Pokud si dobře vzpomínám, už se to řešilo u jiných motorek než u GS a vždy byl problém ne s homologací závěsu či vozíku, ale s vyjádřením výrobce tažného vozidla ( u nás motorky), že je konstrukčně k tomu uzpůsobeno atd. Když zapátráš na netu v diskuzích, tak tam jsou konkrétní zkušenosti.
Jinými slovy, když budeš mít homologovaný vozík a závěs, neznamená to, že můžeš jezdit.
Ale vypadá to dost dobře...
Upravil Taborak dne 18.09.2015 12:24
tomu rozumím, primárně asi nikdo motorku jako tažné vozidlo nekonstruuje, právě i proto se ptám jestli to někdo dotáhl do konce
nicméně to vůbec neznamená že to není možné vyrobit, je a poměrně snadno a bezpečně
obecně - jako evropani asi vymřeme po razítku a po bumážce, spoustu věcí celý svět neřeší, jen v evropě přes razítko nejede vlak ...... chápu ale někdy je to prostě hloupě a zbytečně moc .... a já hloupý a zbytečný věci dělám k smrti nerad ....
btw viz GS z motorradays s nosičem serfu, určitě taky nikdo nepočítal že bude GS vozit serf a přitom to bylo jako ofiko příslušenství, aneb když se chce ....
každopádně vozík postavím, udělám vše co půjde pro legalizaci kompletu a pokud to nepůjde, tak pak mají razítkofilové holt smůlu, bude to jezdit bez razítek, myslím že to jezdí na benzín, ne na razítka.... země kvůli tomu rotaci nezmění
presne naopak, vyrobce motorky ti povoleni v klidu vystavi, jen musis dodrzet s privesem max povolene zatizeni motorky, ale neschvali ti tazny do tp, u nas to proste nejde,pokud nejsi firma a nechces to vyrabet seriove, ja jsem to po pul roce behani vzdal a se.u na to,jezdim s povolenim vyrobce a typovym listem k pavikovi,zapsane v tp to nemam, chteji svareci zkousky,materialovy zkousky, normovanou zasuvku jako u auta atd. takze
Pávik je oficiální sériový výrobek z fabriky a snad i s techničákem. To je ok. Na něj existuje i typový závěs. Možná by nebylo od věci, kdyby jsi blíže popsal, jakou formou jsi žádal u výrobce o vyjádření. Zastoupení BMW v ČR a nebo třeba v Německu atd... No rozhodně to bude razítkový boj na dlouhé zimní večery...
to Taborak: pavika dnes oficialne prihlasis pouze za motocykly Jawa nebo Čz a to kvuli zavesu,ktery se za ne vyrabel, vse ostatni je boj s byrokracií,ktery jsem nezvladl, ty si proste nemuzes svarit zaves doma a pak cekat,ze ti ho zapisou do TP,nezapisou. ceske zakony znaji jen tazne za auto,za moto musi vypadat jako za auto taky,koule,zasuvka. vyjadreni z Bmw je jednoduche ziskat,napises do Helpregu vin a oni ti za krasny poplatek 1200Kc poslou canc o tom,ze nemaji nic proti tahani voziku, Honda ti to posle zadarmo,alespon pred cca 6 lety to tak bylo, typovy list k pavovi stahnes na netu,vyplnis,uspinis,zalijes do folie a je jak origo
Upravil jpbmw dne 20.09.2015 13:09
to wanchuan: pres Dekru jsem to resil, chteji vyjadreni zkusebny taznych zarizeni v Klicanech,ta ti ho vystavi pote co dodas svareci zkousky, material, nejlepe destrukcni zkousky nekolika prototypu,ale to se da obejit spocitanim za castky v desetitisich, pak mozna ziskas razitecko, mozna by nebylo spatny zeptat se v Kobrasu,tam by ti rekli vic
Upravil jpbmw dne 20.09.2015 13:10
Mrkni sem http://www.motork...&scr=0 někdo to tu řešil na LT, tak mu zkus napsat. Myslim, že to má na motorkářích ještě jeden člověk na K 1200 LT. Sice to není GS, ale třeba Ti to pomůže.
to je ten zaves z kobrasu,je tam uni-go v otp...nejak se mi to nechce resit a predelavat,chtel jsem nechat na pavovi vse original abych ho mohl tahat i za jawou, proste jsem na to rezignoval, pav se mnou jede na jednu dovolenou rocne tak na to prdim, samozrejme rizik jsem si vedom
Upravil jpbmw dne 20.09.2015 15:10
Ja to budu resit pristi rok, nejakou strategii mam, jestli vyjde stejne jak u byvalych motorek uvidime. Ono zalezi i na uradu. Minule sem dosel na urad s papirem ze za motorkou mohu tahat pav a jelikoz mam pava na znackach ne jen s typakem tak sem.ji rekl ze potrebuju jen napsat zaves dal jsem ji papir z STK kde mi to jen okontrolovali ze to nikde nedrhne a pav sviti a mel jsem zapsano. Jen me mrzi ze sem si neudelal kopie vsech dokladu Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
MALI napsal:
Mrkni sem http://www.motork...&scr=0 někdo to tu řešil na LT, tak mu zkus napsat. Myslim, že to má na motorkářích ještě jeden člověk na K 1200 LT. Sice to není GS, ale třeba Ti to pomůže.
tohle je ono, díky moc
sice to je na již homologovaný vozík (já si stavím originální kus), ale i to půjde, svářečské papíry, statiku atd. v pohodě mám, jen se mi nechce dělat nějaké prototypové crashtesty .....
každopádně díky, tohle skutečně někso dotáhl, skusím se mu ozvat
Jestli se Ti to podaří zdárně vyrobit a vypapírovat, tak klidně udělěj i pár kousků navíc, myslím, že by se to mohlo dobře prodávat. Já bych se určitě zajímal o koupi :-)
Taborak napsal:
Jestli se Ti to podaří zdárně vyrobit a vypapírovat, tak klidně udělěj i pár kousků navíc, myslím, že by se to mohlo dobře prodávat. Já bych se určitě zajímal o koupi :-)
popravde mame naskicovane 3 varianty voziku, vicemene ale kopiruji ten obrazek se 4 kufry a letmo uchycenym zadnim kolem (preci jen GS je GS !! ), a jedna bude jen s jednim parem kufru a "zahradkou" .... a jak se s kolegou zname tak stejne udelame minimalne obe dve varianty, takze jeden navic bude
jestli je budem delat "na kseft" nevim, uz nekolik projektu co jsme si delali jen pro sebe (ne na moto) se pak zvrhlo do klasickyho sro-cka a tohle je vazne pro radost, tak uprimne ted nevim .... minimalne vykresy ale pak rad poslu ....
mi5 napsal:
nemáš prosím větší obrázek toho vozíku, docela bych se zajímavosti na to podíval.
stará známá věc: http://c-way.com....?newsid=57
Ukrajinci, papírově to pořešený nemají, prostě a jednoduše to uplácí na příslušných úřadech. dle jejich slov to umí přihlásit po většině UA.
Upravil puchyyla dne 21.09.2015 15:14
mi5 napsal:
nemáš prosím větší obrázek toho vozíku, docela bych se zajímavosti na to podíval.
stará známá věc: http://c-way.com....?newsid=57
Ukrajinci, papírově to pořešený nemají, prostě a jednoduše to uplácí na příslušných úřadech. dle jejich slov to umí přihlásit po většině UA.
jojo, to je ono
ptal sem se na fotky, ale rikali ze to je jen ve fazi vizualizace, navic chteli 3K$ a bez kufru, takze sem se rozhodl ze to spacham sam, navic to bude trochu jinak (nepotrebuju treba misto ny ty plaste), nicmene napad s kuframa a tim letmym kolem je jejich, byt to mam puvodne z nejakeho kanadskeho offroad fora .....
to je samo individualni otazka jak komu a jak na co ..........
ja treba potrebuju vozit stavebni stativ a ten ma 1,3m, takze holt tu delku i objem vyuziju ...
a na cesty mi staci bohate jen motorka, batohy nevozim, na batohy jsou auta
navic pomer ceny (naklady na - spoj, kolo se zavesenim, silentblok, elektriku, atd) vs (objem/plocha - tedy uzitna hodnota) samozrejme se dvema pary vychazi daleko lepe .....
je to hrozne individualni, jak rikam - mam nakresleno vice konfiguraci, jakmile to na dilne nahrubo 3D poskladam, vyberu co mi bude vyhovovat nejvic a druhou (3?) variantu udelam asi "jen tak" .... uvidime
Jo je to skvělej nápad, taky jsem to kdysi chtěl stavět, ale pak nějak nebyl čas. Chtěl jsem to udělat délkově variabilní, prostě 2 trubky zasouvat do sebe na pár děr a šrouby, právě na 1-2 řady kufrů + ještě dalších pár vychytávek, co tam ukrajinci nemají, ale ty si nechám pro sebe :-)
Každopádně když ti to vyjde, rád se podívám na výsledek. No a jak jsi psal, jezdí se na benzín, ne na papíry. Papírování bych taky úplně do extrému neřešil. Když půjde, jedině dobře, když ne, se to taky nepo... S největší pravděpodobností tě za to nikdo nezastřelí.