Už si připadám jako blázen. To malý gs ( r.v.2000) má snad ještě více much a pazvuku nez velke GS Vcera jsem to doskladal, otestoval jestli je opraveny chladic ok, a ceho jsme si vsiml po napojeni baterky, je cvakani rucicky otackomeru.Po zapnuti klicku nic, po vypnuti klicku okamzite cvakani,a preskakovani rucicky otazkomeru tam a zpet tak o 1mm. To je zase tohle? Mrknu jeste na kontakty, ale podotahoval jsem to jak jen to slo,to same s ocistetim.
Foru jsem prolezl,ale prevazne pisete o nesmyslech co sem tam ukazuje. U nas to ukazuje spravne,jen to cvakani je zvlastni.
moje 650 z 04 taky nějakou dobu pocvakává. na fóru jsem se dozvěděl, že je to normální. vysvětlení bylo tuším takové, že krokové motorky po vypnutí ještě udělají několik kroků, aby se případně ručička vrátila na nulu.
někdo z místních guru ti k tomu určit dokáže říct víc.
Kecal bych, kdybych rekl, ze to tak delalo i kdyz jsme to privezli. Ja to rozhodil a vsiml jsem si toho po zpetnem zapojeni baterky.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Mesik napsal:
Taky cvakám stejně jako na videu a považuju to za normální...resp. si to odůvodňuji tím, jak napsal Lada89.
A jak dlouho cvakate?Celou dobu co mate moto? A prestava to vlastne po nejake dobre ( myslim po vypnuti )? Ja ted odpojil baterku,protoze jsem nevedel co to je.Takze opet zapojim s pojedem si zacvakatI pád na hubu je pohyb kupředu
To cvakání neřeš. Je to běžný jev a není to závada. Já už odpojoval baterku v obou motorkách několikrát a vždy to bylo provázeno cvakáním po znovupřipojení. Se tam asi nějak nabíjejí transformátory nebo co...
Mesik napsal:
Taky cvakám stejně jako na videu a považuju to za normální...resp. si to odůvodňuji tím, jak napsal Lada89.
A jak dlouho cvakate?Celou dobu co mate moto? A prestava to vlastne po nejake dobre ( myslim po vypnuti )? Ja ted odpojil baterku,protoze jsem nevedel co to je.Takze opet zapojim s pojedem si zacvakat
Cvakám celou dobu co moto mám a nikdy jsem neměřil, jak dlouho to cvaká, prostě jsem to neřešil a asi ani není proč F 650 GS *2002
cvakání je normální, po dobu cvakání, má motorka o něco větší odběr (myslím že v řádech 10kách mA), než v klidném stavu (myslím že hodnota jde pod 10mA), všechno jsem měl změřené jak odběr tak čas cvakání, ale nenapsal jsem si to Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy
Zdar, už jsem to tu někde psal, budíky jsou řešeny krokovými motorky a cvakání je obrana proti jejich rozsynchronizování. Pokaždé když vypneš klíček, tak udělají několik (tuším 20) kroků dolů, aby se bezpečně vrátily zpět na nulu, kde je doraz a příště ukazovaly opět správnou hodnotu. Když se ti uklepe nějakej kontakt, stane se ti třeba, že ti otáčkoměr i tacho začne ukazovat o moc víc, nulu bude mít třeba na 3000 a 80km/h (odtud kde to právě ztratí ten kontakt), pak stačí párkrát vypnout a zapnout klíček a ono se to doskáče zpět na nulu. Mě se to tak dělo na podzim, sem tam jsem "točil" až za konec otáčkoměru a "jezdil" i přes 200 :-) Pak jsem musel třeba 7x zapnout a vypnout klíček, aby to slezlo. Nakonec to celé dělal krásnej kraťáček v řídítku ve světelné houkačce. Když drncnutím zkratoval, budíky se resetovaly a začaly jakoby od nuly, ale rafičky fyzicky na nule nebyly, takže rázem vylítly do nějakých šílených hodnot.
Diky moc vsem za info. Jeste zkusim prozkoumat, jestli je spravne zapojeny ukazatel zarazene rychlosti, protoze sem tam preskakuje mezi cisly.Mozna jen kalibrace. PZRacing totiz nemá ofiko popis na pripojení barev drátů pro BMW.
I pád na hubu je pohyb kupředu
xHackerM napsal:
To cvakání neřeš. Je to běžný jev a není to závada. Já už odpojoval baterku v obou motorkách několikrát a vždy to bylo provázeno cvakáním po znovupřipojení. Se tam asi nějak nabíjejí transformátory nebo co...
myslím, že milanosor myslel jiné cvakání než myslíš ty... jemu to dělá, ikdyž vypne jen klíček, ale myslím, že tohle je normální. už jsem to viděl, ale jestli to dělá i moje moto, tak to nevím
xHackerM napsal:
To cvakání neřeš. Je to běžný jev a není to závada. Já už odpojoval baterku v obou motorkách několikrát a vždy to bylo provázeno cvakáním po znovupřipojení. Se tam asi nějak nabíjejí transformátory nebo co...
myslím, že milanosor myslel jiné cvakání než myslíš ty... jemu to dělá, ikdyž vypne jen klíček, ale myslím, že tohle je normální. už jsem to viděl, ale jestli to dělá i moje moto, tak to nevím
Mě to občas/možná vždy cvaká taky jen po vypnutí klíčku...
F 650 GS *2002