Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Volná diskuze
 
Cesta, Plány, Parta a Ponorka
Doc
#1 
Přidané 25.10.2008 08:37
Avatar člena


Příspěvků: 4420
Registrace: 23.02.07
TomasTT napsal:
..... ale za pár týdnů se skoro každá parta dostane do ponorky.



Zrovna probíhajicí diskuze kolem Maroka 2009 a debata o počtu lidi a event. ponorkové nemoci mi vnukla nápad, popovídat si o tom více, jistě nás to poučí...

Je třeba vědět, že ponorka je z hlediska sociologie v podstatě nevyhnutelná, musíš předem vědět, že to přijde, ale fór je v tom, jak se to řeší, když k tomu dojde.

je idealní jet ve dvou, vic jak pět bych už nejel

je dobře předem udělat pár km společně, abys viděl, co je to za jezdce ten druhý [neumíš asi ani představit, jak tě může vytočit, když kolega jede 110 na dálnici, kdy údajně spěcháte a ty bys rád jel 150 a furt se ti to točí v hlavě]

Správně popisoval TT že problém je již s těmi rozdíly kolem hygieny, spaní, jídla. To jsou naštěstí problémy předem domluvitelné. U plánování v hospodě u piva se dá přistoupit na ledacos. Praxe sice někdy bývá potom jiná, to co jsi předem před cestou nadšeně slíbil a obětoval ti možná později poleze krkem, když se ztratí po pár dnech ten první enthusiasmus, dokonce si začneš říkat, že ty jsi obětoval pro dobro věci to a to, zatímco ostatní se tobě nijak nepřízpusobují a jine parapísničky. Jistě je dobře vědět o sobě alespoň přes net, ale přesto to není to správné, to dostatečné. Netová personalita je zavadějící. Sice si můžeš udělat obrázek o několika věcech, ale to nakonec není pro řešeni ponorky vždy to nejdůležitější. Někdy podceňovaná [na netu] osobnost může být nakonec ten správný cool, diplomatický a správně jednoduchý typ, co dělá tmel té party a zabraňuje vyhrocení napětí. Naopak někdo, koho si na netu velmi vážíš [z různych důvodů] může být doopravdy velmi schopný člověk, ale to s sebou vetšinou nese i silné vlastní názory, vůdčí osobnost a střety s jinou vůdčí osobností.... dva kohouti v jednom kurníku.

Musí být předem jasné, že ponorka přijde. Buďte na to připraveni. Na druhou stranu, za nějakou dobu po návratu, za pár měsíců nepřijemný pocit ponorky se vytrácí a zbývá positivní vzpomínka na celou akci a nešváry jsou zapomenuty, prominuty. Pokud se předem vi o tom, ze je to skoro nezbytné zlo ta ponorka, ale vědomě se jí nebojíme, víme pro jaké výhody jsme například nejeli jenom dva, tři, ale je nás pět, je lehčeji léčebná.

Samozřejmě, že záleží i na koeficientu obtížnosti cesty. Pokud je jezdec neustále pod tlakem (rychlost, obtížnost terénu, kvalita a způsob odpočinku) a v podstatě není volný a spokojený, nemá logicky nijak velkou radost z takového cestování. Proto je nutné, aby šlo o přibližně stejné typy co se týká jezdeckých schopností jak na asfaltu, tak offroad, přibližně stejných nároků a názorů na ubytování a přibližně stejné fyzické kondice. Každý může mít slabou chvilku, indispozici, průjem, horečku, to je jasné a tolerované, ale těžko se smíříte s tím, že jste se vydali na dalekou cestu s lenochem, pokud jste spíš sportsman.
Stan je další častou záminkou rozbrojů. Do jaké míry se má používat? Jde o řešení z nouze (zadarmo bydlení, nezávislost) nebo styl? Většínou lidé odpovídají, že jde o styl.... Proto se zeptám jinak. Používali byste ho stejně, pokud by cena (teoreticky) byla stejná s cenou hotelu? Aha, zaskočeni? To znamená, že jde tedy i o finance.
Proto je dobré a nechal jsem to naposled, aby na cestě byli pokud možno lidé přibližně stejné finanční kategorie. Je sice možné předem se domluvit na odsouhlasit předběžný rozpočet, ale pokud dojde ke komplikacím a nenadálostem, jinak to řeší dvě různé kapsy. Například já se stanu vůbec nebojím, ale nepotřebuji ho jenom proto, aby moje cesta byla více 'adventure', jinak se mi vysmějou, že jsem spal v hotelu a že je to LWD. Mám názor, že čím lépe si odpočinu a relaxuju v 'luxusu', tím více sil mám na činnost přes den a neztrácím čas vařením v kotlíku atd. Pokud bych chtěl spát ve stanu, můžu ho dát na zahradu a jednou v týdnu si udělat 'adventure' noc, cha cha. Čili proč se budu 'nutit' do stanu, když za normálních okolností mám přes svůj sportovní charakter raději sprchu a postel? Proto mám stan s sebou vždy, ale více méně jako nouzové řešení pro případ potřeby a nikoli ke každodennímu spaní. Pokud by šlo o ecklhaft hotel se záchodem jako na jiném vláknu dal Cycli, no to raději tu přírodu, že ano.....
Finance se promítají nejenom do stanu/hotel, ale i do řešení závad a škod. Při stejném blbnutí offroadu někde v cizině a případné škodě jeden mrkne na plech a plastiku a mávne rukou, ví že to nevadí, od toho si tu motorku kupoval, aby jí 'vypil krev' a po návratu to prostě zaplatí a konec. Někdo jiný ale bude mít zkažený zbytek dovolené, protože na vzhledu lpěl a vzhledem ke kapse to pro něj znamená přes celou zimu šetřit, aby dal mašinu do původního stavu. Při převozu poškozené motorky do servisu jak na místě škody nebo i eventuelné repatrizaci jde opět o náklady. Jinak řešíš situaci bez koruny a jinak řešíš s plným kontem. Parta s velkými rozdíly ve financích může mít tedy problémy. Samozřejmě, neberte to jako hotovou věc, že vždycky dojde ke střetům, protože jidé mají jiné příjmy, to ne, to bychom pomalu nemohli ani na malou vyjížďku, protože i tam dojde k problémům. Tak to není myšleno. Ale například low, cestovatel, který má za sebou hodně kilometrů v cizině, vám jistě řekne, kolikrát se dostal do nepředpokládaných trablí oranizačních-byrokratických a někdy i nepředpokládaných finančních výdajů, když se situace musí řešit operativně a je i nákladná. Loni jely dva páry Čechů do JAR a došlo k bouračce a hospitalizaci. Jak je vidno, na cestě a zvlášť na motorce může kdykoliv dojít k podobným komplikacím. Měli bychom jezdit na cesty tak, aby to nezbankrotovalo celou rodinu v případě průměrné škody, pádu apod.

To jsme ale utekli od ponorkové nemoci k plánovaní cest.

Jsem zvědav na vaše názory, na vaše zkušenosti.



Doc
Upravil Doc dne 25.10.2008 08:47
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988
BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
 
mencas
#2 
Cesta, Plány, Parta a Ponorka
Přidané 25.10.2008 09:09
Avatar člena


Příspěvků: 513
Registrace: 21.05.08
Doc: ....když jsem četl ten článek tak jsem si uvědomil, že vlákno na toto téma tu hodně chybí..moc pěkně napsané a doufám, že si z toho každý vezme to svoje "tu hlavní myšlenku" ...připomíná mi to můj začátek když jsem napsal borcom po netu, že s nima vyrážím na dovolenou na skútrech, vše se odehrálo pomocí dvou emailů z toho jeden byl takový, že kde, kdy a jak....já rád improvizování, adrenalin, zážitky, ale musí to být především s dobrými lidmi-to je základ úspěchu, tenkrát jsem měl vcelku štěstí na lidi, do plánování trasy jsem nekecal a respektoval jsem to se všímšudy (nebylo co vytknout)...ale opravdu když se ve skyupině 6 motorek najde jeden jedinec, který se nezdál a zastavuje si na fotečky při cestě když to nebylo předem domluvené a pořád se čeká...je to každý den...tak jedna možnost, že si z toho ostatní dělají srandu a přechází se to humorně a nebo jak říká Doc. člověk se može blbě vyspat, je hodně utahaný, tak se zuby nehty drží, aby nevybouch jak špinavé kamna....a to může zkazit celkový obraz celé dovolené, my jsme jezdili nejvíce po asfaltě, takže v terénu na endurech je pravděpodobnost krizovek daleko vyšší....inak Docu za článek pochvala dogclapthumbs up
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy...... hmm!
 
martas
#3 
Cesta, Plány, Parta a Ponorka
Přidané 25.10.2008 11:31
Avatar člena


Příspěvků: 171
Registrace: 05.06.08
Moc pekny a hlavne pravdivy clanek clap
Jelikoz jsem jeden z tech co planuji cestu do Marocca tak mi nezbyva nez souhlasit se vsim co Doc napsal. Uz nekolik let spaciruju vsude mozne po horach a morich ale pravda je ze prevazne sam,jelikoz spriznenou dusi se kterou by vse klapalo a to hlavne ve vypjatych situacich jsem proste nenasel. Pominuli ovsem moji pritelkyni se kterou jsem projel Mexiko a Skotsko a musim smeknout....je to proste chlap do nepohody comfort in love
Na cestu do Marocca bych si ovsem sam netroufl,s arabskym svetem mam uz trochu zkusenosti,takze o pomoc v nouzi neni nazbyt a sam by tam clovek pochodil jen horko tezko Shock Pravda je ze nejlepsi je jet ve dvou max.ve trech!!! Ale i tak musi clovek pocitat s tim ze k urcitym konfliktum urcite prijde,zalezi jen na lidech jak se stim dokazou vyrovnat... Stan to je proste otazka zvyku,ja bych bez neho nikam nejel,snad jen pri potapeni na jachte ho nechavam doma Grin ale i tam spim radsi na palube....
Takze doufam ze se nekdo najde a spolecne vyrazime do Afriky na cernosky!!!! pray
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Volná diskuze :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 97
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,728
Nejnovější člen: danbrabec

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.12 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI