Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Chuda smes, hlava dole?
varan
#1 
Přidané 26.12.2014 15:27
Avatar člena


Příspěvků: 154
Registrace: 15.01.13
Zdravim vas,

potreboval by som poradit ohladom rozoberania, ale postupne:

1150 pri cca 3500ot. nezvycajne hrkoce z pravej strany, uz pri synchronizacii som si vsimol, ze pravy zvod sa viac hreje. Tak som zhodil sviecky a pravy valec ma chudobnu zmes napriek dobrej synchronizacii a podtlakov, takze chcem zhodit hlavu a pozriet v akom stave su ventily

- predpokladam, ze treba nove tesnenie pod hlavu?
- akym momentom pri skladani dotiahnut hlavu?

Ak budu ventily v poriadku, co moze sposobovat slabsi tlak valca? 10.5 vpravo, 12 vlavo) okrem zlych kruzkov? Kruzky nepredpokladam (nedymi, spotreba oleja absolutne v norme)

Nejake rady, postrehy? Dakujem
varan přiložený následující obrázek:


[137.92Kb]
 
JRM66
#2 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 26.12.2014 15:50

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
..a nemohol by ten hrkot spôsobovať ten slavny hydroštel na pravej strane?hmm!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
varan
#3 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 26.12.2014 16:00
Avatar člena


Příspěvků: 154
Registrace: 15.01.13
Ten slavny hydrostel je na lavej strane
 
bobGS
#4 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 26.12.2014 16:05

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
Může to být víc věcí, - evidentně se do pravého válce dostává víc vzduchu než je spočítáno - časování? přisávání? klapka? Chce to vidět. Tlaky jsou v normě, sice na hranici, ale můžou souviset s výše uvedeným.
Já bych udělal
- kontrolu klapky
- kontrolu napínáku a nastavení tozvodů
- kontrolu těsnosti na sání
pak uvidíš.. Nejlíp to svěř někomuz místnímu. Zahřívající se svod - spíš bohatá směs co hoří ještě při výfuku. Shazovat hlavu až na konec.
 
Tonda
#5 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 26.12.2014 16:08

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Zkus jestli se zvýší komprese, když položíš motorku na levý bok a dírou pro svíčku tam vstříkneš trochu motorového oleje (20W50) a necháš ho trochu "roztéct" do kroužků. Potom motorku postavíš a hned změříš kompresi. Jestli se komprese zvýší, tak to uniká přes kroužky. Jestli ne, tak přes netěsný některý(é) ventil(y). Vesměs je to podstatně horší u těsnosti výfukových ventilů.
Tady máš ty utahovací momenty (ale jinak je vše v dílenském manuálu - stáhni si ho někde) :

Tightening torque/tightening sequence:
1. Tighten cylinder head nuts (oiled) in diagonally
opposite sequence
1.1 Tighten all nuts ...................................... 20 Nm
1.2 Tighten all nuts to correct angle...................90°
1.3 Tighten all nuts to correct angle...................90°
2. M 10 screw............................................ 40 Nm
3. M 6 screw................................................ 9 Nm

Po ujetí 1000km
Tightening torque:
After 1,000 km (600 miles),
tighten cylinder head nuts in diagonally opposite
sequence
1. Slacken one nut
2. Tighten nut to initial torque ..................... 20 Nm
3. Tighten nut to wrench angle....................... 180°
4. Slacken and retighten M 10 screw.......... 40 Nm

Camshaft sprocket retaining screw...............65 Nm
Chain tensioner.............................................32 Nm
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
copo
#6 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 26.12.2014 16:11
Avatar člena


Příspěvků: 445
Registrace: 02.04.12
daj ladak, bude to lacnejsie ako GO a nic nebudes pocut Smile Dojdi, vykuchame koncovku
copo@centrum.sk

http://www.youtub...opo/videos
 
www.fotoklubpovazie.sk
copo
#7 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 26.12.2014 16:27
Avatar člena


Příspěvků: 445
Registrace: 02.04.12
kukni tento kanal yootube, dost tam toho je ako sa co rozobera a aj momenty dava

https://www.youtu...nch/videos
Upravil copo dne 26.12.2014 16:28
copo@centrum.sk

http://www.youtub...opo/videos
 
www.fotoklubpovazie.sk
varan
#8 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 26.12.2014 22:29
Avatar člena


Příspěvků: 154
Registrace: 15.01.13
Tonda: Dik za radu, skusim to tak spravit s tym olejom do valca.

bobGS: podla farby sviecky chudobna, nie bohata. Netesnost na sani to nebude, sanie aj klapky su ciste. Neviem ako skontrolujem klapku, ma len velmi minimalnu volu rovnako ako lava klapka.

Zhodil som aj zvody, nalavo pekne jemny cierny tenucky nanos od spalin, ventily biele takmer bez nanosu. Napravo viac nanosu, s bielymi ,,chrastami", aj ventily s neporovnatelne vacsim nanosom.
 
Jara Cimrman
#9 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 27.12.2014 00:22
Avatar člena


Příspěvků: 466
Registrace: 04.07.12
A co tam je za svíčky. J.C.
 
varan
#10 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 27.12.2014 00:32
Avatar člena


Příspěvků: 154
Registrace: 15.01.13
Obycajne odporucane NGK, ziadne iridiove
 
Jara Cimrman
#11 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 27.12.2014 01:03
Avatar člena


Příspěvků: 466
Registrace: 04.07.12
Já měl v motorce Brisk a rachotilo to ve vyších otáčkách jak vylágrovaný, tak proto se ptám . J.C.
 
bobGS
#12 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 27.12.2014 18:40

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
varan napsal:
Tonda: Dik za radu, skusim to tak spravit s tym olejom do valca.

bobGS: podla farby sviecky chudobna, nie bohata. Netesnost na sani to nebude, sanie aj klapky su ciste. Neviem ako skontrolujem klapku, ma len velmi minimalnu volu rovnako ako lava klapka.

Zhodil som aj zvody, nalavo pekne jemny cierny tenucky nanos od spalin, ventily biele takmer bez nanosu. Napravo viac nanosu, s bielymi ,,chrastami", aj ventily s neporovnatelne vacsim nanosom.

To máš pravdu, neptal jsem se na spotřebu oleje, je to potřeba zkontrolovat víc, gufera na ventilech - nános bude asi z oleje. Měřil jsi lambdu?
 
varan
#13 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 30.12.2014 15:13
Avatar člena


Příspěvků: 154
Registrace: 15.01.13
Včera som meral tlaky

Lavy cca 11,7
Pravy cca 12,5

Meral som 3x, stale ten isty vysledok, pre overenie som meral aj inu motorku

Takže skuste poradit. Moja teoria vylučuje netesnosť na ventiloch a kruzky.

Ma zmysel skusit prehodit vstreky?

Moze to robit ,,pohnuty" rozvod v dosledku zleho sponovaku retaze? Inak si neviem predstavit, odkial by siel ten zvuk, ked ventily aj axialne vole su OK a valec ma dobre tlaky

bobGS: ako si to myslel ze tlaky su na hranici? Ja som sa v servisnom manuale docital:
10 a viac Dobre
8,5 - 10 Normal
Pod 8,5 Slabe
 
bobGS
#14 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 31.12.2014 16:15

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
Není nejdůležitější absolutní hodnota ta je úměrná opotřebení a min. je známo, ale rozdíl musí být max 10%. podle mě je divné zakarbonovanost jedněch ventilů, jak je to s tou lambdou? Gufera ventolů? - vyměnil bych je.
 
Waltr
#15 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 01.01.2015 08:19
Avatar člena


Příspěvků: 2774
Registrace: 27.06.08
Chvilku to tady sleduji, a myslím že někdy méně je více. Prohoď si cívky. Nebo si rovnou kup novou.
 
copo
#16 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 02.01.2015 19:20
Avatar člena


Příspěvků: 445
Registrace: 02.04.12
to bude tym, ze moc naklapas a casto jazdis do lava Smile potom Ti to nemaze a cele sa to dere Grin Grin Grin

seru uz na to, zloz to a ideme jazdit, oteplieva sa. V terene na tie zvuky zabudnes, tak sup ho na off Wink
copo přiložený následující obrázek:


[80.23Kb]
Upravil copo dne 02.01.2015 19:21
copo@centrum.sk

http://www.youtub...opo/videos
 
www.fotoklubpovazie.sk
varan
#17 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 03.01.2015 15:16
Avatar člena


Příspěvků: 154
Registrace: 15.01.13
Lambdu som este nemeral, ale ta je predsa jedna, to by rozhodilo zmes na oboch valcoch, nie?

Vymenim asi oba napinaky rozv. retaze, zlozim to, spravim synchronizaciu znovu a uvidim. Ak to nebude dobre, naozaj netusim, kde hladat chybu.

Senzor polohy klapky 0.38V
Ventily sanie 0.15 vyfuk 0.30
Obe klapky s rovnakou volou
Tlaky 11.7 a 12.5
Lambda ocividne funguje, na volnobehu pocujem ako sa snazi doladit zmes (kedze nalavo je OK a napravo chudobna)
Spotreba v norme od 5 do necelych 6

Viac k tomu uz povedat neviem

copo: vsak odstrediva sila drzi olej dole vo vani Grin
 
Waltr
#18 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 03.01.2015 16:43
Avatar člena


Příspěvků: 2774
Registrace: 27.06.08
Zkusím to ještě jednou, prohoď cívky, nebo dej od kámoše jinou.
 
varan
#19 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 03.01.2015 16:47
Avatar člena


Příspěvků: 154
Registrace: 15.01.13
Vyskusam
 
bobGS
#20 
Chuda smes, hlava dole?
Přidané 04.01.2015 09:06

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
varan napsal:
Lambdu som este nemeral, ale ta je predsa jedna, to by rozhodilo zmes na oboch valcoch, nie?

Vymenim asi oba napinaky rozv. retaze, zlozim to, spravim synchronizaciu znovu a uvidim. Ak to nebude dobre, naozaj netusim, kde hladat chybu.

Senzor polohy klapky 0.38V
Ventily sanie 0.15 vyfuk 0.30
Obe klapky s rovnakou volou
Tlaky 11.7 a 12.5
Lambda ocividne funguje, na volnobehu pocujem ako sa snazi doladit zmes (kedze nalavo je OK a napravo chudobna)
Spotreba v norme od 5 do necelych 6

Viac k tomu uz povedat neviem

copo: vsak odstrediva sila drzi olej dole vo vani Grin

Směs je podle fotek chudá na obou válcích, jinak, než měřením lambdu nezkontroluješ, může fungovat v jiném rozmezí - pokud ji budeš měřit, měla by být zatížená, tzn připojená . mám prodloužení na piny s měřícím místem. ideálně osciloskopem, průběhy najdeš na netu. Pravda pokud zlobí pravý válec bude to ještě něco.
Pokud budeš měnit řetězy, musíš půlit motor, to bych dělal až na konec.
Pokud jsou vpravo na ventilech nánosy (chtělo by to fotku) může to být jen od oleje - tzn gufera na ventilech nebo špatnou tryskou ( kontrola je snadná - zapojíš čerladlo a přivedeš napětí na trysku necháš minutu a stejně u druhého válce, - ujistíš se že jsou obě trysky OK) nebo netěsností mezi klapkou a sáním nebo svíčkou zapalováním (viz výše).
Klapku zkontroluješ tak, že když to hrčí přitiskneš ji a když to přestane je to ono.
Není od věci změřit spaliny.
Upravil bobGS dne 04.01.2015 09:21
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 136
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,733
Nejnovější člen: mikyjawak

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.23 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI