Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
 
Nastavení zadního tlumiče
Linhart89
#1 
Přidané 31.05.2015 11:24

Příspěvků: 32
Registrace: 29.10.13
Zdravím,
potřeboval bych poradit s nastavením zadního tlumiče na mém traktůrku. Jak řešíte nastavení vy? Existuje nějaká tabulka hmotnosti podle které by se člověk aspoň malinko orientoval jak velké předpětí pružiny má být nastaveno a jaká poloha má být štelovacího šroubu na propustnost oleje?
Vůbec netuším jak na to - prosím o rady a zkušenosti.

Předem děkuji za rozumné rady.clap
 
Mr GS
#2 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 31.05.2015 12:37
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8792
Registrace: 18.12.08
Šel bych na to logicky.Pokud je tlumič v pořádku(což velice pochybuji,pokud je origo Wink ),tak je max utažení pochopitelně děláno na max zatížení a max povolení je na motorku s provozní hmotností,tj. natankovaná + 75kg jezdec.Zbytek si rozděl a přiměřeně utahuj podle potřeby.
Do útlumu odskoku bych se sám moc nepouštěl a když,tak v řádu pár desítek stupňů...hlavně to nemít úplně dotažený-nestíhá se vracet po stlačení.Držel bych se tak ve 2. a 3. čtvrtině,podle utažení předpětí.Větší předpětí= nutný větší útlum.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Pitbull
#3 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 31.05.2015 14:44
Avatar člena


Příspěvků: 900
Registrace: 02.10.11
Zkus se podívat sem http://www.bmwgs....d_id=17404 myslím že příspěvek od Milana Enduroskola je pro základní nastavení dostačující. A kdyby se ti chtělo studovat, tak tady se také něco píše o nastavení http://www.bmwgs....owstart=80
Upravil Pitbull dne 31.05.2015 15:00
PITBULL
4ever
 
Kubrt
#4 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 31.05.2015 15:24
Avatar člena


Příspěvků: 6775
Registrace: 24.09.07

JÍZDA SOLO :
-předek : 2. zářez na předpětí
-zadek : na předpětí 2 cvaknutí do tahu + 1,5 otáčky na tom červíku v tlumiči od zašroubované polohy

JÍZDA VE DVOU :
-předek : viz jízda sólo
-zadek : 8 cvaknutí na hydroštelu + 2 otáčky od začroubované polohy

JÍZDA VE DVOU + KUFRY :
-předek : 3. zářez
-zadek : 12 cvaknutí + 2,5 otáčky od zašroubované polohy.

Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
Linhart89
#5 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 16:03

Příspěvků: 32
Registrace: 29.10.13
Tohle konečně zní jako rozumný návod toho kde začít a pak doladit podle sebe. Jen si nejsem jistý, zdali já poznám jestli je to dobré, a co jak případně udělat.
 
Mira1150
#6 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 16:58
Avatar člena


Příspěvků: 327
Registrace: 19.01.13
Nastavení předpětí pružin je úplně jednoduché a univerzální, prostě si zjistíš kolik má tvoje motorka zdvihy tlumičů a když motorku zatížíš tak jak ji zrovna budeš používat (to znamená třeba sendneš na ni ty sám, ty + kufry, nebo ty+ polovička+ kufry) a motorka by měla sednout o třetinu zdvihu tlumičů. měří se to tak že na hlavním stojanu si změříš vzdálenost od třeba brzdového třmenu po třeba podsedlovku, pak sundáš ze stojanu zatížíš a měl bys naměřit na stejných bodech o třetinu zdvihu méně. s útlumem je to horší tam už je potřeba trocha citu a doladit to tak aby ti kola na nerovnostech neodskakovali a motorka se nehoupala .
 
Linhart89
#7 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 17:11

Příspěvků: 32
Registrace: 29.10.13
Tohle zní jako perfektně jednoduché a dostatečně přesné nastavení předpětí pružiny. Moc děkuji!
Co se týče nastavení útlumu- dohledal jsem návod k moto a tam uvádějí. Pro nastavení základní polohy - utáhnout nastavovací šroub + povolit o půl otáčky. Motorku mám krátce - najeto cca 2000km ,ale myslím si, že celou bodu mám poctivě najeto na špatně nastaveným centrálem. Útlum je povolený...hrozně moc..minimálně 4 otáčky od utažení. Chtěl bych to dát do kupy.
 
vevis
#8 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 17:24
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
Linhart89 napsal:
Tohle zní jako perfektně jednoduché a dostatečně přesné nastavení předpětí pružiny. Moc děkuji!
Co se týče nastavení útlumu- dohledal jsem návod k moto a tam uvádějí. Pro nastavení základní polohy - utáhnout nastavovací šroub + povolit o půl otáčky. Motorku mám krátce - najeto cca 2000km ,ale myslím si, že celou bodu mám poctivě najeto na špatně nastaveným centrálem. Útlum je povolený...hrozně moc..minimálně 4 otáčky od utažení. Chtěl bych to dát do kupy.

Uz si to nepamatuju presne,ale myslim,ze ten sroub ma rozsah asi 2,5 otacky.Ty 4 otačky je podle mne nesmysl.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
vevis
#9 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 17:32
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
Tady jsem nasel svůj starý příspevek z doby,kdy jsem mel tlumiče zrepasovane,nove hyperpro pružiny a dost jsem to ladil.
,,Dokud jsem jezdil hlavne teren,tak max.spokojenost.Ten utlum odskoku jsem mel asi v polovine.Ted jezdim vic po silnici a mel jsem problem na tech opravdu malych nerovnostech(pricnych sparach atd.),ktere ten tlumic proste nebral a potom se mi nekolikrat stalo,ze mi motorka v rozbite zatacce na ,,rolete" neprijemne odskocila.Dneska jsem tu zatacku jel nekolikrat a steloval utlum odskoku.Ten utlum jsem musel dat podstatne mekci.Mam to ted necelou 1/2 otacku od nejmekciho nastaveni z asi celkovych necelych 2,5 otacky.A je to ted opravdu vyrazne lepsi.
Netusim jak se to bude chovat v terenu,kdyz pouze pritvrdim predpeti pruziny a necham mekci odskok."
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
Linhart89
#10 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 20:07

Příspěvků: 32
Registrace: 29.10.13
Tak teď už popravdě nevím vůbec. Každý píše něco jiného (každému zřejmě sedí něco jiného). Když se tedy opět dívám do návodu. Píší zašroubovat štelovací šroub (což je dle mého poloha H). a následně o půl otáčky povolit směrem k S. Dle toho co si tu čtu, to pravděpodobně bude málo (tedy bude pravděpodobně tvrdý a bude odskakovat což by se mělo projevit ránamy do motorky) jestli to říkám dobře. Takže budu postupně stále povolovat, dokud se mi to nebude zdát jako rozumný kompromis. Je to tak?
 
vevis
#11 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 20:34
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
Jo chce to vyzkoušet.Kdyz mas odskok moc dotazeny,tak ti tlumic nefunguje treba na rolete v zatáčce.Proste se zmáckne,ale pred další částí rolety se nestihne vrátit a zadní kolo ti odskočí.A nekdy je to o pád.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
MartinNykl
#12 
Nastavení zadního tlumiče
Přidané 02.06.2015 21:41

Příspěvků: 85
Registrace: 21.09.14
ahoj, myslím, že nastavení je uvedeno / popsáno v manuálu. Jinak si to každý musí nastavit podle sebe, stylu jízdy a terénu. Prostě to vyzkoušet.

Krásný den všem MN
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 136
Členové on-line: 1
koudak

Registrováno: 8,733
Nejnovější člen: mikyjawak

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.17 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI