Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Peredo
#1 
Přidané 23.02.2015 07:46
Avatar člena


Příspěvků: 88
Registrace: 24.02.14
Motorku mam rok a letos chcu zacit jezdit vic teren. Mam vyhlidle pneu do zadu e09 a do predu e10. Potreboval bych poradit, na jaky tlak pneu hustit. Popr, jestli menit tlak v pneu, kdyz budu vedet, ze pojedu 100km jenom po silnici.
Jeste jeden problem:
Moto jsem koupil na Metzelerkach Tourance. Byly roku vyroby 08. Kdyz jsem jel asfalt ve dvouch, zadni pneu se mi krute sjizdela a byla velmi rozpalena. Po zastaveni se na ni takrka nedala udrzet ruka. A nemohlo to byt tim, ze bych jel megapraseci jizdu, nebot batuzek by me pekne zfackoval. Cim by to mohlo byt? Stare pneu, spatny tlumic?
Upravil Peredo dne 23.02.2015 18:45
 
kubas
#2 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 23.02.2015 08:06
Avatar člena


Příspěvků: 1073
Registrace: 16.06.13
Jestli v terénu začínáš tak tlaky neřeš a foukej to tak jak doporučuje výrobce motorky. A ten tlak by jsem tipnul i jako problém na těch touranckach..asi podhušteno.
per aspera ad astra
 
Peredo
#3 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 23.02.2015 08:10
Avatar člena


Příspěvků: 88
Registrace: 24.02.14
Na tech Metzelerkach jsem si prave na tlak daval bacha a foukal, jak je to psany na kyvce. Ale jak se to zahralo, tak tlak vylezl pres 3 bary!
 
Crazy23
#4 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 23.02.2015 13:37
Avatar člena


Příspěvků: 84
Registrace: 26.07.13
Jezdíme s klukama jak silnici, tak i terén a tlak vubec neřešíme...normál co je předepsáno a žádnej stres..a to, že se guma zahřeje je podle mě v pořádku thumbs up
 
Brian1986
#5 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 23.02.2015 13:48
Avatar člena


Příspěvků: 171
Registrace: 08.03.13
tlak pneu do terenu a na silnic nemusíš řešit, foukej dle výrobce.

Dle mě to přehřívání pneu způsobil nízky tlak v pneu, navíc když jste na tom jeli dva, ale víc by ti k tomu řekl JOE
 
Peredo
#6 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 23.02.2015 18:44
Avatar člena


Příspěvků: 88
Registrace: 24.02.14
Diky za rady, tlak dam dle vyrobce a je to!
Jeste jedna vec. Ohledne centralniho zadniho tlumice.
Jedna vec je, ze jsem zjistil, ze matice jde do tahu az po 16 klicich! Takze si musim doplnit hladinku!
Ale jakmile jde do tahu, jak moc ji mam utahnout? Vubec, nebo az na nadozar, nebo se to nastavuje podle vahy?
 
schrek
#7 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 23.02.2015 18:48
Avatar člena


Příspěvků: 8394
Registrace: 24.08.10
Nazdar Peredo tak to tebe jsme potkali ve Slovinsku loni Smile. Jinak s gumam E09 dozadu a E10 dopredu do terenu asi nic nepokazis, ono moc na vyber v te 19" predni moc neni. Jinak ke gumam ti rekne vic Joe.

Jinak s nastavenim centralniho tlumice e asi obrat na Milana z TT milan enduroskola, na jedne s prednasek ukazoval jak by mel byst spravne nastaven centralni tlumic. Mebo dojed na TT Days urcite tam zas prednaska bude Smile
Upravil schrek dne 23.02.2015 19:17
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček Smile
 
http://
Mira1150
#8 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 23.02.2015 20:28
Avatar člena


Příspěvků: 327
Registrace: 19.01.13
Na tom nastavení (utažení) pružiny vůbec nehledej nic složityho. zjisti si kolik má zdvih zadni odpruženi (já našel 220 nevim jestli je to spávně) pak si změříš na cenrálním stojanu kolik je od osy po třeba výfuk nebo nějakej bod na podsedlovce. pak si sedneš na moto dáš nohy na stupačky a znova změříš (budeš potřebovat někoho kdo ti to změří) od osy po ten stejný bod a rozdíl by měl být třetina zdvihu. snad jsem to popsal aby to bylo k pochopení. takhle se nastavuje pružina pro off i on a měl by jsi to takhle nastavit i když jedeš ve dvou.
Upravil Mira1150 dne 23.02.2015 20:28
 
Peredo
#9 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 24.02.2015 06:21
Avatar člena


Příspěvků: 88
Registrace: 24.02.14
schrek napsal:
Nazdar Peredo tak to tebe jsme potkali ve Slovinsku loni Smile. Jinak s gumam E09 dozadu a E10 dopredu do terenu asi nic nepokazis, ono moc na vyber v te 19" predni moc neni. Jinak ke gumam ti rekne vic Joe.

Jinak s nastavenim centralniho tlumice e asi obrat na Milana z TT milan enduroskola, na jedne s prednasek ukazoval jak by mel byst spravne nastaven centralni tlumic. Mebo dojed na TT Days urcite tam zas prednaska bude Smile


Cau Schreku! Jaksi jsem te podle profilovky nepoznal (nevim cim to), takze jsem nevedel, ze si z particky ze Slovinska! Doufam, ze se motodovolena vydarila! Pozdravuj kluky z vaseho gangu!
Letos se chystam na nejakou jednodenni enduroskolu, ale predtim si stejne potrebuju zjistit nake info co se nastaveni tyce! Jinak diky za rady!
 
Peredo
#10 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 24.02.2015 06:24
Avatar člena


Příspěvků: 88
Registrace: 24.02.14
Diky vsem za tipy!
To Mira1150: Je to srozumitelny! Nastavim to a budu jezdit jako das! Vono je tu perfektne popsane, jak si tlumic osetrit, ale to presne nastaveni jsem tu nenasel! Dikec
 
Olin
#11 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 26.02.2015 12:23
Avatar člena


Příspěvků: 388
Registrace: 07.02.11
Brian1986 napsal:
tlak pneu do terenu a na silnic nemusíš řešit, foukej dle výrobce.

Dle mě to přehřívání pneu způsobil nízky tlak v pneu, navíc když jste na tom jeli dva, ale víc by ti k tomu řekl JOE
Záleží taky v jakém terénu jedeš. pokud je to mokrá tráva hlína , bahínko , tak se gumy běžně podhušťují. Samozřejmě mám na mysli terénní gumy se špalkama. Zde je však nutno dát pozor aby podhuštění nezpůsobilo protočení gumy na ráfku a ustřižení ventilku duše. V opačném případě nutno vybavit kolo gumihaltrem . Držákem gumy proti protočení.
 
joe
#12 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 26.02.2015 14:32

Příspěvků: 2867
Registrace: 21.02.09
peredo napsal:
Motorku mam rok a letos chcu zacit jezdit vic teren. Mam vyhlidle pneu do zadu e09 a do predu e10. Potreboval bych poradit, na jaky tlak pneu hustit. Popr, jestli menit tlak v pneu, kdyz budu vedet, ze pojedu 100km jenom po silnici.
Jeste jeden problem:
Moto jsem koupil na Metzelerkach Tourance. Byly roku vyroby 08. Kdyz jsem jel asfalt ve dvouch, zadni pneu se mi krute sjizdela a byla velmi rozpalena. Po zastaveni se na ni takrka nedala udrzet ruka. A nemohlo to byt tim, ze bych jel megapraseci jizdu, nebot batuzek by me pekne zfackoval. Cim by to mohlo byt? Stare pneu, spatny tlumic?

Podhuštěný gumy jsou nejčastější problém přehřívání a tím spojené nadměrné opotřebení. Samo, že pokud jsou teploty podkladu v letních měsících vysoko budou teplé i gumy které se nemají kde ochladit. Při měření tlaku v pneu je nutno ten, kterým měříš překontrolovat na správnost ukazujících hodnot. Měl jsem doma jeden co ukazoval 2,5 a bylo tam skoro o jednu méně.
Upravil joe dne 26.02.2015 14:38
Testovací jezdec f. Mitas
Když asfalt nedrží, Mitas tě podržíGrin
 
Labus01
#13 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 27.02.2015 17:54

Příspěvků: 857
Registrace: 28.04.12
asi tě zklamu, ale na ty naše werky terénější gumy než E09 neseženeš (v případě, že nemáš vepředu 21" kolo).
Taky z vlastní zkušenosti můžu říct, že když ten origo tlumič do terénu utáhneš na max. tak to bude stále bída a jinak už jezdit nebudeš...
BTW máme zdvihy 190mm
www.spotreby.cz/sigs/ico_2_43826.gif
 
toli
#14 
Jizda v terenu - centralni tlumic
Přidané 27.02.2015 21:56
Avatar člena


Příspěvků: 6489
Registrace: 13.10.08
Je potřeba si ale neplést pojmy s dojmy: "Tlumič" jak ho nazýváme jako celek jsou ve skutečnosti dvě oddělené části- 1) vlastní tlumič 2)pružina . Pokud je unavená pružina tak to bude furt měkký, pokud bude v prdeli tlumič tak to bude houpací kůň je třeba tyhle dvě věci rozdělovat. Dakar má 220mm normál gs pak 190mm. Hydroštel předpětí pružiny jde doplnit a pak bude klikat hned od začátku. Špatný tlumič by jsi asi poznal na fakt bídnejch jízdních vlastnostech. Pokud jezdíš hodně ve dvou a ještě s pávem možná bych porozmýšlel nad zadní gumou rozměru 140/80x17 ,trochu ubere na ovladatelnosti ale mohla by lépe zvládat zatížení který na ní kladeš.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
 
http://www.toli-moto.wz.cz/
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 68
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,719
Nejnovější člen: Dnepr

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.16 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI