Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC
Strana 1 z 2:   1    2  
 
dynamic esa
pepa10
#1 
Přidané 10.08.2015 08:09
Avatar člena


Příspěvků: 47
Registrace: 20.07.15
Ahoj.

Občas sa mi stane, že pri naštartovaní sa podvozok zníži a následne znova dostane do pôvodnej hodnoty.

Neviete niekto, či to takto môže byť?

Diky
 
mandy8
#2 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:29
Avatar člena


Příspěvků: 708
Registrace: 28.10.08
Ahoj, mám zatím najeto 6tis. km a tohle mi advík nedělá... Jsem četl že Ti háže i ráfek. Jak jsi to vyřešil?
 
www.maliri-nateraci.cz
pepa10
#3 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:32
Avatar člena


Příspěvků: 47
Registrace: 20.07.15
tak s tým ráfkom je to vraj "normálne"

takže nijak...
 
mandy8
#4 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:47
Avatar člena


Příspěvků: 708
Registrace: 28.10.08
pepa10 napsal:
tak s tým ráfkom je to vraj "normálne"

takže nijak...


Aha...Kolik máš najeto?
 
www.maliri-nateraci.cz
raptor
#5 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:52
Avatar člena


Příspěvků: 2052
Registrace: 19.06.13
pepo - urcite to nie je normalne ze ti hadze rafik.. a takisto ze sa ti pri starte znizi a nasledne zvysi motorka...

predpokladam ze si prvy majitel tak sup s tym do servisu a reklamacia
live fast, die young
be wild, have fun
 
www.motoraptor.sk
hicks
#6 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:52
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
pepa10 napsal:
Ahoj.

Občas sa mi stane, že pri naštartovaní sa podvozok zníži a následne znova dostane do pôvodnej hodnoty.

Neviete niekto, či to takto môže byť?

Diky


tohle mi nikdy neudelalo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Alda
#7 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:53
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Podvozek tohle delat nema.
 
pepa10
#8 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:54
Avatar člena


Příspěvků: 47
Registrace: 20.07.15
jo jo, budúci týždeň idem na servis po 10 tisic, tak napíšem verdikt
 
hicks
#9 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:54
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Alda napsal:
Podvozek tohle delat nema.


jj navic se to netyka ESA (pro Raptora -- nepresne receno, myslel jsem tlumice), ale predpeti.
Upravil hicks dne 10.08.2015 10:49
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
raptor
#10 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 08:57
Avatar člena


Příspěvků: 2052
Registrace: 19.06.13
predpatie pruziny nie je sucastou ESA? Smile to su mi veci...

(ESA - electronic suspension adjustment)
live fast, die young
be wild, have fun
 
www.motoraptor.sk
hicks
#11 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 10:58
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
raptor napsal:
predpatie pruziny nie je sucastou ESA? Smile to su mi veci...

(ESA - electronic suspension adjustment)


jo Rapturku, diky za opraveni. Myslel jsem tlumeni... kazdopadne podvozek na LC upravy PREDPETI za jizdy neprovadi. Takze zrovna na predpeti toho neni moc "dynamic "
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
raptor
#12 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 17:00
Avatar člena


Příspěvků: 2052
Registrace: 19.06.13
hicks v pohode

neviem ako je to na LC ale dal si mi chrobaka do chlavy s tou tvojou teoriou uprav charakteristik podvozku za jazdy

LC nemam ale na vzduchaci si viem za jazdy menit v ramci rezimu napr ENDURO dalsie podrezimy na SOFT, MEDIUM, HARD a vzdy som si myslel ze okrem nastavenia prietoku v tlmicoch sa meni aj predpatie - a predpokladam ze takto nejako je to aj na LC

za jazdy si neviem ale menit tzv. "hlavne" rezimy JEDEN JAZDEC, JEDEN JAZDEC S BATOZINOU, DVAJA JAZDCI, ENDURO
live fast, die young
be wild, have fun
 
www.motoraptor.sk
hicks
#13 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 17:24
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
raptor napsal:
hicks v pohode

neviem ako je to na LC ale dal si mi chrobaka do chlavy s tou tvojou teoriou uprav charakteristik podvozku za jazdy

LC nemam ale na vzduchaci si viem za jazdy menit v ramci rezimu napr ENDURO dalsie podrezimy na SOFT, MEDIUM, HARD a vzdy som si myslel ze okrem nastavenia prietoku v tlmicoch sa meni aj predpatie - a predpokladam ze takto nejako je to aj na LC

za jazdy si neviem ale menit tzv. "hlavne" rezimy JEDEN JAZDEC, JEDEN JAZDEC S BATOZINOU, DVAJA JAZDCI, ENDURO


predpeti se urcite nemeni.. to jen pokud stojis.

Meni se pocitam jen prutok tryskou... vic by asi vedel tomas.

Kazdopadne i mechanizmus ESA je ruznej u ESA1,2,dynamic.. pokud vim. Minimalne ESA1 vs. 2.

Resilo se to tu extenzivne a TomasTT k tomu psal romany.
Upravil hicks dne 10.08.2015 17:24
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Pamilton
#14 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 17:27
Avatar člena


Příspěvků: 143
Registrace: 09.01.14
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.
Upravil Pamilton dne 10.08.2015 17:28
BMMW R1200GS LC 2014
 
hicks
#15 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 17:29
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Pamilton napsal:
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.


no tak pokud vim Tractive umi predpeti i za jizdy.. ono se to obcas hodi.. to zase ne ze ne.. treba kdyz za to chces najednou trochu vic tahat a tlumic prestava stihat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
raptor
#16 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 17:32
Avatar člena


Příspěvků: 2052
Registrace: 19.06.13
Pamilton napsal:
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.


dik za vysvetlenie.. toto znie logisch
live fast, die young
be wild, have fun
 
www.motoraptor.sk
TomasTT
#17 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 17:33
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Dynamic ESA na LC od roku 2013 nastavuje pomocí solenoidu průtok oleje tlumičem v reakci na informace z řídící jednotky, do které jdou také signály z hlavní řídící jednotky (informace o brždění, poloze plynu...)
Systém nastavení předpětí je prakticky stejný jako byl dřív - elektrika nastaví předpětí pružiny v závislosti na volbě jezdce z panelu ale jinak to nic "dynamického" není a dokonce ani změna neprobíhá ve všech jízdních režimech. Každopádně není možné nastavit takzvaný "base preload" např. pomocí klíče, od kterého by se nastavovaly jednotlivé polohy předdefinových kroků z panelu (jedna helma ... dvě helmy se zavazadly). Je to pevně dané a za jízdy preload nijak nereaguje ani se nemění. Ten název "dynamické" je myšleno z pohledu reakce povozku na přetížení při brždění, nárazu předního kola apod. ale předpětí se za jízdy nijak nemění.

Doplním ještě v reakci na předchozí příspěvky - klasická ESA nebylo v principu nic jiného než krokový motorek, který otáčí ovládacími prvky tlumiče na dálku. Ovládací panel integrovaný do displeje umožnil nastavit určité předdefinované kombinace poloh jednotlivých ovládacích prvků tak, že se nemohla nastavit pitomost. Ale ESA nijak nereagovala za jízdy na dynamiku jízdy, nárazy atd. Pokud člověk neměnil nastavení z panelu, tak se nic na tlumiči neměnilo. Dynamická ESA právě mění průtok oleje "dynamicky" na základně informací dodávaných senzory a řídící jednotkou. To je ten rozdíl.
Upravil TomasTT dne 10.08.2015 17:39
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
TomasTT
#18 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 17:51
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
hicks napsal:
Pamilton napsal:
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.


no tak pokud vim Tractive umi predpeti i za jizdy.. ono se to obcas hodi.. to zase ne ze ne.. treba kdyz za to chces najednou trochu vic tahat a tlumic prestava stihat.



Ano, to je pravda ale i když je v LC použitý systém licencovaný lidmi z Tractive, tak nejde o stejnou generaci a dokonce ani o stejnou generaci toho vlastního solenoidu (aktuální verze Tractive má rychlost změny 4x vyšší než verze v OEM tlumičích). Hydraulický motor co používá tractive je větší a dražší ale není problém měnit předpětí za jízdy i pod zátěží ale je otázka, kolik lidí to fakt využije. U LC myslím není potřeba zastavit ale jen pustit plyn aby se změna provedla. Ale to nevím jistě.
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
pepa10
#19 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 18:24
Avatar člena


Příspěvků: 47
Registrace: 20.07.15
Ok. Ale čo moj problém? Wink
 
TomasTT
#20 
dynamic esa
Přidané 10.08.2015 18:36
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
pepa10 napsal:
Ok. Ale čo moj problém? Wink


To by mohlo být tím, že motorka nemá uloženou pozici v jaké je motor resp. pružina předpětí a tím resetem se to zkalibruje. Proč se to děje - to je otázka ale správné to asi není. Chápal, bych, že to udělá takovou věc po delším stání v garáži ale jestli to dělá pokaždé, tak to bude asi nejlepší zajet do servisu.
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 77
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,716
Nejnovější člen: LukasValek

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.86 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI