozrejme dostavala nazrat a min vydržela, ale ani tak ji to neorovnalo nejak super brzo - jak to utoci starter a zustane napeti na ridici jednostku bude to proste fungovat - ona třeba 3 roky stara 12Ah uz ani tech 11 kolikrat mit nemusi
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
....rozpraval som prave so svagrom elektrikarom, motorkarom, vravi ze 11Ah bude skor nabita regler ju bude kusok prebijat , zaroven 1/10 menej vydrzi oproti 12Ah
no ... :-) vydrzi o 1/12 min preci :-) nabita dřív bude (o chlup) ale prebijet se nebude - regulátor je tam taky od toho aby při nabity baterce uz dal nedobijel - baterka bude dřív nabita a zbytek pujde do tepla a to je cely , jak rikam kapacita baterie není konstantni ale s vekem se logicky snizuje takze ted si dam dal rekneme jakoby 2-3 roky starou 12Ah baterku - akorát nemas zoxidovany desky ale proste tam ta plocha není :-) není třeba z toho delat vedu proste to povrci a basta
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
no ... :-) vydrzi o 1/12 min preci :-) nabita dřív bude (o chlup) ale prebijet se nebude - regulátor je tam taky od toho aby při nabity baterce uz dal nedobijel - baterka bude dřív nabita a zbytek pujde do tepla a to je cely , jak rikam kapacita baterie není konstantni ale s vekem se logicky snizuje takze ted si dam dal rekneme jakoby 2-3 roky starou 12Ah baterku - akorát nemas zoxidovany desky ale proste tam ta plocha není :-) není třeba z toho delat vedu proste to povrci a basta
za 2-3 roky mas z 12Ah tak 7.
a ani z novy vic nez 11,neco malo nevysosas. Mluvim teda o vybiti mensim proudem do 1,85V na clanek.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nechci se tě nějak dotknout ale kecáš tady nesmysly. 1,85V na článek je už v prdeli a je to znak toho že ta baterka má dost nejspíš je zesulfatovaná
Máš 6 článků pokud se nepletu tak to by bylo 11,1V na celou baterii a to už je dávno po smrti hochu.
Souhlas s Milánkem je to úplně v poho regulátor to podrží a taky jestli má vyšší startovací proud tak to zase pofrčí při startu (při předpokladu dobrého startéru) a nebudeš muset tak dlouho točit takže ji zase šetříš a navíc se ti dřív dobije tím, že má menší kapacitu. Asi tak
Nechci se tě nějak dotknout ale kecáš tady nesmysly. 1,85V na článek je už v prdeli a je to znak toho že ta baterka má dost nejspíš je zesulfatovaná
Máš 6 článků pokud se nepletu tak to by bylo 11,1V na celou baterii a to už je dávno po smrti hochu.
Souhlas s Milánkem je to úplně v poho regulátor to podrží a taky jestli má vyšší startovací proud tak to zase pofrčí při startu (při předpokladu dobrého startéru) a nebudeš muset tak dlouho točit takže ji zase šetříš a navíc se ti dřív dobije tím, že má menší kapacitu. Asi tak
hele mam.rde... kapacitu baterie merim od plneho nabiti do 1.85V na clanek. Nebo do jakyho napeti to chces k*urva merit?!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A odkdy regulátor reguluje nabíjení (tj. proud)? Regulátor reguluje pouze napětí, aby se baterie nepřebíjela, to však nemá nic společného s její kapacitou, je to čistě napěťová záležitost. Pokud baterku vybiješ, altík do ní sype co má, proto není dobré vybité aku "nabíjet" provozem a třeba po zimě aku nejprve nabít a pak teprv jezdit.
to: Hicks
tak pokud já vím tak nejlepší jak zjistit stav akumulátoru je použít refraktometr a změřit hustotu elektrolitu na každém článku a to je pro mě vypovídající stav a né kolik má momentálně voltů protože napětí batrie jak je známo kolísá ale to ty asi víš ne
jj, jak píše puchyyla
reguluje se napětí, velikost proudu do bat závisí na jejím vnitřím odporu.
Vybitá bat (kol. 1,75V/článek, 10,5V/bat) má malý vnitřní odpor a pokud to zdroj proudu udrží, bude brát max. proud. co bude schopna (I=U/R) .
Baterka (olovo-kyselina) má strop cca 2,4V/článek (14,4V) pak začne plynovat,zahřívat se atd. a je jedno jestli je to 9,10,11 nebo 12Ah
A co jsem měřil na moto, tak napětí regulátoru se pohybovalo kolem 14,2V.
ten pomer naboju (charge / discharge) se mi moc nelibi. Taky jsem myslel, ze uz je mrtva.. byla asi na 6V na par hodin.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
6V je uz dost pod, ale na testech s relativně malými proudy to nemusí být moc znát.
A jestli to nebylo moc dlouho pod, tak by ani nemusela být moc zasulfátovaná.
Z vlastní zkušenosti - když je hluboce vybitá, už nikdy nebude schopná špičkových proudů - problém při startování, v mém případě u dieslu byla dál nepoužitelná.
Naproti tomu mám na třiapuli baterku, kterou pravidelně zapomínám odpojit a uložit k zimnímu spánku. Už asi bude dost jetá. Aby se mi chytla nabíječka, musím někdy gumovým kladívkem poklepat baterku, ať spadnou z desek usazeniny pak to jde. Eště že to nemá startér.
Jestli chceš mít přesnější představu tak to měření zopakuj aspoň 3x. To že ze sebe dala víc, než dostala na jednom měření nic neznamená.
Upravil looker dne 30.05.2014 11:09